Aku tühjenemine.
#1

Mure selline ,et autol läheb seistes aku tühjaks,kuigi mingeid
tarbijaid taga ei ole.Kas võib äkki viga olla selles,et starteri
puksid on läbi ja starter on mingil määral lühises? Või tarbib
immo nii palju energiat,et tirib aku tühjaks?
Vasta
#2

Alustada tuleks vast sellest, et kui vana aku on, kas akuhappe tase on normis. Kas kasutatakse mingeid lisa tarbijaid nt. võimendid.
Vasta
#3

Mis auto?
Kui palju on isearetatud elektrit?
Ükski laekatuli või mõni muu varjatud tarbija tööle ei jää?

Üldiselt ei tohiks starteri rike aku tühjenemist põhjustada. Aga päris välistada seda muidugi ei saa... Kui mingil põhjusel näiteks hoide- ja tõmbemähised lekivad ning sealtkaudu vool lahkub.

Aga enamasti on põhjusekls mõni dielektriku veetud võimu või lisatulede juhe, mis kas ise või valede töövõtete tõttu vedamisel sunnib mõnd teist tarbijat voolu keresse laskma.

Kui auto on vanem, siis võib aku massi ja kere vahele ühendada ampermeetri ning kaitsmeid välja tõmmates süüdlast otsida. Kaasaegse elektriauto puhul seda meetodit rakendada ei soovita...

M;uidugi, ka aku võib kutupiilu olla, külmad ilmad ju ikkagi alanud...
Vasta
#4

urulooki Kirjutas:Mure selline ,et autol läheb seistes aku tühjaks,kuigi mingeid
tarbijaid taga ei ole.Kas võib äkki viga olla selles,et starteri
puksid on läbi ja starter on mingil määral lühises? Või tarbib
immo nii palju energiat,et tirib aku tühjaks?

Vigu võib olla mustmiljon, täpne vealokaliseerimine eeldab diagnostikat:

a) Aku on vananenud/riknenud - osa pliiaku plaatide aktiivainest on põhja sadestunud ja/või plaadid sulfateerunud, mistõttu aku isetühjenemine auto seistes on märgatavalt suurerenud (teatud määral isetühjeneb iga aku).

b) Midagi on paigast ära tarvitites, mis jäävad auto seismajätmisel teatud hulgal voolu kulutama. Pms tulevad kõne alla generaator, relee-regulaator, aga ka raadio-makk jm seadmed - kõik need võivad jääda veidi riknenuna voolu kulutama.

c) Midagi on paigast ära generaatoriga/relee-regulaatoriga, mistõttu nende kooslus ei laadi töö ajal akut korralikult.

Viga b) aitab tuvastada seisva auto korral ampermeetriga/voolutangidega mässamine; viga tasandada aga massilüliti paigaldamine või sellise tava evitamine, et seisval autol kohe akujuhe maha. Viga c) aitab tuvastada laadimisvoolu kontrollimine mootori normaalsete pöörete korral ja/või sellele järgnev generaatori/regulaatgori diagnostika. Vea a) vastu aitab ainult aku vahetamine poest ostetud uue isendi vastu.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#5

Autoks on Volvo 740 90 B230F. Aku on umbes nädal aega vana.
Ise veetud ainult raadio juhe.
Vasta
#6

Kui tihti käivitad? S.t kas sõidad pikki otsi või lihtsalt siia-sinna.Jama võib ju selles olla,et kui sõidad lühikesi otsi ja pead autot palju käivitama,siis juhtub nii,et generaator ei jõua akut korralikult täis laadida ja tundubki,et aku läheb seistes iseenesest tühjaks.Olen sellist asja kuulnud,et üks käivitus tähendab vähemalt 15 minutit sõitu,et aku saavutaks algse laetuse,mis enne käivitust oli.
Vasta
#7

valdo Kirjutas:b) Midagi on paigast ära tarvitites, mis jäävad auto seismajätmisel teatud hulgal voolu kulutama. Pms tulevad kõne alla generaator, relee-regulaator, aga ka raadio-makk jm seadmed - kõik need võivad jääda veidi riknenuna voolu kulutama.
Viga b) aitab tuvastada seisva auto korral ampermeetriga/voolutangidega mässamine; viga tasandada aga massilüliti paigaldamine või sellise tava evitamine, et seisval autol kohe akujuhe maha.
Kui see oletus paika peab, kas siis poleks mõtekam antud viga lahendada: lühis üles otsida ja koht ära parandada, vastav seade või lüliti korda teha vms? Kui näiteks mingi juhe on lühises siis, on ta ju sõidu ajal ka ikka lühises...

Joonas, ei poolda traadi-ja-teibiga-"töötab küll"-lahendusi
Vasta
#8

41Degree Kirjutas:
valdo Kirjutas:b) Midagi on paigast ära tarvitites, mis jäävad auto seismajätmisel teatud hulgal voolu kulutama. Pms tulevad kõne alla generaator, relee-regulaator, aga ka raadio-makk jm seadmed - kõik need võivad jääda veidi riknenuna voolu kulutama.
Viga b) aitab tuvastada seisva auto korral ampermeetriga/voolutangidega mässamine; viga tasandada aga massilüliti paigaldamine või sellise tava evitamine, et seisval autol kohe akujuhe maha.
Kui see oletus paika peab, kas siis poleks mõtekam antud viga lahendada: lühis üles otsida ja koht ära parandada, vastav seade või lüliti korda teha vms? Kui näiteks mingi juhe on lühises siis, on ta ju sõidu ajal ka ikka lühises...

Näiteks ma tean, et 1970ndate aastate traktori T-40 isendi elektrisüsteem on selline, et traktori seiskamisel on mõistlik KOHESELT mass välja võtta. Muidu on üsna varsti aku tühi.

Kas see peabki nii olema või on tegu anomaaliaga, seda ma kahjuks ei tea. Aga küllap ta regulaatori/generaatori kaudu tühjeneb. Muide - töö ajal laeb akut korralikult ja "üle" ka ei lae... Ei ole seetõttu hakanud ka näppima laadimissüsteemi.

Just see isend tuli meelde, kui vastust kirjutasin...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#9

Valdo:traktorite relee-regulaatorid ongi sellised,et süsteemis peab olema masslüliti ja kui massi välja ei lükka,siis lähebki maku tühjaks,pole siin mingit anomaaliat-normaalne.
Vasta
#10

Mul oli Audil sama ooper. Üks väga hinnatud autoelektrik ütles, et vea leidmine puhas juhuse küsimus. Lasksin geneka küljes asuva laadimistableti võimsama vastu vahetada, aitas lühikestel otstel seismisest tingitud voolukadu paremini kompenseerida vähemalt.
Vasta
#11

Raadio toidet veetakse kahe eraldi juhtmega,s.t.et lõppvõim võetakse toite tagant ära puhke asendis.Pinge alla jääb ainult raadio mälu osa.PANE AMPERMEETER aku ja plussi vahele ja vaata kui palju langeb kui raadio tagant ära ühendad.Samuti võib proovida kui kaitsmeid ükshaaval välja noppida et millise puhul koormus langeb.Saab vähemalt koha teada ja millist ahelat kontrollida või siis õhtul lihtsalt kaitse välja ja hommikul tagasi.
Vasta
#12

Sesival autol kõik teadaolevad tarbijad tagant,akujuhe maha ja tester/ampermeeter vahele. (piisab ka kontroll lambist aku ja juhtme vahel). Kui näitab voolu üle 0,0..A, (või kontrolllamp hõõgub), siis ühekaupa kaitsmeid välja kiskuma. Saad teada vähemalt, kus ahelas viga.
Vägagi tõenäoliselt, aga viga geneka diiodsillas, selle testimine juba natuke keerulisem.


Vasta
#13

Vastan kõigile: Päevas käivitan 4-6 korda. Käima läheb hästi,isegi
hommikul.Päevas sõidan umbes 36-40km. Raadio on mul tavaline,
st võimendit ei ole. On olemas veel lällar,mida praegu ei kasuta,
kuna puudub antenn (veel).Sad Aga selle kaitsme asja proovin kohe
järgi. See ka veel,et genekas laeb normaalselt ka siis, kui tarvitid
on taga st tuled põlevad.
Vasta
#14

kui suure voolu ja mahtuvusega aku on? äkki sai uus aku liiga väike (minu 850 peal on 75ah aku, minimaalne on 72ah 850 puhul). Ennegi kuulnud volvo meestest, kes autole liiga väikse aku peale pannud. Isegi kataloogi järgi vaadates.
Vasta
#15

Aku on 76A 680Ah.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne