18-12-2007, 00:34 AM
Regardman Kirjutas:Pikematest veel, et Tallinn - Värska tiksub ka veel täiesti.
Nüüd siis oleks aeg taasavada vanad kustunud liinid : Viljandi - Ruhja - Valmiera, Valga - Aluksne.
Potensiaali oleks
Mõni küsimus ka, on eksisteerinud mõni neist loetelus olevatest liinidest ?
Kuressaare - Narva
Haapsalu - Võru
Tallinn - Loksa - Kunda - Aseri
Kärda - Tartu
Valga-Aluksnet ei mäelta nagu olevat. Oli Võru-Aluksne (isegi 2x päevas ja erinevaid teid mööda) ja Valga-Ape (parimatel aegadel ka mitu korda päevas) ning nõuka aja lõpus ka Gulbene-Valga (Aluksne oli seal vahepeatus, läti buss sõitis).
"Rahvusvahelistest" olid lisaks Tallinnast lähtunutele olemas ka sellised liinid nagu Tartu-Pihkva, Tartu-Riia ja Tartu-Cesis (viimast sõitsid lätlased ja liinil oli alati nn pikk Turist-LAZ), nõuka aja lõpus ka Tartu-Kaunas.
Kuressaare-Narvat, Haapsalu-Võrut ja Kärdla-Tartut küll ei mäleta, aga Tallinn-Kunda-Aseri oli küll mingis versioonis olemas.
Suhtelised pikad otsad olid veel Võru-Valga-Abja; Võru-Otepää-Pärnu; Haapsalu-Viljandi. Eranditult kõikidel linnadel oli ühendus Tallinnaga, see oli vist lausa mingi ministeeriumist tulnud käsk. Ja rajoonides oli kõikidel kolhooside-sovhooside keskustel otseühendus rajaoonikeskusega ning mul on jäänud mulje, et olnuks justkui otseühendus ka nn regioonikeskusega (Tallinn, Tartu, Pärnu, midagi Ida-Virus). Igatahes olid sellised liinid nagu Tartu-Krabi (üks küla Võrumaal Läti piiri ääres, kusjuures see buss Võrus ei käinud); Tartu-kolhoos Jüriöö (jälle üks Mägi-Eestlaste asuala, võimalik, et see oli ka Krabi-liini lühem variant)