Gorki Autotehas
#21

andres22 Kirjutas:Puitkast, millele käib presendist vmt materjalist kate kaarekujuliselt peale.

See meie ammune unistus, kuna siinkandis olnud neid kunagi lausa kaks. Endalgi olnud võimalus sellisega kuu aega turuvarblasi vedada. Aga alusmasinaks olid siin küll Gaz-51-d. Mis Sul sellisega plaanis?
Vasta
#22

andres22 Kirjutas:Sobib kõige paremini vist siia teemasse. Kas keegi on kuskil näinud seismas korraliku tendiga GAZ 52-05te ehk inimeste veoks mõeldud GAZ 52-01te?

Presendil on omadus lageda taeva all pikemat aega vedeledes maha mädaneda. Seega kardan, et neid ei ole alles. Kui tahad sellist liikurit omada, pead hankima puitu, terast ja presenti ning oskust neist algsest isendist eristamatu replika valmistada.

Presendi lagunemist ilmastiku käes tean aga üsnagi omast käest. Panin nimelt ühe oma vanatehnika laohoone viiluotsa ajutiselt üheks talveks 200se MAZi (tõenäoliselt isegi 200se JaAZi) kastipresendiga kinni. Kuigi present oli juba enne säärast kasutamist üsnagi näru, läks ta ühe talvega märgatavalt hullemaks.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#23

Sõna korralik võib välja jätta, aga tahaks näha missugune tent neile peale käis ja samuti kaari leida, mis kasti peale käisid. Ise ei ole ühtegi sellise kastiga isendit näinud peale mu isa oma, kuid ehk mõni kaasfoorumlane on? Kas 51tel oli täpselt sama kast? Manustes on 2 rc-forumist leitud 52-05 pilti , kuid ei tea, kumb õigema tendiga on.
muuseumipapa Kirjutas:See meie ammune unistus, kuna siinkandis olnud neid kunagi lausa kaks. Endalgi olnud võimalus sellisega kuu aega turuvarblasi vedada. Aga alusmasinaks olid siin küll Gaz-51-d. Mis Sul sellisega plaanis?
See isal õppesõiduauto, kuid võib-olla tulen mõnel suvisel Lõuna-Eesti vanatehnikaüritusel sellega välja ja mida originaalsem, seda parem. Kui mõne sellise leian, siis üritan ka varjupaika saamist uurida, ei teadnud, et otsite seda.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#24

Hiiumaal peaks üks selline gaz olema, kuid kardan, et selle kast suht mäda, on aastaid legeda taeva all seisnud, autolt mootor maha võetud.
Vasta
#25

Sihukese leidsin nädalapäevad tagasi metsast. Näikse kellegi eluase olevat.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#26

Kadjakas Kirjutas:Sihukese leidsin nädalapäevad tagasi metsast. Näikse kellegi eluase olevat.

Kevadel seisis see sama Tallinas sõjaväe kalmistu juures ( seal kus praegu pronkssõdur ). Hiljem ka Staadioni tänaval. Mees istus sees ja mõnikord käis ka kusagil.

http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/sets
--------------------------------------
Minu albumid
Vasta
#27

motoblokk Kirjutas:
Kadjakas Kirjutas:Sihukese leidsin nädalapäevad tagasi metsast. Näikse kellegi eluase olevat.

Kevadel seisis see sama Tallinas sõjaväe kalmistu juures ( seal kus praegu pronkssõdur ). Hiljem ka Staadioni tänaval. Mees istus sees ja mõnikord käis ka kusagil.

OT, aga ka praegu seisab too ühe II MS. mälestusmärgi vahetus läheduses. Kokkusattumus või auvalveSmile
Vasta
#28

2 presentiga furgooni seisavad Tallinna piiri lähistel.Uuema kabiiniga GAZid.Liikumas linnawahel pole näinud aga oma parkimiskohta nad aeg ajal muudavad.Alati neid nähes meenuvad Miilitsakooli 53 ed.

Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Vasta
#29

to:andres22 (p47) Inimeste veoks ettenähtud kast erines tavakastist oluliselt:külgluugid ei käinud lahti,kõik porded olid kõrged ilma äravõetava kõrgenduseta,tagaporde koosnes kolmest osast;keskmine osa käis nagu uks kõrvale lahti ja sees oli lühike redel,mis tõmmati välja kui uks oli lahti.present seisis viiel kaarel,kummalgi küljel oli neli kitsast akent,kaks akent oli ees (külgedel) ja keskel oli aknata presendist avatav luuk.Presendi tagaosa oli nagu luukki eraldi keskosaga, mida sai kinni panna.Mõlemal pildil kujutatud presentfuroonid pole originaalid:esimesel pildil on furgoon liiga madal,teisel on kaared liiga lamedad keskelt.Tehase furgooni kaared olid palju ümaramad.Auto,millest on jutt tuli tehasest ja meie olime esimesed kasutajad.
Vasta
#30

Kadjakas Kirjutas:OT, aga ka praegu seisab too ühe II MS. mälestusmärgi vahetus läheduses. Kokkusattumus või auvalveSmile

Muide, kui seda pilti täpsemalt vaadata, siis tundub mulle, et selle masina esiklaasi kaitseb miski võrk, nagu märulipolitsei autodel. Ja kasti katteks olev present näib varjavat hoopis tõsisemat ehitist. Vaadates tagarehvide asendit, kannab see auto märkimisväärset koormat...

Samasugused presendiga kaetud Uralid ja ZIL'd on kasutusel Venemaa "kuumades" vallutusalades. Seal varjab present soomuskapslit sõduritega...

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#31

BARROW Kirjutas:to:andres22 (p47).present seisis viiel kaarel,kummalgi küljel oli neli kitsast akent,kaks akent oli ees (külgedel) ja keskel oli aknata presendist avatav luuk.Presendi tagaosa oli nagu luukki eraldi keskosaga, mida sai kinni panna.Mõlemal pildil kujutatud presentfuroonid pole originaalid:esimesel pildil on furgoon liiga madal,teisel on kaared liiga lamedad keskelt.Tehase furgooni kaared olid palju ümaramad.Auto,millest on jutt tuli tehasest ja meie olime esimesed kasutajad.
Midagi sellist siis?:


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#32

Jah,see viimane tundub olevat juba tehase väljalase,kuid ilmselt teisest ajast.
Vasta
#33

BARROW Kirjutas:to:andres22 (p47) Inimeste veoks ettenähtud kast erines tavakastist oluliselt:külgluugid ei käinud lahti,kõik porded olid kõrged ilma äravõetava kõrgenduseta,tagaporde koosnes kolmest osast;keskmine osa käis nagu uks kõrvale lahti ja sees oli lühike redel,mis tõmmati välja kui uks oli lahti.present seisis viiel kaarel,kummalgi küljel oli neli kitsast akent,kaks akent oli ees (külgedel) ja keskel oli aknata presendist avatav luuk.Presendi tagaosa oli nagu luukki eraldi keskosaga, mida sai kinni panna.Mõlemal pildil kujutatud presentfuroonid pole originaalid:esimesel pildil on furgoon liiga madal,teisel on kaared liiga lamedad keskelt.Tehase furgooni kaared olid palju ümaramad.Auto,millest on jutt tuli tehasest ja meie olime esimesed kasutajad.
Sel pildil on Gaz 52-05-le kuulunud tendikaartega kastikarkass tõstetud 51-e raamile, näha on ka kitsas tagaluuk ja selle kõrval torust kaarjas käepide. http://www.album.ee/node/11001397/50069299
Vasta
#34

taruvaras Kirjutas:Sel pildil on Gaz 52-05-le kuulunud tendikaartega kastikarkass tõstetud 51-e raamile, näha on ka kitsas tagaluuk ja selle kõrval torust kaarjas käepide. http://www.album.ee/node/11001397/50069299
Tänan pildi lisamise eest, sellist ei olnud seni leidnud.

Uurin veel, et ega analoogilisi kaste ei paigaldatud Gaz63-dele? Enamasti olid nad madala allalastava tagaluugiga, kuid kas võisid olla ka sellistega varustatud inimveo-eksemplarid? Peale tagaluugi on kõik muu tava-63 kastiga peaaegu identne.
Vasta
#35

indrek Kirjutas:Uurin veel, et ega analoogilisi kaste ei paigaldatud Gaz63-dele? Enamasti olid nad madala allalastava tagaluugiga, kuid kas võisid olla ka sellistega varustatud inimveo-eksemplarid? Peale tagaluugi on kõik muu tava-63 kastiga peaaegu identne.

63 nn "tavakast" oli kogu laiuses avatava tagaluugiga, külgmised luugid lahti ei käinud. Jah, ta sarnanes veidi selle inimveokastiga välimuselt küll, kuid mitte enamat.

Ajaloos tagasi minnes tuleb konstateerida, et 63 "tavakast" on tegelikult 1. põlvkonna 51 ehk siis ilma A-ta 51 (1946-56) kasti väikeste modifikatdsioonidega koopia - algse 51 kast oli mdalamate portedega, muus osas enamvähem identne, st ka vaid avatava tagaluugiga, küljed lahti ei käinud.

Kaks minutehtud pilti Lätis Uzvara Mootorimuuseumi kollektsioonis olevast 1. põlvkonna 51st (1952, väljas Bauskas näitusel, originaal ja säilinud), millelt on kasti detaile näha:

[Pilt: puu51_1.jpg]

[Pilt: puu51_5.jpg]

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#36

Ma leidsin netist ühe sellise pildi küll, aga see käis vanematüübilise riistapuu kohta, mida ehitasid vaprad vennad poolakad - seda nime all Lublin-51. See peaks siis olema sarnane tegevusviis nagu Pobi puhulgi, kus N.Liidus lõpet masina tootmine (viidat näite puhul siis Gaz 51 oma) käis pikavuntsilises ja kangekaelses vasallriigis veel pikka aega edasi.
Kahjuks ei suutnud poolakeelsest lühiülevaatest välja püüda kuivõrd nimetatud isend oli puhas Gaziku koopia v oli tal ehk mootor/veermik/kellad-viled teemadel ka huvitavaid variatsioone.

No vähemalt puitsõrestik on ilus, ja ka suunatuled silmatorkavad Big Grin
http://pl.wikipedia.org/wiki/Lublin_(samoch%C3%B3d)

K



muuseumipapa Kirjutas:
andres22 Kirjutas:Puitkast, millele käib presendist vmt materjalist kate kaarekujuliselt peale.

See meie ammune unistus, kuna siinkandis olnud neid kunagi lausa kaks. Endalgi olnud võimalus sellisega kuu aega turuvarblasi vedada. Aga alusmasinaks olid siin küll Gaz-51-d. Mis Sul sellisega plaanis?
Vasta
#37

http://varjupaik.jjts.ee/index.php?actio...otjainfo=1
Vasta
#38

transalte.google.com annab päris mõistliku tõlke Wink

(Arvuti)vanaraualadu -> www.hot.ee/hqs

Vasta
#39

Tekkis selline küsimus, vaadates Valdo pandud pilti GAZ-51'est eestvaates... Kas see auto on uus? Ja kui on, siis miks ta nii palju õli tilgub? Big Grin
Vasta
#40

-AsjaPulk- Kirjutas:Tekkis selline küsimus, vaadates Valdo pandud pilti GAZ-51'est eestvaates... Kas see auto on uus? Ja kui on, siis miks ta nii palju õli tilgub? Big Grin

Ma arvan, et see on ikka taastatud masin. Mis ei ole äkki mootoriremonti saanud.

http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/sets
--------------------------------------
Minu albumid
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne