M408 erinevused
#1

Mille poolest erineb 1964.a Moskvitð 408, hilisematest 1965,66,67,68 jne. toodetutest.
Tean nii palju,et samal aastal (1964) oli 408 paraleelselt tootmises 403ga, olen kusagil näinud ka pilti 408 millel on valge rooliratas (tavaliselt on see must)! Kuidas seda seletada?


Vasta
#2

Kogu nõukaaegsele tehnikale on omased arvukad heterogeensed üleminekumudelid. Põhjuseks oli plaanimajandus... loe: ülisage detailide defitsiit, mis sundis eriti just uutele mudelitele üleminekul tihtipeale teatud partiidele vanema malli detaile külge kruvimast. Oli ju tüüpiline, et uue mudeli tootmise logistikas just mingi koostetehas alt ära kukkus.

Loomulikult ei kajastunud selline tegevus ametlikes tootekataloogides jms. Teisest küljest - eks see teeb need mudelid kollektsionääride jaoks huvitavaks Smile

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Valge rooli ratas võiks olla 403 oma!
Enda autol (408) on veel see ise ärasuse, et tehasesilt on kujunduselt 403 ja 408 vahepealne, ei ole ei üks ega teine
ja ees on 403 tuleklaasid, mis võisid olla ka ehk 1965.a??


Vasta
#4

Maz500 Kirjutas:Enda autol (408) on veel see ise ärasuse, et tehasesilt on kujunduselt 403 ja 408 vahepealne, ei ole ei üks ega teine
ja ees on 403 tuleklaasid, mis võisid olla ka ehk 1965.a??

Tuled olid nõukaaajal niiehknaa spetsiaalse tootja valmistatud, mis tarnis neid pea kõikidele tehastele. Kas Su autol on 1950ndate lõpu ja 60te alguse nn "luupklaasid"?

Muide - kui 1950ndate esimesel poolel tulesüsteem muutus (varem käis pirn reflektori külge eestpoolt ja kolme tihvtiga, hiljem tagant ja taldriksokliga ning klaas ja reflektor olid tervik), siis see süsteem jäi muutumatuks kuni 1970ndateni, mil Ameerika tüüpi tulesüsteem asendus Euroopa omaga. Vaid hajutid (st klaasid) olid eri ajastuil nüanssides erinevad.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#5

Minul on 1965 aasta 408,musta rooliga.Tulede kohta ei oska vastata,tavalised valged luupklaasid,tee enda omadest pilti ja ma ütlen kas mul on erinevad.
Vasta
#6

Palju huvitavam on küsimus kui palju on Eestis, 1964.a Moskvitð 408-id! Ma ei usu, et neid saab eriti palju olla alles, ise tean 2-3 tk., lisaks enda omale.


Vasta
#7

paar aastat tagasi omasin ühte ... auto tõin Pärnu-Jaagupist ... ostsin ta teise omaniku käest kelle jutu järgi pidavat olema auto esimene 408 Eestis ... auto sai müüdud koos suure koguse varuosadega kuhugi Rakvere kanti ...endale jäi alles teise omaniku poolt kirjutatud elulugu (hooldusajalugu) ... auto oli helesinine ... kunstnahast istmetega (valge-sinine) ... ees pikk iste ja käigud roolilt ...    
Vasta
#8

xander4 Kirjutas:paar aastat tagasi omasin ühte ... auto tõin Pärnu-Jaagupist ... ostsin ta teise omaniku käest kelle jutu järgi pidavat olema auto esimene 408 Eestis ... auto sai müüdud koos suure koguse varuosadega kuhugi Rakvere kanti ...endale jäi alles teise omaniku poolt kirjutatud elulugu (hooldusajalugu) ... auto oli helesinine ... kunstnahast istmetega (valge-sinine) ... ees pikk iste ja käigud roolilt ...
veits OT, aga
Ei tea, kas pärnu Jaagupis oli palju sellised üliheas korras 408said, aga ega see tegelane, kelle käest masina konatkti said omanud ise tumerohelist M408-sat?
Vasta
#9

mossepower Kirjutas:
xander4 Kirjutas:paar aastat tagasi omasin ühte ... auto tõin Pärnu-Jaagupist ... ostsin ta teise omaniku käest kelle jutu järgi pidavat olema auto esimene 408 Eestis ... auto sai müüdud koos suure koguse varuosadega kuhugi Rakvere kanti ...endale jäi alles teise omaniku poolt kirjutatud elulugu (hooldusajalugu) ... auto oli helesinine ... kunstnahast istmetega (valge-sinine) ... ees pikk iste ja käigud roolilt ...
veits OT, aga
Ei tea, kas pärnu Jaagupis oli palju sellised üliheas korras 408said, aga ega see tegelane, kelle käest masina konatkti said omanud ise tumerohelist M408-sat?

minu teada mitte ... endine omanik oli ostnud endale lääne masina mis sai garaazhi endale ja mosse jäi seega lageda taeva alla ning sattus müüki ... kontakti leidsin kusagilt müügifoorumist ...
Vasta
#10

xander4 Kirjutas:minu teada mitte ... endine omanik oli ostnud endale lääne masina mis sai garaazhi endale ja mosse jäi seega lageda taeva alla ning sattus müüki ... kontakti leidsin kusagilt müügifoorumist ...
Siis pole vist see, 3 a. tagasi oli P-Jaagupis valge/hele 408, väga väikese(loe pea olematu) läbisõiduga(jutt oli 36k km vms.), hinda polnud põhimõtselt ollagi ja masina omandamisega jäin 2 nädalat hiljaks omaenese laiskusest nagu tavaliselt need asjad on... mistõttu ilma jään alati...

Kõigeparem juhus on olnud 1970`aasta zaz 966B, mille kontakt oli olemas AASTA aega, aga hiljaks jäin 15 MINUTIT ,auto läks olematu hinnaga ühele Pärnu kollektsionäärile. Mosse olevat ostnud mingid noormehed...

Aitab kah OT-ist, mis siin ikka heietada...

Teemasse kah, pakun ,et ju said sinu auto valmistamise päeval tehases mustad roolid otsa, sest 403-sid toodeti 64-65 aastatel ikka rohkem, kui 408said ja rool ju põhimõtselt sama.

Samamoodi on osadel enne 1970 aasta seebikatel valge Jalta rool ilurõngaga ja osadel on mustast plastist, aga samase kujuga juba 966-e rool...
Vasta
#11

xander4 Kirjutas:paar aastat tagasi omasin ühte ... auto tõin Pärnu-Jaagupist ... ostsin ta teise omaniku käest kelle jutu järgi pidavat olema auto esimene 408 Eestis ... auto sai müüdud koos suure koguse varuosadega kuhugi Rakvere kanti ...endale jäi alles teise omaniku poolt kirjutatud elulugu (hooldusajalugu) ... auto oli helesinine ... kunstnahast istmetega (valge-sinine) ... ees pikk iste ja käigud roolilt ...

Lp. foorumi kaaslane,xander4:
kas sa mäletad millises suurus järgus oli sul auto kere nr. Minu oma on värvilt sisult, sama mis sinu kunagine auto oli. Kere nr. on minu autol 1024!


Vasta
#12

kerenumbrit kahjuks ei tea ...
auto registreeriti esmakordselt Eestis märtsis 1965 ...
esimene reg.nr. 78-56 ЭСБ
teine reg.nr. 69-95 ΕΑХ (30.03.1974)
kolmas reg.nr. 707 AHM
Vasta
#13

Enda masina kokta ei tea kahjuks nii põhjalikult kui eelmises postituses, on vaid kaks peamist
parameetrit: kere nr 1024 ja v.l aasta 1964.
Nii passis kui auto spilkal olevad andmed langevad kokku. Seega ei ole tegeist mingi ringiehitusega vm sellisega.

403 rooli koha pealt nii palju, et mingis Za ruljomis oli pilt 408 millel valget värvi rool küljes?
Võib olla ka omalooming, ei tea öelda, foto peaks kusagil 1975.a ajakirjas olema.


Vasta
#14

Üks mitte küll eriti palju ütlev pilt minu autost: http://img258.imageshack.us/my.php?image...itsnd6.jpg
Loodan, et on näha kui ei ole antke märku.
Minu autol peaksid olema ka täiseti punased tagatuled, nii stoptule kui suunatule osa, klaasil ei ole ka kirja E2. Need kullase klaasiga tagatuled on uuem ilming, tekkisid nad kusagil 1970.date alguses.
Kui mälu ei peata.


Vasta
#15

Maz500 Kirjutas:Need kullase klaasiga tagatuled on uuem ilming, tekkisid nad kusagil 1970.date alguses.
Kui mälu ei peata.

Juba 69.a detsembris vahetus keretüüp, tagumiste horisontaalsete tagatuledega.
Vana keretüübi püstjate tagatulede kahevärviliseks muutumise aega loetakse jaan. 1967 , ka siis puudus veel E tähistus. Vanade laovarude baasil võis tehasest tulla ka veel üleni punaste tuledega autosi, kuid 68-ndal juba kindlasi kahevärvilised.
Mudelit 408 hakati tootma sept. 1964.
Vast valge rooli kasutamist ei olnud varajase 408 puhul mitte, see oleks liiga "karjuv" kontrast üldise musta plasti taustal, küll aga on rooli keskosa embleem sama, mis M 403-l.
Veel mõned varajase 408 eripärad:
15. nov. 1965 vahetusid esiratta rummude kuullaagrid koonus-rulllaagrite vastu.
mai 1966 plekist armatuurlaua ülaossa pandi pehme kate.
august 1966 tuuleklaasi pesuri jalapump asendus käsipumbaga
22. aug. 1966 siduri ja piduri peasilindri ja pedaali vahelisi tõukurvardaid hakati tegema reguleeritavatena, varemalt kasutati pumpde kinnituse all plekist reguleerpeile.
...
Veel 412 huvilistele teadmiseks
17. okt 1967 hakati tootma unifitseeritud keret nii 408, kui 412 mudeli tarvis. Peamine muudatus oli radiaatorit kinnitavas esipaneelis, kapotti muudeti seespoolt, piki tugevdustala mis varemalt oli sirge, tehti nüüd jõnksuga kõverik, seoses 412 õhupuhasti asukohaga, radiaator muutus ühtseks, aga 408 jaoks toodeti eraldi tuulekoda.
Kuigi jaanuaris 1968 läksid esiistmed lahku kasutati mudeli 412 juures roolikäigukangi kuni novemrini 1968. Mudelil 408 "kolis" kang põrandale alles mais 1973.
Vasta
#16

Tänud informatsiooni eest foorumikaaslane taruvaras.
Sai see moskvitðite ajalugu jälle selgemaks.


Vasta
#17

Ei kuulu sugugi mitte erinevuste hulka, aga mis aastal veeres viimane 408 tehaseväravate vahel välja? Taruvargale vist imelihtne küsimus...
Vasta
#18

Mudeli 2138 tegemise alguseks loetakse veebruar 1976, no eks siis selle ajani lasti välja 408-id. Mudelivahetuse ajal toodeti ka kindlasti hübriidseid "imeloomi".
Vasta
#19

Avastasin veel ühte tesit , mis 1964.a 408 on erinev:
Rooliratta läbimõõt väiksem nii umbes 1 cm kui hilisematel Iz-412 kasutatav rool markeeringuga 408-******
Sai see n.n Izevski rool ostetud, eesmärgiga parema välimusega rool autole külge panna
aga kui mõõdud on nii erinevad siis jääb see ära.
Minu 408 roolirattas on täis plastmassist, Izevski omal on metallvõru ja sinna plastmass peale valatud.
Eelpool mainitud 408 rool puruneb kukkudes kildudeks, ja selle käsitlemisega tuleb ettevaatlik olla, endal kurvad kogemused Sad


Vasta
#20

Mõned pildid Moskvitðist.
http://photofile.ru/users/qwertymipt/131...nImageLink
http://photofile.ru/users/qwertymipt/131...nImageLink
http://photofile.ru/users/qwertymipt/131...nImageLink
http://photofile.ru/users/qwertymipt/131...nImageLink
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne