Iseehitatud traktor.
#1

Tere.Plaanis ehitada väiketraktor.Kas kellegil on iseehitamise
vallas kogemusi.Näiteks millist mootorit kasutasite või milliseid
sildu ja muid ülekandeid.Endal selline plaan:ZID mootor+Lada
sidur/käigukast+Niva aeglustuskast+ Niva tagasild.
Vasta
#2

Miks ainult niva tagasild ja mitte esimene? Kas tead et nival on mõlemad sillad pidevas vedamises - vahekastis on differ mille saad kangist lukustada
Vasta
#3

Ma ise olen valmistanud kaks neljarattalist Zid mootoriga (küll õigemini uuema tüübi ehk siis UMZ-5A). On kogutud veidike pildimaterjali. Aga minu soovitused: parim variant selline kus mootor taga vasakul, iste paremal ja ees kast. Osadeks valiksin Multicari tagasilla (sest see on diffriblokiga, mina ilma küll enam ei teeks), käigukast suvaline esiveolise oma ja see pikki peale- differ kinni keevitada, üks pooltelje pool siis otse tagasilda. Sidurikojale vaheplaat ja laagripukk ning rihmaseib või ketiratas, millest ülekanne mootorisse.
Mõned fotodelt maha pildistatud pildid kah millel viimasel minu tehtu:
[Pilt: trak1.JPG]
[Pilt: trak2.JPG]
[Pilt: trak4.JPG]
Vasta
#4

Uuri ka seda raamatut
http://www.raamatukoi.ee/cgi-bin/raamat?27529
Vasta
#5

Mul neid kaks, ehk üks üle...
Vasta
#6

Niva tagasild sellepärast, et ta on ehituselt lihtne. Traktorit vaja
trantsporditöödeks mitte põllutöödeks.St. et ei ole vaja vedavat
esisilda.
Vasta
#7

Milliseid masinaid Sa varem oled ehitanud, ehk näitad eelmistest projektidest pilte, räägid paar sõna tutvustuseks jne.

Ootame kõik põnevusega.
Vasta
#8

Kui päris aus olla, on see mul esimene suurem iseseisev projekt.
Varemalt olen teinud pisiasju nt.kreissaag,puidutreipink(mis on ka müüa)
rihtsaag,töötanud remondilukksepana.Ise algusest lõpuni kokku
pannud päris mitu bellarussi ja muid vene traktoreid.

Romkale:milliseid esisildasid sa kasutasid. Ja mida on sul kaks, kas
traktoreid,või raamatuid?

Tiidule:Niva esisilla installeerimine on kole keeruline.
Vasta
#9

urulooki Kirjutas:Romkale:milliseid esisildasid sa kasutasid. Ja mida on sul kaks, kas
traktoreid,või raamatuid?

Tiidule:Niva esisilla installeerimine on kole keeruline.

Mõlemaid 2 aga mõtlesin tegelikult raamatut. Kui midagi põnevat vastu saaks siis saadan ühe sulle (sel teemal edasipdi PS).

Esisild paras ise teha kahest kitsamast karbist. Rummu ja käändmiku osa sinna siis mosse või muu suvalise masina oma.
   


No see Niva tagasild ikka kole "õhuke". Traktoril peab olema ikka massi! Minu jaoks õige tagasild hakkab alates Gaz-51/52 omast, mis kitsamaks tehtud. Ma alguses tegin mõlemilt poolt aga teise puhul oli juba nutti vähe rohkem- sai vaid üks "sukk" ja pooltelg vastavalt rohkem lühemaks tehtud, milleks topelttöö!
Aga veelgi kõvem tase oleks kombain Niva sild. Seal olemas edasipdi käigud kui ka tagurpidi käik ning sidur. Sinna siis istutada Gaz 51 sukad, rummud jne. Ühte selliselt ehitatud zidimootoriga olen näinud.
Vasta
#10

Mul seisab üks kaadervärk ,kus ETKVL-i kaubakäru sild all ja "sandikäru" mootor peal. Pilte ei leia kohe üles kahjuks.




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#11

Romka Kirjutas:Ma ise olen valmistanud kaks neljarattalist Zid mootoriga (küll õigemini uuema tüübi ehk siis UMZ-5A). On kogutud veidike pildimaterjali. Aga minu soovitused: parim variant selline kus mootor taga vasakul, iste paremal ja ees kast.
Küsiks sel teemal kogenenumate käest mõnda asja... Pole ise nii pisikeste traktoritega seni kokku puutunud,kuid nüüd, olles kahe EMEXist päästetud traktoritooriku omanik,ehituse käigus tekkinud mõned kahtlused/kõhklused.
Kas Zidi mootori jõust piisab ka raskemaks tööks kui transporttööd ja näiteks kartulivagude lahtiajamine?
Kas traktori ehitamisel kast ees,mootor (Zid-4,5) kõrval ei jää esiosa liiga kergeks, kui tagumise rippsüsteemi (olemas RS-09 oma) otsa mingi raskem tööriist riputada? Selle ohu vastu aitab muidugi vastav lisaraskus ees?
Kasti praktilisuse osas veel... Kuna kast tuleb teha suht väike,seega sinna vast palju ei mahu... Samas on kast esisilla kohal suht kõrgel (võrreldes madala käruga) ja sinna suht raskem tummisemaid asju tõsta... Või pole asi nii hull?
Vasta
#12

*Oma põka kasti sai 2 rummu puid kõrge kuhjana laotud.
*Zid mootor tegelikult piisavalt nõrk ning eriti paha talvel kui pole diffriblokki ehk kui üherattavedu. Pole jõudu ega hoogu, et ületada "mäda" koht hooga. Kinni jäädes on jõudu napilt ning pöörleb üks ratastest väga aeglaselt.
*Künnab aga zidimootoriga traktor ühe hõlmaga, mis õigesti seadistatud vägagi edukalt. Kartulivagusid pole olnud kogemust lahti ajada (kuigi niisama künniadraga sai songerdatud) aga vast hoburootorit peaks küll tirima.
*Kerge esiosa...- kusjuures ise olen jubeldalt vaeva näinud oma T-16 kerge esiotsaga. Nimelt sai sellele RS-09 rippsüsteem taha aretatud. Alguses sai küllalt esiotsa tõusmise tõttu selle mehhanisme kõveraks painutatud. Nüüdseks võin öelda, et ega päris õiget asja selle aretustööna saanudki!
*Kasti kõrgus- pole probleemi olnud. Kui vaja eriliselt madalat tõstekõrgust, siis selleks näiteks lõunaeestis sellised päris oma nimega eriti madalad järelkärud. Nimi hetkel ei meenu aga see oli päris lahe.
Vasta
#13

Enda Zidi mootoriga katsevariant suutis hoburootoriga arendada arvutuslikku 2,6-3,2 km/h töökiirust ilma ülekoormusest märku andmata... Seda suht halvasti haritud ja seega pisut keskmisest suurema veotakistuse korral. Töötulemus hea. Parema tulemuse jaoks vajaks pisut rohkem töökiirust,seega ka jõudu. Samas sai töö siiski tehtud... Ja seda uskumatult väikese küttekuluga...
Künda pole veel jõudnud proovida. Ader põhimõtteliselt viimistlusjärgus,kuid pole veel hüdraulika osa traktoril valmis saanud... See puhtalt ajapuuduse taga... Aga oma põllulapil/aias võiks enamuse tööd olla võimalik ise teha...
Metsa pole minna temaga mõelnud... Enda metsa pole ja kui peakski ostma küttepuude tegemise mõttega ümbruskonnast mõne langi vms,siis selle suht suure kauguse(min 4km) ja katsetel saavutatud arvutusliku maksimaalse liikumiskiirusega 8km/h vististi metsa käimiseks ikkagi mõttekam sõbra MTZi laenata...
Suuremat mootorit konkreetsel isendil naljalt istme kõrvale tagarataste vahele ei pane,seega on valida kahe võimaliku variandi vahel- kas Zidi mootor kõrval ja kast ees või suurem mootor ees(silmapiiril Sierra 2,3D) ja veotöödeks käru...
Võimalik oleks ka osta Zidi asemele lääne päritolu väike mootor (B&S,Honda vms), aga see läheks kalliks (1hj ca 1000+kr),mis teeks kokkuvõttes kokku juba sama suurusjärgu odavama vene traktoriga...
Vasta
#14

Loen huviga teemat kuna üks risu ka endal õuel.Arutatakse teemal mootori võimsus jne.Räägin oma näite. Masin iseehitatud. Gaz 51 tagasild, käigukast,UD-25 mootor(2 silindriline Uljanovi tehase oma). Ise korjasin "asja" mööda õuet kokku värvi järgi kuna pärast taadi surma laotati masin laiali kuna enamus tükke läks hundijalavee eest vahetusse. Head inimesed on aidanud seda kokku panna. Sellel on rihm ülekanne ja vedas ta nö Belarussi sitalaotajat. Kõik omaaegsed talu tööd on temaga tehtud ja sellel masinal puudub diffriplokk.(ka kemppi oma). Ise veel ei ole sellega sõita saanud kuna traktori ehitamine pole minu naispere jaoks tähtis tegevus ja eks nii mõnigi asi vajas seal ümbertegemist.Näiteks paigaldasin starteri ja generaatori,bensiinipumba jms. tooteid asjale külge. Kui mul tuleks nüüd seda uuesti teha siis ma teeks kahel erineval moel.
1.VW 1,6 td mootori peale koos käigukstiga raamile ja VW kasti paigaldada Kemppi difri lukk.Kuna selle masina mootori remondi summa on olematu ja puudub ka seal igasugune elektroonika.
2. http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=568853
või siis
http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=432879
sest nendel ju kõik kompaktselt olemas.Wink
Vasta
#15

agaa Kirjutas:1.VW 1,6 td mootori peale koos käigukstiga raamile ja VW kasti paigaldada Kemppi difri lukk.Kuna selle masina mootori remondi summa on olematu ja puudub ka seal igasugune elektroonika.

Vabalthingav jääb lahjaks?
Vasta
#16

Lahja on Soome keeles kingitus Cool aga ei jää. Kuna mul 1,6D moto otsinguga suvel trehvas 50/50 ka turbo moto otsa siis siit ka minu järeldus.Et kui juba siis juba.
Vasta
#17

Ei tea palju sa selle traktoriga töötada tahad, aga usun et VAGi 1,6 ne bensukas (max moment 2300 pööret) oleks potipõllumehele mõistlikum. Turboga diisel on kõvasti mõttekam sõidukale paigutada.
Vasta
#18

Romka Kirjutas:[Pilt: trak1.JPG]
Selline traktor (nõuka aegsete iseehitatud traktorite "etalon") on kälimehel. Käime temaga iga aastal küttepuid tegemas, maamaja ümbruses. Nagu lumi maha tuleb, on asi väga nutune. Küll panime traktori istmealuse kasti telliseid täis, lisaks suur osa koormast toetub haakeseadmele, ikka nutune. Ratas käib ringi ja edasi ei lähe. Kuidagi sai liigutud külgpidurite abil. Üks tagaratas on käsipidur ja teine jalgpidur. See pool, mis ringi käima hakkas, pidurdasime õrnalt maha. Mul sai lõpuks hing täis ja ehitasin ...

urulooki Kirjutas:Traktorit vaja trantsporditöödeks mitte põllutöödeks.St. et ei ole vaja vedavat
esisilda.
...just transporttöödeks "traktori". Kuna ei teadnud, mis sest välja tuleb, tegin lihtsalt proovieksemplari. Väga väikse töövaevaga ja kuluga. Masin on ennast väga ära õigustanud. Ilmastikuolud ja väljaveo koht ei määra midagi. Tööd saab alati teha.
Kui sellist riista peaks uuesti tegema hakkama, siis katsuks kuidagi mootori ühe külje peale tõsta, istme sinna kõrvale (ettepoole). Pregused istmekohad saaks veel kastiks pikendada. Sellise variandi puhul oleks kaalujaotus parem ja rohkem saaks koormat panna. Kärust saaks üldse loobuda. Muideks selle "traktori" statsionaarsesse kasti mahub samapalju puid, kui kälimehe traktori kärukasti. Lisaks kärul olevad puud. Kokku toob korraga "traktor" metsast välja umbes 4 ruumi puid. Seoses sellega ei ole ka transpordi bensiinikulu suurenenud, kuna ZID mootoriga traktor pidigi ainult edasi tagasi lupsima. Üks mees oli pea pidevalt sellega seotud.
"Traktorist" lähemalt
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=8152
Vasta
#19

motamees Kirjutas:Selline traktor (nõuka aegsete iseehitatud traktorite "etalon") on kälimehel...
Enda esimese traktori tegin kah sarnase. Aga sel pildil oleval on väike "viga" kah küljes. Nimelt avastas omanik liiga hilja, et taktoril oli 4 tagurpidi ja üks edasikäik Smile Lihtsam oli tema arvates mootor teistpidi ning ülespoole panna kui tagasild ümber keerata.
Vasta
#20

Huh! Nüüd olen siis vist piisavalt teada saanud.Muidugi naljaga pooleks
võib öelda et " kuula tark nõu ära ja tee ikka nii kuidas ise tahad".
Igatahes võtan ma traktori ehituse ette ja kui valmis saab siis
võtame uuesti ühendust.Ehk teen ehitamisest piltigi.Tänud nõuannete
eest ja loodame et sellega ei ole sarnased teemad veel lõppenud.
PS. Mul on ka see raamat olemas.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne