Aku tühjenemine.
#21

Tänan vastajaid.

Aku on Akukeskuse kirjadega, kohalikust autopoest ja enne paigaldamist pinge 12,6 volti.

Generaatori laadimispinge (mõõdetuna käigukangi kõrvalt pesast) oli varasemalt ehk enne eelkirjeldatud juhtumit 13,8 voldi piires. Nüüd peale uue miinusjuhtme panekut voltmeetriga aku klemmidelt mõõtes 14,2 volti. Generaatorilt sama. Kere massi ja mootori vahel oli 0,1 voldine pingeerinevus; võtsin laia massikaabli puhastamiseks maha, uuesti pole mõõtnud.

Aku on tugevalt kinni, ei loksu. Kuid vahepeal olnud diisliaku paigaldamisel ja äravõtmisel sai juhtmeid ikka korralikult liigutatud.

Akusid olen paljude aastate jooksul vahetanud ja laadinud, siis pole probleeme olnud. Tühja aku vigu on arvuti paar aastat tagasi täis olnud, aga need kustutas tuttav profiseadmega ära, uue aku tutvustamist ta ei maininud. "Eks nüüd ole neid (vigu) jälle", arvas ta. ... Sellel autol on veel klassikaline generaator, jäme juhe otse akule ja üks peenem ka kuhugi. Niipalju laadimispinge varasema teadmise-mõõtmise põhjal muutub, et külma mootori käivitamisel hoiab esimesed minutid laadimispinget poole voldi võrra kõrgemal.

...

Eks plussklemmi ühendused vajavad ka veel kontrolli. Aga kui miinusklemmi vaheplaadi poltühendus sädeles ega andnud ühendust, siis see ei saanud ju aku tühjenemist põhjustada. Aku oleks nagu üldse ilma klemmita. Ainuke loogiline oletus, et generaatorilt tulev juhe aku plussklemmile ei andnud ka ühendust ja kogu elu (süütesüsteem, bensiinipump, tuled, jahutusventilaator ja salongiventilaator) tarbis akult voolu. Tagurdades katkes miinusklemmi ühendus, et ka kesklukk ei tulnud puldist maha.

Plaanin peale remonti panna ajutise LED-voltmeetri kapotiääre juurde ja juhtmed otse akule, siis näen läbi esiklaasi, mis sõidu ajal akuga toimub. Kui miskil põhjusel hakkab aku järsult tühjenema, peaks see voltmeetril kohe näha olema.
Vasta
#22

Nii imelikult kui see ka ei kõla, siis olen sarnast olukorda kohanud. Seal oli küll tegemist plussklemmiga, mis paari päevaga aku tühjaks sõi. Viga väljendus selles, et akukinga üleminek kaablile läks auto seismise ajal soojaks ning ei andnud hästi ühendust- sai üle pitsitatud ning viga kadus.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne