Uudishimu (loe: teadmatus)
#1

Eellugu: lõpetatud keskkool ning sisse astutud kunstiülikooli
siis ei ole jäänud mahti mehhaanikuks/autoremondilukksepaks õppida..

Kuna käsil ühe auto korda seadmine (mitte päris "äsja tehasest tulnud" korda, aga siiski..)
siis tekkis palju küsimusi/mõtteid..

Olen kuulnud ning arvan samamoodi, et kui (ei leia õiget sõna)
forsseerida/tuunida mootori sisse- ja väljalaset (jättes välja kõik ülejäänud düüsid,
klapid, "aknad", põlemiskambrid ja muud kanalid)
võib tema "töötegur" suureneda ning üldse paremini edasi minna.

Kas alloleval pildil olev väljalase võib olla kuidagi parem kui originaal?

[Pilt: nicepipes.jpg]

Kuna mootorit ennast ei taha puurida või keevitada
siis on vist esialgu mõtet vahetada "vahetatavad" osad
nagu karburaator, väljalase, plokikaas jne..

Küsimusi on veel palju, aga ei hakka seda posti
nende kõigiga kohe kurnama, aga paar ikka panen kirja:

Kas ja kus sellist pildil olevat väljalaset tehakse?
(seda juba tean, et high-performance "vennad"
endale neid teha lasevad kuid kui mul pole just
drift'imiseks mõeldud Supra't vms siis
kas on liiga kallis selline väljalase?)

Kas, kes ja kus tegeleb mootori aja jooksul kaduma läinud hobujõududega?
(selle alla vist liigitub ka hoonimine ja lihvimine jne..!?)


Tänan informeerivate vastuste eest,
Allan

PS! Loodan, et postitusest ei hakata kirjavigu otsima
vaid lähtutakse ikka informatsiooni soovist kui sellest aru saadakse =)


Hmm..
..posti sisu lühidalt:
Tahaksin mootorit rikkumata vahetada väljalaske torud
ning vastavalt sellele (ka kooskõlas) seadistada sisselaske.
Küsimus: kas/kus tehakse sellist väljalaskekollektorit?
Vasta
#2

Selline väljalase ei tee kahju vist ühelegi mootorile. Kogu 'ussipesa' mõte on selles, et kõige kasulikum on, kui kõigi nelja toru ühinemiskoht (pildil paremal servas) asub põlemiskambrist täpselt samal kaugusel. Kui kaugel see 'sama kaugus' on, määrab ära millistel mootoripööretel antud väljalase kõige paremini töötab.
Aga see teema tuleb mängu siis, kui ikka viimseid jõuraase välja väänatakse mootorist. Tänavasõiduks võib lihtsalt piirduda korraliku läbimõõduga toruväljalaskega.
Vasta
#3

Magus himu tekib end kägistama hakata, kui kirjutad kahe A4' jagu teksti ja siis foorum otsustab lolli mängida ja öelda mingi errori. Kurat võtaksSad
Nii ilusasti ja pikalt kirjutasin.
Aga kokkuvõttev mõte oli jah see, et.. Torud peaksid ühepikkused olema ja ruumikulu oleks väikesem.
Nagu kunagi öeldi.. keerised, pöörised, takistused, turbulentsid jms teaduslik möla™.
Tõsiselt tõsiselt tõsiselt suur ja kurb pettumus tänasesse öhe. Peab vist hakkama enne postitamist kopipeistima oma teksti. Fukah.


Andres (Jannik & Olli autopark/kustomshop)
Vasta
#4

See viimane post on küll hea huumor Smile Jällegi tüüpiline näide kus targa moega lausrumalust kirjutatakse.

Mis puudutab teemat üldisemalt, siis mina keskenduks kitsalt väljalaske asemel põhiprobleemile, milleks on põhimõtteliselt õhu läbi juhtimine mootorist. Mida rohkem õhku mootor läbi töötada suudab, seda võimsam ta on, sest vajaliku koguse kütuse õhu sisse segamine on triviaalne. Ühest retsepti siin ei ole, umbkaudu võiks pingerida näha välja selline:
1. töömaht, kas äkki on samale mudelile saada suurema plokiga mootor?
2. plokikaas, 4 klappi silindri kohta on parem kui 2, kuigi ka viimane on ok, ainult nõuab rohkem vaeva
3. nukkvõlli valik, stock nukkvõll ei ole tavaliselt võimsuse kätte saamiseks optimaalne
4. mootori juhtimine, vaja on juhtida süüdet ja kütusekogust, valikuteks on programmeeritav elektrooniline juhtimine (nn "aju"), täismehaaniline lahendus karburaatori ja jagajaga ning nende hübriidid.

Nagu näha, ei ole ülalolevas nimekirjas ei sisse- ega väljalasketrakti, nagu ka kroomitud klapikambri kaant jms blingi Smile Ok, mõnede mootorite puhul annab nende vahetus tuntava efekti, aga üldisel tasemel algab kõik sellest, et tuleb kindlaks teha millised osad ei lase mootoril täit võimsust arendada ning need välja vahetada.
Vasta
#5

Jesper Kirjutas:Nagu näha, ei ole ülalolevas nimekirjas ei sisse- ega väljalasketrakti
seda ka seetõttu, et neile mõeldakse siis, kui kaas on porditud. Muidu tuleb neid kaks korda teha Big Grin

väljalasked on olulised turbosõpradele ning nt opeli C20LET puhul on mitmel mu tuttaval esimeste sammude hulgas olnud originaalse malmikäraka väljavahetamine.

ehk leiad turboclub.ee foorumit sirvides viiteid-kontakte Wink

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#6

Nojah, konkreetseid näiteid mootoritest, kus nende vahetus midagi muud muutmata kõva efekti annab, muidugi leiab. Fordi Zetec E on ka selline. Aga enamikel juhtudel annab enne seda muid palju parema krooni/hp suhtega muudatusi teha.

Miniest, kui sa midagi üldse käesolevast teemast teaksid, siis tõenäoliselt oleksid kuulnud sellest, et üks neist sinu poolt mainitud asutustest on juba päris tükk aega tagasi tegutsemise lõpetanud. Sinu järjepidevus iseenda Google sulgedega targaks ehtimisel on muidugi efektne.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne