Mille spido?
#1

Aidake tuvastada.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Müün valget nahka paksus 1,4-1,6
http://www.wix.com/Peterx01/R35
Vasta
#2

Tõenäoliselt ZIS-5, GAZ-A, GAZ-AA või GAZ-67:

Vt ZIS-5 interjöör:

[Pilt: yp_zis-5_2_01%20(23).jpg]

GAZ-A interjöör:

[Pilt: is_gaz-a%20(05).jpg]

GAZ-AA interjöör:

[Pilt: yp_gaz-aa_pmg-1%20(14).jpg]

ja GAZ-67 interjöör:

[Pilt: GAZ-67_16.jpg]

Kas mõnel selle ajastu (1930ndate lõpust kuni 50ndate alguseni)  nõukogude autol veel taoline käis, seda kahjuks ei tea.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Lugupidamine vanameistrile.Big Grin

Müün valget nahka paksus 1,4-1,6
http://www.wix.com/Peterx01/R35
Vasta
#4

Mul ka üks selline spido olemas ning olen mõelnud, et millesele sõidukile ta võiks kuuluda. Nüüd siis teab.




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#5

valdo Kirjutas:Tõenäoliselt ZIS-5, GAZ-A, GAZ-AA või GAZ-67:

GAZ M1 ja tegel sarnane ka Ford A- kui nende autode "Emal"
Vasta
#6

villis1 Kirjutas:
valdo Kirjutas:Tõenäoliselt ZIS-5, GAZ-A, GAZ-AA või GAZ-67:
GAZ M1 ja tegel sarnane ka Ford A- kui nende autode "Emal"

Ma 100% kindel ei ole ja pead ei anna, et tõepoolest mõnel (varajasel?) GAZ-M-1 mudelil samasugune miniatuurne spido ei olnud. Aga valdaval enamikel "emkadel" oli siiski juhi ees kaks suurt "kella", neist vasakpoolne on selgelt spido (vt allolevalt fotolt numbreid 0, 20, 40 jne):

[Pilt: M1int.jpg]

Ärgem unustagem, et GAZ-A on küll Ford-A "peaaegu"-replika, kuid GAZ-M-1 ehk "emka" on kere osas juba Ford V8-40 "peaaegu"-replika veidi teistsuguse mootoriga. Kui Ford-A-l ja AA-l selline miniatuur-spido tõesti oli (sealt selline spidomall nõuka-toodangul tegelikult pärinebki), siis Ford V8-40-l oli spido juba teisem. Minuteada "rändas" Ford V8-40 spido üsna kosmeetiliste muudatustega ka "emkale".

Kardan, et Sa ajad "gaziku" (GAZ-A) ja "emka" (GAZ-M-1, peale väikest modifitseerimist GAZ-11) omavahel ehk segamini?

Olen elu jooksul vähemalt kolme "emka" spido näppude vahel hoidnud...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#7

valdo Kirjutas:Kardan, et Sa ajad "gaziku" (GAZ-A) ja "emka" (GAZ-M-1, peale väikest modifitseerimist GAZ-11) omavahel ehk segamini?

Olen elu jooksul vähemalt kolme "emka" spido näppude vahel hoidnud...
Kohtasin kord nikeldtud korpusega gaz spidot- see kohe kindalsti ei saanud kuuluda veokale. Samas et see oleks lahti võetud ja nikeldatud, ei tah ka uskuda sest esikülg on sellel kokku needitud.Aga M-1 ja 11 , segamini ajada ka suht lihtne.
Vasta
#8

villis1 Kirjutas:Kohtasin kord nikeldtud korpusega gaz spidot- see kohe kindalsti ei saanud kuuluda veokale. Samas et see oleks lahti võetud ja nikeldatud, ei tah ka uskuda sest esikülg on sellel kokku needitud.Aga M-1 ja 11 , segamini ajada ka suht lihtne.

Kroomitud korpusega (võruga) olid üldjuhul gazikute (GAZ-A) spidod. Ei anna pead, et mõned sellised jõudsid ka GAZ-AA, GAZ-67 jt külge - arvestades nõukaaegset unifitseerimist, detailide tsentraaltootmist jms.

Mis puudutab nikeldatud võruga GAZi spidodesse, siis 1930ndatel aastatel oli nõukogude autotööstus läinud dekoratiivgalvaanikas juba ammu kroomile üle. Ei tea, et GAZi tehases oleks alates 1929. aastast ehk siis tehase asutamisest mingeid detaile (dekoratiiv)nikeldatud...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne