IZ Planeta 2-3 /rallitaja
#1

Minu ratas- ehitamisjärgus. Praeguseks olen välja haudunud järgmised plaanid:

1. Saada ratas kevadeks tehniliselt enam-vähem normaalsesse seisukorda.
2. Ehitada elektrisüsteem valmis ja panna tuled särama.
3. Korrastada amordid, plekkdetailid; vahetada mõned laagrid, vaadata veljed üle.
4. Masin uue värvi alla.

Pilte leiab http://fotoalbum.ee/photos/rallitaja/sets/246567 .

Ütleme nii... Et välimuse jaoks peaks aega jääma küll, kuna mootoriga pole ilmselt vaja palju tegeleda. Elektrisüsteem tuleb uus teha. Kett tuleb uus osta. Summuteid kroomima ei ole mõtet hakata- neid IZi sumpse liigub, äkki õnnestub mõistliku raha eest uued soetada. Või siis teine võimalus, katta summutid värviga (mis mulle nii väga ei meeldi, kuna kroom minu jaoks ilusam). Jalatugede kumme on vaja, esipidurikilpi kah tarvis koos spidotrossiga. Praegune pidurikilp paistab olevat õige vana, spidoajam on puudu ja klotse surub vaid üks "liblikas" vms.

Muide- vajan ettepanekuid, kuidas teha uued esitule kinnitused. Nagu pililt näha, on vanad omadega läbi ja keevitust mul käepärast ei ole.
Vasta
#2

Pikk päev selja taga. Mida ma siis täna tegin:

Täna sai ratas laiali lammutatud. Kuna liivapritsi siin lähedal ei ole, võtsin värvi eemaldamise käsitsi ette, liivapaber ja šaaber abiks. Tagumine kiige on puhas, raam on peaaegu puhas. Mõned keerulisemad kohad vaja veel puhtaks urgitseda.

Mootori võtsin maha ja puhastasin ka seda, väljastpoolt nimelt. Mootori tõstmisel jäi pöial, mis oli väljalaskeavas, kolvi ja silindri vahele, mis oli valus. Seda kõike tänu sellele, et vänt läks vastu lauda ja pani kolvi liikuma :evil: .

Praegu on siis vaja värvist puhastada porilauad, amordikatted ja küljekarbid. Velgede osa ma vaatan, ehk õnnestub kroomvelg alla saada.
Raam on natukene kive saanud, mulle tundub. Aga kuna sõita kannatas ja imelik ei olnud, siis las olla. Tagakiigele tuleb haamrit tutvustada, seal on väikene osa kõver. Aga see ei kujuta endast raskusi.
Tule kõrvade osas lubas vend keevitusega aidata. Seega nendega probleemi ei tule.
Tagumisi amorte proovisin kah s*tast puhastada, aga väsisin ära ja tulin tuppa.

EDIT:
Garaazi koristamise kõrvalt olen suutnud rattakilbid ära värvida. Halliks. Tagumine ketikaitse sai samuti alumiiniumvärvi alla. Esimene porilaud osaliselt värvist puhas... Sellega suht raske toimetada ,viiks hea meelega mingi pritsi alla selle... Kuid tuleb relakale traatketas otsa panna ja sellega lasta. Nii ilmselt kõige lihtsam.
Vasta
#3

Täna konserveerisin mootori ära. Raam sai terastraatkettaga üle lastud, peaks olema 99 % haljas. Esi- ja tagaporikas haljad.

Tahtsin küsida, mis krunti soovitate? Kattevärviga värvimise jätaks soojadeks ilmadeks, aga et pinnad rooste ei läheks, oleks vist tark tegu krunt peale lasta...
Vasta
#4

Uusi pilte:
http://fotoalbum.ee/photos/rallitaja/sets/254055/

Põhimõtteliselt võib värvima hakata, paar pisiasja vaja veel teha. Krundiga tuleb asjad kiiremas korras üle lasta, kuna garaaz tundub suhtkoht niiske olevat.
Vasta
#5

Täna tulid kruntimisest raam, küljeplekid, paak ja esiporikas. Esikahvlil olevad amordikatted läksid tule kinnituskõrvu omandama ja porilaud mõrast vabanema. Peale mõra keevitamist saab porilaud krundi selga.

Täna tegin esimese kulutuse tsiklile - ostsin aku (230.-). Teised asjad pole siiamaani maksma läinud.
Vasta
#6

Võtsin käigukasti kaane ja silindri maha. Käigukasti tegin seest puhtaks (kusjuures ei olnudki nii täis situtud kui eelmise Planeta oma). Minu imestuseks oli käigukastis tilk vettki, ilmselt see on ka põhjus, miks muist detaile seal sees kerge rooste all olid.
Kontrollisin ka muid sõlmi, kui mootor juba lahti oli. Lõpptulemusena on mootor seest puhas ja käigukastis korralik õli. Küll aga oskasin geneka rootorile haiget teha, eks vaatab kuidas ma selle ära parandan. Üks traat sai ära katkestatud. Generaatori õlise oleku põhjusele sain kah jälile: väntvõlli simmerlingi sees olev vedru oli lahti. Panin kokku tagasi ja korravärk.

Silinder on heas korras ja kolvil kah viga pole. Rõngapilud olid küll suured, ostan uued rõngad sisse. Väikevend sai kah teada, kus on kolb ja kus on keps. Smile
Tagaporikas on kah ammu keevitatud. Esiharki ootan alles.

Plaanin ratta tumepunaseks värvida ja mustad triibud peale vedada. On paremaid ideid?
Vasta
#7

KIIREMAS KORRAS GENEKAT VÕI UUT ROOTORIT VAJA!
Vasta
#8

Suurte tähtedega kirjutamist nimetatakse karjumiseks. Palun ära karju, süilitame viisakuse. Mul olemas, asukoht Võru. Kui huvi, siis edasine suhtlus PS.

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#9

Tambets Kirjutas:Suurte tähtedega kirjutamist nimetatakse karjumiseks. Palun ära karju, süilitame viisakuse. Mul olemas, asukoht Võru. Kui huvi, siis edasine suhtlus PS.
Olgu, enam ei karju. Viisakas on parem olla.

Muidu, genekas põhimõtte poolest olemas. Seega hetkel pakkumisi tarvis ei lähe. Kui diil ära peaks langema, võtan kontakti.
Vasta
#10

Tartust tagasi tuldud. Mida ostsin:

Siduritross
18-hambaline veohammasratas
5 kolvirõngast

Kokku kulutasin päevaga ~450 EEK.

Katsun kulud kõik läbi aegade kokku lüüa, endal pärast hea arvestada, mis maksma läks.
Vasta
#11

Hoian teid kursis pildimaterjaliga. Tehtud on nii vähe, et ei viitsi kirjutada.

PILDID

Tahtsin küsida, mis värki nende amortidega tegema peab, et nad lahti tuleks? Mõtlesin, et võiks ju korda teha nad.
http://fotoalbum.ee/photos/rallitaja/16418179

Sadul ootab, millal käpa külge saab:
http://fotoalbum.ee/photos/rallitaja/16418271

Kett on omadega Hiina müürini jõudnud:
http://fotoalbum.ee/photos/rallitaja/16418217

Garaaz soovib, et puud kuuri saaksid, telku minema ja põrand puhtaks:
http://fotoalbum.ee/photos/rallitaja/16418167

Vana tähik oli niisugune:
http://fotoalbum.ee/photos/rallitaja/16418287

Ja tagumine ketikast ilutseb siin ja tunneb neda üle uhkust: http://fotoalbum.ee/photos/rallitaja/16418173

Ja garaazi tagaruumi (kus mul suurem osa tsiklist asub) väljanägemise pärast ärge muretsege, kuna seal tehti vanasti ohtralt puutööd. Ühtlasi on seal ka suitsuruum.
Vasta
#12

Esimesed amorditorud osutusid kõverateks - võib uusi pakkuda. Planeta/Jupiter 1,2 peaksid ühesugused olema, võibolla ka kolmandal samasugused. On siis tarvis - 500 EEK toru sirgendamise pealt ma maksta ei soovi, odavam tuleks kindlasti uued osta.
Vasta
#13

Praegu seis selline, et kel soovi, võib selle tsikli mult ära osta ja projekti ise lõpuni viia. 1500 ja Teie jagu.
Vasta
#14

Oi-jahh... Küll see aeg möödub ikka kiiresti. Tsikkel on niisugune:

http://fotoalbum.ee/photos/rallitaja/sets/348535

Tegin kinuvärki kah: http://www.youtube.com/watch?v=nujLzpJVP7Q
Vasta
#15

Ja ongi "Tank" müüdud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne