BAM-i ehitamine jne.
#1

Jaanus Kirjutas:On sellel nüüd tõepõhi ka all, või kuulub sarja ,,naised saunas rääkisid,,:
Käis siis BAM-i ehitus. Tähtajad rõhusid peale,aga vene buldooser kurinahk lõpetas töölepingu mingite siduri hädade tõttu. Varuosede tarnimine sinna Kapa-Kohilasse võttis teadupärast jubeda aja. Hakati otsima lahendust kohapealt. Olla siis seisnud seal mingite muude hädade tõttu töövõimetuks muutunud Meerikamaa traktor. Ja ära sa ütle, puuduvad jupid keerati tolle traktori küljest ning need sobisid suurepäraselt. Töö jätkus ja raudtee saigi valmis.
Kui konkreetset lõiku vaadata, siis kindlasti "naised saunas rääkisid", sest vaevalt et BAM-i ehitusel üks buldooser oli. Ja ühe tehniline rike poleks seal midagi tähendanud.
Kuigi N Liidus on kõik võimalik. Lugesin mingi aeg tagasi www.militaar.net -i foorumist et "Belomor kanal"(Valgemere kanal) kaevati käsitis, sest tehnikat polnud kuskilt võtta ja vangide tööd oli odavam kui tehnika ostmine läänest. Kas BAM-i mitte stroipat(ehituspataljon) vangidega koostöös ei ehitanud?
Vasta
#2

Belomor'i ehitust omal ajal õpetati isegi koolis. Ja tehnikat mitte "polnud kuskilt võtta", vaid seda sinna ei plaanitutki.
BAMi ehitasid nii vangid, kui ka stroibatt ja ka kommnoored. Kuigi viimased, jah, käisid seal suurel jaol kodust eemal "puhkamas" Smile
Vasta
#3

Kas mitte BAMi ühest otsast ei hakanud kaevama need , kes rääkisid Stalinist anektoote ja teisest otsast need , kes kuulasid?Rolleyes

Aga nagu juba ütlesin, hoia silmad ja kõrvad lahti !

Üks 2001a Busso ongi ainult.
Vasta
#4

MartinL Kirjutas:Kas mitte BAMi ühest otsast ei hakanud kaevama need , kes rääkisid Stalinist anektoote ja teisest otsast need , kes kuulasid?Rolleyes
Ehk siis "poliitilised"...
Vasta
#5

BAM ehitati  ikka tükk aega hiljem peale isakese Jossiv Vissarionovish Stalini surma.See oli rohkem komsomoli löökehitus kui vangde töö.Ja samamoodi sai tänu komsomoli löökehitusele BAMile sama saatus ,mis kunagise Leningradi tõkketammil.Kõik tehtud ligadi logadi.Ja asi ei toimi senini .Nõukogude Wene suur ja rikas riik neid grammi jagu kotti palju inimesi magama pannakse.Alati võimalus järgmised 10 000 võtta.See ilmnes nii kaitselahingutes 41 -43 aastatel ( tolleaegse TASSi sõnastuse järgi positsooni sõda) kui ka Berliini ründamisel 45 aastal(Saksa järgi rindejoone õgvendamine)Sovietide kaotused elavjõus ületasid mitmekordselet vastaste omi.

Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Vasta
#6

PETSS Kirjutas:BAM ehitati ikka tükk aega hiljem peale isakese Jossiv Vissarionovish Stalini surma.See oli rohkem komsomoli löökehitus kui vangde töö.
Sind on küll nõukogude propaganda pimestanud, BAM-i ehitasid valdavalt vangid ja stroipat, komsomol võttis lihtsalt au endale.
Vasta
#7

Ei hakka waidlema ,70 lõpul polnud nii palju poliitilisi(osbo opastnõe prestupniki),et raudeed ehitama panna.Mu isa, koos kadunud Enn Leissoniga tegi aastal 78 filmi BAMi ehitusest 79 aastal Vladivastoks dok filmide festival.Aga seal oli midagi sellist ,mida ei tohtinud näidata.Ma hetkel ei viitsi noist asjust kõnelda aga waatamata kõgile ei kasutanud SSSR tolle ehitusel vangide tööd.Seal hoopis muud probleemid.Kui wiitsid kannatada siis näddali jooksul tooks sjast omapoolse nägemuse.

Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Vasta
#8

Lp. Martti,
(ja vabandust teemast möödapaneku eest).
Ära ole nüüd nii kindel selles. Ehitasid nii komsomol, sunniviisil ehitajad, kui tavalised palga töölised.
Palgaraha maksti seal vabatahtlikele piisavalt, et paari aasta töö järel rahulikult mitmeks aastaks "pensionile" jääda.
Oli ka minu tutvusringkonnas mitmeid keskealisi mehi, kes vabatahtlikuna seal töötasid, mitmed hiljem ka nn. siberi teedeehitajad.
Nende kirjelduste järgi olid palgalised vastutavatel töökohtadel, komsomol jms põhiliselt tavaliste lihttöölistena.
ps. BAM-i sümboolne viimane rööpapaar pandi paika suht 80.-te lõpus 90.-te alul.

Et jutt tehnika juurde jääks, siis mingit kopi-peisti ei paistnud. Mullatöö tehnika oli enamus Jaapani päritolu, Komatsu, Mitsubishi, Tagano. (raske)transport vene militaaridelt. katkiläinud (loe: lõhutud) jaapani tehnika seisnud vahel kuude kaupa, kuni plaanimajandus vajalikud jupid leidis. Löökehituste tarbeks vahendeid leiti.

hulgus, ise sealkandis hulkunud.


Vasta
#9

Jah ,BAM nagu peaks olema sovietlik ehitus.Tehnika aga ,mida seal kasutati oli pärit Jaapanist ja tollasest Saksa Liitvabariigist.82 aastal sai wiibitud Tjumeenis teedeehitusel.Auto anti tutikas Minski MAZ .Minu tööks ol vaid paneelide toomine lennujaamast ehitusele.Ja maksti tollaste summade (Siberi taks)järgi maksti päris hästi.

Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Vasta
#10

BAMist nüüd täpsemalt:raudtee Ida-Siberist Kaug-Itta,pikkus4300 km.Ehituse algus 1974,1989 toimima hakanud.Väikse Wene teatmeteose andmetel olemas ka ehitatud ka üksikud lõigud 40, 50 aastatel.

Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Vasta
#11

hulgus Kirjutas:Lp. Martti,
(ja vabandust teemast möödapaneku eest).
Ära ole nüüd nii kindel selles. Ehitasid nii komsomol, sunniviisil ehitajad, kui tavalised palga töölised.
Palgaraha maksti seal vabatahtlikele piisavalt, et paari aasta töö järel rahulikult mitmeks aastaks "pensionile" jääda.
Oli ka minu tutvusringkonnas mitmeid keskealisi mehi, kes vabatahtlikuna seal töötasid, mitmed hiljem ka nn. siberi teedeehitajad.
Ega see, et vähesel määral komsomolid osalesid, ei tee seda veel komsomoli löökehituseks, võib olla oli hoopis vangide või stroipati löökehitus, aga nii ei sobinud öelda ja siis ilustati asja nagu NL-is kombeks oli. Komsomolid ja vangid ei töötanud koos, vaid eraldi kohtades, seetõttu võis ka osalistele jääda mulje, et oligi komsomoli löökehitus.
Üks näide militaar.net-st:

Lõpetuseks NLiidu allikaid tasub alati uurida, kas või selleks, et näha, kuidas NLiit toimis sel ajal ja näitena tahaks veel tuua siia, mis küll otseselt ei kuulu küll sõja teema alla aga NLiidus elektrivõrkudes kommertskadusid ei olnud, kuna partei ja valitsus otsustas, et ei ole kadusid. Tegelikult olid NLiidu el.võrgu kommertskaod ca 20%.
Vasta
#12

Nii palju kui kuulda on olnud, siis algtrassi, sillad, juurdeveoteed, ja muud raskemaid asjad tegid BAM-l vangid. Rööpad, elektri, hooned, jne rajasid stroibat ja tsivilistid...
Vasta
#13

Siberiteema jätkuks pikem lugemine. Juttu on ka Leissoni filmi tegemisest: http://www.hot.ee/ylot/kahe_mere_vahel.htm Minule oli igatahes mittmeks õhtuks lugemist!
Vasta
#14

Soovitan soojalt !Väga hea lugemine!
Vasta
#15

postimees Kirjutas:Siberiteema jätkuks pikem lugemine. Juttu on ka Leissoni filmi tegemisest: http://www.hot.ee/ylot/kahe_mere_vahel.htm Minule oli igatahes mittmeks õhtuks lugemist!

Ma olin Üloga isiklikult tuttav, eks ta saunas ja väikese napsiklaasi taga sellest reisist ikka rääkis. Ka neist asjadest, mis päevikusse kandmist ei kannatanudSmile Aega on neist juttudest palju möödas ja kahjuks enam paljut ei mäleta. Üks konkreetne lugu on meeles, kuidas nad kusagil Kuzbassi kandis Belaz-i juhte korrale kutsusid: nimelt olnud veokijuhtidel õhtusel ajal komme sõita täistuledega ja väikesed autod, sealhulgas matkasellide UAZ, pidid ise vaatama, kuidas end kiirelt eest koristada. Kuna väikeste autode täistuled Belaz-i mehi loomulikult ei häirinud, siis ei osatud midagi ette ka võtta. Kuni lõpuks tuldi ideele sättida vastu esiklaasi fotovälklamp. Olevat piisanud paarist sähvatusest, et Belazi-i mehed ise seisma jäid või vähemalt täistuled maha võtsid.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne