MuravIŽ
#1

Tere!
Sai linnakorterisse toodud selline tore aparaat nagu seda on Muravei 2, aga mitte nii tavaline, sest aastakümneid tagasi on sellele nobenäpud peale ehitanud sundjahutusega IŽ mootori, mis pärit invakärult. Selle ümberehituse tõttu on ta ka 20-30cm pikem.
Masin on olnud juba minu valduses oma 5-6 aastat.
Sellest ajast olen temaga sõitnud maal vast 2 suve, ülejäänud aja on ta seisnud ning oodanud paremaid aegu või on puudunud motivatsioon.
Kunagi on tehtud järgmised asjad:
*Tagumine parem rattalaager vahetatud
*Tutikad rehvid alla pandud
*Elektriskeemi natukene korrastatud(Niipalju, kui tollal jagasin/oskasin/vajadust oli)
*Kergelt spreiga värvi kohendatud
*Uus kett pandud
*Uus tagumine hammasratas lastud treida

Tänasel päeval vajab Muraviž aga palju palju muud tegemist, et ta sõidukõlbulikuks saada. Kuurialt välja lohistades tegi masin ikka väga koledat häält, sest kuskil on midagi ilmselt kinni jäänud. Õlid on arvatavasti tehasest sees.
*Esimene hammasratas vahetada
*Tagadiffer üle käia, õlid vahetada
*Sidur vahetada
*Mootor üle vaadata
*Tagumised sillapuksid vahetada
*Esiamordid vahetada
*Elektrisüsteem korda teha
*Kast korda teha ja peale panna
*Pidurid üle käia
Ja palju pisiasju veel...

Hetkel on väike eesmärk osa võtta järgmisel aastal Järva-Jaani Killavoorist.

Niiviisi ta linnapoole startis, arendades ilmselt kiiruseid, mida ta enne pole teede vähesuse tõttu suutnud Smile
[Pilt: 2014-07-24_21.04.47.jpg]

Ja nii jäi ta ootama hetke, kui saabub august ja garaaži rohkem ruumi saab.
[Pilt: 2014-07-24_22.57.25.jpg]

Tekkis ka paar küsimust:
Kas tavalise iž-i sidur sobib sellele?
Mis puksid tagasilda sobivad või oleks mõttekas lihtsalt plastikud treida?
Kui suur tõenäolsus on masin tänavalegaalseks saada, kui paberite olemasolust ei tea ei mina, ega eelmine omanik väga midagi?

Päikest,
Kris
Vasta
#2

Nädalavahetusel sai maha võetud tagumine differ.
Juba ära võtmisel oli aru saada, et midagi on mäda, sest hammasratas oli korpuse suhtes viltu- laager oli pesas katki.
Selline see laager välja võttes oli.
[Pilt: 2014-08-09_19.06.42.jpg]
Stiilinäited sisu seisukorrast-liiv, vesi ja tilgake õli.
[Pilt: 2014-08-09_19.08.41.jpg]
[Pilt: 2014-08-09_19.50.49.jpg]
Lahti võtmisele järgnes osade puhastamine.
Õnneks olid kõik hammasrattad terved ja pääseb õnneks ainult laagrite vahetusega.
Maha sai võetud ka silindri kaas ja uuritud silindri seisukorda. Seal tundus kõik korras olema. Tekkis aga küsimus, kas silindri ja silindrikaane vahel peaks mingi tihend ka olema? Hetkel oli seal vaid metall vastu metalli.

Kris.
Vasta
#3

Silindri ja silindripea vahel peab olema kas alumiiniumist või vasest tihend. Soovitatav vasest, on vähe vastupidavam.
Vasta
#4

(11-08-2014, 22:25 PM)lauren Kirjutas:  Silindri ja silindripea vahel peab olema kas alumiiniumist või vasest tihend. Soovitatav vasest, on vähe vastupidavam.

Samas mina olen 20 aastat Planetadega ilma mingi tihendita sõitnud - ei ole kunagi probleeme lekkimisega olnud. Kindlasti ei tohiks panna mingit asbestist kraami, kuna see juhib halvasti soojust.
Vasta
#5

Hetkel panin ma ta kokku samamoodi, nagu ta oli. Tundus, et sealt vahelt oli kunagi midagi läbi tulnud, aga mitte väga palju.
Vasta
#6

Pole ju sinna mingit tihendit vaja kui pinnad ideaalselt kokku istuvad.
Vasta
#7

Netis sirvides jäi silma selline pilt
[Pilt: 6284406_2.jpg?updated=1392453653]
Minul on selle koha peal, kus temal ühendatud küünal on, sutsklapp, nagu seda nimetatakse. Kas sel on mingi vahe, kus kohas see küünal asetseb?
Täna tegin veel Karlssoni amordivahetuse ära ehk tõstsin tagumised ette ja esimesed taha. Tagumised on kõvasti vähem vett ja vilet näinud, kui esimesed ja seega toimetavad nad paremini. Esiosa on nüüd sutsu kõrgem ja kõvasti jäigem.
Vasta
#8

Üritasin ükspäev mootorit pisut küürida. Terve pudeli Fairit ja paar purki brake cleanerit kulutasin, aga tulemust väga ei ole. Kahjuks pole võimalus survepesurit kasutada.
Sain kätte ka difri laagrid.
Hetkel on küsimus selles, kas invakäru mootori vedav hammasratas erineb iž56 omast? Kui ei siis kust võiks Tartus seda leida?
Teine küsimus, kas mootorisse peaks valama tavalist mootoriõli, käigukastiõli või kahetaktilise oma?
Vasta
#9

Mootor maas ja masin pestud, lähipäevil plaanin raami jms. ära värvida.
Mootorialune plaat on hästi säilinud korraliku õli ja liiva segu tõttu, mis seda kattis kohati pea 5cm paksuselt
[Pilt: 2014-08-17_16.36.40.jpg]
Milleks mootoril kaks eraldi punni on?
[Pilt: 2014-08-17_16.50.27.jpg]
Vasta
#10

Teine on käigukasti fiksaator.

Tervitab Veteran.
Vasta
#11

Kumb neist see fiksaator on?
Vasta
#12

(18-08-2014, 10:43 AM)Kris. Kirjutas:  Kumb neist see fiksaator on?
Minu loogika ütleb, et käigukasti all on fiksaator. Jõudu nuputamisel!

Tervitab Veteran.
Vasta
#13

Äkki saaksid siduri süsteemist(hoovast mootoriküljes) pilti teha? Ostsin täna omale ka invaka mootori(Iz 56 baasil)
Vasta
#14

(15-08-2014, 23:14 PM)Kris. Kirjutas:  Üritasin ükspäev mootorit pisut küürida. Terve pudeli Fairit ja paar purki brake cleanerit kulutasin, aga tulemust väga ei ole. Kahjuks pole võimalus survepesurit kasutada.

Proovi diiselkütusega, pintsel abiks.
Vasta
#15

Bensiin muidugi ka aitab!

Veel pole maha löödud
Vasta
#16

(03-09-2014, 22:39 PM)Sabaton1989 Kirjutas:  Äkki saaksid siduri süsteemist(hoovast mootoriküljes) pilti teha? Ostsin täna omale ka invaka mootori(Iz 56 baasil)
Mul on küll see kaas mootori küljest maas, aga loodetavasti saab aimu.
Vasakpoolsesse käib tross ja parempoolsesse auku käis mul käsisidur.
[Pilt: 2014-09-07_17.13.14.jpg]
[Pilt: 2014-09-07_17.15.07.jpg]
Praegu pole muutust olnud, sest kool võtab enamuse ajast.
Kui kellelgi on pakkuda 15 hambaga IZ56 hammasratast(Või invakäru oma), võib PSi pakkumise teha
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne