Etanool + bensiin
#1

Umbes 5 aastat tagasi oli Eesti tanklates müügil bensiin 95EE, ehk etanooli lisandiga, mootor töötas sellega hoopis paremini, kui puhta bensiiniga ja oli ka tavalisest 95-st odavam. Aga enam seda ei müüda, kuna uute autode omanikud tahtsid ka odavat bensiini ja rikusid sellega oma autod ära, ja siis pärast süüdistasid tanklaid, kes ei hoiatanud jne. jne.
Kas tõesti jõutakse osta auto, aga bensiini enam osta ei jõuta?
Vasta
#2

Ega jahh,kui auto jõuad osta,siis peaks ka bensiini osta jõudma,muidu poleks ju auto soetamisel mõtetWink
Vasta
#3

Martti Kirjutas:Umbes 5 aastat tagasi oli Eesti tanklates müügil bensiin 95EE

Praegu ju Statoil müüb paaris tanklas bioetanooli, E85 oli vist mark. Ehk siis segu, milles on 85% etanooli ja 15% bensiini.
Idee järgi see nõuab jah spetsiaalselt seadistatud mootorit, kuna etanooli põlemise aeg ja segu optimaalne koostis on vähe teised.
Ise tahaks mingil hetkel väikese eksperimendi teha, segades seda E85 mingi koguse (25-50%) tavabensu hulka ja vaadata, mis saab. Etanooli juures meeldib see, et selle molekulis on rohkem H-d ja vähem C-d, mis ju võiks idee järgi tähendada vähem põlemiskambrisse tekkivat tahmasadet. Võibolla isegi juba tekkinud sademe vähemaks põlemist. Etanool peaks ka vett siduma, juhul kui on midagi paaki või toitesüsteemi sadenenud. Mootor on 80-ndate aastate karburaatoriga variant ja seda ei viitsi ilmselt ümber tuunima hakata.
Vasta
#4

Marcello Kirjutas:Ise tahaks mingil hetkel väikese eksperimendi teha, segades seda E85 mingi koguse (25-50%) tavabensu hulka ja vaadata, mis saab.

Mis seal ikka saab, külmalt läheb tiba kehvemini käima ja törts rohkem kulub seda vedelikku.
Vasta
#5

Marcello Kirjutas:
Martti Kirjutas:Umbes 5 aastat tagasi oli Eesti tanklates müügil bensiin 95EE
Praegu ju Statoil müüb paaris tanklas bioetanooli, E85 oli vist mark. Ehk siis segu, milles on 85% etanooli ja 15% bensiini.
Idee järgi see nõuab jah spetsiaalselt seadistatud mootorit, kuna etanooli põlemise aeg ja segu optimaalne koostis on vähe teised.
95EE oli mõeldud vanale autole, ja ei nõudnud mootori ümberehitust, aga uue auto omanikud ei jaganud seda matsu ära ja rikusid oma auto.
Vasta
#6

http://www.alexela.ee/index.php?a=static&t=filosoofia&id=1

Kuni 5 mahuprotsenti etanooli ei tohiks küll ühelegi autole mitte sõltumata selle vanusest midagi teha...
Vasta
#7

pppp Kirjutas:http://www.alexela.ee/index.php?a=static&t=filosoofia&id=1

Kuni 5 mahuprotsenti etanooli ei tohiks küll ühelegi autole mitte sõltumata selle vanusest midagi teha...
Mis põhjusel seda siis enam ei müüda?
Vasta
#8

Eks kombati turgu ja kui sai selgeks, et piisavalt suurt tulu oodata pole, siis asi hääbus vaikselt.
Vasta
#9

pppp Kirjutas:
Marcello Kirjutas:Ise tahaks mingil hetkel väikese eksperimendi teha, segades seda E85 mingi koguse (25-50%) tavabensu hulka ja vaadata, mis saab.

Mis seal ikka saab, külmalt läheb tiba kehvemini käima ja törts rohkem kulub seda vedelikku.

Uues autos ei olnud mingit käivitumise vahet küll tunda - pigem käivitus paremini ja viskas tühikäigupöörded külmalt kõrgemale (alla 5 kraadi külmkäivitusi siiski ei olnud). Aga kulus küll rohkem seda mahla - tuntavalt. tankisin tühja paaki (1-2 l max sees) terve paagitäie seda elukat. Kui 98-ga sõites on kulu linnas 10, maanteel 7,5, siis E85-ga oli maanteel 9 ja linnas 12 liitrit sajale kulu. Samas tõusis mootori võimsus kõrgetel pööretel, madalatel pööretel oli jõudu vähem.

külma mootoriga hõljus auto ümber pidev piirituse lõhn, nii et võttis lausa südame läikima, soojaga tuli summutist imal-magusat lõhna. Veel objektiivseid tähelepanekuid: summuti otsast pritsis pidevalt vett (muidu ei ole täheldanud) ja muidu tahmane summutiots sai paagitäiega kenasti läikivaks-puhtaks Smile sooja mootoriga kippusid tühikäigupöörded kõikuma, eriti hullusti siis, kui veereval autol lihtsalt käik välja võtta. Mootori hääl muutus selliselt, et kui statoilis käivitasin, siis alguses töötas mootor nagu ikka, aga pärast ca 10 sek töötamist tõstis tühikäigupöördeid ca 50 võrra ning plahvatuse hääl kadus ära - susin jäi alles ainult Smile ehk et mootor läks tuntavalt vaiksemaks ja seda ei täheldanud ainult mina.

kui ma teaks, et see tihenditele liiga ei tee, siis ainult selle metsakohinaga sõidakski... hea kraam

P.S autoks 2007.a 2.0 mootoriga Ford Fiesta

Facebook @accelerista
Instagram @accelerista
www.accelerista.com
Vasta
#10

Kuna jutt läks sujuvalt atsetoonilt E85 jm etanooli sisaldavate mootorikütuste peale üle, siis lõin teema kaheks.
Vasta
#11

Rootsis sisaldavad bensiin alati 5% etanooli. Keskkonnahuvides ja seob talvel vett. Ise olen kunagi uudishimu pärast oma 1990 a Citroen BX 14ga katsetanud segu 2/3 bensiini ja 1/3 etanool E85. Ei märganud üldse mingit vahet. Kuidas mõjuks mootorile kui pikemalt selle segu pealt sõita ma ei tea.



Citroen DS 21 1970, Matchless 500 twin 1955, K750 1960, K750M 1970
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne