Avensise roolimine teeb trikke
#1

Tere, äkki oskab keegi nõu anda

1998 aasta Tojoota Avensise roolimine hakkas täna hommikul korraga trikke tegema: rataste välja pöörates on roolikeeramisel tunda vaheldumisi kergemaid ja raskemaid kohti, kusjuurers raskemate kohtade taha jäänud asendis esirattad ise otseasendisse rooli lahtilaskmisel sõidu ajal ei pruugigi naaseda. võimus vedeliku tase on ok, lekkeid kusagil ei tähelda, ilus puhas kuiv kõik. väike lisatähelepanek on siiski et rooli põhja keeramisel mingi ( ju siis roolivõimu) rihm vilistab.

On kellelgi mingit sarnast kogemust olnud, oskab keegi äkki mingit esmast diagnoosi pakkuda ?

terv,
R
Vasta
#2

no siis võib ollagi, et roolivõimu rihm kulunud/lõtv ja libiseb/viskab üle.
Vasta
#3

See oleks küll vedamine kui nii kergelt pääseks. Kuid kas kulunud/lõtvunud rihm roolivõimendusega auto puhul võib ikka esile kutsuda olukorra, kus roolikeeramine on vaheldumisi kerge ja raske ning väljakeeratud rattad ei tule rooli vabastamisel otseasendisse omal jõul sõidu ajal tagasi!?
Vasta
#4

Umbes sarnased sümptomid avalduvad siis, kui roolivõimendis on õli liiga väheks jäänud. Lõdva rihmaga kostuks rattaid välja keerates suurematsorti seakisa Wink
EDIT: Kui väljapööratud rattad ennast sõidu ajal otseks tagasi ei keera, siis võib kahtlustada suuremaid ebameeldivusi- kinni kiiluv roolikarp, töölepingu lõpetanud roolirist, liigendid... igatahes sõita enne vea diagnoosimist küll ei soovita.
Vasta
#5

Diagnoosimisel oleks abiks ka see, kui saaks teada järgnevad asjad:
1) kui rooli pöörata kiirelt või aeglaselt - kas on vahet? Proovi mõnes parklas väikese hoo pealt Wink
2) kas need "jõnksud" ehk raskemad kohad on kogu aeg sama asendi juures?

Iseenesest roolivõimu puudumine (rihm läheb libisema) ei peaks takistama veel rooli otseks minemist, kui see pärast pööret lahti lasta. Kui sa avastad, et kiirel ja aeglasel rooli väntamisel vahet pole ja need raskemad kohad on kogu aeg sama koha peal, siis võib kahtlustada, et pelgalt rihma libisemisega tegu ei ole.

EDIT: seni, kuni teisi teemasid lugesin, jõudis ishijupp ette.
Vasta
#6

Pump ise hakkab jaksu kaotama.
Vasta
#7

Proovi ka seda varianti,et kohapeal rooli keerates anna veits gaasi ja vaata kas rool läheb kergemaks kui on tühikäigul.Mul oli tööautoga (Ford Ranger )sama probleem.
Vasta
#8

gaasi andmine ei mõjuta.
selline tunne nagu umbes iga veerandi roolitäispöörde kohal on raske koht, nagu " kalts oleks kusagile vahele topitud" . kui platsipeal korduvalt kaheksat sõita siis läheb nagu veidike kergemaks, aga jama jääb. Ise kaldun vaikselt arvama rooliristi probleemi suunas.
Vasta
#9

Kas Toyota foorumi vastusest polnud abi???
Vasta
#10

ei olnud (abi) . suht ylbelt öeldi lihtsalt, et "kasuta otsingut, "roolirist" - annab vähemalt 10 teemat", paraku ei andnud mingeid teemasid peale enda tekitatu... aga guugeldamine andis paar niidiotsa, mis viitavad tõesti roolivõlli kardaniristi (tüüp-)veale
Vasta
#11

See "ülbitseja" olen mina, sorry... Ei arvanud, et see sedasi saab välja nägema... Ja veel tõsi, et otsing ei andnud midagit, kuigi see teema on kindlalt mitmeid kordi läbi jooksnud.
Annan siis siin abi Smile
99% tegemist roolikardaani ristiga, mis teatud asendites jääb kinni. Ajutine abi - õli vahele pihustamine (WD40 vms.), odavam variant - risti vahetus (B-osana mingi 100 krooni, vana tuleb välja urgitseda, kuna ei ole ette nähtud vahetada), kallim ja õigem variant - kogu roolikardaani vahetus (hinnad 2000-10000, sõltuvalt auto mudelist).
Vasta
#12

Viitsid äkki lahti ka seletada, mille poolest on öigem vahetada kogu roolikardaan, kui veaks on ainult üks rist? Mina näen selles ainult mötetut raiskamist, kuna riste saab möödu järgi osta/tellida, milleks osta sama asja koos jupi rauaga mis kunagi ei purune. Pealegi ei saa seda 2-10k eeki kuidagi kulupöhiseks hinnaks nimetada, kogu krempli loomulik hind peaks olema ilmselt kuskil 300 eegu ringis.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#13

Põhjendan:
esiteks, pole see rist mõeldud tehase poolt vahetada, seega ta on oma pesasse kinni valtsitud/kernitud. Vana kätte ssaamine juba rikub kaussi. Ja teine asi, et need B-ristid ei taha kaua elada: kuni aasta. Ja palju hullem on seis, kui see rist sõidu pealt paneb sealt pesast jehhat. Tuletan meelde, et rist ei ole mõeldud vahetamiseks, seega pole seal midagi sarnast fikseerimiseks nagu seda on tava-kardaanil.
Vasta
#14

olen ka kuulnud et ega see risti väljakoukimine kõige esteetilisem lahendus pole.

kas sellest värgist pilti oleks kusagilt heast kohast võimalik leida?
Vasta
#15

Noh, sellest ma natuke juba saan aru, kui rist ainult aasta kestab. Järelikult tuleb 100 kroonise risti asemel osta ntx 300 kroonine B rist. Fikseerida saab seda väga edukalt keevituspunktiga, pole ju vahet kui asja välja vötmine niikuinii paras tegemine on siis järgmine kord tuleb lihtsalt veidi käiata.
Huvitav, kuidas see rist niivörd vähe kestab, vahetasin kord carina 2 sama asja ja see pidas eduliselt vähemalt 3a, edasi ei tea sest auto sai müüdud.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#16

... ja see ta oligi - roolivõlli kardaanirist - tuleseina lähedal pidurivõimendi all, suhteliselt välistes tingimustes ( mingi kummikattekesega kaetud) , sellele õli peale tuisates läks rool siledaks tagasi. Nii et risti vahetus ootab

R
Vasta
#17

rist on mõeldud vahetamiseks!
uus rist kärnitakse samamoodi kinni, kui vana!
need, kes ei mõista risti vahetada, need vahetavad terve kardaani.
tehase norm aeg risti vahetuseks on u. 2h!
miskit keerulist ei ole, lihtsalt tuleks varuda 12 võti, haamer, kärn, kruustangid, ning muidugi uus rist. kui vana risti välja võtad, siis puhasta need avad enne miskise peene liivapaberi või karukeelega enne ära. Siis uus rist paikka ja samamoodi kinni kärnida! ega see rist sinna ju päris näpuga ka sisse ei lähe, et kärnimine teda kinni ei hoia..
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne