#1

Niisiis, mul avanes võimalus saada sugulase käest tasuta suhteliselt idealses korras 66 kere. Puudu on tal rattad ja mootor, muu olemas. No klaasid on vaja vahetada, kuna külatatid on sinna augud sisse visanud, kuid see väike probleem. Masina toon kunagi kevadel ära endapoole, sest praegu pole aega ja raha.
Nii nüüd hakkan teid küsimutega pommitama ning kui kellegil on, siis sooviks ka võimalikult palju skeeme.
Kõrvalkülas sõidab ka üks teine Gaz 66, millele on peale pandud Belarusi mootor, sellest ka küsimus, et kas Belaka mootorit on raske 66 peale ehitada? Ja kui kellelgi kogemusi on, või siis informatsiooni, mida vaja ümber teha, siis oleks väga tänulik.
Aa ja praegu veel üks küsimus, et kas 66-le sobivad ntx Gaz 53 rattad alla, mõtlesin, et saaksin nood rattad ajutiselt, et ära tuua enda poole?

Hetkel rohkem küsimusi pole, kuid varsti lisandub neid kindlalt. Teema tegin siia, kuna masin pole veel minu hoovis, et teha Projektide alla teema. Aitäh kõigile kes aidata saavad!
Vasta
#2

53 rattad lähevad ilusti alla aukude vahe on sama.
Vasta
#3

Aitäh, hea et sobivad, sest 53 rattad on juba olemas. Kui nüüd isa nõusse saan, siis võibolla toob kuu jooksul ära, sest peale külma on läbi metsa suhteliselt raske tuua. Kahjuks puudub ka sõiduk millega mööda teed tuua.
Vasta
#4

ralliace16 Kirjutas:Aitäh, hea et sobivad, sest 53 rattad on juba olemas. Kui nüüd isa nõusse saan, siis võibolla toob kuu jooksul ära, sest peale külma on läbi metsa suhteliselt raske tuua. Kahjuks puudub ka sõiduk millega mööda teed tuua.
Peale külma peaks ju hoopis kergem olema. Tahke maa kannab paremini.
Vasta
#5

Ta rääkis, et peale külma, kui on pehme, on raske tuua. Ta mõtleski, et külmaga kergem tuua.
Vasta
#6

ralliace16 Kirjutas:... kas Belaka mootorit on raske 66 peale ehitada?

Tehniliselt - suhteliselt lihtne. 80te lõpul masspaigaldati neid nt 51/52dele. Piisab nt vaheplaadist jõuülekande vahele.

Samas tuleb Sul korda ajada paberimajandus ARKiga - ümberehitusload, ekspertiisid jms. Kui on kindel plaan sellise asja tegemiseks, soovitan alustada asja kohaliku ARK vastavaid asjamehi (tehnikaosakonda ja nende eksperte) külastades.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#7

valdo Kirjutas:
ralliace16 Kirjutas:... kas Belaka mootorit on raske 66 peale ehitada?

Tehniliselt - suhteliselt lihtne. 80te lõpul masspaigaldati neid nt 51/52dele. Piisab nt vaheplaadist jõuülekande vahele.

Samas tuleb Sul korda ajada paberimajandus ARKiga - ümberehitusload, ekspertiisid jms. Kui on kindel plaan sellise asja tegemiseks, soovitan alustada asja kohaliku ARK vastavaid asjamehi (tehnikaosakonda ja nende eksperte) külastades.


Ei ole see nii lihtne midagi, MTZ mootor tunduvalt kõrgem,, karter jääb täpselt silla kohale pead kas sisselõike tegema või vedrudest autot ülespoole tõstma, mootori tagumine tala jääb ette. GAZ 51 või 53 käigukasti ei soovita diisli pöördemoment lammutab selle kähku ribadeks, tehniliselt on palju lihtsam ZIL käigukast paigaldada, hooratta otsalaager sobib samuti ZIL-i siduriketas. GAZ 66 on veel vähem ruumi kui 53.
Vasta
#8

Suured tänud veelgi kõigile abi eest, Belarusi idee tuli sellest, et kõrvalkülas on selline liikuv isend olemas, veab iga paari päeva tagant lepapuid 30km kaugusele. Aga siis see tõstatas minus uue küsimuse- nimelt sooviks teiepoolseid soovitusi, millist mootorit paigtada? Kindlasti peaks tal natuke jõudu olema, kuna on plaanis teda ikka kasutama hakata, siis võiks soovitavalt olla diisel, kuna mul on võimalus saada legaalset diiselkütust turuhinnast natuke odavamalt. ARKis pole plaanis arvele võtta, kuna mul kogemused räägivad juba ette, et see lihtsalt ei tasu ära. Parem putitan viimse peale üles ning plaanis nagunii selle isendiga oma kodu piiridest lahkuda pole.
Ärge nüüd kartke, mingiks lõhkumise masinaks ta ei lähe. Plaanis on ta lihtsalt ära tuua enda poole ning korda teha, sest ta on mitmeid aastaid niisama seisnud. Parem ikka minu juures ja korras, kui niisama lasta mädaneda. Muidugi eelkõige tahan teda seepärast, et mul on selline rumal sõltuvus milleks on internet. Ma istun päevad läbi sees, ainuke asi mis mind eemal hoiab on mingi isendi sättimine. Invakäru ka hetkel seisab, ootab suve, et saaks endale uue värvikihi.
Vasta
#9

See ümber ehitus lihtne kuna kõike vajaliku poest saada.Hooratas,vaheplaat,koda.

Lõtk ei ole loks!
Vasta
#10

Natuke ehk kandub teemast mööda aga küs gaz 66 diffri kohta, et kui kiiremini sõita on kuulda diffri paukumist ning aeglaselt sõites ja keerates on tunne justkui käib läbi selline kolks. differ on kasutuses gaz 53-l. kas selline paukumine ja kolksumine on normaalne? muidu tundub differ igati töötavat
Vasta
#11

ants11 Kirjutas:Natuke ehk kandub teemast mööda aga küs gaz 66 diffri kohta, et kui kiiremini sõita on kuulda diffri paukumist ning aeglaselt sõites ja keerates on tunne justkui käib läbi selline kolks. differ on kasutuses gaz 53-l. kas selline paukumine ja kolksumine on normaalne? muidu tundub differ igati töötavat

Loomulikult ei ole normaalne - kas midagi on juhtunud laagritega (vahel kisub kinni) või ülekandega, et asi nii iirkulunud juba, et vahel üle viskab, viltu võtab vms. Niiviisi kolina/klõpsu järgi on raske viga lokeerida, soovitan kindlasti koost lahti võtta. 53 (66) silladifrit on ju nt 51ga võrreldes ülilihtne lahti võtta - poolteljed välja luuk maha ja differ välja.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#12

siit nüüd järgmine küs edasi, et kui tõsta üks pool ratas üles ja seda ringi ajada(teine pool samal ajal on maas) kas siis selle blokeeruva gaz 66 diffri korral peaks üles tõstetud ratas ringi käima või mitte.
Vasta
#13

Natuke 66-est.

Ära hakka sinna mingit imet peale aretama. Russi disla üle 70ne ei lähe ja lärm on kohutav Otsi parem üks originaalne V8 ja tee see korda . Väga hea moto kui korras on. + ilus hääl.
Differ paugub jah asfaldil keerates : see annab märku , et diffrilukk töötab edukalt . Otsesõites ei tohi paukuda , ega koliseda.
Lukk on töötab hõõrdumisele . Ühel poolel on augud , teisel poolel on nukad . Vedru surub nukki vastu teist ketast millel on süvendid .
Kurvi hakka nukkadega ketas üle viskama .
Kui lukk korras , siis peab ülestõstetud ratas paigal püsima.

Andres
Vasta
#14

otsesõites ei paugugi, ainult keeramise peal. ja ülestõstetud ratast käega ringi ajades ei käi ta mitte vabalt ringi vaid kuidagi katkendlikult ja konarlikult(võtab nagu kinni ja ei võta ka)
Vasta
#15

Kui ta katkendlikult käib , tähendab see seda , et lukk lihtsalt kulunud .
Muu hullu ei miskitki.
Vasta
#16

No ma asetaks sinna heameelega originaal bensuka, aga bensukulu läheb liiga lakke. Dislat saan allahindlusega, tasub rohkem ära, siis saaks vahest sõita ka ikka...Big Grin
Vasta
#17

Kus ta siis lakke läheb , kui Sa vahel sõidad ?
Disla ost , aretamine juppide ostmine läheb tunduvalt kallimaks .

Teema umbes selline , et Paneks oma Uazikule mingi uhke väljamaa diizli vahele . Aga aastas on läbisõitu max 300-500 km .
Asjal puudub mõte ju .
Korralik ehitus läheb 15 + ... k eek maksma , ning poole p"#¤ega pole selliseid asju mõtet ehitada .
Vasta
#18

No sellessuhtes teil õigus. Eks ma uurin vaikselt kuidas ja mis ümber teha, sest mootori hakimisega mul probleeme pole... Aga eks kaeb kuna ära tuua saan, praegu paar probleemi tekkinud.
Vasta
#19

Olles nii mõnedki aastad käinud GAZ 66ga Talverallil, ning muidu suhteliselt palju sõitnud, paotaks ka nokka veidi.
Kui 66-st on antud autol järgi ainult raam ning poolsurnud kabiin, soovitaks ta EMEX-isse viia. Juhul kui sul just ei ole kõike puudvaid osi kodus küüni pealt võtta, ning meeletut kirge mutreid krutida, tuleb oluliselt lihtsam osta sõitev komplektne GAZ 66. Neid on saada nii meil kui Soomes, ning mitte eriti suure raha eest kui otsida.
Mingit difri paukumist enda omal ei ole ka täheldanud.
Bensiinikulu korralikult reguleeritud orig. tehnikaga on maanteel 17-20 liitrit. Majanduslikult ei ole diislil mingit põhjendust.

Lugupidamisega,

Grupp Seltsimehi

GAZ 31013 ('92&'93), ZIL 131 '80
Vasta
#20

KULUNUD JAHH LÄHEB KAUA LÄHEBBig Grin MUL ON OMAL GAZ 53SID JA 3307MEID OLNUD MINGI PAARKÜMMEND TÜKKI JA OSAD MILLEDEGA KA OLEN LEIBA TEENINUD ,POLE MUL ÜKSKI ÜLE 30 LIITRI BENTSU TARBINUD ISE OLEN VÄGA RASKE JALAGA ! MASINADKI ON OLNUD TIPP TOPP MOOTORITEGA KUNA OLEN NEID ISE SÄTTINUD JA EHITANUD SIIS KA SÕIDU MÕNU SUUREM. VINGELT JOOKSEB KORRALIK GAZ JA HEA KUULDA SEDA V8 PUHAST LAULU...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne