masina pikendamine
#1

Juba pikemat aega on olnud selline mõte (näiteks mõni 90-ndate džiip).
Peaks olema kaks varianti:
1) kahest samasugusest kokku keevitamine
2) masina pooleks lõikamine ja pleki vahele panek.
Viimane on tundub keerulisem olema, sest lisatavale plekile tuleb teistega identne kuju anda - kõik servad, ilujooned jms peavad kokku ühe terviku moodustama, vastasel korral pole asjal mõtet.
Siit tekib ka küsimus, kes oleks nii proff ja sellised asjad järgi teeks? Nullist alustajal läheks selleks kõvasti aega ja materjali enne, kui hea tulemuse saaks, ning paljud ei pruugi üldse kunagi saadagi. Kogenud restaureerijad saaksid hakkama, aga neid arvatavasti jälle ei huvita, selliste asjadega tegelemine kuna rikutakse ju orginaal või isegi mitu.
Pidavat olema ka spetsiaalne masin, mis teeb igasuguseid plekke, aga kas seda üldse Eestis või lähiümbruses ongi?
Ps. Muidugi tuleb ka pikemaks tegemisel ka keret tugevdada, eriti hea on raamiga masin, sest korralikult raami tugevdades pole mujalt vaja nii palju tugevdada.
Igasugused nõuanded ja näpunäited on teretulnud. Näiteks kui paks peaks olema plekk, kust seda hankida, mis maksab jpms.
Vasta
#2

mõte ise vaga hea ja huvitav! Ei oska ainult arvata, milleks seda teha vaja on? Tegelikult võiks teha mõne 2000-nda džiibi, need veidi täiuslikumad juba, milleks mingi vananenud asja kallal jamada? Ja teha võiks seda pikendamise asja mõttes ! Tegelikult on džiip ise juba pikendamise asiToungue.
Tegelikult mina plekist suurt midagi ei tea! Niisama lobisenBig Grin
Vasta
#3

http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=8839
Tutvu iseehitamise rõõmude ja muredega.
Kui sa seda ise ei tee, siis ei tasu seda tegema hakatagi. Tööjõudu sisse ostes läheb see projekt nii kalliks, et selle raha eest saab osta korraliku pika jeep'i.
Vasta
#4

motamees Kirjutas:http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=8839
Tutvu iseehitamise rõõmude ja muredega.
Kui sa seda ise ei tee, siis ei tasu seda tegema hakatagi. Tööjõudu sisse ostes läheb see projekt nii kalliks, et selle raha eest saab osta korraliku pika jeep'i.

Palju see projekt ümmarguselt maksma läks?
Vasta
#5

KIrjuta youtube otsingusse TOP GEAR Limousine ja näed, et nad tegid sama nalja ..

Vajad enda autost pilte ? Saame kokkuleppele ! Küsi varajasemaid töid.
Vasta
#6

On ka selline huumorisaade, kus mees teeb kõik põhilised tööd McGyveri teibiga ära, seekord pikendatakse ka autot aga hoopis eestpoolt.
http://www.youtube.com/watch?v=fh5XVPSx9Dk

EDIT: Veel paar toredat stiilinäidet:
http://www.youtube.com/watch?v=c-Lnfpulwjc&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=wAn8rgrcGRU&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=5GUV3dUovqM&feature=related
Vasta
#7

Teed nagu Kuubal on Ladad, löikad ühel Ladal tagumise poole ära ja teisel esimese poole ning siis ühendad ühe Lada esimese ja teisel tagumise osa kokku, et asi lajali ei läheks pistad kaks raudtee liiprit tugevtuseks. Ühes TM oli sellest juttu.
http://www.youtube.com/watch?v=226XRWoWQZM
Kui Jeremy Clarkson Kuubal käis, siis ta rääkis ka sellest Limusiin Ladast. Motoworld.
Lihtsalt pildid Limusiinidest http://www.youtube.com/watch?v=5Uig_Lmf3_0
Ei oska öelda kas köik ka päriselt olemas on.

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta
#8

sundyrider Kirjutas:Juba pikemat aega on olnud selline mõte (näiteks mõni 90-ndate džiip).
Peaks olema kaks varianti:
1) kahest samasugusest kokku keevitamine
2) masina pooleks lõikamine ja pleki vahele panek.
Viimane on tundub keerulisem olema, sest lisatavale plekile tuleb teistega identne kuju anda - kõik servad, ilujooned jms peavad kokku ühe terviku moodustama, vastasel korral pole asjal mõtet...

Ei taha solvata, aga...
Kasutaja, kelle profiilis paistab korralik tehnika, võiks teada, et kere pikendamise juures "pleki vahele panek" on kõige väiksem töö. Eriti veel "mõne 90-ndate džiip´i" puhul. Jeepi märgi all toodang on küll osaliselt kandevkerega, kuid isegi selle pikendamise puhul, ei piisa ainult pleki painutamisest. kandevkere on ruumiline struktuur mille lahtilõikamine, tugevusomadusi ei paranda. Täisraami (korralik)pikendamine on eraldi maailm, mis vähestele jõukohane.
vähe asjakohast lugemist meie klubikaaslase projektist, mis ka siin foorumis kajastamist leidnud. seal kuskil ka projekti maksumusest juttu.
http://www.unicweb.ee/Projektid/index.php?action=vthread&forum=16&topic=74
Ja muidugi kui keretööd läbi, (kes on elus korragi proovinud tavalist sõiduauto katust sirgeks saada, pikendamisest rääkimata?), veel sellised pisiasjad, nagu jõuülekande pikendamine (ja, jaa, tean, kardaanile aiapost vahele), torud, juhtmed, kommunikatsioonid, klaasid, sõidukõlbulikkus, ARK jms.

Kui selline projekt korralikult teostatud saab, siis minu poolt kast õlut.


Vasta
#9

Odavam on lõppkokkuvõttes välja vaadata ja osta omale USA-st mõni selline pikendatud kerega soovitud sõiduk, kus neid ehitavad selleks spetsialiseerunud keretöökojad, kui et hakata ise kodus "põlve otsas" niisugust asja aretama.
Vasta
#10

Ärge pange pahaks, aga ma olen siin ka väikest viisi mõelnud limusiinide tootmise peale. Mitte, et neid nüüd hirmsasti vaja oleks, aga kollektsioonist on mõned näidised puudu ja kui neid on ainult üks või kaks eksemplari maailmas ja need ei ole hetkel raha eest saadaval, siis võiks ju koopia, ehk nö replika valmistada.
Olen olemasolevate pikenduste siseeluga tutvunud ja peab tõdema, et keerulist pole siin midagi kui on korralik keevitus, puhtad, suured ja valged ruumid, riputamiste ja toetamiste võimalused, paar doonorit, natuke aega ja natuke raha. Iseasi, kas suvalist laiatarbe autot tasub pikendada ja mis selle asja mõte on?
Minu jaoks on pigem probleemiks liistude ja kumerate klaasidega seonduv, mis tõstab asja hinda. Muu on siiski tehtav tunduvalt väiksemas tehases kui suur autotehas. Enamasti ongi kõik pikendused väikeste tehaste tehtud.
Lihtsalt tüki esi ja tagaukse vahele panemine kuulub nö labaste nippide hulka ja sellega tegelevad sajad töökojad maailmas, ilmse odavuse tunnuseks on dermatiinist katus, mis varjab kõik vead. Keerulisem ja iseenesest huvitavam on uste pikendamine ja nn diplomaatilised limusiinid, millel ei ole pandud juppi vahele, vaid pikendatud on kogu autot natuke, nii et tekiks 7 kohta. Üldjuhul on sellised autod ka kordades kallimad kui vahejupilimud.

Kalkulatsioon sõltub doonorite hinnast, polstri tööde mahust, elektri töödest, ja keretöödest sealhulgast värvimisest. Kui ise nokitseda, siis kulub ainult odavat materjali, mille hind jääb ilmselt 100 000 kanti, kui aga nahast sisu teha, liiste teha ja kroomida, kumeraid klaase valmistada, siis läheb sellevõrra kallimaks, aga ise tehes peaks ikka 500 000 krooniga ilusasti välja tulema.
Võib muidugi teha ka mingi pikendatud põllurallika, aga selle registreerimisega on ilmselt raskusi ja pärast on häbi sõita ka, kuigi tööde maht on paratamatult suur ja võiks teha juba korralikumalt. Kui ei ole just mingeid erisoove mingi teatud margi või mudeli osas ja on tahtmine lihtsalt limu saada, siis on oluliselt odavam osta kuulutuse kaudu pruugitud limu ja seda pisut nokitseda.

Ise otsast lõpuni limu valmistanud ei ole, küll aga nokitsenud olemasolevate kallal ja vaadanud ka konstruktsioonide sisse.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne