UAZ-kallur?
#1

kustutatud
Vasta
#2

Milline detail selle juures kallurile viitab? Minuarust tavaline ülimasskogustes valmistet puidust madelkast... piltidelt küll mingit kallamise-võimalust ei paista Smile

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Timm Kirjutas:PS: see siiski on kallur, leidsin isegi kallurite lehelt. Ka mark ei ole tavaline..Wink

Vaata korralikult piltidele otsa: tavaline puust kast avatavate külgportedega - see ei saa kallur olla! Lisaks ei paista piltidelt mingeid kasti kallutamismehhanisme, mis oleksid auto külgvaatelt ju üliselgelt nähtavad/tuvastatavad. Võrdle näiteks seda pilti tüüpilise GAZ-93 külgvaatega...

Ka auto mark - УАЗ 451Д - ( Д nagu деревянныйWink viitab tavalisele puidust madelkastile nagu jooniski.

Kui Sa mind ei usu, võiksid uskuda vähemalt UAZi fänne: vaata lehti http://www.avtocopy.ru/view_111884.html , http://www.uazbuka.ru/history.htm , http://tehno.claw.ru/shared/auto/prev2/014-1.jpg

Ühel lehel on selges vene keeles kirjutatud "Серийное производство грузовика с бортовой платформой УАЗ-451Д и фургона УАЗ-451..."

Mina olen nõukaajal muide UAZi tehases (sh vooluliini ääres) ja selle muuseumis isiklikult käinud - kui seal oleks olnud kajastust mingist kasvõi avalikust katseeksemplar-kallurist, siis ma mäletaksin seda kindlasti Smile

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

Eks ta abiga kallutab ka juSmile Nõuka ajal lõuna poolsetes osariikides veeti vilja portedega ja kallutati mingi jurakaga terve auto üles.
Vasta
#5

Tegelane5 Kirjutas:Eks ta abiga kallutab ka juSmile Nõuka ajal lõuna poolsetes osariikides veeti vilja portedega ja kallutati mingi jurakaga terve auto üles.

[Pilt: 535_9mai_29.jpg]
Vasta
#6

-AsjaPulk- Kirjutas:
Tegelane5 Kirjutas:Eks ta abiga kallutab ka juSmile Nõuka ajal lõuna poolsetes osariikides veeti vilja portedega ja kallutati mingi jurakaga terve auto üles.

[Pilt: 535_9mai_29.jpg]

Kas veoautojuht jäi kabiini, kui see kallutamine toimus vöi ronis ta sealt välja ennem kallutamist?

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta
#7

Miks see veoauto juht pidanuks kabiini jääma? Ronis vast ikka ennem välja. - Minu meelest ongi see vanem mees seal pilil juht, kellele too naine seal midagi seletab, ilmselt veotonnide arvestust.
Vasta
#8

Timm Kirjutas:Kuigi see masin, millega see Zil üles tõsteti pildil. pakun, et seal võis päris palju õnnetusi olla, kui pidurid just mitte kõige paremas korras või tõkiskingasid pold..kahtlane, kuid kavalWink
Ei olnud see asi nii hull midagi,auto toetub tagaratastega vastavale tõkkele (see on ka pildil näha), kunagi noorena telekast nähtud kaadritel oli veokas lisaks tõstmise ajaks esimestest konksudest ketiga platvormi külge aheldatud...
Ja see pole ainult idanaabrite "trikk",YOUTUBEist võib leida videoid,kus samal moel ameerika rekkad laadungist vabanevad...
Vasta
#9

Samasugune kallutus seade oli ja ehk on praegugi Põltsamaal Feeliksis.Olen sinna kunagi MAZ poolhaakega õunu viinud.
Vasta
#10

hyva Kirjutas:Samasugune kallutus seade oli ja ehk on praegugi Põltsamaal Feeliksis.Olen sinna kunagi MAZ poolhaakega õunu viinud.


Ega mina ei tea, kus see ZILi kallutuspilt tegelikult tehtud on. Välja tuli see Järvamaalt kunagise 9. mai kolhoosi seisnud koristamata sahtlite hulgast koos teiste põllumajandustehnika piltidega ning ma leidsin, et kaasfoorumlasele Sillu'le kinkimine on parim, mida ma saan selle pildipakiga teha. Vastu soovisin vaid kindlat lubadust see kõik avalikkusele (huvilistele) välja panna, mis on kenasti ka täidetud Smile

Eesrindlikumate majandite spetsialistid käisid lihtsalt nõukaajal üsnagi sageli mujal N.Liidus ja mujalgi (nt Saksa DVs) õppereisidel. Üks võimalus selle pildi saamisloole on selline...

Vt - http://kolhoos.pri.ee/?action=text&cat=134&ID=210

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#11

Timm Kirjutas:
CORRADOg60 Kirjutas:
Timm Kirjutas:Kuigi see masin, millega see Zil üles tõsteti pildil. pakun, et seal võis päris palju õnnetusi olla, kui pidurid just mitte kõige paremas korras või tõkiskingasid pold..kahtlane, kuid kavalWink
Ei olnud see asi nii hull midagi,auto toetub tagaratastega vastavale tõkkele (see on ka pildil näha), kunagi noorena telekast nähtud kaadritel oli veokas lisaks tõstmise ajaks esimestest konksudest ketiga platvormi külge aheldatud...
Ja see pole ainult idanaabrite "trikk",YOUTUBEist võib leida videoid,kus samal moel ameerika rekkad laadungist vabanevad...

Siis on ju asi teist moodi, kuid kes teab..ok ei hakka vaidlemaBig Grin

Leidsin ühe ameeriklaste video http://www.youtube.com/watch?v=pnsaR2B9Dag
Masin küll pisut suurem kui venelaste Zil või Maz.
Vasta
#12

86 aastal Kashastanis Komsomolskis uudismaal olles ,weeti vilja ikka porte 53 dega.Ja elewaaturis oli ka selline tõstemehhanisim.Ei tea kuidas mujjal aga meil kästi tolleks kallutamise ajaks masinast välja tulla.Ega see just hea vaadata polnud kuidas see massin toimis(ligadi logadi nagu kõik sealsed asjad).Ja tõkked olid vaid tagaratastel,esimeste omad ei toiminud.
Vasta
#13

[quote=PETSS]
Tegel olen eesti maal näinud UAZ kallajat kast väliselt originaal vaid põhi metallist ja tagasilla ees hüdrosilndiri tugi. Mootoriks oli mingi jaapani diisel ja NZ 10 pump (T16 ja Bella roolivõim on sama pumbaga).
Vasta
#14

Timm Kirjutas:
CORRADOg60 Kirjutas:
Timm Kirjutas:
CORRADOg60 Kirjutas:
Timm Kirjutas:Kuigi see masin, millega see Zil üles tõsteti pildil. pakun, et seal võis päris palju õnnetusi olla, kui pidurid just mitte kõige paremas korras või tõkiskingasid pold..kahtlane, kuid kavalWink
Ei olnud see asi nii hull midagi,auto toetub tagaratastega vastavale tõkkele (see on ka pildil näha), kunagi noorena telekast nähtud kaadritel oli veokas lisaks tõstmise ajaks esimestest konksudest ketiga platvormi külge aheldatud...
Ja see pole ainult idanaabrite "trikk",YOUTUBEist võib leida videoid,kus samal moel ameerika rekkad laadungist vabanevad...

Siis on ju asi teist moodi, kuid kes teab..ok ei hakka vaidlemaBig Grin

Leidsin ühe ameeriklaste video http://www.youtube.com/watch?v=pnsaR2B9Dag
Masin küll pisut suurem kui venelaste Zil või Maz.

Teleskoopsilindrid on lahedad asjadBig Grin kuigi peab seadel olema vägagi võimas pump, et seda nii kiiresti teha sellise raskuse all.
Timm:kui sa videot hoolikalt vaatad,siis saad aru,et seda näidati kiiremini kui asi tegelikult toimus.Ega muidu ei olnud suurelt kiri "time elapsed 4,20 min" ja näha ju oli ka seda,et nähtud inimene liikus ju kole kiiresti.
Vasta
#15

miniest Kirjutas:
-AsjaPulk- Kirjutas:
Tegelane5 Kirjutas:Eks ta abiga kallutab ka juSmile Nõuka ajal lõuna poolsetes osariikides veeti vilja portedega ja kallutati mingi jurakaga terve auto üles.

[Pilt: 535_9mai_29.jpg]

Kas veoautojuht jäi kabiini, kui see kallutamine toimus vöi ronis ta sealt välja ennem kallutamist?

Minul on ka kogemus uudismaast, aasta 86 ja Semipalatinski oblast Kasahstanis. Vilja vedasime tavaliste porte-autodega, peamiselt GAZ 66 ja ZIL 157. Vilja mahalaadimine käis samasuguse kaadervärgi abil. Otsest käsku kabiinist välja ronida polnud ja vahepeal ei viitsinud tulla kah. Kusjuures meil küll autot eriliselt ei kinnitatud, kaadervärgi tagumises osas lihtsalt paar raudtala, kuhu tagumiste ratastega vastu tagurdasid ja kogu moos. Ega see värgendus väga kõrgele ei tõstnud ka, vast nii 20 kraadi ulatuses - palju siis ikka vilja kastist väljavoolamiseks vaja on. Vahepeal, kui vili niiskevõitu oli, sai kasti serval ukerdades puulabidaga kaasa aidatud.

Aga teema alguse juurde tgasi: selliste UAZ-idega, nagu esimese postituse piltidel näha, sõideti NSVL-is muide ka veoautokrossi. Iseenesest ohtlik ala, kuid siiski GAZ-i või ZIL-iga siiski suht mõeldav. Aga UAZ-is? No mina küll sinna kabiini ronida ei julgeks, nina ju puhta kaitsetu, väiksemagi avarii korral oled jalgupidi kohe konkurendi kastis.
Vasta
#16

Siin mòni talv tagasi ònnestus näha AVIA kallajat. Usun, et UAZi baasil ikka kallaja on samuti olems.
Vasta
#17

Regardman Kirjutas:Siin mòni talv tagasi ònnestus näha AVIA kallajat. Usun, et UAZi baasil ikka kallaja on samuti olems.

Aviatega oli teine lugu - N.Liitu toodi neist vaid teatud mudeleid, kus kodumaine autotööstus oli jätnud tühja niši (milleks valuutat ja kulda niisama raisata?). Seega võis vabalt olla olemas AVIA-kallaja, mida aga N.Liitu ei imporditud, kuna GAZ-kallajad käisid küll. AVIAtele vastavaid GAZ-furgoone aga ei toodetud selliseid...

Ja üldse - tollal puudus vajadus niivõrd väikesetonnaažilise kallaja järele. GAZ-93 (Saransk valmistas praktiliselt sama autot ka 52 ninaga 1982. aastani teise mudelinime all) kandevõime oli 2,2 tonni, mis oli puistematerjalide hulka ja massi arvestades üsna väike. Ajas asja ära küll. Teades nõuka-aja suurusehullustust, siis ma ei usu, et 2 tonnist väiksema kallaja vajaduse üle üldse mõeldi - mõte oli ikka seal BelAZide otsa pool Smile

Ka konstruktiivselt ei olnud UAZ-kallajate (naljaviluks ja vahelduseks mõnede) valmistamine niisama lihtne. No OK, kallurikasti keevitad põlve otsas valmis, mingi juiba tootmises oleva õlipumba ja silindri talle hädakorral sobitad ka aga see krempel tahab saada ju ülekannet. Selleks tuleb esiteks muuta UAZi käigustikorpust jõuvõtukasti külgeühendamise tarbeks (51 käigukastil on selleks luuk olemas, kruvi vaid külge) ning konstrueerida jõuvõtukast ise. Ei ole niisama lihtne juba väljakujunenud malmkorpuste valmistamise liinil niisama asja eest teist taga muudatust teha...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#18

Mul on tunne et pilt kallamisseadeldisest on tehtud Hiiu teraviljasalve territooriumil. Kunagi 80.-te algus aegadel oli meil kolhoosis kah selline autotõstuk teraviljakuivatis, kuskil kas 85.- 86. aasta paiku koos kuivati moderniseerimisega demonteeriti kah nimetet seadeldis.

It's nice to be important, but it's more important to be nice!
Vasta
#19

Tsitaat:Ka konstruktiivselt ei olnud UAZ-kallajate (naljaviluks ja vahelduseks mõnede) valmistamine niisama lihtne. No OK, kallurikasti keevitad põlve otsas valmis, mingi juiba tootmises oleva õlipumba ja silindri talle hädakorral sobitad ka aga see krempel tahab saada ju ülekannet. Selleks tuleb esiteks muuta UAZi käigustikorpust jõuvõtukasti külgeühendamise tarbeks (51 käigukastil on selleks luuk olemas, kruvi vaid külge) ning konstrueerida jõuvõtukast ise. Ei ole niisama lihtne juba väljakujunenud malmkorpuste valmistamise liinil niisama asja eest teist taga muudatust teha...
Tegel oli olemas ka UAZ kastikas (marki ei ütle) millel ees mehaaniline vints ja kuulu järgi olla sellel olnud 5 käigukangi (üks selline olla olnud Keila Veel) , nii, et kasti taha asi seisma ei jää.
Vasta
#20

Just lasi Ukraina firma Vektor välja UAZ 457 mudeli, mis on põhimõtteliselt kallur Gaz 69 baasil. Seal tekkis ka küsimusi prototüübi osas ja tuleb välja, et on tehtud isegi selline kallur. Antud  pilt kallurist on võetud RCforum.ru-st.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne