P: õlikanali kork plokis kinni
#1

Tere,

gaz 24-10 mootori remont pooleli hetkel. Eile tahtsin õlikanalid plokis relvaharjaga puhtaks lasta aga üks korkidest ei tule lahti. kuuskant süvis (8mm) keerab üle, proovisin kuumutada (mitte korki vaid ümbrust) ei aidanud. Keevitasin võtme sisse, keevis andis järgi.
Kas oskate soovitada kuhu plokk viia, et kork kätte saada, või puuritakse välja, lõigatakse sisse uus keere ja pannakse suurem kork.
Kes sellist tööd teeks?
Vasta
#2

Keevita uuesti ja ilma sabata asi,et saaksid talle pähe koputada,siis keerad kinni-lahti ja koputad.Olen alati nii teinud ja järjekindlus on sihile viinud.

Jõudu ja kannatlikkust.
Vasta
#3

robi Kirjutas:kuuskant süvis (8mm) keerab üle...
Kas võti oli ikka korralik? Kuuskandil ja kuuskandi on väga suur vahe. Kunagi sai volkaril poolassi sisemisi polte lahti keeratud. Ühe võtmega tundus, et neid polte ei saagi lahti, samas teise võtmega oli see töö imelihtne.




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#4

janek555 Kirjutas:Keevita uuesti ja ilma sabata asi,et saaksid talle pähe koputada,siis keerad kinni-lahti ja koputad.Olen alati nii teinud ja järjekindlus on sihile viinud.

Jõudu ja kannatlikkust.

Tänan vastamast, proovin järele, kui keegi teab aga töökoda või meistrimeest pakkuda oleksin ikkagi huvitatud sellist teenust sisse osta.
Vasta
#5

[/quote]
Kas võti oli ikka korralik? Kuuskandil ja kuuskandi on väga suur vahe. Kunagi sai volkaril poolassi sisemisi polte lahti keeratud. Ühe võtmega tundus, et neid polte ei saagi lahti, samas teise võtmega oli see töö imelihtne.
[/quote]

Mitme erineva võtmega sai proovitud, tahtsin proovida ka 9mm kuuskanti sisse lüüa aga sellist võtit mul pole ja täna ehituspoes ka ei olnud, komplektides on kõik 10mm ja 8mm , eraldi 9mm ka polnud.
Osad 8mm võtmed olid padruni otsa käivad, mida kasutasin, osad tavalised 90kraadis e pööördega.
Vasta
#6

robi Kirjutas:tahtsin proovida ka 9mm kuuskanti sisse lüüa

Sisse lüüa proovitakse vist number suuremat torxi tavaliselt, kui hiinakaga sisekuuskant ümmarguseks lastud. Torxi ots peab muidugi kvaliteetne olema. Kui endal kord üksikut (7mm) kuuskantvõtit vaja oli, siis leidsin selle Tööriistamarketist - ehk on seal praegugi saada.
Vasta
#7

Kui kork puurimist kannatab ja ligipääsu on, lase u 10-14mm auk korgist labi, löö tsipa jämedam kuuskantpulk tihkelt läbi ja lase keevitusega kinni. Kui siis kah pulk puruneb, vms, aitab vaid kogu korgi välja "urgitsemine". Puurlaastud tuleb välja pesta ja puhuda...
Vasta
#8

Väljapakutud ideed on head, proovin järgi.
Samas ootan jätkuvalt vihjeid töökodadele, kes aitaks, kui hakkama ei saa või näiteks puurin korgi väla aj keere oleks vaja taastada/uus lõigata.
Vasta
#9

Üks võimalus oleks veel kasutada sobivat mõõtu nn. poldieemaldajat. Uus asendusdetail peab siis muidugi saadaval olema.
Vasta
#10

milline üks poldieemaldaja välja näeb?

tcumen Kirjutas:Üks võimalus oleks veel kasutada sobivat mõõtu nn. poldieemaldajat. Uus asendusdetail peab siis muidugi saadaval olema.

Sain ka privaatsõnumina pikema kirjelduse keevistööde lahendusena. Kui autor on nõus, paneksin selle kirjelduse siia üles, ka teistele lugeda.

P.S. Eile õhtul ei jõudnud garaaþi , et eelnevaid soovitusi proovida.
Vasta
#11

Põhimõtteliselt on tegu koonilise teraspulgaga, millel peal vasakkeere. Puurid poldi sisse paraja mõõduga augu, keerad selle eemaldaja järgi, ja kui asi väga kinni roostetanud pole, keeradki poldi välja.

http://www.stokker.ee/products/search/?s...cnt710.y=8

Pilti siin küll kahjuks polnud.
Vasta
#12

See eemaldaja vaevalt aitab, suure jõuga läheb ise pooleks (karastatud teras) ja siis on kaks probleemi ühe asemel.
Vasta
#13

Kooniliste asjade kasutamisega peab jälgima, et ei pressiks korki jämedamaks, mis ise muuseas samuti kooniline peaks olema, pesasse kinni. oht on siis kui auk korgis läheneb korgi läbimõõdule. Külgekeevitamise-punkteerimise variandid deformeerivad kiirel tegutsemisel vähem. Samas, väikse korgi korral on keevitamisega raskused...
Kui saab, viis tuleks algul teravat gaasileeki just korgile anda (nii et ikka juba värvi muudab), see venitab keermeauku ja lasta siis soojus plokile kanduda ja siis poldiavajat pritsida ja siis üritada lahti keerata...
Vasta
#14

Kork on eemaldatud. Siinkohal suured tänud "peeterk" kes eile õhtul suutis korgi 15 minutiga eemaldada esimesel katsel.
Kahjuks ununes fotoaparaat maha ja töö protsessist pilte ei teinud.
Kokkuvõtlikult võib järjestada tööprotsessi:
1. puurida kork läbi, seekord puuriti väikse puuriga auk keskele ja siis võimalikult suure puuriga, et keeret mitte vigastada üle.
2. korgi pind lihviti siledaks, et keevis paremini jääks.
3. tekkinud ava keevitati täis, väike kuhi peale (keevitamise ajaks pandi polkile papitükk, kus väike auk sees, siis ei lenda metallipritsmed ploki sisemusse.
4. asetati paika suur mutter (24mm võtmele) mis keevitati materjali täis, nii et kogu mutter hõõgus punaselt.
5. suruõhuga jahutati mutter maha
6. haamriga koputati mõõdukalt-kergelt peale
7. mutter keetati padrunvõtmega lahti.

peeterk saatis mulle eelnevalt ka detailsema kirjelduse, kuid nahhaal nagu ma olen, lasin temal kõik ära teha. Kirjeldust siinkohal eraldi üles panema ei hakka, kuna tegemist oli konkreetse juhtumiga ja detailse kirjelduse puhul oleks hea pildimaterjal juurde panna, siis ei lähe teistel midagi nässu.

Tänan kõiki vastajaid.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne