K:Mis võib põhjustada voshodi kolvi purunemist.
#1
Question 

Lugu ise sellise siisTounguelaan on osta Voshod-2 mootoriga masin.Kevadel tehti mootori remont,sai uue väntvõlli, kolvi + laagrid ja tihendid, ka silindri mis oli korralik ja vähekulunud.Ühel hetkel(kohaltminekul) jokksis mootor lihtsalt kokku ja kolvil oli alt, sisselaske poolsest äärest tükk väljas.Sealsamas eemal lebas ka teine mootor millel oli samuti kolvil samast kohast tükk väljas.

Küsimus on siis selles et, mis võis seda põhjustada ja kas see mootor jääbki kolbe lõhkuma?
Vasta
#2

Sellist probleemi oleks nagu foorumis varemgi lahatud! Vist küll mitte Voshodi kohta.
Kui kõrval teine mootor samasuguse katkise kolviga, siis on selge, et tegu lihtsalt Voshodidele iseloomuliku veagaBig Grin
Et kes tegi remondi, palju pärast sõita kannatas enne kui kolb purukas läks, siis tahetakse pilte näha jne.
Ise ma jällegi vastata ei oska, miks katki läks ja kas jääbki lõhkuma!

Muide, olen kaine, lihtsalt teen aega parajaks natuke kirjutadesToungue, aga kohe lähen koju ka.
Vasta
#3

Ma ise mõtlesin et, kuumaga paisudes jookseb kolb aknasse aga siis peaks see aknale ka jälje jätma,kuid mootor oli kokkujooksmise ajal külm.
Vasta
#4

Sellist purunemist põhjustab liiga suur lõtk kolvi ja silindriseina vahel, mis on maksimaalne just külmal mootoril.
Vasta
#5

Kuid masinal oli vähekulunud silinder ja uus kolb mis lõtku võimaluse välistab teoreetiliselt.

Kui see tõesti on tingitud akna taha takerdumises siis aitaks ehk kui lihvida kolvi ääre serva ümaramaks või viilida alumine äär hoopis teravaks.
Vasta
#6

Kus kohast mõõdeti silindrit?

Dad.
Vasta
#7

Silindrit ei mõõdetud eraldi vaid kontrolliti kolvi ja silindrivahelist loksu.
Vasta
#8

kui on tegemist teletorni motopoest ostetud kolviga siis võib ka olla viga kolvi enda materjalis, sai mingiaeg 500 CZ ga mässatud lõhkus samuti alt kolvi ääri ja pöhjuseks lihtsalt see et kolvi materjal on liiga rabe
Vasta
#9

Milline silinder on korralik ja vähekulunud? Ja kui silinder oli korralik ja vähekulunud, siis miks üldse pandi uus kolb? Igaks juhuks, et nagu saaks kap. remonditud? Eriti salapäraseks teeb see kõrvalolev samasuguse katkise kolviga mootor! Kas pärast seda uue kolvi panekut üldse sõita sai või laäks esimese paigaltminekuga tükkideks? Ja mida kirjutati selles teises kolvilagunemise teemas millele viitasin umbmääraselt?

Minule pole nende küsimuste vastuseid vaja, ma nagunii ei oska midagi sellest arvataToungue aga teemaarenduseks võiks igakülgset infi rohkem olla.
Ja kes selle mootori siis remontis, mõni usin tehnikahuviline noormees või elukogenud 40-ne aastane papi Big Grin (nagu ühes teises foorumis kirjutatakse)?
ja mis on teada sellest teisest katkise kolviga mootorist, Mitte midagi?
Vasta
#10

Korralik silinder on selline millel pole "vagusid" ja milles kolb vajub sujuvalt alla.Kolb vahetati kapremondi eesmärgil, vahetati ka laagreid ja muid osi.Peale remonti sai sõita umbes 50km ja siis jooksis mootor külmana kokku.

Kui selle teise teema all mõtled seda:http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=6044 siis sealt ma küll midagi märkimisväärset ei leidnud.Kui tõenäoline see kepsu kõverus ikka on ei oska ma õelda, väntvõll oli uus ja sai õlipaerist välja võetud.
Remontijaks oli noormees, kuid mitte mingi tuunija vaid kes rohkem ikka originaali pooldab.

Teisest mootorist ei tea ma tõesti praegu midagi aga võin uurida.
Vasta
#11

minu jawa 634 tõmbas samuti kulmalt kokku ,ja parem kolb oli puru
Vasta
#12

Ega tegelikult on mul isegi olnud selliseid jamasid ! Pealegi on neid muresid palju , miks katki kipuvad minema nt :
Võib olla on viga ise materjalis , nagu eespool mainitud . Aga väga oluline on vaadata , kas kolvipeal märgitud tähis oleks õigesti (seal on tavaliselt nool ) , ja see peab olema sellele poole kust väljuvad heitgaasid ehk. väljalaske poole . Neid vigu võib rohkem olla , aga me ei pruugi teada kõiki :)
Loodan , et oli abi :D
Vasta
#13

Ishijupp Kirjutas:Pisut puusse viimased jutud. Nooli ei maksa küll järgida - esmaspäeva pohmaga taoti neid tehasas nagu juhtus- aga kolb peab olema kindlasti õigetpidi, muidu jooksevad rõngaste lukukohad silindri akendesse. Kuidas kindlaks teha? Lihtne- märgi markeriga kolvi horisontaalosale lukkude paiknemise kohad ja lase kolb silindrisse vajuda- kui märgitud koht ei jookse üle akende, siis on korras. Kui jooksevad, siis tee kolvile 180 kraadi.

See pärit sellest ajast kui ma oma jupiter kolme remontisin. Voshodi ja jupiteri kolvid peaksid samasugused olema (350/2 = 175)

Oluline et lukukohad ei jookseks aknasse. Wink Soovitus ka et ära siis külmast pärast punni põhja vääna, lase ennem mootoril soojaks minna.

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta
#14

Hr. Indrek 1000
Uuri IZ Jupiteri manuaali ja näed, et temal ei käi nool väljalaske suunas, vaid vastupidi.
Vasta
#15

miilits Kirjutas:Hr. Indrek 1000
Uuri IZ Jupiteri manuaali ja näed, et temal ei käi nool väljalaske suunas, vaid vastupidi.
On au olnud omada 2 paari jupiteri kolbe, millest üks oli "nooletatud" väljalaske suunda, teine sisselaske suunda. Minu soovitus on endiselt sama nagu Indrek1000 postis toodud tsitaadis- mitte uskuda hundi juttu ja veenduda oma silmaga Smile Kuigi antud juhul ei usu eriti kolvi valetpidi paiknemist- see tooks kaasa esmajoones kolvirõngaste purunemise. Minagi teeksin panuse pigemini mingile ebaloomulikult suurele loksule.
Vasta
#16

miilits Kirjutas:Hr. Indrek 1000
Uuri IZ Jupiteri manuaali ja näed, et temal ei käi nool väljalaske suunas, vaid vastupidi.

Usun, kuid mina siiski seda noolemajandust seal peal ei usalda, järgin eespool toodud meetodit. Maitse asi. Toungue

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne