MTZ 05 ja Neva MB-2
#1

Kuidas kommenteerite nende traktorite läbivust,töökindlust,vastupidavust.
Varsti tuleks mul otsustada kumb osta.
Andke head nõu!
Vasta
#2

Isiklikult kumbagi omanud pole,küll aga kasutanud tuttavate omi paar-kolm aastat tagasi. Hetkel täidab oma majapidamises väiksema töömasina rolli aga MF-70,mis tol ajal kiiruga ostetud sai. Isiklikult olen sellega suht rahul.
Omaaegsed kogemused nende masinatega olid sellised;
- läbivuselt polnud MBst mingit konkurenti MTZile.Seal kus MBl ratta ringi võttis,liikus samaväärse või isegi suurema koormaga MTZ praktiliselt probleemidetta.
-suurem mass ja suuremad rattad annavad põllutöödel MTZile veojõus edumaa.
-MTZ liigub pidevalt omadel ratastel,MBle mullafreesi veovõllide otsa paigaldades ja sellega freesides väsitab viimane isiklikult mind küll rohkem.
-MB veorihmad kulusid suhteliselt kähku läbi. Sõbra väitel praeguseks ka rimarattad suht kehvas seisus. MTZil olevat juba õige noorelt käivitusseadmed(nii pedaal kui ka käsikäiviti)otsad andnud ja käivitada tuleb siiani "nöörist" ,ülejäänus pole tõsisemaid probleeme olnud.
-MB lattniiduk läks ka kähku laiali.
Isiklikult valiks kahtlematta MTZi,see nagu pisut tõsisem riist.
Vasta
#3

Omades ise MTZ 05 ja MTZ 06, julgen öelda, et see on väiketraktor, mitte vaid aeda sobiv motoblokk. Olen sellega aastaid koju vedanud mitme lehma heinad, vedanud igasugu muud vajalikku. Aiatööriistu olen vähe kasutanud, kuid raudrattad alla ning difriluku sisse pannes peaks ta igasugusest tatist läbi ronima.
Igatahes on see masin ennast igati õigustanud Smile
Vasta
#4

Ma nagu saatsin sulle, hr.motoblokk,oma numbri.Traktorid täiesti saadaval.
Vasta
#5

Jah meil on kätte saadud kuid vastu talve pole sellle vastu huvi! Kuid pilte sooviks näha küll
Vasta
#6

kui kellelgi on infi, kust saab mtz 05 freesi, võiks saata e-kirja.
kõne alla võib tulla ka muude osade ostmine, kui keegi tahab komplektis müüa.
Vasta
#7

MTZ 05 kindlalt parem. Vaata näiteks veoülekannet.
Vasta
#8

Mind huvitaks veel info Neva MB1 kohta:

Kuidas põllul adra ja freesiga tööd teha on? Kui lihtsalt kinni jääb?
Kuidas on lood veoste vedamisega nt metsa all - mõtlen väikemaid puu ja oksakoormaid? Kui tõhusad on freesnoad?

Kas uuema MB2 haakeseadmed lähevad MB1-le ka?

Edu!

http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/sets
--------------------------------------
Minu albumid
Vasta
#9

MTZ-05`le ei ole MB1`st vastast. Kui MTZ`iga ratas ringi hakkab käima, paned mõlemad rattad vedama ja ei jää sa kuskile kinni. Ise olen küll ja küll MTZ-05`ga puid metsast välja vedanud.
Vasta
#10

Mind huvitab siiski info MB1 kohta!

http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/sets
--------------------------------------
Minu albumid
Vasta
#11

motoblokk Kirjutas:Mind huvitaks veel info Neva MB1 kohta:

Kuidas põllul adra ja freesiga tööd teha on? Kui lihtsalt kinni jääb?
Kuidas on lood veoste vedamisega nt metsa all - mõtlen väikemaid puu ja oksakoormaid? Kui tõhusad on freesnoad?

Kas uuema MB2 haakeseadmed lähevad MB1-le ka?

Edu!


MB1-te olen paarkümmend aasat kasutand, frees töötab väga efektiivselt; panin ise respo autohaagise taha ja ligi tonni vedas väga hästi ära. Vagusid oli ka täitsa normaalne ajada ja vahelt harida.

Samas künda ei saa, originaalader on täitsa kooma. Kohaldasin siis talle korraliku adra külge, künda sai, aga efektiivsus oli madal ja aeglaselt läks, seega kündmine on vilets.
Vasta
#12

MB1 sobib suurepäresalt väiksemate tööde tegemiseks. No kannatab vaikest koormat puid ikka vedada. MB-2 haakeriistad sobivad ikka MB-1`le ka. Vaata www.miniagrotehnika.ee, sealt saad hindade ja muu kohta infot ka. Hinnad on minu arvates päris soodsad.
Vasta
#13

(18-02-2008, 19:39 PM)motoblokk Kirjutas:  Mind huvitaks veel info Neva MB1 kohta:
Kuidas põllul adra ja freesiga tööd teha on? Kui lihtsalt kinni jääb?
Kuidas on lood veoste vedamisega nt metsa all - mõtlen väikemaid puu ja oksakoormaid? Kui tõhusad on freesnoad?
Mul on MB-1 juba pea 10 aastat. Kuna ma talu ega lehma ei pea, siis minu 1500m2 krundi jaoks on ta täpselt paras. Varem sai põllumaad tehtud ja freesiga kobestatud. Jõudlus on labidatööga võrreldes ikka mäekõrgune. 2 nädalat labidat = 20 min freesimist. Pehmel põllumaal on kobestamine lihtne ja muld saab väga kohev. Otse läheb asi libedalt, aga pööramine on kuramuse raske. Nagu oleks ehituskärul ratta ära võtnud ja telliseid täis ladunud. Pöörata tuleb käigupealt ja täisgaasiga. Sisuliselt "kannakas" nii et muld lendab. Füüsiliselt on freesidega MB-1-e taltsutamine raske, võtab treenimata inimese väga ruttu võhmale. Ka käivitamine on vene mootoril füüsiliselt raske. Kui piisavalt kiiresti ja jõuliselt ei jaksa nööri tõmmata, siis virutab tagasi nii et sõrmed on kolm päeva sirgu.
Kamarat freesiga korralikult purustada ei õnnestu. Hakkab metsikult visklema ja kipub ümber või käest ära minema või kaevab enda silmapilkselt raamini sisse. Kamara jaoks oleks ideaalne motoplokk, millel on rattad ja frees samaaegselt ning frees pöörleb ratastele vastupidises suunas. "Uudismaad" teen pigem labidaga. Jään ise terveks ja jääb traka ka.
Krundil raskete asjade vedamiseks on MB-1 aga suurepärane. Kevadiselt lödise maaga jääb küll suht kergelt kinni, kaabib enda sisse. Samas saab alati maha hüpata ja lükates aidata. Kindlasti tuleb käru vedamisel kasutada lisaraskust. MB-1 on ise liiga kerge. Difrit tal ei ole, pööramine on kohapeal raske ja lõhub muru. Metsas ei ole proovinud, aga arvan et MB-1 ei sobi hästi maastikule. Käru tiisel on pikk(kui kasutad motoploki käru) ja asub madalal. Jookseb kergesti mättasse. Samal põhjusel on käruga manööverdamine nii väikese masina kohta kohmakas. Puude vahel slaalomi sõitmine arvatavasti meeldiv ei ole. Kallakul läheb MB-1 väga kergesti ümber, kuna on kitsas ja kõrge. Väiksema puukoorma toob muidu ära küll, kui teeolud väga hullud ei ole. Kergem ikka kui ise käru vedada. Ei vaju kõrvuni sisse ka, sest on inimesega samas kaalus. Alati jaksab ise välja sikutada.
Atra proovinud ei ole(kuigi on olemas koos muldajaga), aga MB-1 vajab minu teada raudrattaid ja lisaraskust. Õige asi ta kündmiseks ei olevat.
Kokkuvõtteks - MB-1 sobib eramaja ja suvilaomanikule, kes kasutab seda harva ning enamasti krundi piires ja harib ainult oma peenramaad või kasvuhoonet. Kompaktne suurus ja kerge kaal lubavad seda sõiduautoga vedada.
Tõsisema töötegemise jaoks või talunikule on ta mänguasi. Mootor on kapriisne ja vajab head kohtlemist, muidu laguneb. Rihmade eluiga on lühike ja nad peavad olema täpselt õige mõõduga, muidu tulevad kohe probleemid.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#14

Sai MTZ-05 soetatud. Oskab keegi öelda, milline õlifilter "MTZ-05"-l käib ja millist õli kasutada? Masinat ennast näen nädala lõpus, aga oleks hea kui saaksin enne juba õlifiltri ja õli ära osta. Poes arvatavasti ei osata sellisele masinale midagi soovitada. Mootor on vähe töötanud, aga kaua seisnud. Võibolla poleks paha mõte mootor pesuõliga läbi pesta enne kui uus õli sisse panna ja siis mingi poolsünt panna? Þiguli vähekasutatud mootoriga tegin nii ja juba mitmendat aastat töötab tublilt. Mõni jah räägib, et Þiguli jaoks on ikka Þiguli õli (nüüd vist nimega LADA õli) parim, tehas just seda soovitab. Ma arvan, et tehas soovitas seda sellepärast, et sel ajal lihtsalt paremat ei olnud ja praegusel ajal poleks mõtet olematute pesemisomadustega ja kehvade viskoossusnäitajatega (külmalt liiga paks, kuumalt liiga vedel) eelmise sajandi õli kasutada. Äkki Motoblokilgi on nö. originaalõliks Þiguliõli? Sel juhul mingi 10W/40 oleks vast hea? Aga filter, kuidas filtrit poest küsida?
Vasta
#15

(25-05-2009, 22:19 PM)veix__ Kirjutas:  Sai MTZ-05 soetatud. Oskab keegi öelda, milline õlifilter "MTZ-05"-l käib?

Pole küll kuulnud, et sel masinal mingi vahetatav filter käib. Vanematel kohe kindlasti polnud. Oli pestav õlivõttur karteris ja puhastatav/pestav tsentrifugaalfilter hooratta rummus.
Vasta
#16

Kas on loogiline, et mtz 05 karterisse ja jõujaama ( käigukasti ) kasutada sama marki õli ? Vastavalt siis 1,5 l karterisse ja 3,5 käimakasti .
Näiteks; Addinoli MD 1548 ?

Oskad ehk õhufiltri kohta ka midagi öelda ?
Kui originaal on ribadeks, kust ja millist filtrielementi vaadata?
Vasta
#17

Sai endale MB1 ära soetatud. Nagu pea alati müüja juures töötas ilusti, aga kodus peale paaritunnist tööd enam korralikult töötada ei taha. Oskab keegi öelda, kuidas saab karburaatori reguleeringu paika. Praegu on niimoodi, et tühikäigul on näha musta summutist ja see pöörete regulaator pendeldab nende pööretega imelikult. Sai küll sealt Väiketraktorite raamatust selle juhendi järgi talitatud, aga ikka ei midagi.
Ja veel, kas sellel süütemomenti ka saab kuidagi hilisemaks ja varajasemaks muuta?
Vasta
#18

Nii, mootori sain enamvähem käima, kuid eks ta suht läbi paistab olevat. Plaan talle mingi lääne mootor peale panna.
Veel sai kontrollitud reduktoris asuva õli kogust. See oli praktiliselt olematu. Valasin seda vene TEP 15 õli sisse, aga oh häda, alumiste rattavõllide juurest hakkas lekkima. Vaatasin, et seal nagu mingeid simmereid ka ei paista vist olevat, kuna see väljaulatuv korpuse osa on nii peenike rattavõlli suhtes, et simmer nagu sinna ei mahukski. Samuti on rattavõllil korpuse suhtes ikka tuntav lõtk. Oskab keegi öelda, mis laagrid seal sees käivad. Kuskilt lugesin, et seal pidid hoopis mingid erilised puksid olema?
Vasta
#19

All on kuullaager ja simmerling,l simmerlingid sain vana-narva maanteel asuvast optitrans laagripoest.
Vasta
#20

Oled sa muidu seda reduktorit pooleks ka võtnud? Nagu aru olen saanud, siis seal sees on vist mitu ketti. Minu oma paistab ikka väga läbi olevat. Aeglasema käiguga saab kuskil 3,5 pööret reduktori küljes asuvast rihmarattast pöörata, enne kui üldse rattad vedama hakkavad. Ilmselt, kas kettid on sees nii ära veninud või siis mingid nuudid on otsas omadega. Täenäoliselt tuleb hakata uue ja korralikuma ostu peale mõtlema.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne