Mis auto see on? (eestimaised isetehtud autod)
#1

Mis auto see on? Vene ajal iseehitatud aparaat?

[Pilt: asi.JPG]
Vasta
#2

datsun?
Vasta
#3

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: svenson
datsun?
nii \"musklis\" datsunit pole mu arust olemas :keersilm Mõtled vist seda...

[Pilt: kimberly_78datsun.jpg]
Vasta
#4

Ehee, see ju minu ühe vana tuttava ehitatud auto, mille ta juba aastaid tagasi aja ja ilmselt ka huvi puudumise tõttu kellegile maha müüs. kere on siis tehtud klaasriidest ja sees on tal kanttoruraam, kui õieti mäletan siis oli miski mosse sildade ja agregaatide peal + veel siksi juppe. aga üldiselt ega ta suurem asi olnud, kuid fanatismi mehel jätkus. võimalik et tal need vormidki kuskil hoovi nurgas senini vedelevad. :???
Vasta
#5

Päris põnevaid masinaid on Eestimaal omal ajal ehitatud. Kuulsin just Saue ARK-s ülevaatusi teostavalt ametnikult, et hiljuti oli läbi käinud kaks klaasplastist kerega iseehitatud masinat, millet üks pidi kollast värvi ja kupee olema.
Iseehitatud masinatest mida olen näinud:

Tartus tammelinnas seisis veel rublaaja lõpus aastaid ühe maja ees halli värvi isend, mille ehitamiseks oli kasutatud Pobeda, Gaz 21 ja paljude muude masinate juppe. Tundus, et masin kuuekümmnendatel kokku pandud. Lahe elukas aga läks arvatavasti vanarauda.

Tartus variku linnajaos seisis aastaid mosse 401 ja 407 tehnikale aretatud hübriid. - praeguseks juba vist paar aastat kadunud.

Olen Paides käies korduvalt üht kollast kupee kerega masinat sõitmas näinud ja see liigub vist siiani ringi. Tundus mosse ja siksi juppidega tehtud olevat.

Äkki on kellelgi analoogsetest masinatest veel pilte ja informatsiooni, sellist infi peaks koguma.
Vasta
#6

Kui nüüd lõpuni aus olla, siis minu vanaema (rahu tema põrmule) kunagine abikaasa ehitas millalgi 60ndate lõpus/ 70ndate algul ühe paraja hübriidi.
Ehitamine sai ajendi sellest, et kahetsusväärsel kombel põles maha suur garaas, kus muu tehnika seas läks tuleroaks ka tema ennesõjaaegne BMW 3xx (Leningradist peale sõda toodud, trofeeauto n.ö.) Alles jäid pmtselt raam ja sillad. Selle raami peale siis omalooming punutigi- nina oli nagu gaz21-l (tiivad, kapott, võre, stange), salongiosa koosnes peamiselt gaz53 omast (kandevosa, esiklaas, armatuur, uksed (tagumised olid kusjuures teisepidi keeratud esiuksed, käisid lahti ka teistpidi Smile). Tagumine ots sisaldas vast kõige rohkem isearetust, äratuntavalt meenuvad mulle ainult M408 punased tagatuled. Katus polnud mitte plekist, vaid mingist plastist, krobeline ja kannatas natuke mõlki lükata (rohkem kui plekk vast). Sees olid suured sohvad, ei teagi, kas 21 või 53 omad, nende seljatugede mahakeeramise tulemusel moodustus suhtkoht tasane voodisarnane lavats, päris suur.
Ah- auto oli universaalkerega Smile
Mootor pärines kas 21lt või pobilt, ei teinud vahet kahjuks. Veljed-ilukilbid olid uhkete BMW-kirjadega ja nina peal oli ka siuke märk Toungue.
Kuskil 80ndate alguseks oli roosteuss autost jagu saanud (ja ilmselt ka peremehe huvi otsas) ning juppideks ta lammutati. Asemele tuli 412-bodykitiga 408 Smile.
Kui maale satun, katsun vanadest albumitest pilte tuhnida, neid peaks leiduma küll, pistan maailmale ka vaadata siis.
Smile
Vasta
#7

See iseehitamine oli siin nii 60-70ndatel vist päris levinud. Ajakirjast Tehnika ja Tootmine 7/1976 leidsin pildid sellisest masinast:

[Pilt: schleiz1v.jpg]

Auto Schleiz, 4-istmeline kupee. Tegijaks Estonia vormeli üks autoreid ja hilisem Tallinna Autode Remondi Katsetehase peakonstruktor Kalle Keel. Nii et päris professionaali töö, ehitamine võttis aega 5 aastat. Tehnilisi andmeid kahjuks polnud.

Aga teab äkki keegi, mis masin see on:

[Pilt: ise1v.jpg]

Pilt tehtud Tallinnas u 1970ndate alguses. Paistab, et on kolmerattaline.
Vasta
#8

Sai siis räägitud selle autoehitajaga ning mees teadis rääkida, et koos selle autoga valmis paraleelselt veel kaks teis masinat, mis olid küll oluliselt teist nägu. Sellele autole oli tal igatahes plaanis peale aretada tauria e. uue sappari mootor. Kere tegi ta vormi järgi mis oli eelnevalt 1:1 valmistatud, umbes nagu paate tehakse, risti ribid mis kaetud vineeriga.
-------
To Wax: Vaata privasse, panen sinna sulle mehe numbri. :o
Vasta
#9

see eestvaates kupee seisab juba head mitu aastat lageda taeva all viljandi ligidal,punane oli vist.

Golf mk1, VW T3, Lada 1200, Dnepr MT-10
Vasta
#10

Enam vist ei seisa. Ma käisin seda Pärsti tee ääres otsimas ja seda pole enam garaazide juures näha.

Asp

Tsitaat:Originally posted by masinist
see eestvaates kupee seisab juba head mitu aastat lageda taeva all viljandi ligidal,punane oli vist.
Vasta
#11

80 nendatel vuras Paides ja Türil 2-3 isetehtud autot väliselt sarnased sellega mis Tehnika jaTootmisest esimesel pildil.Ehitajaks oli vist tuletõrje ülem Reim
võin ka eksida,Türil tehti 80 nendate keskpaigas a`la lada08 sarnane asi tagaluuk nivalt tag.tuled06 esitulesid oli3paari olen seda ka aasta paar tagasi veel liikumas näind:yes
Vasta
#12

Tallinnas paar aastat tagasi nägin ühes garaaþis ise tehtud autot, millel kergelt kombi mosse välimus. Auto ise siksi ja mosse osadest ja oli valget värvi. Praegu ei ole 100% kindel, aga oli vist nelja uksega.
Lisaks mainin, et seal garaaþis oli veel seismas paar siksi, mosset, pobeda, Gaz 21 ja vist 69-nda aasta toyota Corolla, millele oli tehtud just kapremont. Tõenäoliselt seisavad need kõik siiani seal.
Vasta
#13

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: Mell
Tallinnas paar aastat tagasi nägin ühes garaaþis ise tehtud autot, millel kergelt kombi mosse välimus. Auto ise siksi ja mosse osadest ja oli valget värvi. Praegu ei ole 100% kindel, aga oli vist nelja uksega.
Lisaks mainin, et seal garaaþis oli veel seismas paar siksi, mosset, pobeda, Gaz 21 ja vist 69-nda aasta toyota Corolla, millele oli tehtud just kapremont. Tõenäoliselt seisavad need kõik siiani seal.
Selle auto omanik elas aastaid (1980 -ndad) Tallinnas Keskuse tänaval. Auto jäi igapäevaselt minu tollasele kooliteele. Sai teist ikka aeg-ajalat huviga uuritud.:eureka. Auto ise oli mäletamist mööda 2-e uksega,

OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta
#14

Kindlalt tuli meelde veel, et sellel autol olid kombi mosse tagatuled. Ning kui seda autot nägin , siis garaaþis mehed rääkisid, et sõiduomadustelt oli see midagi kahtlast.
Vasta
#15

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: ints
80 nendatel vuras Paides ja Türil 2-3 isetehtud autot väliselt sarnased sellega mis Tehnika jaTootmisest esimesel pildil.Ehitajaks oli vist tuletõrje ülem Reim
võin ka eksida,Türil tehti 80 nendate keskpaigas a`la lada08 sarnane asi tagaluuk nivalt tag.tuled06 esitulesid oli3paari olen seda ka aasta paar tagasi veel liikumas näind:yes
~neli aastat tagasi Paides kohtasin ühte nendest arvatavasti, peremees oli lahke olemisega ja näitas nuppe. Kerepaneelid olid sellel plastist ning põnevaim asi minuarust kogu krempli juures- massinal oli peal tulekustutussüsteem- idee pärines lennundusest, toimis COga (balloonid pagassis, torud jooksid igale poole laiali).
Küsimusele \"Milleks kogu see ettevõtmine?:o\", tuli õlakehitus- \"Niisama\" :eureka
Vasta
#16

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: manic
See iseehitamine oli siin nii 60-70ndatel vist päris levinud. Ajakirjast Tehnika ja Tootmine 7/1976 leidsin pildid sellisest masinast:

[Pilt: schleiz1v.jpg]

Auto Schleiz, 4-istmeline kupee. Tegijaks Estonia vormeli üks autoreid ja hilisem Tallinna Autode Remondi Katsetehase peakonstruktor Kalle Keel. Nii et päris professionaali töö, ehitamine võttis aega 5 aastat. Tehnilisi andmeid kahjuks polnud.

Aga teab äkki keegi, mis masin see on:

[Pilt: ise1v.jpg]

Pilt tehtud Tallinnas u 1970ndate alguses. Paistab, et on kolmerattaline.
Muide Kalle Keel oma autoga on leidnud väärika koha ka Lev Shugurovi Autode ajaloo 3-s köites. Autost on küll ainult pilt.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#17

Päris hulk aastaid tagasi nägin Taeblas üht üsna omamoodi sõidukit liikumas:umbes Volga suurune,nelja uksega;uksed täiesti kindlalt \"emka\" päritolu,tagaklaas suht väike ja püstine,pakiruumiosa vanalt Volgalt,esiosa ise aretatud,ümmarguste tuledega(natuke meenutas Volvo PV544).Mootorilt ilmselt kas Pobeda või Volga.Kohalik see küll ei olnud,rohkem pole säärast liikurit näinud.
Vasta
#18

Jansa, äkki leiad aega siia pista mõni pilt oma vanaisa ehitatud liikurist? Tore oleks seda imelooma näha aga asjad läävad tihti lihtsalt meelest... Smile Siit ka üleskutse, et kui kellegil on mingisuguseidki pilte iseehitatud autodest, siis näidake neid!

PS! Kui kellegil on veel netis avaldamata pilte, siis Tartus olen nõus neid ka vajadusel sisse skännima.
Vasta
#19

To wax

Muide ka Datsun on musklis autosid teinud omal ajal, kuid need läksid kas ameerikasse vöi jäid Jaapani.
Väga vähesed eksisid Euroopasse ära.
Fiilmis \"Bruce almighty\" söidab Jim Carry ringi Datsuni kupee sportmudeliga (mis väliskuju poolest nägi
välja töesti miskit selle ülalpool teisel pildil oleva Ferrari 250 GTO moodi)

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#20

Minu meelest see küll Datsun seal polnud...mingi eksoot oli ( see oli Autokataloogis ka,aga ei mäleta missugune see aru oli,aga Datsun polnud ta nnyyd kindlasti )

SRY 4 OFFTOPIC

M: Skoda Felicia 1995 osadena.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne