Raskeveokid ЯАЗ
#21

Mõnes mõttes on ta siiski ülelaadimine, sest mootor ei ime ise põlemisõhku mootorisse (nagu kahetaktilisel jõuallikatel kombeks) vaid kruvikompressor puhub selle läbi mainit aukude silindrisse.

Tolle mootori eripäraks on ka nn pumppihustite kasutamine. Neid käitati siis nukkvõlli pealt, kütusepump asus "puhuri" otsas. Kui kellelgi sügavamat huvi, siis vajadusel on olemas mõlema mootori kohta käiv tehaseinstruktsioon koos selgitavate tekstide ja joonistega.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#22

Eks see Jaz kahetaktiline diisel oli kahetaktiliste laevadiislite (ameeriklaste poolt) vähendatud koopia...
Hääl on neil küll vahva. Undavad nagu oleks silindreid hulgim kapoti all, aga see tuleb 2-s korda suuremast töötaktide arvust.
Vasta
#23

Mõned lingid nendest 2t. mootoritest.
http://en.wikipedia.org/wiki/Series_71
R4:
http://www.youtube.com/watch?v=lCY-6WYXCxw
R6:
http://www.youtube.com/watch?v=mFEw6GTngyY
http://www.youtube.com/watch?v=N2NZq4ljRKM
http://www.youtube.com/watch?v=OJfCqYsV1_o
Vasta
#24

   
   
   
Jutt käib siis sellisest?
Vasta
#25

Aspelund Kirjutas:Mootori tegi eriliseks see, et tegu on kruvikompressoriga ülelaadimisega kahetaktilise diiselmootoriga.
Sai siin pisut kirjandust uuritud...
Ühe seda mootorit kasutava liikuri käsiraamat annab ülelaadimisrõhuks kuni 1,5kg/cm3. Nii et jutt ülelaadimisest on täiesti õige. Kompressor ise käib muuseas mootorist 1,95 korda kiiremini.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne