millest aru saada kui syyterihm paigast ära
#1

Tunnen huvi , mismoodi ma saan ilma lammutamata aru kas rihm v6ib hamba v6rra vale olla?
Praegu on nii , et külmast peast ei käi tühikäigu pöördelgi mitte..
ja kui soojaks läheb , siis on uimane..
ja jagaja oli eelmisel omanikul keeratud kuhugi serva, mudu ei käind yldse kohe mitte..

Mootoriks siis ysna levinud audi/vw 1.8 66kw 80-90a meh. pritse
Kindlasti keegi teab , kas seal on lihtsasti m6istetavad märgid(noh nagu näiteks vaz, moskvitsh, ford)
v6i tuleb kuskilt kur*t teab kustkohast neid otsida

Pole midagi targemat teha
Vasta
#2

Vaata http://wheels.vc.org.ua/petrunko/volks/1081-02c.pdf lk 18, seal on täpne protseduur kirjas.
Vasta
#3

[Pilt: untitled.JPG]

Pole midagi targemat teha
Vasta
#4

vända märgist ma saan aru , aga nuka märgist mitte ..
kas ta siis peab olema nii nagu sellel 9.7a pildil v?
Kas keegi viitsiks selle ingliskeelse jutu paari s6naga lühidalt kokku v6tta...
Ise pole veel seda autot näinud ja ennem kui vaatama hakkame , siis on vaja temaga 150km koju s6ita..
et hea oleks kui tee peal laiali läheb , siis teaks , kuidas rihma vahetus käib...
Big Grin rihma ja riistad v6taks kaasa igaks juhuksBig Grin

Pole midagi targemat teha
Vasta
#5

Kui sul rihm teepeal töölepingu lõpetab, siis pole sul mitte rihmavahetust, vaid kapremonti vaja.
Vasta
#6

Ishijupp Kirjutas:Kui sul rihm teepeal töölepingu lõpetab, siis pole sul mitte rihmavahetust, vaid kapremonti vaja.
Kas siis sellel mootoril on v6imalik , et klapid pähe jooksevad?
Tuttaval(muideks töötab autoteeninduses)
oli kunagi vw santana 1.8 ja tal polnud seal mootori ees isegi kaasi peal ja amordi pystaku peal oli 3 rihma..
Ytles , et kui vana katki peaks minema , sis see umbes 20 min. tööd teha.No aga kas osad motod pole siis sellise ehitusega , et rihma purunemisel klapid kolbidega kohtuvad?

Pole midagi targemat teha
Vasta
#7

KILLER666 Kirjutas:
Ishijupp Kirjutas:Kui sul rihm teepeal töölepingu lõpetab, siis pole sul mitte rihmavahetust, vaid kapremonti vaja.
Kas siis sellel mootoril on v6imalik , et klapid pähe jooksevad?
Tuttaval(muideks töötab autoteeninduses)
oli kunagi vw santana 1.8 ja tal polnud seal mootori ees isegi kaasi peal ja amordi pystaku peal oli 3 rihma..
Ytles , et kui vana katki peaks minema , sis see umbes 20 min. tööd teha.No aga kas osad motod pole siis sellise ehitusega , et rihma purunemisel klapid kolbidega kohtuvad?

Reeglina VW mootoriga ei juhtu mitte midagi kui rihm peaks purunema vms. Üks väike trikk aga selle nukavõlliga on - vähemalt enda autode juures märkasin. Sellele nuka rattal on tähised mõlemal pool. Osutus, et mootori poolne tähis töötab 1,6l mootori korral (siis tuleb tähis sättida klapikambrikaane nurgaga tasa) ja 1,8l mootori korral tuleb vaadata hoopiski nukaratta välimist tähist (siis peab olema see täiesti ülemises asendis). Vähemalt minu autode puhul on see nii... Teine variant on veel, et võtad klapikambrikaane maha ja vaatad millal on esimese silindri klapid kinnises asendis.


Manustatud failid Pilt (pildid)
   

Chevrolet Astro '96
Chrysler Grand Voyager '97
Vasta
#8

No hunt neid kw enam mäletab, aga üks sarnane isend lõpetas Golf III kapoti all koheselt peale rihma purunemist töölepingu ning keeldus enne klappide (ja ilmselt ka muu) vahetust oma töölepingut uuendamast. Selline siis kogemus, aga kuna olen suhteliselt tume autode mootorite alal, siis ei vaidle... 1,6 ja 1,8 mootorid olid sobilikud "järeleaitamiseks", ehk eelmine omanik oli seda eksemplari siis "aidanud".
Vasta
#9

Nii: esimese katsena läks auto käima , aga pöördesse ei taht minna..
Siis hakkasime märke vaatama .. esimese pauguna ma vaatasine , et märgid metsas ja noh panime kohe märgid paika...
enam peale seda ei teind massin paukugi..
siisavastasime teise märgi siis veel , ikkagi ei midagi ...
l6puks peale pikka katsetamist 6nnestus see mootripoolel olev kriips kaane äärega tasa viia ja käivitus ....
aga noh vaevu käis ainult 2 silindriga....
saatsin need 3 v6i 4 elektroodiga kyynlad metsa ja panime tavalised..
(ei tea mis vahet on)
vähemalt läx 4 silindriga käim , aga gaasi andes tundus , et nagu ei saaks kätte (tegi sellist böööö häält ka 6hupuhastjast)
pigistasin tagasijooksu ka kinnni ja korraks läks sis pöördesse kah , aga mitte pysivalt....
Siis t6mbasin pritse pea kyllest pistiku lahti ja sai pöördeid juba 3000 lasta...
tulimegi 150 km ära(kui mootor soojaks sai , siis hakkas juba paremini käima)

kysimus ka siis l6ppu selllele segasele jutule...
Mis v6ib viga olla?

Pole midagi targemat teha
Vasta
#10

Kas seal on mingi aju sarnane asi ka mis süüdet või pritset juhib? Õhulugeja vms? Kui märgid on paigas siis viitab selline käitumine sellele et juhtelektroonika saab kuskil mingit vale signaali ning juhtme ära tõmbamine viis ta avariirežiimi, kus andureid ei jälgita vaid reguleeritakse asjad harju keskmiseks. Muidugi võib süüde ka metsas olla. Mina paneks esimese liigutusena märgid kindlalt paika, nii et mingit kahtlust pole et õiged on. Kui juhenditest päris aru ei saa siis võta klapikambrikaas maha, vaata mis nukk kolvi suhtes teeb ja vali märkide kombinatsioonidest selline, mis kõige loogilisem tundub. Kui mehaanika on paigas siis süütelamp külge ja süüde tühikäigul õigeks. Kui süüde ka õige on ja ikka jamab, siis tuleb hakata andureid kontrollima.
Vasta
#11

Jesper Kirjutas:Kas seal on mingi aju sarnane asi ka mis süüdet või pritset juhib?

Kui on "päris" K-Jetronic, siis ei ole, aga antud isendil on ilmselt KE-Jetronic. Ja see, kas klapid "pähe" lähevad või mitte, võiks vast surveastmest sõltuda (neid on üsna erineva surveastmega valmistatud).

Kõrgsurve bensiinipumba rõhk on muidu kindlalt OK?
Vasta
#12

No vot ei tea kas k v6i ke-jetronic...aga p?t on see 90a audi 80 pealt
Selgus nyyd , et rihm sai siiski 6ieti peale...
proovisin pumpa ka vahetada , aga peale seda ei l?ud enam yldse k?a....
Kuigi t?le panin kahte asja :
1) kui hakkasin voolikuid selle pumbaga p?st lahti v6tma lendas sealt bensiin palju suurema survega v?a kui teisega oli lennanud
2)kui teine pump k? siiis tegi ta ka nagu sellist k6risevat h?t , siis see nyydne teeb juba rohkem pumba h?t
Ahjaa... proovisin siis selle pritsepea kyllestr yhe pihustivooliku lahti keerata..Kui mootorit p?st k?sin , siis bensiini sealt peaaegu ei tulnudkiSad nagu 6rnalt oleks hakkanud v?a immitsema , aga kehvalt ikkagi
Peab vist hakkama karbussi peale panemaBig Grin
edit : missuhtes need 4 elektroodiga kyynlöad head on?

Pole midagi targemat teha
Vasta
#13

KILLER666 Kirjutas:No vot ei tea kas k v6i ke-jetronic...aga p?t on see 90a audi 80 pealt
maamehe loogika ütleb, et jagaja järgi: kui seal on vaakumplönn, on tegemist lihtsama motoga; kui seda pole, tegeleb süüteseadmisega elektroonika. edit: pagan, hea et opeli monopritse silme ette tuli - seal küll elektroonselt ei reguleerita, aga vaakumit kah justkui pole: http://www.kasutatud-varuosad.ee/data/ve...stmoto.JPG
KILLER666 Kirjutas:edit : missuhtes need 4 elektroodiga kyynlöad head on?
kuluvad vähem: süde on (teoreetiliselt - kV pinged lahenevad ioniseeritud gaasis tavaelektrist tiba teistmoodi) siiski vaid ühest elektroodist korraga - ning kui see kulub natu, on järgmise elektroodi vahel "õhupilu" väiksem ja vool/säde tekib hoopis seal.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#14

Nii..
läksin kergema vastupanu teed ja istallisin karbussiBig Grin
Teen varsti pilti ja vain siis abi musttuhande vaakumi ja mingite jurade pistikute yhendamiseks...

Pole midagi targemat teha
Vasta
#15

Need mitme elektroodiga küünlad tuleb vanematest audi mootoritest visata kaugele eemale metsa ja siis mine otsi need uuesti üles ja viska veel kaugemale, kõige tavalisemate 1 elektroodiga nn. ziguli küünlad panevad need mootorid kõige paremini tööle, proovitud ja katsetatud värk mitmetel mootoritel, aga üldiselt panevad need mootorid klapid pähe, kuna klapid jäävad nurga alla kolbide suhtes. k jetronicu tunneb ära selle järgi et pritse peal ei ole pistikut el. ühenduse jaoks, ke jetronicul on pistik ja juhe otse pea küljes. kui karpaga hakkas asi käima siis arvatavasti märgid said paika ja pritse süsteem on lihtsalt peetis või paigast ära, muidu neil originaalis bena pump peabki aretama suurt survet ja kui kuskilt vooliku lahti keerad siis peab ikka korralikult pritsima kui ei pritsi pump õhtul või filter paska umbselt täis. aga see originaal pump karpaga kokku ei sobi. mehaanilist pumpa sul vist peale aretatud pole, kuigi mingi madalsurve pumbaga nagu opelil on peaks saama ka karpa tööle aga mingi korralik tagasi vool peab ka olema.
Vasta
#16

13piisab Kirjutas:maamehe loogika ütleb, et jagaja järgi: kui seal on vaakumplönn, on tegemist lihtsama motoga; kui seda pole, tegeleb süüteseadmisega elektroonika. edit: pagan, hea et opeli monopritse silme ette tuli - seal küll elektroonselt ei reguleerita, aga vaakumit kah justkui pole: http://www.kasutatud-varuosad.ee/data/ve...stmoto.JPG

Neid Boschi pritsesüsteeme, millel pritse ja süüte juhtimine ühe ja sama "aju"karbiga käis, kutsuti vähemasti alguses nimega Motronic (ja oli olemas ka Mono-Motronic; Opelil kutsuti samasugust asja mäletamist mööda nimega Multec). K-ja KE-Jetronicul teeb vast kõige lihtsamalt vast vahet selle järgi, et viimasel on "aju" (Audil vist asus kindalaeka all; ning peaks olema veel ka lambda ja KAT (mis muidugi "tuunimise" käigus kaduma võivad olla läinud).

KILLER666 Kirjutas:Teen varsti pilti ja vain siis abi musttuhande vaakumi ja mingite jurade pistikute yhendamiseks...

Külamehed teavad rääkida, et kõigile voolikutele tuleb "pimedad" ette lüüa - nii pidi kõikse parem saama Big Grin
Vasta
#17

pppp Kirjutas:Neid Boschi pritsesüsteeme, millel pritse ja süüte juhtimine ühe ja sama "aju"karbiga käis, kutsuti vähemasti alguses nimega Motronic (ja oli olemas ka Mono-Motronic; Opelil kutsuti samasugust asja mäletamist mööda nimega Multec).
mäletad valesti, Peeter - Opeli puhul nimetatakse Motronicut ikka Motronicuks. Nagu on kusagilt meelde jäänud, seostatakse Opeli puhul "ka süüte seadmisega tegeleva pritse" tulekut üksüheselt Motronicuga. Selles mõttes on Su VW-motode kohta käiv jutt opelimehele täitsa hariv, kunaopeli puhul ükski Jetronic süüdet ei hõlmanud.
targutaks veel: 1994 (või oli hoopis '93 või '95?) a vahetas nt Opeli headel 2l=110kW motodel Bosch Motronic 2,5 välja Siemens Simtec 56, mille puhul jäid kõik mootori-parameetrid samaks (aga jagaja kadus uuema süsteemiga).
vabandan teemavälise jutu pärast.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#18

Mono-Motronic => GM Multec - nii oli mõeldud.

p,
viimane OT postitus siin teemas
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne