Kahjuks polnud mul fotokat kaasas et pilt üles panna kuid küsisin ühe vanema mehe käest kes seal parajasti oli ja tema arvas et mingi vanema zis-i pealt.käigukast ise viiekäiguline ja käsipidur oli sammuti käigukasti küles.käsipiduri kang oli selline nagu me oleme harjunud nägema vanadel põllutöömasinatel.Asjandus ise asub rohkem kaalumaja pool kui väravate poolt tulla.
Selliseid asju on SUUR PATT sinna maha vedelema jätta! Kahjuks pole endal aega, muidu tooks (ostaks) ta kindlasti välja.
Loodan, et keegi Jõgeval või seal läheduses elavatest kaasfoorumlastest selle kasti siiski ajaloo jaoks päästab...
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
(Seda postitust muudeti viimati: 23-08-2007, 11:43 AM ja muutjaks oli taruvaras.)
ZIS-i käigukast on koheselt äratuntav ketastüüpi seisupiduri poolest, ka käigukasti ülemised ja alumised kinnitusaugud sidurikojale on teineteise suhtes rohkem ligemal, kui hilisemal ZIL-i kastil.
Need on just ZIS-150 kasti tunnused. Järgneva postituse piltidel ei ole igatahes ZIS 150 kast.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
speedsta Kirjutas:Kas esimese pildi taustal mõne põllumajandusliikuri või hoopis soomuki lint?
Mõtle loogiliselt - kust sai soomuki lint emeksisse? Küll ta nati (T-74, DT-75 jne) oma on... mis muu...
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Võimalik, et see imeliku kujuga sidurikoda annab kellelegi vihje...
Asp
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Tegemist on Gaz AA (MM) käigukastiga, millele on paigaldatud jõuvõtureduktor ja kardaanikinnituse flants on vahetatud Gaz 51'e oma vastu. Jõuvõtu lülituskang paistab olema omavalmistatud. Samas võib käigukast olla mõne muu mehanismi või masina pealt, millel kasutati Gaz AA (MM) agregaate. Auto käigukastile viitab asjaolu, et kasti vasakul küljel kinnitub võll, millel olid siduri ja piduri pedaal.
Pildilt paistab,et kast on justkui ühes tükis hooratta kojaga.150-el seda polnud,Zis-5 ja selle modikatel jälle oli,aga ZIS-5 ja tema modieikatsioonide kastiga ilmselt tegu pole.Olen justkui enda teda GAZ-AA/MM käimariga põgusalt tegelenud.No pole see.Ja jõuvõtt sellisel kujul ja selles suunas? Ei oska küll arvata mis masinale see kuuluda võiks.
Flanagan
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Mina pole kohanud GAZ-i käigukasti kus kasti korpus on valatud ühte tükki hooratta kojaga(Zis- 5 näiteks,muus osas selle auto käigukast ehituselt sarnane/samane GAZ-i omadega)Aga tulles teema juurde tagasi-piltidel ma näen sellel kastil olevat ka hooratta koda.
Head soovides,Flanagan
Neile kes veel aru ei saanud- sellel konkreetsel käigukastil ei ole sidurikoda ja käigukast ühes tükis vaid on omavahel poltidega ühendatud!
Nüüdseks siis asi metallikokkuostust päästetud: