Postitused: 552
Teemad: 8
Liitus: Feb 2006
Maine:
2
Kas mitte BAMi ühest otsast ei hakanud kaevama need , kes rääkisid Stalinist anektoote ja teisest otsast need , kes kuulasid?
Aga nagu juba ütlesin, hoia silmad ja kõrvad lahti !
Üks 2001a Busso ongi ainult.
Postitused: 4,575
Teemad: 58
Liitus: May 2004
Maine:
42
16-12-2007, 21:15 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-12-2007, 21:19 PM ja muutjaks oli
PETSS.)
BAM ehitati ikka tükk aega hiljem peale isakese Jossiv Vissarionovish Stalini surma.See oli rohkem komsomoli löökehitus kui vangde töö.Ja samamoodi sai tänu komsomoli löökehitusele BAMile sama saatus ,mis kunagise Leningradi tõkketammil.Kõik tehtud ligadi logadi.Ja asi ei toimi senini .Nõukogude Wene suur ja rikas riik neid grammi jagu kotti palju inimesi magama pannakse.Alati võimalus järgmised 10 000 võtta.See ilmnes nii kaitselahingutes 41 -43 aastatel ( tolleaegse TASSi sõnastuse järgi positsooni sõda) kui ka Berliini ründamisel 45 aastal(Saksa järgi rindejoone õgvendamine)Sovietide kaotused elavjõus ületasid mitmekordselet vastaste omi.
Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Postitused: 4,575
Teemad: 58
Liitus: May 2004
Maine:
42
Ei hakka waidlema ,70 lõpul polnud nii palju poliitilisi(osbo opastnõe prestupniki),et raudeed ehitama panna.Mu isa, koos kadunud Enn Leissoniga tegi aastal 78 filmi BAMi ehitusest 79 aastal Vladivastoks dok filmide festival.Aga seal oli midagi sellist ,mida ei tohtinud näidata.Ma hetkel ei viitsi noist asjust kõnelda aga waatamata kõgile ei kasutanud SSSR tolle ehitusel vangide tööd.Seal hoopis muud probleemid.Kui wiitsid kannatada siis näddali jooksul tooks sjast omapoolse nägemuse.
Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Postitused: 3,160
Teemad: 61
Liitus: Jan 2003
Maine:
36
Lp. Martti,
(ja vabandust teemast möödapaneku eest).
Ära ole nüüd nii kindel selles. Ehitasid nii komsomol, sunniviisil ehitajad, kui tavalised palga töölised.
Palgaraha maksti seal vabatahtlikele piisavalt, et paari aasta töö järel rahulikult mitmeks aastaks "pensionile" jääda.
Oli ka minu tutvusringkonnas mitmeid keskealisi mehi, kes vabatahtlikuna seal töötasid, mitmed hiljem ka nn. siberi teedeehitajad.
Nende kirjelduste järgi olid palgalised vastutavatel töökohtadel, komsomol jms põhiliselt tavaliste lihttöölistena.
ps. BAM-i sümboolne viimane rööpapaar pandi paika suht 80.-te lõpus 90.-te alul.
Et jutt tehnika juurde jääks, siis mingit kopi-peisti ei paistnud. Mullatöö tehnika oli enamus Jaapani päritolu, Komatsu, Mitsubishi, Tagano. (raske)transport vene militaaridelt. katkiläinud (loe: lõhutud) jaapani tehnika seisnud vahel kuude kaupa, kuni plaanimajandus vajalikud jupid leidis. Löökehituste tarbeks vahendeid leiti.
hulgus, ise sealkandis hulkunud.
Postitused: 4,575
Teemad: 58
Liitus: May 2004
Maine:
42
Jah ,BAM nagu peaks olema sovietlik ehitus.Tehnika aga ,mida seal kasutati oli pärit Jaapanist ja tollasest Saksa Liitvabariigist.82 aastal sai wiibitud Tjumeenis teedeehitusel.Auto anti tutikas Minski MAZ .Minu tööks ol vaid paneelide toomine lennujaamast ehitusele.Ja maksti tollaste summade (Siberi taks)järgi maksti päris hästi.
Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Postitused: 4,575
Teemad: 58
Liitus: May 2004
Maine:
42
BAMist nüüd täpsemalt:raudtee Ida-Siberist Kaug-Itta,pikkus4300 km.Ehituse algus 1974,1989 toimima hakanud.Väikse Wene teatmeteose andmetel olemas ka ehitatud ka üksikud lõigud 40, 50 aastatel.
Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Postitused: 420
Teemad: 4
Liitus: Jul 2007
Maine:
0
Nii palju kui kuulda on olnud, siis algtrassi, sillad, juurdeveoteed, ja muud raskemaid asjad tegid BAM-l vangid. Rööpad, elektri, hooned, jne rajasid stroibat ja tsivilistid...
Postitused: 6
Teemad: 2
Liitus: Feb 2007
Maine:
0
Soovitan soojalt !Väga hea lugemine!