Riga-5, I generatsioon
#1

Mõnda aega kaalusin, kas panna oma võrriline siia üles või mitte. Aga pragmatism sai tagasihoidlikkusest võitu - amf-i kaudu olen varemgi abi saanud, kui olen välja toonud mõne enda isendi. Piiburgi kunagi märkis ära, et kui ei räägi, siis keegi ei tea sulle vajalikku pakkudagi.
Tegemist esimese pilliga neljast, mis korda sättimist ootavad. Teised kolm on siis Riga-7, Gauja kaks mudelit: sadula-küljes oleva tööriistakotiga ja teine siis pakiraami küljes olevaga.
Ei hakanud pikalt leiutama, hakatuseks kutsusin sealt läänepoolsest maakonnast ühe asjatundja kohale. Võttis tummaks - kuivõrd pole kunagi võrriliste "bioloogiasse" süvenenud, siis tuli uusi teadmisi ikka parasjagu.
Ja nüüd mõistan veidi paremini ka lugupeetud kaasfoorumlast, kui ta aeg-ajalt oma hambaid nooremate kallal veidike teritab (viimati vist mingi võrripaagi ostusooviga seoses).
Aga rattast endast - tegemist siis "punase tähe" võrriliste mudeli Gaujade järglasega (esimesed riga nime kandvad olid käikudega). Ausalt öeldes ei teadnud enne om-ga suhtlemist, et mul selline üldse olemas on. Aga olemas ta on - raamikuju on selline:

   

Veidi veel meenutab Gaujat, silmale kõige nähtavam erinevus on vist raami tugevdusplekk. Võrdluseks siinkohal üks Gaujadest:

   

Vahemärkusena - ärge palun laske end häirida valest sadulast ning ketipingutajast isendi küljes, ta on hetkel täpselt sellises seisus, nagu välja sai kaevatud. Riga-5 kannab esihargi kannul veel vapiembleemi, see on õnneks eraldi olemas, järgmised riia võrrilised said juba plekist birka.

Rattad sarnanevad (kuid kahjuks ainult sarnanevad) samuti Gauja omadega, kui ma oldmopedist õigesti aru sain, siis erinevused tulevas sisse kodarates. Huvitaval kombel on esiratas peenemate kodaratega kui tagumine.
       

Tagumise ratta kodaraid on osa puudu, ega jää muud üle, kui loota hea õnne peale leidmaks doonorratast. Keskjooks peaks olema veel laagrite peal ning tagumine rummusisu jalgratta oma, seega seal erilist peavalu osade leidmisel ei tohiks tulla.


Paagid on üks huvitav teema võrriliste juures, veel kaks nädalat tagasi oleks minagi arvanud, et ühed võrri paagid kõik. Oldmoped "kainestas" oma loenguga päris ruttu. Siin siis Riga-5 paagikinnitumine raamile:

   

Kütusekraan on veel vana tüüpi, kuhu külge kinnitub sisekeermega suur stutser, vot see on vaja kusagilt leida (õigemini mitu, sest kolme pilli peale on ainultüks alles). Mootor läheb aiste vahele D5, sellest praegu pikemalt ei pajata.
Sadul on juba uuemat tüüpi, s.t. sadula-aluse panipaigaga tööriistade jaoks, kuid pruunika kattega (järgmistel juba mustaga).

jätkub....

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#2

Hea teema ja hea esitus! Jõudu ja edu!
Vasta
#3

jatkuu...

Poritiivad võtan uuemalt doonor viielt, sest esiteks need sobivad ka vanemale viiele ja teiseks on selle raam pooleks. Ja kolmandaks pooleks raam on ise paras kurioosum, sest plekk birka väidab selle olevat hoopis Riga-3 (mida ta kohe sugugi olla ei saa...). Oldmopediga vaatasime ja vaatasime, no ei tundu samodelkin birka-asendusega egu olevat. Seega ei jää muud üle, kui tunnistada asi Riia tehase praagiks sildistamise osas. Aga vähemalt lõbusa loo saab rääkida....

   

Mis mul hetkel puudu on? Selle teabe riputasin üles turuplatsile
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=22360

Tehasejuhenditega on samuti närused lood, sest oldmopediga koos vaatasime läbi ka isandpaugu poolt üles riputatud 68 aasta raamatukese. Üsna palju jaburdusi sees. Aga hea ettekujutusvõimega saab aimu, milline peaks paraadvormis välja nägema esimese põlvkonna Riga-5 (kui vaimusilmas rattad ümber vahetate:

   

Üritan esmases järjekorras puuduvad detailid leida, seejärel värvitavad detailid suunata töötlusse, mootori kokku sättida ning seejärel ratastega tegeleda.

Ahjaa - tegelikult on lisaks neljale isendile, mille kokku tahan sättida, mul veel varuks paar raami, k.a. sellesama esimese põlvkonna Riga-5 raam (sealt küll kahjuks ära murdunud tugihargi kronstein). Et kui kellelgi liigub mõte samas suunas, võtke ühendust.

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#4

Tänapäeva meditsiin tõesti veel võrripisiku vastu suutmatu, eriti veel kui nakatajaks oldmoped! Lähevad isegi vanemad mehed nagu loogu Smile
Tugevat tervist edaspidiseks ka minu poolt!
Vasta
#5

peeterpaul Kirjutas:Tehasejuhenditega on samuti närused lood, sest oldmopediga koos vaatasime läbi ka isandpaugu poolt üles riputatud 68 aasta raamatukese. Üsna palju jaburdusi sees.

Seletan natukene jutu mõtet lahti ka:

Riga-5 manualid on trükiaastatega 1961, 1968 ja 1970. Eks tootmisaastate puhul masin ka natukene arenes ja samuti on täiesti loomulik, et sõiduk sisaldab detailide kokkulangevusi ka eelnevate toodetud  mudlitega. Varuosakoode vaadates on näha, et Riga-5 on osasid detaile nii Riga-1, Gauja, Riga-3 kui Riga-4 saadud pärandusena... aga nii 1968 kui 1970a spetsifikatsioonid annavad varuosa koodi järgi detaile ka [b]tulevase[b/](!) mudeli Riga-7 küljest.
Smile

Lisaks nõukogude mopeedinduses täiesti tavalised asjad, et samas katloogis olevatel joonistel ja piltidel on need omavahel vastuolus - pildil, joonisel ja detailijoonisel sama sõlme vaadates on näha, et igal neist on kasutatud täiesti erinevaid lahendusi ja selletõttu on võimatu isegi kindlaks teha, mis on "õige".

P.S.
Nakatamise kohapealt ma süüd endale ei võta. Olen küll haige, aga haiguskandja ei ole.
Vasta
#6

lahe projekt sul. Kas selle esimese generatsiooni Riga rattad on selle gaujale kuuluva rummuga veel? Muidu minul endal on üks uuem riga viis millest on järgi aint taguratas ja raam koos esihargi ning lenksudega. Üks gauja on ka mis on alles poolik, kuna pole juppe.
Vasta
#7

süüteküünal Kirjutas:Kas selle esimese generatsiooni Riga rattad on selle gaujale kuuluva rummuga veel? Muidu minul endal on üks uuem riga viis millest on järgi aint taguratas ja raam koos esihargi ning lenksudega. Üks gauja on ka mis on alles poolik, kuna pole juppe.

Jep, gauja esiratas, passi järgi (R2´tähistab Gaujat). Tagumine siis selline eriline. Sinul vist juba uuema tüübi rummuga? Millised lenksud sinu raami küljes on?
Ning mis sul Gaujast puudu on?

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#8

http://nagi.ee/photos/matipeeter/sets/

Mul muidu uuema tüübi rummuga aga gaujal on taga mingi imelik ratas jämedate kodaratega.
Vasta
#9

süüteküünal Kirjutas:http://nagi.ee/photos/matipeeter/sets/

Mul muidu uuema tüübi rummuga aga gaujal on taga mingi imelik ratas jämedate kodaratega.
See roostes raam, mis su albumis piltidel on Riga-7 oma, selliseid proitiibade kinnitusi olen märganud ainult Riga-7tel.
Vasta
#10

Lisasin sinna veel pilte
Vasta
#11

Nõustun mossepoweriga. See peaks olema juba Riga-7. Oldmopedi tarkuse peal liugu lastes - silmnähtavaim erinevus on esiporitiib ja selle kinnitus. Kui on madalal, on tegu R-7-ga, kui kõrgel, siis Riga-5-ga. Esimesel kinnitused juba värvitud,jämedast plekktorust, teisel veel tsingitud traadist.
Pisemad vidinad on just need raskemad asjad otsida, minul hetkel puudu näiteks esipiduritrumli külge kinnituv piduriklotside hoob:

   

Esihargi prillide ja lenksukinnituste vahele platseeruvad paksuseinalised alumiinium kausid. No ei näinud neid algses leiukohas vedelamas...

   

Esitule kinnitused esihargi prillide külge saab õnneks ka ise edukalt valmistada, tegu praktiliselt plekitükkidega. Minu üllatuseks dünamo paigutub hoopis tagarattale (Gauja pass sihib teda näiteks esiratta külge)

   

Ketipingutusrullik kinnitub esihargi kronsteini külge, seegi ei hakanud silma
algses leiukohas:

   

Ehk leidub mõnel kaasfoorumlasel ning kaugel see Kurtnagi enam on.

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#12

Tore, et ka viiemehi ikka leidub veel Big Grin Tahtsin sinu ostukuulutusele viidates ja asja natuke keerulisemaks ajades öelda seda, et minu '65 aasta isendil on küljeplekkidesse pressitud kiri "Riga 5". Igatahes edu taastamisel!
Vasta
#13

Tore lugeda jah, kui punnvõrre ka taastatakse Smile Mul pool aastat salaja töö käib Riga-5-e taastamisel (nüüd muidugi reetsin ennast), milline mu lapsepõlve võrr oli. Paar-kolm Riga-5-e olen selle aja jooksul ka lisaks hankinud ja hunniku detaile ette ära tsinkinud, alu-jubinad klaaskuuliga puhastanud, kroomi vajavad jubinad ka saavad kohe uue kuue, porilauad, pakiraam, sadul jne töödeldud-ootevalmis, veel on jäänud paak ja raam puhastada ning värvida. Ehk kunagi kajastan oma võrri ka siin kui viitsin. Seniks aga edu!
Vasta
#14

mossepower Kirjutas:iSee roostes raam, mis su albumis piltidel on Riga-7 oma, selliseid proitiibade kinnitusi olen märganud ainult Riga-7tel.
Samas - Riga-5 esihark ja prillid on küljes, paagikinnitused ka veel viie omad.
Mine võta kinni, oldmoped peaks seda asja paremini jagama.
Niipalju kui mina olen temast aru saanud, läksid lõpu seeria viied kaunis segaselt üle seitsmeteks. Igal juhul pillid, millele sätiti vahele D6 mootor, olid vist juba lõplikult seitsmed.
Selles mõttes on esimese seeria viie tegemine veidike lihtsam, sest seal on eristuvaid detaile päris palju. Ketikaitsed (ideaalis kirjaga Riga 5, aga asja ajab ära ka ilma kirjadeta), dünamo pealt esituli, esihargi prillid koos esitule kinnitusega, rattad loomulikult, lenks. Noja samas nendesamade juppide leidmine jällegi kordades suurem peavalu.

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne