Vanatehnika rentimine sündmusteks.
#1

Oletame,et vajaksime ühe sündmuse tarvis vanatehnikat.
Vaja oleks sõidukorras Veoautot,5 sõiduautot,3 soolo tsiklit ja ühte külgkorviga tsiklit. Kõik tehnika peab olema sõidukorras ja säilinud 90%originaalsena 1918-1922. aastatest.
Kust leida see tehnika eestimaalt aastal 2008.

:I M Back
Vasta
#2

Eks me kõik tea, et kust see originaalne tehnika ikka tuleb, kui mitte vanatehnika huviliste käest. Teil Tsiklimeister peaks ju kontakte olema, et see tehnika leida.
Olgem ausad, pigem soovite ju praegu, et keegi pakuks seda teile, kohe siin ja preagu. Kui asi nii siis pange konkreetne kuulutus üles. Aga kui keegi miskipärast Eestist seda tehnikat keegi laenata ei taha, siis on ju võimalik pöörduda Vanatehnika friikide poole Lätis ja Leedus või mis? Kui kuidagi ei saa siis kuidagi ikka saab.
Vasta
#3

mis selle teema mõte on???
Vasta
#4

Tule taevas appi! Selle küsimuse peale Lapsekene ei oska kohe midagi kosta.

:I M Back
Vasta
#5

Nii vanu asju on Eestimaal ülivähe alles, kui sedagi. Ja liikuvana veelgi vähem. Mõned aastaid uuemaid asju mõned juba on.

Veoautodest tuleb meelde lätlaste poolt või lätlastele 1979. aastal "ärastatud" Albion, mis praegu kenasti Bauskas muuseumis. Üks umbes sama ajastu Albion on Võrumaal, kuid sel on palju teisi osi (sh isetehtuid) küljes. Lisaks veel üks restaureerimise lõppjärgus Ford-TT. 1920ndate aastate Fiati kohta (mida võis 1980ndate aastatel väga paljudel vanatehnikaüritustel näha) ei tea pead anda, et see üldse siinmail on.

Sõiduautodega on veidi lihtsam, kuid jälle on 1922 veidi liiga varajane aasta, mõned aastaid uuemaid asju siin on. Esmapilgul tuleb meelde kaks Ford-T-d (üks neist nt "Marmortahvlite" filmis sõitnud) ja siis paljusõitnud ja -nähtud Renault (nt filmi "Minu Leninid" täht, 2005.a. Suursõidu osaleja).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#6

Küsimus oli ju selge ja konkreetne, et kust leida see tehnika eestist aastal 2008.
Vastan ausalt: Ei tea.Smile
Vasta
#7

Tsiklimeister Kirjutas:Tule taevas appi! Selle küsimuse peale Lapsekene ei oska kohe midagi kosta.

Oletame, et mul on garaazis sellised asjad:

Mercedes-Benz 680 S Sports-Tourer 1930
Rolls-Royce Phantom I "Springfield" 1930
Alfa Romeo 6C 1500 "SS" Roadster Zagato 1928
Bugatti T 57 Stelvio "Gangloff" 1934
Hispano-Suiza H6B Torpedo Skiff 1921

Kõiks masinad on umbes 95%-lises originaalsuses (akud/rehvid jms on järgi tehtud, muu on originaal) ja turuhind tükil oleks umbes 500k EURi ja rohkem...
Rendin ma Sulle, loomulikult, (umbes 1000 eeku/päev, vast hind ei tapa ka), aga kas keegi tagatiseks maksaks 40 milli eeku ära ka?

Seega, onu Tsiklimeister, küsiks sama, mis Timm, et mis selle teema mõte on?
Vasta
#8

stihl Kirjutas:Mercedes-Benz 680 S Sports-Tourer 1930
Rolls-Royce Phantom I "Springfield" 1930
Alfa Romeo 6C 1500 "SS" Roadster Zagato 1928
Bugatti T 57 Stelvio "Gangloff" 1934
Hispano-Suiza H6B Torpedo Skiff 1921

Miks Sa kohe sellised autod välja valisid? Mina oleksid võtnud Eesti tolle ajastu tüüpautod, nt mingi lihtsama lahtise Opeli, Renault, Brasieri, Darracq, Fordi jms - st midagi lehel http://eag.unicweb.ee/ts.html kujutatutest.

Muide - selline rendisoov ei ole sugugi hüpoteetiline - näiteks kui keegi teeb 1920. aasta paikkonda kujutavat filmi. Muidugi on alati variant teha vana kujuga replikad - lätlased nt ehitasid oma Vabadussõja filmi jaoks Cinevillas tükikese tollasest Riiastki maketina, sh ka trammid koos jupikese trammiliiniga, soomusautod, isegi jõe koos sillajuppidega jms. Kuid see tuleb siiski tihti kallim.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#9

valdo Kirjutas:lätlased nt ehitasid oma Vabadussõja filmi jaoks Cinevillas tükikese tollasest Riiastki maketina, sh ka trammid koos jupikese trammiliiniga, soomusautod, isegi jõe koos sillajuppidega jms. Kuid see tuleb siiski tihti kallim.
Vabandust et veidi OT, aga.
Mis on selle filmi pealkiri ja kust seda saada vöimalik oleks?

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta
#10

Miniestile
http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopic.php?t=12013

Tsiklimeistrile : Eks need olemasolevad masinad on meil ju üldiselt teada, Sinul ilmselt naabrite omadki enam -vähem , Läti jne.. Ilmselt küsimus selles, et kuidas neid kasutada saada. Ega Sinagi enda paremaid/haruldasemaid asju südamerahuga välja ei laenaks, kuigi tean, et nii mõnigi asi on Sul kusagil kultuuri/rahvast teenimas. Aga nii vanad asjad (meie paese ja liivase kehva maa mõistes) on omaette raske teema. Ilmselt ikkagi tehnika koos omanikega ainult mõeldav .
Mitte paha pärast, aga Su postitused on tihti sellised lühikesed, konkreetsed ja löövad, et peab olema hea fantaasia või taustainfo, et pikkadejuhtmetega mees nagu mina nendest hästi aru saaks või saaks aru kas ma sain aruToungue
terv. Priit
Vasta
#11

Tsiklimeister Kirjutas:Kust leida see tehnika eestimaalt aastal 2008.

Mina, kui mitmenda põlve kinematograafia töötaja olen osalenud pea kõikides Tallinnfilmi massitseenides, lisaks ka Mosfilm ja Dovzenko nimeline stuudio jne. Kõikide hilisemal ajal vändatud linateoste tegijad on hädas sellega, et autentset tehnikat ei ole, eriti suur puudus on bussidest, sest nendega saaks üldises plaanis varjata kaamerasilma eest kaasaegset rämpsu. Pealegi on bussid olnud omal ajal ikka peamised liikurid tänavatel. Või siis on saadaval nö staartehnika, mis sõidab läbi igast filmist ja Ahto Vesmesel käib juba pea ringi. Paraku on kõikide Eestis vändatavate filmide rahastamise skeem umbes aasta pikkune. Oleme seda pikemaltki arutanud, et kui teaks kolm aastat ette, et mingit sõidukit läheb tarvis, siis saaks selle teemaga pikemalt ette tegeleda ja siis oleks selle sõiduki toomine mujalt või siin maketi valmistamine ka mõistlik investeering. Kõik on kinni ikka konkreetsetes lepingutes ja tähtaegades. Nii rikkaid filmimehi või muid ürituse korraldajaid ei ole siinmail nähtud, kes kuu ajalise etteteatamisega oleks võimelised mujalt maailmast tehnikat rentima. Pikema aja jooksul oleks see aga võimalik ja oluliselt odavam.
Eestis leiduvad asjad on ju niikuinii kõikidele teada ja kui on huvi suuremaid projekte teostada, siis tuleks ikka kaasata teiste Euroopa riikide vastavaid vanatehnikahuvilisi.
Et kui küsida, kust selline tehnika 2008. aastal Eestist leida, siis mina olen valmis kõike maakeral olevat vanatehnikat ka Eestis üritusteks või filmivõteteks pakkuma, kõik sõltub lihtsalt lepingutest ja seal sisalduvast eelarvest.
Seni on kõige rohkem huvi tuntud militaartehnika ja limusiinide rentimise vastu, samuti bussimajanduse, ehk reisijateveo vastu. 1900-1920 ajastu teema on olnud soovide hulgas marginaalne ja seetõttu me ei ole sellele teemale kuigi palju pühendanud, kuigi isegi võiks ja materjali oleks ka.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#12

Ma ei imestaks üldsegi kui see tehnika leiduks aastal 2008 Tsiklimeistri hoovist.
Vasta
#13

Martin460 Kirjutas:Ma ei imestaks üldsegi kui see tehnika leiduks aastal 2008 Tsiklimeistri hoovist.

Seda pulli tahaks ma täiesti oma silmaga näha.
Vasta
#14

Selline tehnika satub siia Retrosõitude raames küll aga filmivõtetele oleks tunduvalt pikema aja peale vaja.
Eespool on mainitud Lätlasi ja Leedukaid(tehnika neil on aga siiani on kõik hinnapoliitikas kinni).Pikema perioodi võtete tarvis tuleb kasulikum juba osta see tehnika kui lõunanaabrite käest rentida.
Miks sai algatatud selline teema,sest olin tõsise probleemi ees,kust leida mängufilmi Detsembrikuumus võtetele selline tehnika.Nüüdseks on filmivõtted läbi ja tehnika ,mis sai seal kasutatud(mitte kõik tehnika ei vastanud ajastule) on ajalugu filmi näol.
Niipalju siis teema taustast aga tore oleks omada infot tehnika kohta,mida võiks tulevikus kasutada filmides.

:I M Back
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne