liialt suur õlikogus
#1

nimelt juhtus täna selline tobe lugu,et vahetasin enda 2002a audi a4-l mootoriõli ja õli pealevalades ei tahtnud õli tase kuidagi kerkida,kuni ühel hetkel oli ta kaugelt üle ülemise piiri. Üleliigne üli sai välja lastud, kuid küsimus jääb hinge,mis oleks võinud olla juhtuda,kui oleks selle üleliigse u. 0,5l õliga sõitu läinud??? on ehk kellegil kogemusi
Vasta
#2

0,5l ei tee hullu midagi, ainult tagant viskab musta suitsu välja.
Vasta
#3

Kunagi top auto teeninduse mehed valasid alati pool sendmeetri üle ülemise kriipsu, ei löönud musta välja ega juhtunud midagi muud koledat ega ilusat.
Vasta
#4

Räägitakse, et kõrgem õlisurve pidi pumba ära rikkuma.
Vasta
#5

Bensumootoril võivad ka küünlad kiiremini hävida.
Alguses võibki valada pisut üle max kriipsu,pärast peale mootori käivitamist saavad õlikanalid ka täis ja õlitase karteris läheb normi.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#6

Mitte miskit hullu ei juhtu, ei musta ega valget. Kui on 2,6-ne Audi mootor, siis võib see 0,5 lausa sisse jääda. Muul juhul ,,räägitakse,, klapisääretihendite koormamisest. Kui õli ei ,,söö,, , tegid õigesti.
Vasta
#7

Mis seal ,,hävib,,? Tihkel mootoril seda ei juhtu. Kohviveskitel ja ,,Stalingradidel,, kindlasti. Tegevuse järjekord: 1.vana õli vekka, 2. filter ära, 3. uus filter külge, 4. uus õli sisse, 4.käivitad kuni ölituli kustund on, 5. kontrollid taset uuesti, vajadusel lisad.
Vasta
#8

Jah, küünlad võib piiksu keerata, aga mul isiklikult pole seda juhtunud. Ega see nüüd hea asi ei ole, kindlasti on soovitav liigne õli välja lasta, aga midagi katastroofilist ka ei juhtu.
Vasta
#9

Hommik!

Põhjendage palun, miks ta peaks küünlad "piiksu" keerama? Seda ma küll usun, et kui pilgeni täis valad ja kolbide liikumist hakkab takistama. Siis lööb küll igast võimalkust kohast välja.

Onu Mart
Vasta
#10

Küünaldele mõjub see et põlenud õli ladestub neile, aga noh see 0,5 l ei tekita arvatavasti sinist suitsugi-miski pärast arvan et nii uuel autol katt olemas Smile

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#11

Sellega olen päri. Aga see eeldab ,et klapisääre tihendid kehvad või mootor juba nii kulunud, et õlirõngas ei koori õli ära. Natuke suurem õlikogus karteris seda küll ei tekita.
Vasta
#12

niisiis oleks võinud ka selle õli sisse jätta,kuid parem karta kui kahetseda
Vasta
#13

Tegelane5 Kirjutas:miski pärast arvan et nii uuel autol katt olemas Smile

Ja see eriti selle üle ei rõõmusta, et õli(põlemise jääke) peab järelpõletama.
Vasta
#14

Kui juba 0,5-e liitri õli üle normi kallamine süüteküünaldele ladestub siis oleks ehk soovitav kogu õli välja lasta.Kui mootor ,,kõõks,, teeb siis vähemasti öli viga ei olnud...
Vasta
#15

Seletage nüüd, mida te siin tõestate?
Kas
a. liiga suur õlikogus, mille tulemusena satub õli silindritese ja põleb seal, ei saa küünlaid põhimõtteliselt rikkuda?
b. 0,5l üle maksimumi on liiga väike kogus, et küünlaid rikkuda
c. 0,5l üle on selle konkreetse mootoritüübi jaoks liiga väike kogus, et küünlaid rikkuda
Vasta
#16

Jesper Kirjutas:Seletage nüüd, mida te siin tõestate?
Kas
a. liiga suur õlikogus, mille tulemusena satub õli silindritese ja põleb seal, ei saa küünlaid põhimõtteliselt rikkuda?
b. 0,5l üle maksimumi on liiga väike kogus, et küünlaid rikkuda
c. 0,5l üle on selle konkreetse mootoritüübi jaoks liiga väike kogus, et küünlaid rikkuda
0,5l on liiga väike kogus et silindrisse sattuda, kui mootor on korras ja kolvirõngad kulumata.
Klapisääre tihendid ei puutu kuidagi asjasse - need ei lase õli ülevalt klapikambrist mööda klappe silindrisse. Sinna pumbatakse õli niikuinii ühepalju, sõltumata õli kogusest karteris.
Vasta
#17

On muidugi mootoreid, mille õli nämmimine algul pähe ei mahu.N.t. Toyota Corolla 4A-FE ja 4E-FE mootorid. Õlirõngaste pärast. Samuti hakkab üleliigse õlikoguse pärast omanikuga riidlema MB E-klass (võimalik ja kindel et ka mõni teine ). Kuid see Toyota hälve ei keera küünlaid tuksi.
Vasta
#18

Kuni kepsud vastu õlipinda ei ulatu ja õli üles peksma ei hakka ei juhtu hullu midagi. Tegelikult hakkab õli ka mõnevõrra enne otsest kontakti kepsuga juba väntvõlli tekitatud õhu turbulentsi tõttu lenduma...
Vasta
#19

pool senti üle max märgi ei tapa veel kedagi,
kuigi
korgi pealgi on kiri, et vältida üle max märgi valamist, sest võib kahjustada katalüsaatorit
Vasta
#20

Veidi OT aga olen näinud oma silmaga 1,4l bensiinimootorit, millel normi(3,3 l) asemel peaaegu seitse liitrit sisse oli kallatud, kuna õli tuli põles kogu aeg. Päästis selle masina õigeaegne teenindusse tulek! Diagnoos- õlirõhuandur tuksis...

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne