kere-remondi lühikonspekt

Mõni ütleb et pulber ei pidavat plekkveljele hästi peale jääma, ma ei teagi, arvamusi tundub olevat sama palju nagu tagumikke.
Vasta

Mis oleks kauakestva tulemuse retsept? 34 aastat elu näinud "kolhoosiauto" ehk mosse pirukas. Tahaks talle uue kuue anda mingihetk. Mingil eluperioodil on üle värvitud. Plekk haljaks+roostemuundur +happekrunt+ täitevkrunt...+Glasuriti pinnakas jääks vast hea? Võiks ikkagi kesta Smile Või roostemuundur antud juhul üleliigne?

"Kõige kõrgemad lennud algavad madalalt"
Tegelen autofotograafiaga. Kui huvi,võta ühendust!
Vasta

(10-04-2020, 12:37 PM)HendrikR Kirjutas:  Mis oleks kauakestva tulemuse retsept? 34 aastat elu näinud "kolhoosiauto" ehk mosse pirukas. Tahaks talle uue kuue anda mingihetk. Mingil eluperioodil on üle värvitud. Plekk haljaks+roostemuundur +happekrunt+ täitevkrunt...+Glasuriti pinnakas jääks vast hea? Võiks ikkagi kesta Smile Või roostemuundur antud juhul üleliigne?

Kui alusvärv on säilinud, ei roosteta ega kooru siis matista ja tuiska uus kiht selga.
Vasta

Glasuriti pinnavärvi asemel võib kasutada ka PUR-i, tuleb ehk odavam.
Pintaväri laiendatud e. 730 veoauto sari võib muidugi liialt kulukaks minna.
Vasta

(10-04-2020, 15:56 PM)tõnn Kirjutas:  
(10-04-2020, 12:37 PM)HendrikR Kirjutas:  Mis oleks kauakestva tulemuse retsept? 34 aastat elu näinud "kolhoosiauto" ehk mosse pirukas. Tahaks talle uue kuue anda mingihetk. Mingil eluperioodil on üle värvitud. Plekk haljaks+roostemuundur +happekrunt+ täitevkrunt...+Glasuriti pinnakas jääks vast hea? Võiks ikkagi kesta Smile Või roostemuundur antud juhul üleliigne?

Kui alusvärv on säilinud, ei roosteta ega kooru siis matista ja tuiska uus kiht selga.
Tundmatu alusvärviga võib krundikihi kahe värvi vahelt ära jätmine olla ehku peale minek.
2018 suvel värvisin igapäeva auto värvitööde käigus lakialuse pinnakaga (2-komponentne, sama mis autole läks) ka proovivärvimiseks plekkveljed üle. Velgedel oli eelnevalt peal ca. 2-3 aastat veel varem värvitud Hammerite (1 komponetne). Pind sai enne karestatud ja silikoonpesuga puhastatud analoogselt ülejäänud värvitavate pindadega. Nüüd kaks aastat hiljem 2020 kevadel viskas survekaga velgesid pestes selle viimase värvikihi velgedelt osaliselt maha. Tõenäoliselt oleks siinkohal võinud aidata kahe värvi vahel täitevkrundi kasutamine, mis oleks erinevad värvikihid omavahel paremini sidunud.

Selline idee kuna olen kuulnud auto pinnavärvi võimalikust mahakoorumisest kui värv ilma vahepealse kruntimiseta otse haljale plekile lasta.
Vasta

(10-04-2020, 15:56 PM)tõnn Kirjutas:  
(10-04-2020, 12:37 PM)HendrikR Kirjutas:  Mis oleks kauakestva tulemuse retsept? 34 aastat elu näinud "kolhoosiauto" ehk mosse pirukas. Tahaks talle uue kuue anda mingihetk. Mingil eluperioodil on üle värvitud. Plekk haljaks+roostemuundur +happekrunt+ täitevkrunt...+Glasuriti pinnakas jääks vast hea? Võiks ikkagi kesta Smile Või roostemuundur antud juhul üleliigne?

Kui alusvärv on säilinud, ei roosteta ega kooru siis matista ja tuiska uus kiht selga.

Olen ise päris mitu mosset taastanud ja mitmeid kõrvalt näinud kui tehakse. Kauakestva tulemuse saavutamiseks on mõistlik servad ja sisemused lasta liivapritsida ning suured pinnad plekini lihvida. Mosse plekk on nii kehva kvaliteediga, et terve autopeale on sadu kohti kus rooste on juba värviall mida näeb alles haljaks lastes.
Vasta

Kas keegi teab kus kohast oleks tartumaal võimalik klaasipuru osta? Vaja oleks üks 2101 põhi puhtaks lasta, liiva kasutada ei taha.
Vasta

Küsiks värvipüstolite kohta. Poes on krundipüstolid ja värvipüstolid. Krundipüstolil düüs suurem aga kas neil peale selle midagi veel erinevat on?

Näiteks, kui ostan siit nn. krundipüstoli 1,6 düüsiga ja sinna juurde eraldi 1,3 düüsikomplekti värvmiseks, kas siis on hea sellega värvida?

Sagola Classic Pro 1.6 HVLP

Düüsikomplekt nõel+düüs 1,3 (3300, ClassicPro)
Vasta

Tervist!
Kas keegi on ZAz 968M- le mingi teise auto küljekarbi välisplekid külge keevitanud? Olemas on Zaz-i nõuka-uued küljekarbiplekid, kuid nende profiill on mööda.
Vasta

Korrastan üht vanemat mercedes, küsimus oleks seoses salongi pôrandaga. Läbiv rooste välja lôigatud ja keevitused tehtud. Kuidas ülejäänud põrandaga käituma peaks? Vana isolatsioon eemaldatud kôik, kohati mônes kohas pindmine rooste. Panna sinna roostemuundurit( millist soovitaksite ) hiljem kôik ära lihvida ja kruntvärviga üle teha kogu põrand?

Tuttav soovitas lihtsalt lihvida pindmine rooste ära ja hammeritega üle tômmata pôrand. Tundub liiga lihtne, et ka hea oleks..

Igasugune abi teretulnud!
Vasta

Miks peaks põrand erinema muust autost et sinna vaid krunti või ehituspoe Hammeritet plätserdada? Kui tahad et hea saaks, siis ikka mehaaniliselt rooste minema - roostemuundur - happekrunt - täitekrunt - pinnavärv.
Vasta

Meenus, et sai paar aastat tagasi talvel T-25'le tõstuk haakesse aretatud (tõstuki mastile kolmnurk keevitatud ja tugijalad). Kuna ilmad olid külmad, siis ei olnud võimalust ega viitsimist värviga mäkerdada. Ning nädalaga oli ta seal vihma käes ilus pruun keevituskohtadest. Kevadel tõmbasin ta 5-10% fosforhappega üle pintsli abiga paar korda ning see hall/must fosfaadikiht ei ole sealt siiamaani rooste läinud pmst. Värvimiseni seal ei jõudnudki.
Vasta

Ilmselt ei ole vähegi oma projektidele kvaliteedigarantii soovijad taoliseid katseid teinud. Auto keretööks on omad materjalid, aiaposti võõpamiseks omad. Ning konspiratsiooniteooriad a la äkki on pohlamoos autole määrituna parem roostekaitse kui keretööks kasutatavad - see läheb juba MMS-teooriate valdkonda. Mis pole vast tehnikainimeste "usk" Smile
Keeran meelega vinti üle - mitte paha pärast, aga visualiseerimiseks, mis suunda see mõttearendus kisub.

Aga hammerite viiteid (sh mahakoorumist) foorumist leiab - töötad ehk olemasolevad nn aiapostivärvi jutukillud läbi ja teed kokkuvõtte?
https://forum.automoto.ee/search.php?act...order=desc

Ka katsetamine on alati welcom - saab ju tõesti nt kirvega naela puu sisse lüüa. Paremal juhul isegi kruvi. Ei ole tingimata haamrit või akutrelli vaja ja nt nael püsib vast sama hästi, kui haamriga löödu Smile

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

(23-03-2021, 14:28 PM)wax Kirjutas:  Miks peaks põrand erinema muust autost et sinna vaid krunti või ehituspoe Hammeritet plätserdada? Kui tahad et hea saaks, siis ikka mehaaniliselt rooste minema - roostemuundur - happekrunt - täitekrunt - pinnavärv.
Igivana vaidlus, aga minu kogemuse järgi: rooste minema - roostemuundur - epokrunt - täitekrunt - pinnavärv. Happekrunt roostemuunduri peal ei täida oma eesmärki. Epokrunt on kindel tõke niiskusele, happekrunt ja täitekrunt on poorsed ja jätavad niiskuse sisse. Tasub meeles pidada, et epot ei luba paljud tootjad happekrundile kanda.
Vasta

Kas keegi äkki teab, kas klassikaline Wenfex värvieemaldaja on turult täitsa kadunud või eksisteerib edasi mingi muu nime all? Hankisin selle asenduseks K-Rautast mingit lätlaste tehtud jooki, Rilak nimeks, aga tundub nagu et selle kraad ei ole päris see mis peaks olema - kuigi lõhn ja värv on õiged, siis värvi õgib maru aeglaselt. Wenfexiga ma nagu mäletan, et auto pinnavärviga kaetud paneel sai 20-30 minutiga haljaks, aga seda pidin kaks korda peale kandma ja lõpuks veel pakkekile peale tõmbama, et üldse midagi toimuma hakkaks. Tund aega pärast määrimist oli asi lõplikust õnnest veel kaugel, jäi ööseks sinnapaika, eks homme ole näha, aga lootused eriti kõrged ei ole. Muidugi ei tea, võibolla sattus seekord parem värv, aga ei usu väga.
Vasta

Umbes 8-10a tagasi muutus see vana hea wenfex pehmeks. Turundatakse siiamaani sama nime all kuid on umbes sama efektiivne kui pohlamoos. Toona sai rohkem mööblilt värvi eemaldatud ja ainuke töötav variant oli nitrolahusti, kaltsud, kile ja aeg. Ei usu et karmistuvate keskonna nõuete valguses midagi paremaks oleks läinud.
Vasta

Kuskohas seda sama nime all turundatakse?

Nagu ma ütlesin, 5a tagasi see "pohlamoos" töötas mul kenasti. Suur loodusesõber olen ka, ainuke probleem on hankimises.
Vasta

(25-03-2021, 12:36 PM)Jesper Kirjutas:  Kuskohas seda sama nime all turundatakse?

Nagu ma ütlesin, 5a tagasi see "pohlamoos" töötas mul kenasti. Suur loodusesõber olen ka, ainuke probleem on hankimises.

Vt. Espakist - kliendilehes oli eelmine aasta Nelf Wenfex Super seal olemas
Vasta

Mitte paha pärast, aga populaarsesse Ameerika otsingumootorisse sõnade sisestamise abi ei ole mul tarvis. Tarvis on värvieemaldajat Smile
Vasta

(25-03-2021, 13:32 PM)Jesper Kirjutas:  Mitte paha pärast, aga populaarsesse Ameerika otsingumootorisse sõnade sisestamise abi ei ole mul tarvis. Tarvis on värvieemaldajat Smile

Kumb võtab rohkem aega - kas foorumis kribamine või 1 kõne Espakki?
https://espak.ee/e-tellimine-alates-11-03-2021/
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne