Opel Senator A1 3,0E
#81

Aga yks variant on ju ka see, et genekas ise on tiptop korras aga elektrisysteem paneb kala. Opelaasis on elektriku aeg reserveeritud j2rgmise n2dala l6ppu aga oleks ju tore viga ise yles leida. Oskab keegi midagi soovitada, kuhu vaadata, mida kontrollida?
Opelaasis vahetati eile pendelhoob. Jupp ise oli neil kohapeal olemas, kiviajast seisma j22nud. Vana oli toomehe s6nul oma v6lli kylge juba kinni roostetanud ja l6igati ketasl6ikuriga lahti. Diagnoositi ka, et vasakupoole rooliotsad on l2bi ja noh muidugi ka need stabikavarda kondid. Pakkusin v2lja, et nad kohe need ka 2ra vahetaksid, tubli ja agara inimesena olid mul vajaminevad varuosad juba hangitud. Neil polnud selle vastu midagi aga tunnihinne t6usis kohe 590 kroonini. Loobusin sellest teenusest. Homme 6htul vahetan jubinad ise 2ra ja esmasp2evaks on Opelaasis aeg reserveeritud silla regulliks.
S6idus on juba m2rgata erinevust p2rast pendelhoova vahetust. Rool ei v2rise enam pidurdades ja yleyldse on asi parem ja konkreetsem. Roobastes siiski veel veab ja rool kergelt viltu ja vedel aga see mure peaks esmasp2eval lahenduse saama.
Kesklukk n2htavasti vajab siiski ainult puhastamist. Avastasin, et kui salongis juhiukse nuppu natuke rohkem lahti teha siis ka sealt aktiveerub kesklukk ja avab k6ik uksed ilusti.
Homme k6psin m6ned pildid kah.
Kuulmiseni

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#82

Tere!

to dworkin:

Räägi miks seda geneka teemat nii õudselt puudutad ?

Veelkord: vanadel autodel on kindlasti kuskil halb massi ühendus, mille leidmiseks võid lolliks minna.
Ei taha kekutada, kuid Rekorditega olen kogenud seda, et suurema koormuse puhul (salongiventikas) tavaliselt laadimistuli hakkabki rohkem põlema-hõõguma(see nii muidugi olla ei tohiks).Teibiga päris tulukest "kinni katta" pole vaja. Üks viga võib olla ka selles, et geneka võimsus on väike.Boschi omadel vist ainult 45A.Mida sa siis veel saada tahad.Kui aku mahutavus on näiteks 60Ah, siis loomulikult genekas ei suuda laadida.
Juhul kui aga tuli konkreetselt põlema jääb, siis muidugi tuleb generaator maha võtta ja molekulideks lammutada ning testriga üle mõõta !!
Laadimispinge (korras generaatori puhul) mõõdetuna aku klemmidelt töötava mootoriga on 13,7-14,0V.See sõltb muidugi, millise pingeregulaatori panid (pakendil või tootel on kirjas).Kui nüüd järjest lülitad lisatarbijaid (tuled, tagaklaasisoojendus, raadio, pidurid), siis pinge ei tohi langeda.
Viga võib peituda peale harjade-pingeregulaatori veel dioodsillas (lühis), staatoris või rootoris.
Kunagi sai ka seda praktiseeritud, et 3 (6-st) dioodist vahetatud Lada omade vastu.Sobisid nagu valatult.Jootmist oli muidugi kõvasti.

T:Kalle
56470580

vanakooli austaja
Vasta
#83

Puudutan geneka teemat kuna leian, et see ei ole siiski p2ris normaalne mis toimub. Tundub, et t2iuslikusest on puudu ainult kompuuter ja kliima, seet6ttu on mul 80 amprine genekas. Aku hetkel 65 amprit. Selline genekas peaks ju k6iksugu mollu vastu pidama. Aku tuluke p6leb mul konkreetselt koguaeg, s6idan ainult seierit usaldades. Kui vihma sajab siis l2heb auto uduseks, kui aga tuled p6levad siis n2iteks salongiventikat kasutada ei saa, tagaklaasi soojendusega sama lugu. Ilma yhegi elektrilisata ei saa salongiventikat viimasesse astmesse keerata. T2istuledega s6ita ei saa. Pimedad ajad juba k2es, varsti l2heb kylmaks kah. Tahaks lihtsalt neid elementaarseid abimehi kasutada eelk6ige, et oleksin teistele n2htav ja et ise v2lja n2eks.
Vaatame mis Opelaasi elektrik asjast arvab. T2na silda reguleerima ei j6uagi kuna rooliotsad j2id enda poolt vahetamata.

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#84

ja milline on tulemus ?!

vanakooli austaja
Vasta
#85

dworkin Kirjutas:Puudutan geneka teemat kuna leian, et see ei ole siiski p2ris normaalne mis toimub. Tundub, et t2iuslikusest on puudu ainult kompuuter ja kliima, seet6ttu on mul 80 amprine genekas. Aku hetkel 65 amprit. Selline genekas peaks ju k6iksugu mollu vastu pidama. Aku tuluke p6leb mul konkreetselt koguaeg, s6idan ainult seierit usaldades. Kui vihma sajab siis l2heb auto uduseks, kui aga tuled p6levad siis n2iteks salongiventikat kasutada ei saa, tagaklaasi soojendusega sama lugu. Ilma yhegi elektrilisata ei saa salongiventikat viimasesse astmesse keerata. T2istuledega s6ita ei saa. Pimedad ajad juba k2es, varsti l2heb kylmaks kah. Tahaks lihtsalt neid elementaarseid abimehi kasutada eelk6ige, et oleksin teistele n2htav ja et ise v2lja n2eks.
Vaatame mis Opelaasi elektrik asjast arvab. T2na silda reguleerima ei j6uagi kuna rooliotsad j2id enda poolt vahetamata.

pane genekale diisli pingeregulaator sisse mis laeb veel suurema koormusega kui muidu(14,.. ja üles poole).
peaks laadimine paranema küll...oleneb mis seisukorras geñekas ise on.
ehk mähis/rootor läbi ongi laadimine nõrk.

mõõda üldse paljuga ta tühikäigul tuledega laeb??
esimene viga võib olla mootori ja genaka vaheline mass
Vasta
#86

Opelaasi elektrik jõudis järeldusele, et genekas on ise katki. Proovis ta teise pingeregulaatoriga ja olla mingeid massijuhtmeid puhastanud. Tehase taastatud 80 amprine genekas maksab aga hingehinda, 4500 kroooni. Hea uudis on see, et b senakal ju sama mootor ja siis ka genekas sama. Seega ei otsi ma mingit defkat juppi. Ja kui muud üle ei jää, siis tuleb hiiul mingile kodanikule helistada ja lasta korda teha.

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#87

Generaator vahetatud 90 amprise vastu. Asi on m2rgatavalt parem kui varem. Mis nyyd juhtub kui genekas on 90 amprit ja aku 65 amptrit? Maailma l6pp?

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#88

dworkin Kirjutas:Generaator vahetatud 90 amprise vastu. Asi on m2rgatavalt parem kui varem. Mis nyyd juhtub kui genekas on 90 amprit ja aku 65 amptrit? Maailma l6pp?
Aku on ikkagi mitte 65-amprine, vaid 65-ampertunnine Smile Ja maailm sellest sugugi mitte otsa ei lõppe, vaid nüüd on Su mootoril lihtsalt null-koma-natuke hobujõudu vähem rammu auto edasiliigutamiseks ja aku saab kiiremini täis/on võimalik rohkem elektrividinaid korraga käitada Smile
Vasta
#89

Ja mina olen alati teadnud, et need numbrid peaksid kattuma. kuhu nüüd sihtida kui talveks uut akut ostma hakkan?
Aga muidu on mõnus sooja ja selge autoga tööle sõita, lihtsalt rokin noh. Saaks nüüd esisilla ka korda.

PS Kui keegi arvab, et see auto võiks temale kuuluda võib mulle pakkumise teha. Ametliku kuulutust muidugi niipea oodata pole seega hind, millega müün, peaks vastav olema. Pakkumised vaatan muiugi kõik üle.

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#90

dworkin Kirjutas:Ja mina olen alati teadnud, et need numbrid peaksid kattuma. kuhu nüüd sihtida kui talveks uut akut ostma hakkan?
Aku peal olevad numbrid näitavad aku mahtuvust/mahutavust (kes millist sõna on harjunud kasutama), geneka amprid näitavad laadimisvoolu. Toome ühe selgitava näite: sul on 90-amprine genekas ja 65-ampertunnine aku. Kui kõik geneka 90 amprit läheks aku laadimiseks ja mingeid muid kadusid ei oleks, siis kuluks aku laadimiseks täiesti tühjast olekust täiesti täis 65/90=0,72 tundi ehk umbes 42 minutit. Kui Su 65-ampertunnine aku on täiesti täis, siis täieliku tühjenemiseni saaks Sa näiteks 5 kW-st starterit 12 voldi pealt käiata 65/(5000/12)=0,16 tundi ehk umbes kümme minutit (5000/12=417 amprit käivitusvoolu, 65/417=0,16 tundi järjestikust kasutamist). Need arvud on küll meelevaldselt võetud ning tegeliku eluga pole mitte grammigi arvestatud (tegelik pinge 13-14, muud tarbijad, soojuskaod jne), kuid peaks ligikaudu aitama mõista, mida tähendab aku mahtuvus.

Üldiselt aku soetamisega on nii, et ma olen kelleltki kuulnud, et tuleks panna nii suur aku kui kapoti alla normaalselt ära mahub (füüsiline suurus on reeglina proportsioonis mahutavusega ning, mis siin pattu salata, ka hinnasildil kajastuva arvuga). Ei oska mina sellele mingit head vastuargumenti ka leida... Kuna tulev tali on teadmata karmusega, siis vähemalt mind on nii mõnigi kord suur aku päästnud (muidugi, ega siis igaüks sõida selliste autodega, mis külmast peast käima ei lähe Big Grin). Samas, kuskilt mujalt olla kuulda olnud, et suurem aku -> geneka jaoks rohkem vaeva, et täis saada -> genekale rohkem valu ->geneka lühem eluiga... Omal aga kogemused puuduvad, siinkohal võiks teadjamad sõna võtta, sest minu loogika järgi kasutatakse ühesuguse käivituse jaoks sama palju energiat ära, seega peaks genekas ka laadima sama kaua. Aga jah, vot seda asja ma ei tea...
Mahutavuse koha pealt veel nii palju, et muidu aga saab asjad normaalselt ära aetud 65-70 Ah, minu meelest pole ka 80 Ah overkill. Mõnel vanemal diiselmootoril ehk on mõttekas suuremat kastuada, sõiduauto puhul aga mitte eriti ratsionaalne...

Need olid lihtsalt minu mõtted, mis igavusest kirja panin. Ehk saab keegi neid kunagi kasutada Smile
Vasta
#91

Ait2h 6petusjutu eest akude alal. Kindlasti kasulik mulle.]

N6ndaks, l6puks Opelaasis sild reguleeritud. Rooliotsad ja stabikavarda kondid vahetasin pyhap2eval 2ra. Rooliotstega oli karm nu**, no kes oleks v6inud arvata, et yks rooliots vastupidi keermega on. Ega see ju ei ole loogiline ka ja kohapeal ajusid kasutada pole ammugi enam m6tet. Ainult toore j6uga kallale. Midagi katki ei l2inud ja sillaga on nyyd k6ik h2sti.
R2ige bensiinilebra on yleval koguaeg, paak tuleb ikka kiiremas korras 2ra vahetada.
6li on kah lekkima hakanud. konkreetselt loiku all ei ole aga mootor alt 6line.
Siis sain miskisugused paberid ja raamatud Senatori kohta. Eelmine omanik olla leidnud yles kutskilt pahna seast ja loovutas need kenasti minule. Paberite seas on 4 erinevat elektriskeemi Senatorile, miskisugune mootori test mis on 98 aastal tehtud ja millest ma midagi eriti v2lja lugeda ei oska (soome keelne) ja siis yks raamat senatori kohta mis v6iks endast usermanuali kujutada ja teine raaamat on 6huke ja r22gib pardakompuutrist.
http://mark.planet.ee/Lauri/Senator/IMG_...size.JPG?2
http://mark.planet.ee/Lauri/Senator/IMG_...size.JPG?2
http://mark.planet.ee/Lauri/Senator/IMG_...size.JPG?2
Yks m6nusalt udune pilt uuest pendelhoovast
http://mark.planet.ee/Lauri/Senator/IMG_...size.JPG?2
Ja siis igavusest tegin sellest saladuslikust kellast ka pilti mis armatuuris on. Kell ei tohiks olla seotud tagaamortidega sest see kompressor pole enam yhendatud p2rast lanseka keevitust. Seier aga elab ja liigub ka veel kui gaasi anda. Seier ise naljakalt veel mingit vedeliku t2is.
http://mark.planet.ee/Lauri/Senator/IMG_...size.JPG?2

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#92

See kell ilma selle vedelikuta ei tohikski töödata.Milleks ta seal on seda ei oska öelda,ainuke asi mis pähe tuleb peale kompressori rõhu on bena rõhk.Edu

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#93

Seier liigub vahemikus 2 kuni 3 bari seega bensiinirõhk ei saa ta olla

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#94

see võib ühendatud olla kuskil vaakumiga mis kollektoris on...
Vasta
#95

Aga mis infot see minule kui juhile siis annab?
Oskab keegi oletada miks on nii, et kui paned auto sooja 6hku puhuma ja suunad 6hu n2iteks jalgadele ja esiklaasile siis jalgadele tuleb soe 6hk ja esiklaasile kylm 6hk. K6ikv6imalike valemitega tuleb sooja 6hku ainult jalgadele. kas miskised 6husuunamisklapid ei toimi? Kust alustada ja kuhu vaadata. Pole Senatori soojendussysteeme kunagi uurinud, Commot lammutades ka asjale t2helepanu ei pooranud.
Genekas on hakanud ka natuke pooletoobiselt k2ituma J2LLE!

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#96

vaata regureelimis vardad kõik üle...ning vajadusel regulli ise ka üle et soe õhk tuleks ka klaasi peale.
teiseks senatoril on lisaklapid tuulutuseks kummalgi pool armatuuri all, vaata kas nende juhthoovad sulgevad/avavad neid.
selle lisakella kohta nii palju et see võis ikkagi kunagi amortide pumbal vahel olla ning näidata mingit rõhku mis süsteemis

mis teema selle generaatoriga on..ehk on asi kuskil mujal kui genekas
Vasta
#97

Tollel kellal on õli või muu säärane sees, et seier ei hakkaks "hüppama."
Vasta
#98

Kusjuures on uutel autodel kirjutatud esiklaasi "sulatamise" kohta talvel, et parema effektiivsuse lisamiseks lülitage sisse konditsioneer ja sättige temp. reostaat vastavalt "maitsele". Kas sain millegist valesti aru, ma ei usu, kuna talvel ühel uuemal Focusel panin puhumise klaasi peale ja vöttis ise konditsioneeri järgi..
Vasta
#99

kui klaasisulatusele panna, siis ford peabki kondipeale lülitama, kui ei lülitu, on mingi probleem

Blue 132KW
white 150KW
Vasta

Kärmelt abi vaja
kui keerata rooliotsa kinni aga mutrit ei saa kinni pingutada kuna see vaste, mille külge mutter läheb käib ringi. Vana lahti keeramisel oli sama keis, et ei saamud lahti keerata, pidi lõikama. Süsteem juba loksub aga sõita on hirmsalt vaja.
Tänan

Natuke jama pilt aga ehk abiks. Jut käib sellisest rooliotsast ja sellest mutrist ja "vastusest"
http://www.ladu24.ee/et/ladu1/2998/5,22,0,1/63042

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne