#1

Kas oli olemas ka põhimõtteliselt 407 detailide ja liistudega, tuledega, iluvõrega mudel 403 ?
Nähin üht sellist mis passi järgi 403 ja omanik ütleb et ümber pole tehtud!

http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/sets
--------------------------------------
Minu albumid
Vasta
#2

403 on kindlasti olemas,kümmekond aastat tagasi oli endalgi.
403-e eristas 407-st k.kast, esimesel 3 käiku, teisel juba neli.
Liisturing oli vist ka juba sama.

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#3

peeterpaul Kirjutas:Liisturing oli vist ka juba sama.
Ma ütleksin küll "veel sama"; esimesed 403-d tulid samasuguste iluliistudega nagu 407 (nagu see), hilisematel tekkis küljele lai, suht sirge liist ning teisenesid radiaatorivõre ja tagalaternad (nagu sellel).
Vasta
#4

Kas 403 ja 407 eksisteeris siis pikalt koos tootmises. Ise arvasin, et 403 on 402 ja 407 vaheaste.

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#5

403 on üleminekumudel 407-lt 408-le.
Vähemalt mõningad raamatud väidavad nii. Ja olevtoomi poolt viidatud viimasel pildil on eksport 403, mitte mingi uuem modifikatsioon.
Vasta
#6

403 ja 407 on nii erinevad,et neid ei anna omavahel võrreldagi.
403 on jah ülemineku mudel 408-le,paar aastat teda toodetigi. Päris palju 408 juppe oli juba 403-l küljes.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#7

Aga palju umbes selliseid varasemaid 403 alles on?
(see 407 liistudega)

http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/sets
--------------------------------------
Minu albumid
Vasta
#8

Kui haruldane see varasem 403 Eestis on?
Kas keegi on huvitatud sellisest?

http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/sets
--------------------------------------
Minu albumid
Vasta
#9

Oletame, et on hullult haruldane. Oletame, et olen huvitatud. Mis edasi?
Vasta
#10

407 hakati tootma `58-9, 403 tuli vist `62, kui mälu ei peta, kaua neid koos ei toodetud, enamus säilinud 63 ja edasi masinad on siiski 403 juba. Võimalik, et 403 seepärast rohkem säilin´d, et neid hoiti rohkem, kuna vanaisa rääkis kunagi, et 403 oli omal ajal nii hea auto, et pea kõik läksid Soome...

M 403-i on minuarust isegi rohkem korralikumaid säilinud, kui 407, hetkelgi üks helesinine auto24.ee-s müügis ja neid on siin varem ka liikunud. 407 kohtab müügis rohkem, aga need kas mahamädanen`d või mitu korda üles ehitatud/pooleli jäänud.
Vasta
#11

stretch Kirjutas:Oletame, et on hullult haruldane. Oletame, et olen huvitatud. Mis edasi?

Ühel tuttaval seisab üks täiesti mäda varasem 403. Võibolla tahab seda praktiliselt roostehunnikut isegi müüa.

http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/sets
--------------------------------------
Minu albumid
Vasta
#12

stretch Kirjutas:Oletame, et on hullult haruldane. Oletame, et olen huvitatud. Mis edasi?

Ütlesid et oletame et on haruldane, aga kas tegelikult ka on?

http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/sets
--------------------------------------
Minu albumid
Vasta
#13

Ega mina ei tea, ma ei ole neid üle lugenud. Muidugi võiksid endale kõigepealt selgeks teha, kui haruldane on piisavalt haruldane Sinu jaoks? Loe mossepoweri postitust või kui väga huvitab tee ARK-i vastav päring. Aga mis tähtsust see tegelikult üldse omab? Kindlasti on olemas ka haruldasemaid asju kui kunagi massiliselt toodetud Moskvitšid (mis muidugi ei tähenda, et need sellepärast kellelegi vähem meeldima peaks).
Vasta
#14

See laia iluliistuga ja teistsuguste tagatuledega M403 on tegelikult M403E ehk eksportmudel. Tal leidub veel mitmeid lisasid/erinevusi võrreldes M403 tavamudeliga. Eksporditi peamiselt Skandinaaviasse. Mingi eriline haruldus pole kumbki versioon, kuigi eksportvarianti Eestis kahtlemata vähem säilinud.
Vasta
#15

Sõbrad!
Peale neti kus Te vist ammutate kogu oma infi maailmast on olemas ka teisi allikaid.Raamatud näiteks.Ja irooniana ka see sama virtuaalne maailm.Sellest on siin palju juttu olnud.
Ei pretendeeri mingil juhul viimse päeva absoluutsle tõele,aga leppigem,et Mossede mudelirida on järgmine.
M400,M401,M402,M407 ja M403(just sellises järjekorras!)M403 ja M408,M408 ja M412,M2138 ja M2140,M2140....Lisaks nende modifikatsioonid.Jaa-ga eraldatud mudelid olid tootmises paralleelselt.
Aga räägime natuke lähemalt.
M402 oli püstklappidega ja 3-käigulise kastiga,ka tagasild oli tavaline.M401 viimane modifikatsioon oli juba sama mootoriga,aga tulenevalt madalamast surveastmast ei andnud mitte 35hj nagu 402 vaid 30,kuigi töömaht oli juba sama.Vat see on tõsiselt haruldane auto.M407 sai juba uue mootori,püstklappidega,väga sarnase 408 omaga.Väliselt jäi kõik samaks,iluvõre ja vististi ka tagalaternad.Lisandusid vaid küljel olevad iluliistud ja tagatiiba uksel rõhutav 402-st oluliselt lühem dekoratiivne element.See säilis samasena ka 403 ja 403IE-l.Vat nüüd ei mäleta mis tuli varem,kas 4-käiguline käigukast või hüpoidülekanne(peaülekanne)No mis kuradi elukas see küll on?Ühega neist muutustest tuli ka uus iluvõre ja tagalaternad.M403 aga oli ülemineku mall 407-lt 408-e.Kere väliselt sama,aga olulisi muudatusi palju.Sama esimene poolraam mis hiljem 408/412-el,sellega seonduvalt ka totaalselt teistsuguse konstruktsiooniga esisild,(sama varastel 408/412-tel)hüdroajamiga sidur,rippuvad pedaalid,ja pidurid ka isereguleeruvad,samad varasemate 408 ja 412-tega Roolimehanism,tulenevalt uuest poolraamist ja sillast kah uus,sama mis varasematel 408/412-tel.Üldiselt oli nii,et 403-le sai ilma igasuguse peavaluta ja ümbertegemisteta paigaldada ka hilisemate versioonide 408/412 nimetatud sõlmi ja detaile.Väliselt oli olemas kaks erinevat 403 versiooni.Siseturu jaoks väliselt 407-ga identne (mehaanilise poole poolt aga ülalkirjeldatud moel erinev)403 ja 403IE mis väidetavalt olla välisturule mõeldud.Ühte sellist 64-aasta mudelit olen isegi omanud aastatel 84-87.
No seest ikka nagu 407,koos oma vooruste ja hädadega.Taga aga totaalselt teistsugused tagalaternad,ka suunad olid punased.Kompletset laternat oli võimalik asendada402/407 omadega(neilgi einevused).Probleem aga selles,et kui 80-ndatel oli nende masinate tagalaternate varuklaase vabalt saada siis 403-IE omasid polnud kuskilt saada ja nii teinekord vahetatigi kogu latern.Ka numbrilatern oli teistsugune,erinedes nii 402/407 kui ka 408/412 omast.Külgedel oli ohtralt nikkelliiste,kohati paraleelsed,paralleelsete liistude vahe võis olla kerest erinevat värvi.Esiiluvõre aga oli totaalselt teistsugune,ja suunalaternaiks olid sellised nagu need olid 408/412-el.Kusjuures minu autol olid need valged,aga olen näinud ka kollaseid.Klaasipesuri pump(mehaaniline) oli "Hella" oma,ja tuuleklaas oli kilega(tripleks)Minu 1972 aasta 412-el oli aga karastatud klaas.
Tervitades,Flanagan
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne