MTZ 05 ja Neva MB-2

Ksf! Meli666 tunneb seda pühakirja kõige paremini, las tema ütleb! Tegelikult on kas sellessamas teemas või lumepuhuri omas MB-1 karbussi kapriisidest ka juttu olnud. Ise olen katse eksituse meetodit ja kõhutunnet kasutades saavutanud olukorra, kus enamasti käivitub esimesest tõmbest, kuid bensukulu väheke suur. Segu niisiis rikkavõitu, aga nii käivitub ta kõige paremini ja jõudu on maksimaalselt.
Erinevalt mõnest kaasfoorumlasest, kes peaks seda enda ilmeksimatuse teeneks ja ütleks siinkohal: "Häh, mehed, tehke oma põkatsid korda! Vot kuidas minul on paugupill!" tean mina väga hästi, milline kapriisihunnik on üks vene karbuss ja ütlen et mul joppas. Universaalseid õpetussõnu ma kahjuks lausuda ei oska. Võin pilti teha, kus seadekruvide asend näha, see on kõik.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

(08-07-2014, 13:45 PM)Basilio Kirjutas:  Ksf! Meli666 tunneb seda pühakirja kõige paremini, las tema ütleb!
Eks ta ole, see venkude tehnika on ka tegelt loodud töötama ja mingis "asendis" peaks ta ka seda tegema. "Tvojumatt" abiks ja tulebki seda karbussi ujukit "masseerima" minna. Mõtlesin, et vahest on ujuki keelekesel mingi asend mm-tes kindlaks määratud, oleks kergem, muidu on katse-eksitus-meetod ja "anatoomiaõpik" abiks Smile .


Vasta

Kuskile sai juba KMB-5 reguleerimisest raamatu järgi justkui nagu kirjutatud. Aga ei leidnud.
Ühesõnaga on olemas selline raamat. Ksf Tift Tartu kandis, leiab selle raamatu näiteks Lutsu raamatukogust. Seal palju muudki asjalikku selle põka aga ka teiste sarviliste ja suleliste kohta.
   

Raamat ütleb karburaatori reguleerimise kohta nii.
       

Karburaatori kruvide asend numbrite järgi nii.
   

Mõned pildid ka raamatust karpa kohta.

       

Raamat küll väidab, et seda 17 täisgaasikruvi ei reguleerita. Kuna aga puhastuseks ta nagunii lahti kakkuma peab, siis olen ise saanud korralikult käima asja nii selle kruvi osas. Kõigepealt mootor soojaks. Ja siis punase noolega näidatud siibrivõlli keeran näppudega põhja. Nii et mootor korralikult röögib. Ja hoiab seda põhjagaasi vähemalt viis sekundit. Sellega tunneb ära, kui mootor korralikult kätte ei saa või üle uputab. Ehk siis väljapoole keerates saab bensiini rohkem kätte ja sissepoole vastupidi.
Koormuse all saab kõige kergemini karburaatori paigasolemist testida nii. Reduktorist käigupulk neutraali. Siis käima ja gaasihoob põhja. Seejärel mõlemad liikumise lingid juhtraualt korraga alla vajutada. Peab hakkama ikka jämedat häält tegema ja musta viskama. Rihmadele see hästi ei mõju ja võib katsetamiseks ka mingid vanad paigaldada.
Tühikäigu osas olen talitlenud raamatu järgi ja toimib.
Karburaatori tihend on ise ju täiesti paroniidist tehtav ja pole seal küll mingit hullu tööd sellega. Hullem asi on minuarust see, et vanemal masinal on seda karpat nagunii sada korda lahti kakutud. Ja keegi tihendit uut nagunii teha pole viitsinud. Ja siis iga korraga on järjest kõvemini neid kruvisid kinni väänatud. Sellega tõmbab aga karburaatori kaane kõveraks ja ega seda siis ilma viiliga aitamata uue tihendiga pidama ei saagi.
Ujuki asendi olen pannud paralleelseks karburaatori kaane pinnaga ja pole nagu probleeme olnud. Ehk siis keerab tagurpidi ja paralleelsus ilusti silmaga võrreldav.
MB-1 originaalkarpa suurim miinus minu arust see, et puudub uputamisnupp. Samas nagu õhuklapi kinni pannes on toiminud asi ka suhteliselt normaalselt ilma selletagi. Aga nagu Ksf Basilio ütles juba, siis kruvidest väga ökonoomitama ei maksa minna. Muidu on see käivitamine raske. Tahab topkat saada.
Mõned on siis paigaldanud ka Minski jms karburaatoreid. Aga pööreteregulaatori säilitamine ja toimine muutub siis suht keeruliseks.
Vasta

(08-07-2014, 21:19 PM)meli666 Kirjutas:  Ühesõnaga on olemas selline raamat.....
Jaa-jaaa, on-gi olemas! Minul ka! Oh issand pagan võtaks seda haugi mälu!


Vasta

Lisa motoplokile - Terminaatori jalad: https://www.youtube.com/watch?v=gD24CQjB...G&index=11
Ajab päris hirmu peale selline apastraat!

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

huvitav kuidas see aparaat jookseb Big Grin
Vasta

(23-08-2014, 06:46 AM)maisalup Kirjutas:  huvitav kuidas see aparaat jookseb Big Grin
Arvan et ei hoia kinni, külili läheb ja kukub püherdama.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

Vaese mehe differ motoblokile: https://www.youtube.com/watch?v=eSHkOxzSZNg

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

Vanaisa pärandatud MB-1 on mõnda aega mõnusalt abiks olnud.Nüüd leidsin kuuri nurgast,sellele masinale sobiva lattniiduki,kahjuks on puudu rihmad.
Oskab keegi öelda mis pikkusega peaksid need kiil rihmad olema?
Kuidas selline lattniiduk ka ennast õigustab?
Vasta

http://www.auto24.ee/used/1731731
Ninna pistetud Honda mootor, kuid kast, hoovad jms on täpselt sama, mis 25 aastat tagasi Big Grin 

[Pilt: 52093491.jpg]
Vasta

See Honda kloon jääb natsa nõrgaks vaja oleks 13hjtist,need vene hj ja lääne hjtid on väheke teised.
Vasta

Olen proovinud leida vahetükke, et istudada MTZ 05-le Lääne mootoreid peale kuid seni tulutult. Peab vist piiri taha pöörduma võin on kellegile kuskilt Euroopa netipoest ka silma jäänud? 

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta

Lätist saab:

http://www.kuldnebors.ee/search/pollumaj...uage_id=et
Vasta

(29-10-2014, 22:41 PM)speedsta Kirjutas:  Lätist saab:

http://www.kuldnebors.ee/search/pollumaj...uage_id=et

Võtsin nendega ühendust aga asjakohast vastust pole saanud, mida siis komplekt sisaldab täpselt ja millisele väntvõlli mõõdule on mõeldud. 

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta

To Graviti Olin kuuevarbalisega ühenduses,komplekt koosneb sidurikojast,vaheplaadist ja kronsast.Võlli mõõdu saad valida vastavalt mootorile,aga alla 13hj ei soovitatud,komplekt oli vist 198+mootor oli vist 230€ oli ka el starteriga variant saada.Letis pidi olemas olema ja pood on Bikerniki ringraja kõrval,üldse on seal imehindadega igasugu vigureid müügil,kui plaanid minna võiks kopereeruda.
Vasta

Loobusin Lätlastest kuna 1) väntvõlli mõõtu millele on siduri vahetükid tehtud ei suutnud nad mulle edastada 2) hind .

Rohkem nendega suhtluse peale aega ei raiska. Minul puudub huvi mingite Hiina mootorite vastu millega nad suudavad ideeliselt kaasa müüa sobiva upgrade KITi .

Küll aga sain kontakti ühe kliendiga kes käib Venemaa vahet ning tema on adapteriga kokku puutunud. Andsin tellimuse sisse. Lähipäevil peaks mulle kohale jõudma ning eks siis teen pildid ja asjad. Tean nii palju , et 25mm väntvõlli jaoks on siduri vahetükk tehtud.

Tegemist siis tehase toodanguga kuna uued motoplokid tulevad Lääne mootoritega.

Hinnaks pakkus ta 120-140 eurot, mis on tunduvalt soodsam kui Lätlaste klopstiud asi.

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta

Eks jaga kotakte privas,ega ma neid pisikeste kollaste käte tööd ka eriti ei hinda.
Vasta

Mul otseselt polegi kontakti jagada. Lihtsalt üks inimene satub Venemaale seoses reisiga. Praegu ta saab mulle ühe orginaal vahetüki komplekti ära tuua. Tahan oma silmaga asja näha. Kui on kvaliteetne siis otsin Venemaalt mingi poe ja tellin sealt juurde. Vähemalt tean, et ei saa mingit tundmatut käkki.

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta

Kui jupp kohal ja korralik anna ikka teada, mul ikka tiksub ka mõte sae mootorit suvel kasutada kui puude saagimist pole, ehk siis mtz05 peale panna. Kuna maa künklik, siis leiutaks murutraktori niidupanni motoploki taha, sellega ümber puude ka mõnusam niita.
Vasta

Kas mitte Krotil polnud mingit kahe kettaga rootorniidukit?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne