Käigukast Jõgeva emexis
#1

Kahjuks polnud mul fotokat kaasas et pilt üles panna kuid küsisin ühe vanema mehe käest kes seal parajasti oli ja tema arvas et mingi vanema zis-i pealt.käigukast ise viiekäiguline ja käsipidur oli sammuti käigukasti küles.käsipiduri kang oli selline nagu me oleme harjunud nägema vanadel põllutöömasinatel.Asjandus ise asub rohkem kaalumaja pool kui väravate poolt tulla.
Vasta
#2

Selliseid asju on SUUR PATT sinna maha vedelema jätta! Kahjuks pole endal aega, muidu tooks (ostaks) ta kindlasti välja.

Loodan, et keegi Jõgeval või seal läheduses elavatest kaasfoorumlastest selle kasti siiski ajaloo jaoks päästab...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

ZIS-i käigukast on koheselt äratuntav ketastüüpi seisupiduri poolest, ka käigukasti ülemised ja alumised kinnitusaugud sidurikojale on  teineteise suhtes rohkem ligemal, kui hilisemal ZIL-i kastil.
Need on just ZIS-150 kasti tunnused. Järgneva postituse piltidel ei ole igatahes ZIS 150 kast.
Vasta
#4

Nüüd siis pildid,muud päästmist väärt käigukasti seal ümbruses ei
olnud.
[Pilt: p1010021kkf7.th.jpg]

[Pilt: p1010025koj3.th.jpg]

1985 Lada 1300 SL
Vasta
#5

Võrdluseks kõrvale foto ZIS-5 käigukastist.
[Pilt: zisfm1.th.jpg]

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#6

Kas esimese pildi taustal mõne põllumajandusliikuri või hoopis soomuki lint?
Vasta
#7

speedsta Kirjutas:Kas esimese pildi taustal mõne põllumajandusliikuri või hoopis soomuki lint?

Mõtle loogiliselt - kust sai soomuki lint emeksisse? Küll ta nati (T-74, DT-75 jne) oma on... mis muu...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#8

Emexisse saab igasugu huvitavaid asju, nagu siit-sealt kuulda on.

Aga tulles tagasi käigukasti juurde: see pole ka ZIS-150 oma. Vaadake pilti lingil ja võrrelge.
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud/...24_ee.html

Võimalik, et see imeliku kujuga sidurikoda annab kellelegi vihje...

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#9

valdo Kirjutas:Selliseid asju on SUUR PATT sinna maha vedelema jätta! Kahjuks pole endal aega, muidu tooks (ostaks) ta kindlasti välja.

Loodan, et keegi Jõgeval või seal läheduses elavatest kaasfoorumlastest selle kasti siiski ajaloo jaoks päästab...

Kes seda rauda jõuab sealt kokku tassida!? Esiteks oleks siis omal kodus samasugune kõrge kolahunnik nagu seal ning teiseks mis see maksma kõik läheb!

valdo Kirjutas:
speedsta Kirjutas:Kas esimese pildi taustal mõne põllumajandusliikuri või hoopis soomuki lint?

Mõtle loogiliselt - kust sai soomuki lint emeksisse? Küll ta nati (T-74, DT-75 jne) oma on... mis muu...
Tanki osasid seal nähtud küll ja küll!
Vasta
#10

Tegemist on Gaz AA (MM) käigukastiga, millele on paigaldatud jõuvõtureduktor ja kardaanikinnituse flants on vahetatud Gaz 51'e oma vastu. Jõuvõtu lülituskang paistab olema omavalmistatud. Samas võib käigukast olla mõne muu mehanismi või masina pealt, millel kasutati Gaz AA (MM) agregaate. Auto käigukastile viitab asjaolu, et kasti vasakul küljel kinnitub võll, millel olid siduri ja piduri pedaal.
Vasta
#11

Pildilt paistab,et kast on justkui ühes tükis hooratta kojaga.150-el seda polnud,Zis-5 ja selle modikatel jälle oli,aga ZIS-5 ja tema modieikatsioonide kastiga ilmselt tegu pole.Olen justkui enda teda GAZ-AA/MM käimariga põgusalt tegelenud.No pole see.Ja jõuvõtt sellisel kujul ja selles suunas? Ei oska küll arvata mis masinale see kuuluda võiks.
Flanagan
Vasta
#12

See on gaz i kast!

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta
#13

jurka Kirjutas:See on gaz i kast!

AA/MMi kast?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#14

Just!67 omast erineb võlli pikkuse poolest.

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta
#15

Mina pole kohanud GAZ-i käigukasti kus kasti korpus on valatud ühte tükki hooratta kojaga(Zis- 5 näiteks,muus osas selle auto käigukast ehituselt sarnane/samane GAZ-i omadega)Aga tulles teema juurde tagasi-piltidel ma näen sellel kastil olevat ka hooratta koda.
Head soovides,Flanagan
Vasta
#16

Üks on 67 teine AA/MM kast.Kummalgi pole valatud vaid 4 poldida kinnituv sidurikoda.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta
#17

Neile kes veel aru ei saanud- sellel konkreetsel käigukastil ei ole sidurikoda ja käigukast ühes tükis vaid on omavahel poltidega ühendatud!
Nüüdseks siis asi metallikokkuostust päästetud:
   
   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne