GAZ 13, 14, 53, 66 mootorite erinevused
#21

Lappasin läbi suurema koguse vanu veneaegseid auto- ja remondiraamatuid. Vanemad versioonid annavad mootori margiks ZMZ-53 aga uuemates on mootori margiks märgitud PAZ-672. Võimsused on samad enam vähem. Kilovatid kõiguvad 84-85,5. See, ma arvan tuleneb ehk autori arvutamisoskusest.

Samas olen kunagi Gorkis kokku puutunud mõningate PAZ-idega. Seal tüübid väitsid, et PAZ on BTR-i mootoriga, aga kirjandus seda ei suuda kinnitada. Kuigi olen seda väidet kuulnud nii mitmeltki poolt.(pööriskambriga plokikaaned, teine nukkvõll, karburaator Tšaika tüüpi) Küll aga vana 572 kohta teeb ta seda ja märgib vana 51 mootori võimsuseks PAZ-i variandis 90Hp.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#22

Paz-672 on kilovatte 88. Olen seda mitmelt poolt näinud/lugenud. Kui kellelgi oleks Paz-672 varuosakataloogi, siis ehk saaks vaadata nukkvõlli koodi. Juhul kui on Gaz 53/66 sama nukkvõll, siis peab kood ka sama olema. 66 on ka pööriskamber, 53 ei tea.
Vasta
#23

Vaatasin siis ka lõpuks seda viidatud ZMZ-672-H lehte, seal on surveaste 7. 1979 aasta mootorite kataloogis ZMZ-53, 66, 672 mootoritel 6,7. Selle arvel vast see 5 hj juurde tulebki?
Vasta
#24

(04-08-2013, 16:32 PM)Külahull Kirjutas:  Kui kellelgi oleks Paz-672 varuosakataloogi, siis ehk saaks vaadata nukkvõlli koodi.

Juhtumisi mul on 672 varuosa kataloog, aga see ära pakitud ja lähiajal sinna kiikama ei jõua. Ühtepidi hää mõte võrrelda kataloogiga, samas - kogu lugupidamisega, näidake kasvõi ühtainust PAZ672 või 672M-i Eestis, millel veel täna on aiste vahel tehaseseades algupärane mootor? Ehk et, mis sellest teadmisest kasu on?

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne