Teema on suletud

Tähtis: Auto saastemaks tulekul
#21

Väga ajuvaba asi kui nii võtta...kui "kunagi" valmib minu '36 aasta Morris millel heitgaasid ei anna kindlasti võrrelda mingite nüüdisaegsete masinatega. Siis vähe sellest, et korralik restaureerimine sellise masina puhul on ropult kallis, siis vähe sellest, et pigistatakse sõidurõõmu raha välja kõrge küttehinnapealt, siis nüüd on vaja ka veel mingit debliilset maksu.
Minu auto ja tsikkli kogu on üle kümne. Kõik tahan sõidukorda teha, kõik on enamasti vanemad kui 25a ning Co enamasti kõikidel vanematel autodel kõrgem, millearvelt Eesti riik aga lüpsab meid, kes me üritame elus hoida vanatehnikat, millest üheldgi riigikogulasel ega ühelgi teisel pole sooja ei külma. Nemad istuvad mersudes ning nende palganumbrid on piisavalt suured, et neid saastemakse isegi mitte märgata.Küll tahaks midagi ette võtta sellise jabura idee üle.Aga mida täpsemalt ikkagi teha?



#22

Kõige lihtsam on lihtsalt minna rahandusministeeriumiga seda temat arutada. uskuge mind, see on kõige parem. ega need ei ole huvitatud seadusepraaki tegema.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
#23

Tuletaks meelde kuidas käituti Veokimaksu seadusega, mis tasahilju ideest tegelikkuseks sai, hoolimata üldisest rahuolematusest. Ja läks maksu alla kõik, mis ARK-is arvel, hoolimata tegelikust kasutusest (Loe: maks omamise eest). Ainsaks võimaluseks jäi (ajutiselt)arvelt maha võtta.
Kui nüüd sõidukatega sama jamps läbi läheb, siis on aeg minema kolida.


#24

denis23 Kirjutas:Kõige lihtsam on lihtsalt minna rahandusministeeriumiga seda temat arutada. uskuge mind, see on kõige parem. ega need ei ole huvitatud seadusepraaki tegema.

Täiesti nõus, aga seda tuleb teha kahte aspekti arvestades:

a) Korraliku tõsiseltvõetava huvigrupiga; praegusel juhul minu arvates MTÜ Vanatehnikaklubide Liidu poolt, kes peaks (ideaalis) ühendama kõiki vastava harrastuse viljelejaid. Igaühel omamoodi torkima minna ja juhuslikku kära ja hala tegema minna ei ole mõistlik.

b) Õigel ajal, mil tõesti on sellise seaduse loomine juba mingid reaalsed piirjooned võtmas, nt kusagil instantsis on loodud eelnõu töögrupid vms, kes juba töötavad. Kui tegemist on kellegi uitmõtte/kinnisideega, mis on juhuslikult ajakirjandusse paisatud, ei ole mõtet tühja kära teha - kui me sellises olukorras hakkame iga natukese aja tagant "torkima", siis me kaotame oma maine ja usaldusväärsuse. Tagasi vaadates - oi kui palju on sellist kära jäänud vaid käraks...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
#25

hulgus Kirjutas:Tuletaks meelde kuidas käituti Veokimaksu seadusega, mis tasahilju ideest tegelikkuseks sai, hoolimata üldisest rahuolematusest. Ja läks maksu alla kõik, mis ARK-is arvel, hoolimata tegelikust kasutusest (Loe: maks omamise eest). Ainsaks võimaluseks jäi (ajutiselt)arvelt maha võtta.
Kui nüüd sõidukatega sama jamps läbi läheb, siis on aeg minema kolida.
Kaldun samuti arvama, et riigikassa täitmise aspekt on seaduses olulisem kui reaalse saaste vähendamine. Saastab ikkagi liikuv auto, mitte garaazinurgas puhkav hobi- või varuauto.
Eks majanduse jahtumine on poliitikutel kohe pead tööle pannud uute rahaallikate leidmiselBig Grin
#26

Samalaadne probleem a`la mul on 1954 aasta "Pobeda" aga sõidan sellega ainult 300 km aastas kerkib üles ka neil inimestel, kellel nii vana masinat ei ole, ent kes kasutavad perekonnas teise või kolmanda autona mingit masinat ka võib-olla 1000-2000 km aastas. Mida nende puhul teha? Äkki oleks abiks see saastemaks kuidagi bensuhinnale juurde pookida- selge see, et iga liikur, mis mingi naftatootega sõidab, loodust ka saastab, vahe tekib saastamishulgas mootori kubatuuri ja ka läbisõidu pealt. Ehk siis lahjem mootor + suurem läbisõit = suurem mootor+ viksem läbisõit. Kui tankida mingit 55 KW "muruniitjat" kord kuus, samas kolm korda rohkem kütust võtvat "ameeriklast" kuu aja jooksul ehk mitu korda, juhtubki nii, et kes rohkem tangib, järelikult rohkem ka sõidab ning peaks saastemaksu rohkem maksma. Seda ta teeks siis juba bensiini eest tasudes. See lahendaks ka vanatehnika sõprade probleemi. Tankides ehk kord aastas, muutuks saastemaks minimaalseks.
Pikk ja keeruline postitus, ehk saite mu mõttest aru.
#27

Selle sinupooltkirjeldatud maksusüsteemi järgi sa ju maksadki koguaeg ja iga tankimisega ja päris palju. Asja nimi on kütuseaksiis ja kui ma ei eksi, siis momendil on see igalt bensiiniliitrilt umbes 6 krooni.

P.S. viimaste uudiste valguses tundub, et lähiajal mingit lisamaksustamist ei tule.
#28

oldmoped Kirjutas:Selle sinupooltkirjeldatud maksusüsteemi järgi sa ju maksadki koguaeg ja iga tankimisega ja päris palju. Asja nimi on kütuseaksiis ja kui ma ei eksi, siis momendil on see igalt bensiiniliitrilt umbes 6 krooni.

P.S. viimaste uudiste valguses tundub, et lähiajal mingit lisamaksustamist ei tule.

No ma tean küll, et aktsiisi võetakse ja mitte vähe. Kui oleks vaja hädasti see saastemaks kehtestada, siis tõstku seda aktsiisi törtsuke veel ja arvestatagu siis riigi poolt sealt mingi osa saastemaksuks. Nagunii oleks sel juhul ühest katlaservast teise serva supi tõstmineSmile. Ma arvan, et selle mu poolt kirjeldatud süsteemi puhul tuleks kõige paremini lihtsalt esile, kes kui palju tegelikult saastab.
#29

oldmoped Kirjutas:P.S. viimaste uudiste valguses tundub, et lähiajal mingit lisamaksustamist ei tule.

Kui uskuda praegu koalitsioonis olevat kõige suurema mandaatide arvuga erakonda ja selle ütlusi, siis tundub jah, et tegu on hetkel veel käradega ja uitmõtetega, mis (vähemalt praegu) seadusandlikku väljundit ei leia:

http://www.postimees.ee/110108/esileht/o...su-ei-tule

Muidugi, meie, vanasõidukiinimesed, peame koguaeg valvel olema!

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
#30

Njah, see pole ainuke tore seadus mis riigikogu ajugeeniused välja on mõelnud: http://sloleht.ee/index.aspx?v=forum&subtopicID=82016#form
Vabandan teemast mööda kirjutamise pärast, aga kaudselt hakkab see ikka autohuvilisi mõjutama.
#31

Tractorist01 Kirjutas:Njah, see pole ainuke tore seadus mis riigikogu ajugeeniused välja on mõelnud: http://sloleht.ee/index.aspx?v=forum&subtopicID=82016#form
Vabandan teemast mööda kirjutamise pärast, aga kaudselt hakkab see ikka autohuvilisi mõjutama.
Äkki võiks üldise nutu ja hala poliitika teemadel kanaliseerida mingisse teise foorumisse? Kui sul on s**t tööandja, siis otsi parem. Nii lihtne see ongi.
#32

-AsjaPulk- Kirjutas:25 aastat oleks jällegi minule halb. (Kuigi keda see ühe inimese probleem ikka kotib, ütleme nii.)

Nimelt on minu 2106 juba 27 aastat vana, aga see-eest väga heas korras. Ülevaatusel oli CO sisaldus heitgaasis 0.190.
Suhteliselt suur näit Ladal ju, meil Olds Custom Cruiser-il oli CO sisaldus 0.007, ülevaatusel öeldi et aastas satub sinna kaks uut Jaapani autot, mille CO sisaldus heitgaasis on sama madal.
Üldiselt nõustun nendega, kes peavad õigeks maksustada uusi autosi, sest just nende juurde tootmine saastab rohkem kui praegu kasutusel olevad autod. Milleks propageerida uute ostmist-tootmist keskkonnasäästlikusena, kui keskkonna saastamine ainult suureneb, ja ega maks siis saastamist ei vähenda, maksad ära ja saastad samamoodi edasi...
#33

Martti Kirjutas:
-AsjaPulk- Kirjutas:25 aastat oleks jällegi minule halb. (Kuigi keda see ühe inimese probleem ikka kotib, ütleme nii.)

Nimelt on minu 2106 juba 27 aastat vana, aga see-eest väga heas korras. Ülevaatusel oli CO sisaldus heitgaasis 0.190.
Suhteliselt suur näit Ladal ju, meil Olds Custom Cruiser-il oli CO sisaldus 0.007, ülevaatusel öeldi et aastas satub sinna kaks uut Jaapani autot, mille CO sisaldus heitgaasis on sama madal...

Njah, kuna tol hetkel oli termostaat katki, siis oli temp. 60 ainult. Ehk ka see mõjutas...
Igaljuhul enamus, mis ma tean on kuni 3 või natuke üle! Big Grin
#34

Hmm, kui nad ka kunagi tulvikus tahavad suruda peale seda maksu, siis võib ju vanadele autodele, või üleüldse tasuda saastemaksu läbisõidu arvelt. Kui ikka auto seisab enamus ajast ikka garaazis, siis pole ju mõtet maksta surnud aja eest.

Vana tehnika ja veokite huviline
#35

-AsjaPulk- Kirjutas:25 aastat oleks jällegi minule halb. (Kuigi keda see ühe inimese probleem ikka kotib, ütleme nii.)

Nimelt on minu 2106 juba 27 aastat vana, aga see-eest väga heas korras. Ülevaatusel oli CO sisaldus heitgaasis 0.190.
Kuidas see Sulle halb on, kui 25st aastast vanemaid sõidukeid ei maksustataks?Rolleyes

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
#36

Sillu Kirjutas:
-AsjaPulk- Kirjutas:25 aastat oleks jällegi minule halb. (Kuigi keda see ühe inimese probleem ikka kotib, ütleme nii.)

Nimelt on minu 2106 juba 27 aastat vana, aga see-eest väga heas korras. Ülevaatusel oli CO sisaldus heitgaasis 0.190.
Kuidas see Sulle halb on, kui 25st aastast vanemaid sõidukeid ei maksustataks?Rolleyes

Krt, valesti sain aru siis. Läksin nii ähmi täis, et hakatakse suurt raha nõudma, et... Big Grin
#37

pigem oleks meie priiskavasse vabariiki vaja soome automaksustamise poliitikat.kaugelt pole vaja õppida.ja nö luksusmaks ei teeks ka paha.lihtsamad inimsesed ja vanemad sõidukid mis ausalt teeninud võiks rahule jätta siis.kõike head!
#38

Kopin siia 1:1 enda postituse LHV foorumist:
------------------------------------------

Tahtsin lihtsalt selguse mõttes üle küsida, et kuda siin vaidlusalune CO2 loodust saastab? Ma saan aru, et atmosfääris suureneb CO2-osakaal, aga räige saastamine? Kuigi objektiivselt võib tõdeda, et fossiilsetes kütustes sisalduvad süsinikuühendid olid ju eelaegadel CO2 ja praegu ei tee inimkond mitte midagi muud, kui on maakera loomulikku seisundit taastamas. Ja maakeral olev taimestik üritab sellele üllale eesmärgile vastu töötada.

Natuke huvitavaid fakte:
-Põhjamaades moodustavad sõiduautode heitgaasid u. 10-12% kogu CO2 emissioonist.
-Euroopa autotehased on kirjutanud alla kokkuleppele, et alates 2008 ei ületa nende mudelivaliku keskmine CO2-emissioon 140g/km, japsid ja koreakad lubavad seda aga alles aastaks 2009. Samas Euroopa tootjad lubavad aastaks 2010 juba 120g/km. Ehk ma ei saa aru, miks riik peaks maksudega innovatsiooni karistama ja joonduma mingist 2L-töömahust?
-Kehtib rusikareegel - töömahu 3-kordistumine u. 2-kordistab CO2-hulga. Ehk sõiduautoliikluse CO2-emissiooni poolitamiseks tuleks vähendada keskmist töömahtu 3x.
-Keskmine puu salvestab fotosünteesi käigus päevas u. 5kg CO2. Ehk minu auto puhul (1,8L töömahtu) u. 35km päeva-läbisõitu, mis teeb u. 13000 km aastas. Ehk minu auto CO2 kompenseerimiseks piisab ÜHEST PUUST ja jääb üle ka veel. Äkki istutaks hoopis puid ja keelaks eurotoetused maastikuhooldusele? Kui keegi tahab puid üle lugeda, siis meeldetuletueks, et Eestis kasvab u. 2,3 mln ha metsa.
-Praegu maksab tonn CO2-heitmeid umbes 12 euri (kvoote mittetäitvad riigid ostavad). Ehk minu masina heitmetesse ümber arvutatult u. 20 euri aastas. Või näiteks 760i omanik peaks maksma u. 4 euri/1000km. Siit küss, et kas riik tahab 2x teenida - esmalt autoomanikelt maksu võttes ja siis kokkuhoitud kvooti müües? Ja kas saaksin tulevikus teha näit. transpordiametile avalduse, et olen oma autole juba maailmaturult CO2-kvoodi ostnud ja enam makse maskma ei pea?
-Praegu on Eestis peaaegu 2/3 ehk 300T sõiduautot vanemad kui 10a. Minuarust riik peaks autoomaniku maksustamise asemel hoopis rikkamaks tegema, et need vanad pannid lõpuks ometi uuematega asendataks.

Tin-i viimases postituses on tõetera sees.
Kui maksude ajalugu uurida, siis on need kadedale pööblile alati maha müüdud ideega, et makse hakatakse võtma rikastelt. Samas kui tänapäeval riikide maksutulude jaotumist vaadata, siis on just vastupidi - rikkad maksavad kõige vähem. Eks enamikel jõukuritel on oma paksud jeebid-limud ikka firma nimel, seega firma plekib. Ja palgatulust elav inimene tohib automaksu kenasti ise maksta. Edu!
#39

argo1974 Kirjutas:-Praegu on Eestis peaaegu 2/3 ehk 300T sõiduautot vanemad kui 10a. Minuarust riik peaks autoomaniku maksustamise asemel hoopis rikkamaks tegema, et need vanad pannid lõpuks ometi uuematega asendataks.
Väga palju teemast körvale, aga siiski.
Mina pole selle poolt, et mingid uued ilmetud autod siia tulevad.
Nad vöivad olla turvalisemad, kiiremad ja ei lagune nii kiiresti ära ning on ka vastu pidavamad, aga neis pole hinge mis muidu on vanemates autodes.
Nad lagunevad, mootor ei taha käivituda, värv on ära pleekinud nende aastatega ja palju muid asju veel. Just need asjad teevadki vanast autost minu jaoks elusolendi, sest ka inimesed vinguvad, ei taha koostööt teha, jäävad haigeks, restoareerivad ennast ilukirurgide juures jne jne.
See töttu on isegi vana Lada/Þiguli minu jaoks palju rohkem röömu pakkuvam, kui uued Toyotad, Mersud, Audid, BMW jne jne.

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

#40

miniest:
Ma ei ole vanatehnika vastane, vaid pooldaja. Probleem ei olegi selles, et keegi oma hobiautoga vahetevahel ringi sõidab, vaid asjaolu, et peaaegu 2/3 meie masskasutuses olevast autopargist on liiga vana. Lihtsalt kõik vana tehnika ei ole vanatehnika.
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne