Mis ei meeldi liikluses.

EdR Kirjutas:... ees autoderivi,mis olid üksteisel sõna otseses mõttes stangedes üksteisel kinni... Ma ei saa aru,miks kurat on vaja eesõitjal ilmtingimatta stanges kinni rippuda? Kas ei teadnud,et selline kiirendamine-pidurdamine kulutab kütust rohkem ja sõit on palju muud kui sujuv või ongi tegemist sellise pohhuistiga?

Pigem kardan, et tegu on kiirete muutuste ühiskonna kõverpeegli-kajastusega liiklusega. On ju viimased 15 aastat majanduses ja eriti äris kehtinud printsiip, et kõigist ja kõigest tuleb mööda trügida ja kui mööda ei saa trügida, siis tuleb eesminejal vähemalt tihedalt kannul hoida, et mitte "rongist maha jääda", st luuseriks saada.

Lihtsalt muu ühiskonna seas ja kõrval on selline suhtumine muuhulgas ka liiklusse üle kandnud, kuhu ta ju mitte ei sobi. Olen näinud kaheksast ahelkokkupõrget, mille põhjuseks oli just see üksteise p...s "istumine" Sad

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta

Aga proovi hoida eesliiklejaga normaalset pikivahet. Tulemuseks on ainult see, et keegi oinas türgib sinna vahele, kuna teised on üksteise p**ses kinni ja see sinu pikivahena hoitud vahe on ainus koht, kus veel ruumi on. Tulemuseks see, et kui jälle pikivahet ei suurenda, istud samamoodi teise stanges kinni, suurendad vahet, tuleb järgmine lihtsalt sinna vahele jne.
Vasta

visible Kirjutas:Aga proovi hoida eesliiklejaga normaalset pikivahet. Tulemuseks on ainult see, et keegi oinas türgib sinna vahele, kuna teised on üksteise p**ses kinni ja see sinu pikivahena hoitud vahe on ainus koht, kus veel ruumi on. Tulemuseks see, et kui jälle pikivahet ei suurenda, istud samamoodi teise stanges kinni, suurendad vahet, tuleb järgmine lihtsalt sinna vahele jne.
Parim põhjendus, rahvas juubeldab!!
Sinu jutu idee on selline: sõida eessõitjal võimalikult lähedal, sest muidu trügib keegi vahele. Liikluskultuur missugune.
Huvitav oleks kuulda Sinu põhjendust veel ahelkokkupõrkest...
Vasta

visible Kirjutas:Aga proovi hoida eesliiklejaga normaalset pikivahet. Tulemuseks on ainult see, et keegi oinas türgib sinna vahele, kuna teised on üksteise p**ses kinni ja see sinu pikivahena hoitud vahe on ainus koht, kus veel ruumi on. Tulemuseks see, et kui jälle pikivahet ei suurenda, istud samamoodi teise stanges kinni, suurendad vahet, tuleb järgmine lihtsalt sinna vahele jne.

Vahel tulevad linnas mitmerajalisel tänaval vahele jah. Aga mitte kogu aeg - miski kolmandik ajast õnnestub siiski niiviisi sõita normaalse pikivahega.

Samas maanteel ei ole see probleem nii terav.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta

Martti Kirjutas:
visible Kirjutas:Aga proovi hoida eesliiklejaga normaalset pikivahet. Tulemuseks on ainult see, et keegi oinas t?sinna vahele, kuna teised on ?se p**ses kinni ja see sinu pikivahena hoitud vahe on ainus koht, kus veel ruumi on. Tulemuseks see, et kui j?e pikivahet ei suurenda, istud samamoodi teise stanges kinni, suurendad vahet, tuleb j?mine lihtsalt sinna vahele jne.
Parim p?ndus, rahvas juubeldab!!
Sinu jutu idee on selline: s? eess?al v?likult l?dal, sest muidu tr?eegi vahele. Liikluskultuur missugune.
Huvitav oleks kuulda Sinu p?ndust veel ahelkokkup?st...

Võimalik, et väljendasin ennast valesti, kuid minu idee ei olnud kohe mitte propageerida teineteise stangedes sõitmist, vaid püüdsin oma jutuga tuua välja selle, et tihtipeale on võimatu normaalset pikivahet hoida. Nii, et ehk tooksid välja minu jutus selle koha, kus väitsin, et tulebki ilma pikivaheta sõita, enne kui hakkad siin suure suuga teiste jutu ideed lahti mõtestama.
Vasta

See tähendab, et Sa ei lase kellelgi ette reastuda, sest need on oinad? Aga kus nad siis sõitma peaksid ? Linnast väljas vaid teises reas, sest Sinu ette ei tohi reastuda ? Kui reastubki ette, siis lased gaasi veidi maha (mitte ei pidurda!) ja 3-4 sekundi pärast on vahe normaalne. Ja mis Sa sellega kaotad ? tunni ma arvan, ei. Sa ei kaota sellega midagi.

Vajad enda autost pilte ? Saame kokkuleppele ! Küsi varajasemaid töid.
Vasta

Kuidas sa siis aru ei saa, ette reastujad on ju "vastikud trügijad", ainukesed ausad inimesed on taha reastujad (pärast mind tulgu või veeuputus) Smile

Eks see läheb jällegi sama diagnoosi alla, et kui ei kannata ära et keegi sust mööda sõidab, siis pole liiklus päris õige koht kus olla.
Vasta

fic Kirjutas:See tähendab, et Sa ei lase kellelgi ette reastuda, sest need on oinad? Aga kus nad siis sõitma peaksid ? Linnast väljas vaid teises reas, sest Sinu ette ei tohi reastuda ? Kui reastubki ette, siis lased gaasi veidi maha (mitte ei pidurda!) ja 3-4 sekundi pärast on vahe normaalne. Ja mis Sa sellega kaotad ? tunni ma arvan, ei. Sa ei kaota sellega midagi.

Küsiks jällegi, et ehk näitad kus mina väitsin, et MINA ei lase kedagi enda ette reastuda ja olen keelanud kategooriliselt kõigil üleüldse ümberreastumise ?
Vasta

Ei ega visible sa ei olegi tegelikult üldse mitte midagi öelnud siin teemas ja me kõik näeme sünkroonis luulusid.
Vasta

OK!Näide Lembitu uulitsalt.Jään seisma Liiwalaia foori taha 3 autoks.Jätan eesseiswaga wahe sisse ,et Olümpia hotelli wäljasõidust mõni ka peateele seisu ajal pöörata saaks.Pea alati leidub aga keegi tark esimesest reast ,kes end ette sinna auku ette keerab.

Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Vasta

PETSS Kirjutas:OK!Näide Lembitu uulitsalt.Jään seisma Liiwalaia foori taha 3 autoks.Jätan eesseiswaga wahe sisse ,et Olümpia hotelli wäljasõidust mõni ka peateele seisu ajal pöörata saaks.Pea alati leidub aga keegi tark esimesest reast ,kes end ette sinna auku ette keerab.

tuttav tunne - kuna aastat-paar tagasi sõitsin igapäevaselt sellest august välja, siis umbes 2-3x nädalas pidin mõne esimesest reast vahele trügiva masinaga ninad kokku panema...

eelpool olevasse teksti siis ütleks, et mina ei näe küll kuskil, et visible väidaks, nagu "tema ei laseks kellelgi enda ette reastuda" - lause iva tundub pigem olema just see, et kui üritada eessõitva autoga norm. pikivahet hoida, siis tuleb kuskilt mõni "emalendur" ja peab sinu ja eessõitja vahele kiiluma, mispeale peab nüüd juba temaga hakkama (kas siis gaasi lahti lastes vms) pikivahet tekitama.
Endal igahommikune asi, samas kohas Toompuiesteel, kus täna need kuus troppi kokku said - niipea, kui jätad rohkem kui meetri vahet, tuleb tagant mõni, kes kindlasti peab alles enne foori teisest reast esimesse ümber reastuma... Sad

EDIT: st. ma ei väida siin, et see tegevus oleks keelatud, kuid 9/10 plokeerivad nad oma vaheletrügimise ootuses teise rea ära...

(Arvuti)vanaraualadu -> www.hot.ee/hqs

Vasta

Ma ei saa jälle pihta, miks ümber reastumine nii suur õnnetus järsku on. Kui ma sõidan teises reas ja tean, et varsti on parempööre plaanis, või on näha et teises reas on pikk rivi seisvaid autosid ja esimeses on hõredam, ja ümber reastumiseks on piisavalt ruumi, et taga sõitja ei peaks pidurdama, siis milles probleem on? Kui kõik autod hoiavad normaalset pikivahet, siis ongi kõik väga hea ja sujuv ju, kes tahavad ümber reastuda, saavad seda teha ilma suurema jamata, liiklusvoolu aeglustamata.

Mingid ilged kompleksid, et kui keegi tuleb teisest reast, sõidab sust mööda ja reastub ette, siis ta on järsku "vahele trügija"? Minuarust liiklus ei toimi sedasi, kui keegi ei pea ühegi manöövri jaoks või tagajärjel pidurdama, siis jõuavad kõik kiiremini kohale. Lased lihtsalt jälle uue pikivahe sisse ja rahu majas.

Seisvale rivile vahele laskmine on teine teema, jutt algas pikivahe hoidmisest.
Vasta

Ei meeldi, kui tormatakse suvalises kohas tee peale üldse kuhugi poole vaatamata. Veel ei meeldi ülbikud, kes vahet pidamata sõidurida vahetavad ja trügivad igale poole. Ning mõned isikud, kes maanteel sõites ei viitsi kaugtulesid lähitulede vastu vahetada Sad

Seif garanteerib turvalisuse – parimad seifid, Kaso
Vasta

Mis kaugtulede lähitulede vastu vahetamata jätmisse puutub, siis siin on üldjuhul põhjus ilmselt mitte ülbuses, vaid unustamises. Tavaliselt ca 1..2 korda talve jooksul juhtub mul sellist unustamist ka endal. Pea 100% juhtudest aitab korraks kaugtuledega vilgutamine. Pole mõtet ka igas asjas kohe kaasliiklejate pahatahtlikust näha...

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta

Sillu Kirjutas:Mis kaugtulede lähitulede vastu vahetamata jätmisse puutub, siis siin on üldjuhul põhjus ilmselt mitte ülbuses, vaid unustamises. Tavaliselt ca 1..2 korda talve jooksul juhtub mul sellist unustamist ka endal. Pea 100% juhtudest aitab korraks kaugtuledega vilgutamine. Pole mõtet ka igas asjas kohe kaasliiklejate pahatahtlikust näha...
Aga üks asi veel nende tuledega. Mulle (ja vist mitte kellelegi teisele ka) ei meeldi vastutulijale näkku reguleeritud tuled. Ma tavaliselt harrastan seda, et kui on kaugelt näha, et nagu on lähituled ja nagu ei ole ka, siis pimestan vastu kuni teine ka jälle täistuled sisse lülitab. Seejärel jälle lähitulede peale kuni eemalt on näha mingi vilkumine ning jälle täistulede peale... Sellist asja ei tee ma loomulikult siis, kui kohtumiseni on jäänud a la sadakond meetrit vaid ikka hulka kaugemalt. Ehk saab vähemalt mõni nende tulede taga istuv tegelane aru, mida ma silmas pean.
Vasta

....Ehk saab vähemalt mõni nende tulede taga istuv tegelane aru, mida ma silmas pean....

neid on arvatavasti ikka väga üksik - enamus peavad sind pigem pooletoobiseks Toungue

(Arvuti)vanaraualadu -> www.hot.ee/hqs

Vasta

hqs Kirjutas:....Ehk saab vähemalt mõni nende tulede taga istuv tegelane aru, mida ma silmas pean....

neid on arvatavasti ikka väga üksik - enamus peavad sind pigem pooletoobiseks Toungue
Hmmh... Minu poolest arvaku mida tahes, mul on sellest täiesti ükskõik Smile Ja kui aasta peale kasvõi ükski suvatseb selle peale tuled ära reguleerida, siis loen mina, et suunatulekangi kulutamine ja pirnide liigne amortisatsioon vilgutamise tõttu on end ära tasunud. Aga kui mitte keegi ei tule selle peale, siis on mul endal vähemalt süda rahul Smile See viimane maksab ka midagi Smile
Vasta

visible Kirjutas:
fic Kirjutas:See tähendab, et Sa ei lase kellelgi ette reastuda, sest need on oinad? Aga kus nad siis sõitma peaksid ? Linnast väljas vaid teises reas, sest Sinu ette ei tohi reastuda ? Kui reastubki ette, siis lased gaasi veidi maha (mitte ei pidurda!) ja 3-4 sekundi pärast on vahe normaalne. Ja mis Sa sellega kaotad ? tunni ma arvan, ei. Sa ei kaota sellega midagi.

Küsiks jällegi, et ehk näitad kus mina väitsin, et MINA ei lase kedagi enda ette reastuda ja olen keelanud kategooriliselt kõigil üleüldse ümberreastumise ?

Kas kõik need pikivahe ja ümberreastumise probleemid on Lada roolis kogetud? Eile Vabakal (pst.) oli võimalus päris pikalt jälgida, mihuke tsirkus Lada ümber käis Big Grin Ise takistasin samamoodi 60-ga venides seal liiklust, aga ma vabandan ennast sellega, et mul oli käru sabas ja sellega ei julge ma normaalselt liigelda Big Grin
Vasta

Minule ei meeldi... või õigem oleks öelda, et mind häirib tähelepanematus. Konkreetselt, eile sõitsin Haapsalust Tallinasse, kuna praamipealt sai just tuldud, siis oli liiklejatest moodustunud kolonn. Sõidukiirus ilusti 95-100kmh (minu spidomeeter, tegelikult vist täpselt 90, kui uskuda Laagris olevat kiirusemõõtjat ja teha loogilisi korrektuure). Olin kolonnis viimane ja hoidsin veidi pikemat pikivahet. Kõik oli ilus, kuni mulle jõudis järele üks 3. seeria bmw. Ei hakanud ta mööda pressima ega midagi. Võttis kenasti sappa ja pimestas mind oma tuledega. Alguses arvasin, et tal on täistuled peal ning andsin tagumiste udutuledega vilgutades märku.... mitte midagi. Ohutuledega vilgutasin .... ei kedagi. Pidurdasin ja lasin lihtsalt mööda. Huvitaval kombel ei vilgutanud ka ükski vastutulija temale. Olen üpriski veendunud, et põlesid tal täistuled ja mitte mingid ksenoonid, ka paistsid mõlemad tuled ühtmoodi eredalt ning ei saa kahtlustada valet reguleeringut. Samuti polnud masin üle koormatud. Peale seda kui kolonn möödus aegalasemast sõidukist (80kmh) olin sunnitud pimestajast uuesti mööduma ja loomulikult otsustas ta mulle uuesti sappa võtta, miks? Masin ise oli korralik ja paistis et hoolitsetud, minu arvates see tulede värk mingi tehniine rike polnud.
Sarnast olukorda olen varemgi kogenud, kui paar aastat tagasi Pärnu maanteel üks skoda sõitis täpselt taga ja pimestas nii, et polnud võimalik enam edasi sõita, võtsi tee äärde ja liikusin umbes 20kmh ning siis läks ka mingi pool minutit, enne kui paskaak möödus. Mispärast nii tehakse ja kuidas sellisel puhul käituda. Endal käis juba peast mõte, et paigaldaks tagaaknalauale mõned lambid millega vilgutamine mõjuks parmini kui tagumised udutuled. See küll on ohtlik, kuid mida teha pahatahtlike liiklejatega.
Vasta

Tulede reguleerimine on omaette teema. Nimelt peaks ülevaatuspunktides seda korrektselt tehtama, kuid tegelikult keeratakse suhteliselt suvalt. Pärast sealset tulede reguleerimist ei näinud ma üldse enam sõita. Sai siis ise vastu seina tuled suunatud ning mõõdulindi abiga mõned kriipsud seintele tekitatud. Parem tuli oli reguleeritud hoopis tõusma ning vasakul oli langemine 3% ringis. Külgsuunalisest reguleerimisest ei hakka rääkimagi. See oli sama lootusetu. Ja siis räägitakse veel, et vähestel vanematel autodel on head tuled. Kõige paremini valgustavad teed just 1% langevad tuled, tõusvad ei valgusta praktiliselt üldse.

Kui inimene on käinud tehnilisel ülevaatusel ning seal on tuled tal valesti reguleeritud, siis tekib küsimus, et kas ta tõesti on nii pahatahtlik? Vähestel autojuhtidel on nii palju tehnilist taipu, et hakata teise tööd üle kontrollima. Lepitaksegi sellega, et tuled näitavad halvasti. Ja kuna oma autole sõidad väga harva (kui üldse) vastu, siis ei tea ka seda, kuidas pimestad teist.

Salongis oleval peeglil on tegelikult kaks reþiimi: öö ja päev. Nende vahel saab vahetada seda plastmassist kangi edasi tagasi lükates. Mind on üsna palju aidanud öösel ööreþiimi peale ümber lükkamine. Üldse ei paista enam tagumise tuled silma.

Kaugtulede kohta veel seda, et mind ajavad tõsiselt marru need, kes vahetavad meeletult vara tuled ära. 300 m mis on LE-s on juba liiga pikk maa. Ei tasu teise auto tuledesse vaadata, vaid ikka teele.
Tallinn-Tartu neljarealise peal oli huvitav sõita, kui mina sõitsin kaugtuledega välimisel rajal ning siis üks vastutulev auto välimisel rajal paaniliselt vilgutas tuledega, ja seda veel eraldusriba kõige laiemas osas.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne