Tulekustutid autos
#1

Kaasfoorumlased, kutsun Teid üles kontrollima oma autode tulekustutite korrasolekut või kui Teil neid üldse ei ole, siis kindlasti muretsege! Vaid tänu tulekustutile jäi eile minu auto alles. Mingil müstilisel põhjusel otsustasid salongiventilaatori juhtmed põlema minna. Õnneks ainult nende juhtmete uuesti vedamisega pääsengi aga asi oleks võinud palju hullemini minna.

Chevrolet Astro '96
Chrysler Grand Voyager '97
Vasta
#2

Ja kui uut hakate ostma, siis nõudke metallist kraani ehk ülaosaga. Kui mina hiljuti ostsin, siis ühes autopoes olid letis plastikkraaniga aga alles küsimise peale toodi tagaruumist metallosaga. Mõte selles, et viimast saab uuesti täita/kontrollida aga plastosaga tuleb iga aasta uus osta. Muide hind oli neil täpselt sama.
   
Vasta
#3

Tulekustutiga on mul üks kurioosne lugu veel.
Ostan uue kustuti(250 kr),kehtivus üks aasta.Kohapeal,st.Jõgeval
teda taadelda ei saa,peab viima Tartu.Sama päev kätte ei saa,tuleb
teine päev uuesti minna.Kokku puhtalt bensiini peale läheb juba 250-
300 krooni pluss paar tundi sõidu peale.See on muidugi sel juhul kui
ma ei leia mõnda tuttavat kes ka Tartus käib ja üksiti ka kustuti taat-
lemiselt ära toob.
Järeldus,lihtsam on osta uus kustuti kehtiva taatlusajaga,kui vedada
teda Tartu vahet,aeg ka maksab midagi.

1985 Lada 1300 SL
Vasta
#4

arvi100, ära osta nii odavat kustutit, siis tasub ära see Tartu vahet sõitmine Smile Lisaks sellele võib kallimast kustutist häda korral rohkem abi olla.
Vasta
#5

Vaadake, et teil see autos KÄTTESAADAV (sõna otseses mõttes) on. Tavaliselt, kellel isegi on olemas, on ta kaltsu sisse mässitud ja kusagil pakirummi kaane all (et ei koliseks).

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#6

peeterpaul Kirjutas:Vaadake, et teil see autos KÄTTESAADAV (sõna otseses mõttes) on. Tavaliselt, kellel isegi on olemas, on ta kaltsu sisse mässitud ja kusagil pakirummi kaane all (et ei koliseks).

mul uuel auto on kustuti koht justnimelt pakiruumis (klambrid jms seal), kuigi oleks võinud ju ka salongi kinnitada...

...aga koliseb rõõmuga Big Grin

(Arvuti)vanaraualadu -> www.hot.ee/hqs

Vasta
#7

Alla 6kg kustuti pole mõtet autosse panna, sa ei tee sellega mitte essugi ära.

Dad.
Vasta
#8

No mul oli 1kg. Õigel ajal õigesse kohta sai sutsaka ära lasta. Õnneks aitas. Päästeameti andmetel võiks vähemalt 2kg autos olla. 1kg on see kohustuslik variant. Selliseid kogemusi küll rohkem juurde ei taha saada.

Chevrolet Astro '96
Chrysler Grand Voyager '97
Vasta
#9

Ostsin neli 6 kilost kustutit omale. Ühe panin enda autosse ,teise andsin isale ning kaks panin tuppa Rolleyes

Pajatan ka ühe huvitava loo seoses minu eelmise 6 kilose kustutiga. Nimelt oli kuidagi splint sõidu ajal ära kukkunud. Hakkasin siis tagasi panema ning käis üks kõva lahmakas ning terve pagass ja ka salong oli lumivalge pulbriga kaetud. Cool . Viisin siis pooltühja kustuti tuppa ning vanaisa üritas siis ka splinti tagasi panna. Käis teine kõva lahmakas ja koridor oli ka valge pulbri alla mattunud. Big Grin
Vasta
#10

Kiro Kirjutas:Käis teine kõva lahmakas ja koridor oli ka valge pulbri alla mattunud. Big Grin

Õnneks see pulber on üllatavalt kergesti alluv tolmuimeja tööle Smile

Chevrolet Astro '96
Chrysler Grand Voyager '97
Vasta
#11

peeterpaul Kirjutas:Vaadake, et teil see autos KÄTTESAADAV (sõna otseses mõttes) on. Tavaliselt, kellel isegi on olemas, on ta kaltsu sisse mässitud ja kusagil pakirummi kaane all (et ei koliseks).

Mina tavatsen seda hoida juhiistme esiserva all. Et siis vajadusel juhikohal olles saaksin selle võimalikult kiire liigutusega kätte, et hoida ära hullemad tagajärjed...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#12

sqirrel Kirjutas:
Kiro Kirjutas:Käis teine kõva lahmakas ja koridor oli ka valge pulbri alla mattunud. Big Grin

Õnneks see pulber on üllatavalt kergesti alluv tolmuimeja tööle Smile


Tänu jumalale Cool sain suht kerge vaevaga kõik endiseks muuta! Rolleyes
Vasta
#13

valdo Kirjutas:Mina tavatsen seda hoida juhiistme esiserva all. Et siis vajadusel juhikohal olles saaksin selle võimalikult kiire liigutusega kätte, et hoida ära hullemad tagajärjed...

Sealse kohaga on see jama, et osadel autodel on põrand sile ja pidurdades võib pedaalidesse joosta. Ega polegi vist tänapäeva sõiduautodes hääd kohta, kus kustutit hoida. Dad-i viidatud 6-kilost juba ammugi. Aga selge on see, et kinni ta peaks olemas (küll kiirkinnitustega), sest ptüi-ptüi-ptüi üle võlli minnes hakkavad asjad lendama. 6 kg.kamakaga vastu pead, ma ei taha mõeldagi.
Enda "kahemehegaühesautoskähkusõitmise" ajast sai ka paar korda asjandus välja kraamida, et õnneks endale ja kahjuks teisele, teise mehe autot päästa.

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#14

Tulekustuti efektiivsus sõltub ka muudest asjadest peale kaalu.

- Autokustuti efektiivne kustutuskaugus on alates 1m kauguselt - lähemalt lastes ei ole asi efektiivne, ehk siis lisaks enda eluga riskimisele kustub tuli halvemini. Suurel kustutil on see kaugus 3-5 meetrit. Kuna kustuti peab efektiivseks toimimiseks pulbri jaotama teatud ala peale, siis on liiga lähedalt kustutamine peamiseks põhjuseks miks 1kg kustutist "ei jätku".

- Kapotialuse tulekahju korral ei tohi kapotti kohe lahti teha, vaid tuleb esialgu auto alla vaadata. Kui leegid on juba maas (lekkiv õli vms), siis esialgu tuleb juga sinna suunatagi, kui põleb isolatsioon või midagi sellist, siis tuleb alguses kustutada läbi iluvõre, ventilatsiooniavade või kaitseraua alt. Kapotti avades avate hapniku juurdevoolu ning asi läheb käest. Teise sammuna võib kapotiserva pisut paotades sealt pulbrit sisse lasta.

- Kustutit ostes tasub jälgida mitte ainult hinda, vaid ka seda, kui suure ala konkreetne kustuti kustutab (peaks olema korpuse peale märgitud). Sama kaaluga kustuteid toodetakse erinevate pulbrisegudega, kallimad segud kustutavad paremini. Vahe võib olla lausa kahekordne (ehk siis odav 2kg kustuti ei pruugi olla parem kui kallis 1kg).

- Elektrijuhtmestiku põlengu korral on nr 1 asi KOHE autost välja ronida. See suits mis sealt tuleb võtab pildi eest loetud sekunditega, kui jääda kohmitsema siis võib juhtuda et ei saagi välja. Juhiistme alust kustutit saab edukalt ka autost väljas olles haarata.

Lisainfot: http://www.rescue.ee/testpage/index.php?page=158
Vasta
#15

sqirrel Kirjutas:Mingil müstilisel põhjusel otsustasid salongiventilaatori juhtmed põlema minna.

Ma jäin mõtlema - aga kaitsmed?? Kopikad vahele löödud?

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#16

peeterpaul Kirjutas:
sqirrel Kirjutas:Mingil müstilisel põhjusel otsustasid salongiventilaatori juhtmed põlema minna.

Ma jäin mõtlema - aga kaitsmed?? Kopikad vahele löödud?

Vot seda imestasin ise ka, ei ole kopikad vahele löödud. Aga ise ei ole ma neid üle vaadanud - pole katki läinud. Nii nagu eelmisest omanikust jäänud oli nii nad seal on. Kardan, et äkki oli sinna vale kaitse pandud. Enne kui jälle sõitma hakkan kontrollin kõik kaitsmed üle, et ikka õiged korralikult sees oleks.

Chevrolet Astro '96
Chrysler Grand Voyager '97
Vasta
#17

Kusjuures, see on uskumatult tõsine probleem, et valdaval enamusel autodest vist ei olegi kustuti jaoks head kohta, kust saaks selle kätte SEKUNDITEGA, mitte minutitega. Enda vanal Ford Sierral mahtus ÜHEKILONE kustuti täpselt juhiistme ja ukseava alaserva (segane väljend, aga loodetavasti saate aru) vahelisse ruumi (s.t. kahekilost või suuremat ei mahuta ka sinna kohe mitte kuidagi...), nüüdsel Ford Mondeol aga enam mitte, ja parema koha puudumisel on ka minu autol hetkel kustuti pakiruumis...

Juhiistme esiserva alune variant ei sobi Peeterpauli viidatud põhjusel.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#18

peeterpaul Kirjutas:Sealse kohaga on see jama, et osadel autodel on põrand sile ja pidurdades võib pedaalidesse joosta.

Ma pidurdan üliharva nii äkki, et see pedaalidesse jookseb (samuti nagu ka kaassõitja istme all olev käsiapteek istme alt välja). Ja - reeglina on järsu pidurdamise alguses mul piduripedaal juba põhjas, st et kui pedaal-põhjas-olekus kustuti veidi jalgu "paitab", ei juhtu sellest liiklusohutuse koha pealt ka hullu midagi (lihtsalt lükkan kustuti taas istme alla tagasi).

Miski 2-3 korda aastas on mul kustuti niiviisi jalgade juurde "rändama" tulnud, ülejäänud ajal olen suutnud vaikset sõidustiili harrastada...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#19

Ja õnnetuse korral lähevad jalaluud... Paljude kustutitega saab kaasa ka kinnituskronsteini, mille abil on võimalik see põhja külge aheldada. Maitseasi siis, kas juhi või kaassõitja istme ette.
Vasta
#20

Jesper Kirjutas:Paljude kustutitega saab kaasa ka kinnituskronsteini, mille abil on võimalik see põhja külge aheldada. Maitseasi siis, kas juhi või kaassõitja istme ette.

Kui ma avastan põlengu ja see on vaja sekunditega kustutada, siis jõuan ma küll seda sealt lahti kruvida, liiatigi veel olukorras, kus võib põleda minuenda auto armatuurialune juhtmepundar...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne