Tchaikad Eestis
#1

Volgaklubi lehel olen leidnud sellised numbrid.
GAZ 13 15
GAZ 14 7
GAZ 14-02 2

Minu meelest, on ebarealistlikult kõrged numbrid.
Ise arvan et reaalselt eksisteerivate autode arv on kaks korda väiksem, eriti GAZ-13 osas, mida võiks olla 5-6 ringis.
GAZ 14 arvuks pakuks 3-4, maks 5 tk.

Allikas:
http://www.volga.ee/modules.php?name=New...cle&sid=35


Kas keegi oskaks midagi kommenteerida?

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#2

Pole küll spetsialist, kuid ega Gaz 13 polnud enam vähemalt hilisemal vene ajal nii vähelevinud luksusauto, neid ikka leidus: mitmesugustel asutustel, perekonnabüroodel pruutpaaride sõidutamiseks jne. Et vist 15tk seda marki autot polegi nii ebatõenäoline, küll aga olevat Leivategija valduses vist üks universaal-Chaika - hoopis haruldasem nähtus. Huvitav, kas keegi teab, kuhu sai Chaikal põhinev katafalk (surnuauto), millel vist viimsele teekonale viidud ka näiteks Palusalu?

Sorry minu võhiklikkust, kuid mida tähendab Gaz 14-02? Pole nagu sellist kombinatsiooni varem kohanud, Gaz 14 küll...
Vasta
#3

denis23 Kirjutas:Minu meelest, on ebarealistlikult kõrged numbrid.
Ise arvan et reaalselt eksisteerivate autode arv on kaks korda väiksem, eriti GAZ-13 osas, mida võiks olla 5-6 ringis.

Kas keegi oskaks midagi kommenteerida?

Ebarealistlikku ei ole siin midagi.
Isiklikult tean(on oma silmaga nähtud) näiteks Lõuna-Eesti piirkonnas juba nelja erinevat "Tšaikat".
Nii et see terve Eesti peale olev koguarv, 15 eksemplari, võib olla täiesti tõene.

Üks Tšaika baasil ehitatud, valget tooni matuseauto peaks olema Valeri Kirsi valduses. Mõni aeg tagasi võis seda eksemplari koos teistega näha ka Palmse mõisas, vanatehnikanäitusel.

Üks tagaotsitumaid sotsialismiajastu limusiine on aga ZIL-111.
Neid tehti väga väikeses koguses ja veel vähem on neid tänaseks järgi jäänud.
Väliselt on ta enam-vähem sarnane "Tšaikaga", kuigi tegelikult on ta suuremalt jaolt kopeeritud hoopis 50-ndate aastate Packardi pealt.
Vasta
#4

P.S. Jäi veel lisamata, et see Eestis asuv ainuke universaalkerega "Tšaika", mida üldse oli NSV Liidu peale kokku toodetud u. 20 tk, ei ole mitte päris "tõupuhtana" välja kukkunud.
Auto on läbinud mingi aeg lauspahtelduse ning sellele eelnenud kapitaalsete plekitööde käigus on tema tagumist katuseserva omaloominguliselt muudetud.
Sellel pildil siin on näha, et katus lõpeb ära sirgelt ning luugi hinged asuvad katuseserva all.

Sellel pildil aga võib näha, et katuseserv ning luugikinnitused on teistsugused.
Nii et originaalist pole enam suurt midagi järel ja ilmselt pole seda püütud ka jäljendada, vaid on mingil põhjusel mindud ilmselt niiöelda kergema vastupanu teed.
Vasta
#5

mina olen kuulnud et see tchaika on teistest erinev. kas sellepärast et ei olnud

Mina tean eestis viis tchaikat 13:

3 musta sedaankerega autot
1 eelpoolnimetatud universaal, mis pole omal jõul liikunud 80-ndatest
1 lahtise kastiga auto
1 puna-kreemi metalliku värvi custom, millel on Caddy käiguosa.

Viimased kolm on sisuliselt GAZ-13 raam millel on pandud ei tea mille agregaadid.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#6

Universaalkerega Tšaikad on üsna eri-ilmelised. Siin http://www.autogallery.org.ru/gaz13.htm näiteks on juba kolmest erisugusest pildid. Ilmselt tehti enamik kuudikaid eri aegadel ja sellest ka erinevused. Ja ehk on osad samadelkad. Sm. Volgahuvilise teisel lingil kujutatu meisterdamisel näikse olevat kasutatud sedaani kumerat katuse tagaosa justkui?
Äkitsi kellelgi on miskit täpsemat inffi universaalkerega GAZ-13 meisterdamistest?
Vasta
#7

tean et tehti need enamasti RAFis, aga samuti Gorkys ning sõjaväe remonditehastel. Sellega kõik olid üsna erinevad

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#8

mul ka juhuslikult üks Gaz 13 tüüpi aparaat kodus... Mida vist ei ole arvatud nende teada autode hulka.
Vasta
#9

Eks me kõik tea mõnda GAZ-13. Kuna üldjuhul need autod olidki mustad, siis on üsna mõttetu neid värvi järgi kokku lugeda. Kui denis ei tea Mati Heinsare muuseumis olevat valget GAZ 13, mis nähtav näiteks http://volga.ee/modules.php?name=Forums&...pic&t=1454 , siis on võimalus, et Tallinnas, Nõmmel ühe väikese autoremonditöökoja õuel seisev must isend on ka kahe silma vahele jäänud. Isiklik empiiriline kogemus on alati huvitav, kuid selliste julgete hinnangute andmist võiks alustada küsimusest, mida kuulajad-lugejad teavad.

Mina näiteks ei tea tšaikadest suurt midagi ja just seetõttu mõtlen enne kui sõna võtan. Kui aga keegi julgelt kritiseerib teist inimest ning ise üht tuntumat Eesti sõidukit ei tea, siis tuleb ju veidi auru välja lasta. Või mis?
Vasta
#10

eks neid 13, "päris tsaikasid", ole ikka vast rohkemgi veel Eestis alles (arvatavasti ei ole neid siiski kõiki veel välismaale maha parseldatud). Mingisuguse ettekujutuse annab ka ARK-lt küsimine ( et palju hetkeseisuga arvel on ), vastavad küll, ma hiljuti uurisin saab 96 kohta ja sain lõpuks vastuse ka.
Vasta
#11

Ma tänan lugupeetud indreksirki et tuletas mulle Mati auto meelde. Jah, see läks mul meelest ära. Muus osas jätan kommenteerimata.

Nii et kokku on 7 autot. Ma väga sügavalt kahtlen selles et see arv on 15. Miks? Enda kogemusest.

Kunagi, aastate tagant, alustasin Eesti 21-te Volgade piltide kogumisega.Pildistasin kõik autod mida ostusooviga olen vaadanud.
Pildistasin tänavatelt, hoovidest, siis kui tulid 21 Volgade kokkutulekud ja Lustisõidud siis ka seal. Ja ühel hetkel tekis olukord millal said tuttavaks kõik 21 Volgad siin Tallinnas.
Ja siis ühel hetkel selgus et tean vähemal pool 21-sest Volgadest mis jooksevad läbi auto24-s.

...näiteks see auto "elas" varem Sõpruse pst. 9-kordse maja ees, sõitis ainult suviti.
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud/...24_ee.html

...see auto seisab Lauluväljaku kõrval asuvas garaazis juba 15 aastat. Selle omanik on väikest kasvu vene mees. Aga kunagi sõitis see Saaremaal
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud/...24_ee.html

....see auto on vana tuttav Volgade kokkutulekutest
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud/...24_ee.html


Ja see on Volgad - mis on ikkagi sadu. Tchaikad on palju haruldasemad, ning selle võrra märkimisväärsed autod.

Just sellest tuleb minu skeptilisus.


Ja veel. OK, kõik ei pea teadma Tchaikadest ja Volgadest.
Aga kui lugeda ARKi statistikat siis meil on
GAZ 21A 42
GAZ 21B 26
GAZ 21D 3
GAZ 21V 5
GAZ 21E 1

,ehk üle 70 n.n. I seeria 21 Volgasid. Nii palju siis reaalelu ning ARKi statistikast.

Ehk siis sellised lood.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#12

indreksirk Kirjutas:Eks me kõik tea mõnda GAZ-13. Kuna üldjuhul need autod olidki mustad, siis on üsna mõttetu neid värvi järgi kokku lugeda. Kui denis ei tea Mati Heinsare muuseumis olevat valget GAZ 13, mis nähtav näiteks http://volga.ee/modules.php?name=Forums&...pic&t=1454 , siis on võimalus, et Tallinnas, Nõmmel ühe väikese autoremonditöökoja õuel seisev must isend on ka kahe silma vahele jäänud. Isiklik empiiriline kogemus on alati huvitav, kuid selliste julgete hinnangute andmist võiks alustada küsimusest, mida kuulajad-lugejad teavad.
Seal autoremonditöökoja hoovis seisab see juba vähemalt 5 ja pool aastat.
Lisaks seisab üks Tsaika veel Võrus garaažis, värviks nagu ikka must, ainult et originaali sellest enam ei tule. Omanik aretas eelmisel suvel peale MB diislit.
Vasta
#13

Oleks väga huvitav kõikide eesti gaz-13 ja gaz-14 ajalugu selgitada, loomulikult, lugupidamisega võõra omandi suhtes.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#14

Kõigi 9 GAZ 14 omanikud on üksteise autodega tuttavad, või õigem oleks öelda, et mina olen tuttav ülejäänud 7 autoga. Kuna nende autode osakaal siinse foorumi kasutajate hulgas on praktiliselt olematu, siis ei ole olnud põhjust ka siinses foorumis arutleda, karburaatorite sünkroniseerimise või tagaliistude erinevate pikkuste üle. Seda tööd on tehtud "sektsioonides".
Ajalugu on kõikidel praktiliselt sama. Esimene töökoht Moskvas ja aastapärast suunatud Min.Nõukogu autobaasi, kus sõideti kindlate juhtidega kuid erinevate ülesannetega. Üks auto on pärit Läti KGB-st. Paar autot on läbinud peale pikemat Moskvas sõitmist kapitaalremondi Toljattis ja seejärel suunatud meie vabariiki. Peale Eesti iseseisvumist müüdi paari aasta pärast kõik Tsaikad riigikantselei autobaasist oksjoni kaudu eraisikutele. Üks auto on Rootsi Kuningriigis aga Eesti registris ja üks ei ole hetkel sõidukorras.
Eesti turul liikuvad varuosad, mida müüvad inimesed, kes ei suuda täpselt selgitada varuosa saamise ajalugu - on varastatud. Täpsemalt saab selle kohta infot minu käest. Kuna neid autosid on valmistatud pisut üle 1000 eksemplari ja alla poole neist on säilinud (ülejäänud valdavalt kolonnides puruks sõidetud), siis ka Venemaa varuosade turg on üsnagi suunatud ja sihtotstarbeline, ehk siis suvalistele küsijatele varuosi ei eraldata. Poes pole neid kunagi müüdud.
Kuna mitmed nendest Eestis asuvatest autodest täidavad aeg-ajalt ka nüüd kallite külaliste teenindamise funktsiooni ja omavad vajalikku eritehnikat, siis "lapsi" sisse ronima ei lasta ja ilma järelvalveta tänavale ei pargita.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#15

Oma auto ajalugu ma uurinud ei ole. Väidetavalt on see pärit Valgast ja olnud seal kohaliku perekonnaseisuameti käsutuses. Valgasse olevat ta tulnud Moskvast a`la Leonid Ilitshi ihukaitsja autona.Mina ostsin ta 1998a. ja eelmine omanik olevat auto Valgast ostnud kas 1991 või 1992 aastal eesmärgiga auto välismaale müüa. Kuna auto seisukord osutus lahti võttes päris halvaks ja selle taastamine oleks läinud suhteliselt kalliks, jäi auto lahtivõetuna vedelema.
Vasta
#16

Kas on andmed kui palju GAZ-14 oli Min.nõukogu autobaasil NLiidu aja lõpus?
Mis sai sellest sõidukist mis aastaid seisis BRC hoovis?

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#17

denis23 Kirjutas:Kas on andmed kui palju GAZ-14 oli Min.nõukogu autobaasil NLiidu aja lõpus?

mõningate endiste MN Tšaikade lahkumist hoolitsevatesse erakätesse on kirjeldatud ja kommenteeritud siin: http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=5624
Vasta
#18

jah, seda teema oli.

üks minu tuttav seltskond ostis seal oksjonil ka GAZ-14 n.n. spekuleerimise eesmärgiga. Ning pärast tekkisid probleemid selle müügiga. Auto isegi pandi keset Tallinna reisisadama juures asuval tühermaad lootuses et mõni kohalik või välismaalane seda ostab. Vüib öelda et see auto on mõeldud fanaatikutele või väga rikastele inimesetele.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#19

Märjamaal on samuti üks bussijuht, kellel on päris heas korras Tsaika, millega teeb pulmasõite.
Vasta
#20

Muuseas, viidates eelnevalt mainitud Tchaikade müügi artiklile:

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=5624

Kas see kõige vanem Gaz 13 (1970) polnud mitte pikap-tüüpi matuseauto - kuidagi nagu läbi udu meenuks? Kui oligi, siis vaevalt tehastöö, vaid isetegevus, ent seda haruldasem. Kuna omab pikka ajalugu, loodaks et see ikka kusagil alles-korras. Sellega viimsele teekonnale saadetud Palusalu, vist ka Arnold Koop.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne