Pannonia de Luxe TLB 1961
#1

Tere

Kuna T1 projekti võib praktiliselt valminuks lugeda, siis teen algust uue tsikli ja uue teemaga. Tsikkel ise on imporditud Poolast selle aasta veebruaris. Dokumentidega on seis kahtlane aga vaatame mida annab ära teha kui piisavalt palju ARK-i uksi kulutadaSmile Ratas ise oli 50% komplektne ostmise momendil. Komplektsuse hindamist segab ka asjaolu, et pool rattast tuli kaasa plastkastis. Praeguste andmete kohaselt peaks seda tüüpi rattaid olema eestimail 3 tükki. Küllap kellegi garaažinurgas vedeleb veel mõni eksemplar.

Ratta algne konditsioon on näha järgneval kolmel pildil, mis tehtud siis kui ratas veel poolamehe oma oli.

   
   
   


Peale pooleastast juppide otsimist ja organiseerimist on progress tagasihoidlik. Mul on õnnestunud hankida esitule all olev lukukate, karburaatorikatetel olevad kroomliistud, õiges mõõdus aku ja tagatuli(siinkohal suurimad tänud foorumikasutajale mellpoiss). Samuti on väikene võimalus, et õnnestub varsti saada esimene porilaud ungarist. Loodetavasti saan kaubale Märt Aarnega, kes meisterdaks valmis karburaatorikatted ja tegemises on ka silindrikatted.

Sellel rattal on erinevalt ülejäänud Pannoniatest teistsugune väntvõll ja teistsugune süütemäng, mis toob mind järgmise töö juurde. Väntvõll vaja lahti pressida ja vaadata kas paari, kolme Pannonia väntvõlli peale saab ühe korraliku ka kokku. Lisaks on teha tohutu hulk tööd, mida siinkohal ei hakka üles lugema, aga küllap ma jõuan veel. Nagu eelmise Pannoniagagi on plaan valmis saada kevadeksSmile Kuna sellele esialgu korvi ei pane siis tundub tähtaeg isegi reaalsena.  

Pannonia de Luxe TLF '1959
Pannonia de Luxe TLB '1961
Pannonia T1 '1962
Pannonia T5 '1969
White T9 '1965
Motorkuli FV-60 '1967
Vasta
#2

Jääme ootama siis ka selle ratta valmimist, sest teise Pannonia koha pealt võib öelda ainult kiidusõna, kui mitte ülistussõnuWink

Varuosad, mis endal üle/puudu on http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=17396


Vasta
#3

Tere

Ostsin saksa Ebay'st omale ühe brožüüri Pannonia rataste kohta. Seda on võimalik vaadata www.zone.ee/pannonia1962/Dokumendid

Samuti panen vaatamiseks välja mõned ungari meeste saavutused TLB teemalSmile

   
   

Pannonia de Luxe TLF '1959
Pannonia de Luxe TLB '1961
Pannonia T1 '1962
Pannonia T5 '1969
White T9 '1965
Motorkuli FV-60 '1967
Vasta
#4

Tere

Täna sai Kurtna laadalt üht-teist koju tassitud. Nimelt ostsin siis rattale lätlaste juhtmekomplekti, 2 uut leegitorumutrit, 2 uut kolbi ja kaks korralikku piduriheeblit, mis praegu rattal liialt roostes on. Samuti sai ostetud ka Palu 65-da aasta piibel lisaks oranžile, mis mul juba onSmile

Täna võitsin ka esiporilaua oksjoni ebay's, seega lõpuks peale kolmveerand aastast pidevat otsingut on see ka olemas.
   
   

Pannonia de Luxe TLF '1959
Pannonia de Luxe TLB '1961
Pannonia T1 '1962
Pannonia T5 '1969
White T9 '1965
Motorkuli FV-60 '1967
Vasta
#5

Tere

Mõned pildid:
   
   
   
   
   

Pannonia de Luxe TLF '1959
Pannonia de Luxe TLB '1961
Pannonia T1 '1962
Pannonia T5 '1969
White T9 '1965
Motorkuli FV-60 '1967
Vasta
#6

Tere

Ega kellelgi juhuslikult ei ole olemas Pannonia esituld, millest tahaks loobuda kompensatsiooni eest? Endal praegu vajaka korralik reflektor ja lukukate. Samuti tunnen puudust vähe viisakamast lüliti kroomkattest. Endal see jälle nii suurte roostekahjustustega, et uuesti kroomimine võimatu.

Sain kätte lõpuks Poolast ostumüügilepingu parandatud versiooni st. mitte poolakeelse ja lausa andmetega ja puha. Esimene oli täiesti arusaamatu jutt. Järgmine nädal üritan siis ARK-is ära käia ja vaadata, mis mulle seal öeldakse. Enne seda ei saa veel ratast täitsa ära lammutada olgugi, et see on üsna juppideks praegu.

Pannonia de Luxe TLF '1959
Pannonia de Luxe TLB '1961
Pannonia T1 '1962
Pannonia T5 '1969
White T9 '1965
Motorkuli FV-60 '1967
Vasta
#7

Tere

Olen selle nädala jooksul Märt Aarne juures käinud meisterdamas küljepaneele. Tegemine on alles pooleli aga valgustan foorumilugejaid veidi tootmisprotsessiga. Paneel ise näaeb välja selline:
   
   

Esimeseks tegin papist šablooni, et kätte saada detaili pinnalaotus, seejärel kandsin papimõõdud üle tsinkplekile, millega oleks hea märgistada 5mm abinõu.

   
   

Edasi sai välja lõigatud 5mm lehtmetallist abinõu ja sinna sisse tegin ära ka kaks vajalikku avaust.
   

Pannonia de Luxe TLF '1959
Pannonia de Luxe TLB '1961
Pannonia T1 '1962
Pannonia T5 '1969
White T9 '1965
Motorkuli FV-60 '1967
Vasta
#8

   

Seejärel sai asuda tasapisi juba päris detaili valmistama.
   
   
   

Pannonia de Luxe TLF '1959
Pannonia de Luxe TLB '1961
Pannonia T1 '1962
Pannonia T5 '1969
White T9 '1965
Motorkuli FV-60 '1967
Vasta
#9

Tere

Vahepeal on plekitööd seiskunud aja puuduse tõttu, kuid väike progress ikka olemas. Ostsin saksa Ebay'st endale lisaks ühe dünamosüütesüteemi, et kui peaks varuosi vaja minema süüteosakonna taastamisel.

   


Kohale jõudis ka porilaud, ning praegu tegelen väikeste tuvastamistöödega. Nimelt ei ole täit selgust, kas see tugikaar, mis seal küljes, päris originaalne on. Enamustel Pannoniatel, mis mina oma silmaga kohanud on see ristlõikes poolkaar. Minule saabunud porilaual on tegu aga toruga. Internetisügavustest leitud piltidel olen kohanud mõlemaid variante, niiet vist on tegu originaaliga siiski. Ungarist on praeguseks saabunud veel ka värvilisi raamatuid Pannonia teemal, mida huvitav piltidegi pärast vaadataSmile

Pannonia de Luxe TLF '1959
Pannonia de Luxe TLB '1961
Pannonia T1 '1962
Pannonia T5 '1969
White T9 '1965
Motorkuli FV-60 '1967
Vasta
#10

Tere

Täna lammutasin ratta algosadeks, et detailid liivapritsi viia. Samas tegin ka fotojäädvustuse detailide algsest konditsioonist. Vahepeal sain valmis küljepaneelid, mis ootavad praegu kinnituste valmimist, et saaks ratta peal katsetada nende sobivust. Katteplekid on plaanis liivapritsi asemel happevanni kasta kuna kardan lihtsalt nende deformeerumist.

Pildialbumi leiab aadressilt http://www.zone.ee/pannonia1962/TLB/TLBenneliivapritsi/

Pannonia de Luxe TLF '1959
Pannonia de Luxe TLB '1961
Pannonia T1 '1962
Pannonia T5 '1969
White T9 '1965
Motorkuli FV-60 '1967
Vasta
#11

Tere

Sain nüüd mõned pildid tehtud valmistatud detailidest. Mõned asjad on veel siiani puudu aga küllap saab ka nendega hakkama. Detailid piltidel on siis järgmised:
1)Küljepaneelid
   
   
2)Küljepaneelide alumine kinnitus
   
3)Küljepaneelide raamikinnitus
   

Lähipäevadel täiendan ka Pannonia dokumentide ja brožüüride kogu internetis www.zone.ee/pannonia1962/Dokumendid

Pannonia de Luxe TLF '1959
Pannonia de Luxe TLB '1961
Pannonia T1 '1962
Pannonia T5 '1969
White T9 '1965
Motorkuli FV-60 '1967
Vasta
#12

Tere

Sain eile kogu tavaari liivapritsist kätte. Kahjustatud detaile on omajagu ja nüüd läheb veel veidi ega nende tükkide remontimisele enne kui saab midagi värvimisse viia. Praeguseks on kõik puuduolevad kinnitused ja paneelid valmis tehtud. Käisin ära ka Kavialis ja soetasin kõik simmerid/laagrid mida ratta juures vaja on.

Lähipäevil peaks jõudma ungarist pakk, mis sisaldab endas uusi sidurikettaid, uut trossikomplekti, heas korras reflektorit, kahte P10 mudeli lambivõru, uut süüteluku katet ja igast muud pudipadi mis restaureerimiseks vaja on.

Panin ülesse pildiseeria liivapritsist tulnud detailidest:
www.zone.ee/pannonia1962/TLB/Liivaprits

Pannonia de Luxe TLF '1959
Pannonia de Luxe TLB '1961
Pannonia T1 '1962
Pannonia T5 '1969
White T9 '1965
Motorkuli FV-60 '1967
Vasta
#13

Pilte vaadates küsiks, et kuskohas pritsi all käisid, et teaks ise selle koha teenetest hoiduda.
Vasta
#14

Tere

Käisin Männiku teel Adamantoses nagu alati. Tavaliselt seal kvaliteet parem, kuid seekord läks vähe nihu. Täna sain kätte veel ühe peene detaili. See on CNC freespingis meisterdatud silindri kroomkate, See on veel poolik ja vajab viimistlemist, kuid algus on paljutõotav.

   

Originaal näeb välja selline:

   

Täna läksid kroomimisse ka esimesed detailid. Eks näeb kaua nendega aega läheb.

Pannonia de Luxe TLF '1959
Pannonia de Luxe TLB '1961
Pannonia T1 '1962
Pannonia T5 '1969
White T9 '1965
Motorkuli FV-60 '1967
Vasta
#15

Tere

Täna läksid esimesed detailid värvimisse - nimelt paak, ketikaitse ja istmealused. Valik selline kuna istmed tuleb saata ungarisse tuuningusse ja paagil/ketikaitsmel vaja jooned peale teha.
Tsiklil enesel veel siiani plekitööd pooleli ja seda tööd jätkub veel kauemaks.

Täna homme värskendan natuke pildikogu ka uute piltidega. Tõstsin kõik asjad üle aadressile http://pannonia.planet.ee kuna zone-is sai ruum otsa.

Pannonia de Luxe TLF '1959
Pannonia de Luxe TLB '1961
Pannonia T1 '1962
Pannonia T5 '1969
White T9 '1965
Motorkuli FV-60 '1967
Vasta
#16

Tere

Nüüd siis uus pildiseeria üleval aadressil: http://pannonia.planet.ee/TLB/Detailideremont/

Plekitööd hakkavad tasapisi valmis saama. Ainus asi mis veel suurt tööd nõuab on esimene porilaud, ülejäänud asjad on peaaegu valmis värvimisse saatmiseks. Samuti on vaja veel lõplikult külge sobitada kärukonks. Täna käisid selleks juba kõvad ettevalmistused, kuid lõpuni veel ei jõudnud.

Homme peaks treiali käest kätte saama küljepaneelide poldid, mis viivad jälle sammukese lähemale valmimiseleSmile

   

Pannonia de Luxe TLF '1959
Pannonia de Luxe TLB '1961
Pannonia T1 '1962
Pannonia T5 '1969
White T9 '1965
Motorkuli FV-60 '1967
Vasta
#17

Tere

Täna sain valmis ratta plekitöödega. Värskendasin pildikogu ka kõige tõsisema remondiga, mis selle ratta juures ette võtta tuli. http://pannonia.planet.ee/TLB/Detailideremontvol2/

Saabusid poldid treiali käest, nüüd vajavad veel väikest tuuningut ja siis edasi kroomimisse. Praeguseks sain maalrilt tagasi värvitud paagi, kiige ja istmealused. Need on asjad mis vajavad veel edasist tähelepanu. Triibud tulevad asjadele peale vist soome meistrite käe all kui kõik hästi läheb, ning uus poroloon koos nahaga paigaldatakse Ungaris. Lähipäevil pannakse saksamaalt teele veljed koos kodaratega, minu ülesandeks jääb tegeleda kõvasti poleerimisega, et saaks rattad tehtud.

   

Endiselt otsin signaali ja korralikku pöördtõukeleevendi varrast. Kui kellelgi on aimu kus saada andke teada privaatsõnumiga.

Pannonia de Luxe TLF '1959
Pannonia de Luxe TLB '1961
Pannonia T1 '1962
Pannonia T5 '1969
White T9 '1965
Motorkuli FV-60 '1967
Vasta
#18

Tere

Värskendan siis veidike teemat kaa. Praeguseks on enamus asju kroomimises, samuti läksid poldid freesija kätte, et saaks need sooned tehtud. Esmaspäeval peaks saama maalri käest kätte raami koos mõningate pudinatega. Mõnda aega tagasi viisin klaaskuulipritsi karterid ja silindri koos peaga + mõned tagaamorditükid. Loodan need ka lähiajal tagasi saada. Seejärel saab alustada nii mootori kui ka ratta enda kokkupanekut.

Kuna vahepeal oli aega liiga palju siis sai enam vähem valmis ehitatud selline spetsiaalne Pannonia mootoripukk. Mõõte kuskilt võtta ei olnud, seega sai see valmistatud "silm sirkel, nina vinkel" meetodil. Praeguseks juba funktsioneerib, kuid vajab veel vähest viimistlemist.

   

Pannonia de Luxe TLF '1959
Pannonia de Luxe TLB '1961
Pannonia T1 '1962
Pannonia T5 '1969
White T9 '1965
Motorkuli FV-60 '1967
Vasta
#19

Tere

Tegin täna väikese pildiseeria värvitud detailidest. Kahjuks puuduvad piltidelt paak ja kiige koos oma lisadega kuna ei olnud neid käepärast.
Pilte näeb aadressilt: http://pannonia.planet.ee/TLB/Vrvitudvol1/

Praeguseks on tellitud ka kõik kummidetailid koos mõnede lisadega. Nimelt avastasin, et ungarist on võimalik saada ka pronkspuksi kepsule, millega eelmise ratta juures suurt vaeva nägin.

Pannonia de Luxe TLF '1959
Pannonia de Luxe TLB '1961
Pannonia T1 '1962
Pannonia T5 '1969
White T9 '1965
Motorkuli FV-60 '1967
Vasta
#20

siimlane Kirjutas:Saabusid poldid treiali käest...

Nägin kui neid polte kui tehti... veeretasin veel käes ning mõtlesin, et huvitav kuhu sellised poldid... treial ka ei teadnud.
Nüüd siis teanBig Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne