GPS autos
#1

Arvan, et nii mõnigi siin on seda asjandust kasutanud. Mõtlen just kasutamist, mitte proovimist. Milline variant on parim Eestimaal kasutamiseks (vbolla ka lähinaabrid), kas eraldi GPS-seade (TomTom, Garmin etc.) või läpaka lahendus? Endal kibeleb enne suve midagi soetada - saab ka kodumaad tundma Smile
Et jagage muljeid kasutamisest ja lahendustest! Või saatke (mitte väga pikalt) õigesse kohta, kus sellest räägitakse...
Vasta
#2

Julgen soovitada "mitte-spetsiaalset-autonavigaatorit" aka tomtommi ega nüvit. Jah, need on toredad asjad... aga nendega pole peale auto mujal miskit peale hakata (akude 5-tunnine kestvus on absurdselt vähe ja sellest saad koleruttu aru!!!). Neid ei võta metsa kaasa, neid ei vii merele ega kruvi tsikli külge jne. Üks "õige" kõps peab olema veekindel, paha pole ka ujuvus. "Möliseda" oskavad ka normaalsed seadmed... aga kes see toda irinat üldse tahab kuulata? Üldse kutsun mina neid tilakaid "näpuga tehtud meeste mänguasjadeks"... antagu mulle andeks. Tomtomm autos, tähendab "siidine peedik", vähemalt mõtlemiselt. Naistele aga sobib suurepärasel.

Seega tasub vaadata korralikku mehist käsiplotterit. Talveralli rada tehes sai ajakirjale Paat mõnda hetke tippmudelit testitud, aparaadiga koos soetatava Eesti digikaardiga koos oli konkurentsitult täpseim (joonistas tracki täpselt teejoonele) maantenavigeerija Magellani eXplorist XL. Kahjuks on see paras tellis oma suuruselt ja maksab ka omajagu aga on tõesti hea, tohutute võimalustega ja suure ekraaniga. Samas on Magellani kaarditarkvara pisut "avatum" ja seda saab modifitseerida.

Moodsaima tehnoloogiaga oli Garmin GPSmap 76CSx, selle prose on hea ja masin ise tundlik. Aku kestab megakaua, ekraan normaalne. Kasutamismugavus konkurendist parem aga kaardid, eriti merekaardid, Magellanist kehvemad. Samas on Garminil üleilmne fännivõrgustik ja temale leiad igasuguseid imekaarte, mida fännid ise teevad. Näiteks Kuuba kaart olevat täiesti olemas (üks mees on praegu sellisega Kuubal). Miinuspool on püstine ekraan ja kahjuks ei saa ekraanipilti kummuli keerata (aga minu üliodaval Itaalia imel saab). Lisaks oskavad tootjad vidinate eest raha küsida, kuid "õnneks on Internet ja eBay Smile

Kallis aga kuradi hea on 15K maksev Garmin GPSmap278. Seda küll särgitaskusse ei pane (suur ja kaalub 400 grammi) aga sellega ei jää kusagil hätta. Vajadusel viib Sind Pariisi tänavakohvikusse "mölisedes", nupuvajutusega võid temast oma kaatril merenavigaatori teha, ei karda ei vihma ega midagi ja akud kestavad 15 tundi, testitud. See on tegija.

Moodsaimad käsikõpsud, mis varsti äkki ka meile jõuavad, on juba jälle üks suur tilu-lilu. Sinna pannakse sisse ajuvabadusi nagu kaamerad ja raadiod ja taskulambid ehk puhast sitta. Lisaks ei taha mõned enam vett pidada. Seega julgeks soovitada Garmini 76CSx'i, sellega võid isegi langevarjuga hüpata ja oma kõrgust vaadata...

Aga milleks üldse Eestis navigaatorit vaja??? Osta Teedeatlas, vaata odomeetrit ja sõida. See lapike maad võiks enamuses isegi peas olla...
Vasta
#3

PlyVal64 Kirjutas:Aga milleks üldse Eestis navigaatorit vaja??? Osta Teedeatlas, vaata odomeetrit ja sõida. See lapike maad võiks enamuses isegi peas olla...
Üritan ikke korralik autojuht olla ja vaatan suurel jaol ikke teed, mitte paberkandjat. Seega häälkäsklused on teretulnud.
Vasta
#4

Mina kasutan Elioni poest ostetud Altina BTGPS+läpaka kooslust, Eesti kaart oli minule liiga kallis ja nii soetasin MarcoPolo Grösse Reiseplanneri, maksis kordades vähem ja kuigi palju on Eesti teid ka peal.

Dad.
Vasta
#5

"Läpaka lahendus" unusta ära, see on eriti tüütu. Mulle isiklikult meeldib kõige rohkem S60 telefoni ja bluetooth GPS-i kooslus, sinna siis maitse järgi soft peale. Ega ühegi navigaatoriga ei saa nii sõita et häälkäsklused peale ja aju võib lukku panna, seega ma selle rolli üle ei tähtsustaks. Lihtsalt vahel on hea pilk peale visata, kas teeots kust vasakule keerata on juba käes, möödas, või peab veel ootama.

Eestis samas ma jätaks selle kulutuse üldse tegemata, kasu on tast rohkem pikemal reisil.
Vasta
#6

Jesper Kirjutas:"Eestis samas ma jätaks selle kulutuse üldse tegemata, kasu on tast rohkem pikemal reisil.
Just, just. Eriti asjaks on navigaator suuremates linnades.
Ja veel tuleb öelda, et spets-navigaatorid a la TomTom metsaskäimiseks ei lähe mitte. Nemad oskavad teid mööda sõita, teede vahel aga on üldiselt "täidsa soo ja kole", nagu Christopher Robini kaardil. Ja vähemalt TomTomil näiteks pole ka läbitud teekonna salvestamist.
Vasta
#7

Ply, rahu-rahu. Kodanik pakkus ühe variandina läpakat, mistõttu ilmselt merendus pole teemaks...

Seetõttu julgen omalt poolt kommenteerida veidi autokasutust.
TomTom on hea võõras linnas asjatades. Kui kavatsetud teeotsast mööda põrutad, arvutab ta suht viisakalt uue teekonna. Seetõttu on minu arvates TomTom üsna hea lahendus. Kas see just peab olema kõige kallim ja parem lahendus, on maitseasi. Sama hästi toimib nutitelefon+tomtommi soft+sobiv naviger.

Ply pakutud riistad on head, kuid nende hind pole just taskukohane igaühele. Pealegi, kuidas on Garmini ja Eesti kaardimaterjali suhe? Korralikult kaetud, huvipunktid olemas...

Läpakas on parem, kui mitte midagi. Aga vajab tegelikult kaardilugejat, kuna päris lihtne on läpaka ekraani vahtides põõsasse põrutada. Ei, mul veel pole neid kogemusi, aga mõned UPS-kogemused on. Ja enam ei kasuta üksinda sõites. Kuigi Regio kaart on ilmselt parim tavakasutaja variant. Loomulikult on topokaardid täpsemad, kuid nendega asjatamine on teema omaette.

Igal juhul tuleb navi kasutamise korral meeles pidada, et navi annab soovitusi, tee valib juht!
Vasta
#8

Jätaks mõned eelnevad väited kommenteerimata, kuigi tahaks. Igaüks kasutab, mida saab (või kasutada antakse)
Kasutanud olen erinevaid kooslusi. Eestis kahjuks õnneks ole vajadust olnud.
läpakas+GPS moodul+MS AR 2002/2005/2006/2007; +Route66+Regio).
Garmin Nüvi 250 eri modides 3tk; TomTom. viimast natuke vähe 20 päeva, kuid mingi ettekujutuse sai.

Kõik sõltub kohast, võimalustest ja soovidest. Läpakas+GPS moodul on eelnevast valikust parim, kogu eelarve samas suurusjärgus korraliku Garmini vms navigaatoriga. muud võimalused pealekauba.
plussid: hea suur ja selge pilt, lisavõimalused, lisahiirega hea kiire juhtida. alates 2006-st hääl juhised jms tilu-lilud.
miinused: suur ja kobakas, sõiduautos vahest kõrvalistmele mahuks. Autost väljudes peab silma alt ära peitma. Suurtel ristmikel näitab küll suunda, kuid ei näita teenumbrit asulat (vanemad versioonid). Väide, et AR2007 on Eesti kaardiga, on õige vaid osaliselt, olemas on vaid Tallinn ja (vigaselt) põhimaanteed, samas ei saa Tallinnas aadressi teekonda lisada ja otsing ei leia. Regio viimane versioon PC-le tundus täiesti "söödav". Paar korda olen sõitnud.

Garminiga aastajagu sõidetud, enamjaolt küll korduvad kohad. Hea väike, hääljuhised, valesti minemiseks peab ise eksima. aga ekraan on väike, ainus vaadatav reziim on 3D ja sellega sõites oled "kotis", st sõidad küll õieti kohale, aga ettekujutust, kus oled ja paiknemist ilmakaarte suhtes ei ole. Toimivat Eesti kaarti ei ole (vist?) Teekonna koostamine suht kiire ja lihtne, samas otsing on nõrgem kui TT-l.
Läbitud teekonda ei salvesta, teekonnas maks 3 punkti (mille järjekorda kontrollida kustutamata ei saa). Erinevad sõidukid, sh jalakäija ja jalgratas.
Arvestab saabumise aega mõneprotsendilise täpsusega (milleks ka enamuses aega ise tarvitan), arvestades tegelikku liikumiskiirust.
Üks suur miinus on vanema mudeli pistik, mis murdus mõne kuuga.

TomTomil oli suurem ekraan ja parem graafika, aga teekonna koostamiseks ja sättimiseks peab palju näperdama. Otsing tunduvalt parem kui Garminil, eelistuste alla mahtus aga vaid mõnikümmend kohta (Garminil enda huvipunkte üle 500 salvestatud ja mälu jagub). sõita on siiski mugavam, juhised on selgemad, näitab pikalt ette nii tee kui mahasõidu nr. ja asula nime. väidetavalt on ka toimiv eesti kaart olemas, aga ise ei kasutanud.

Läpaka hindu teavad kõik, korralik BT GPS maksab juba alla 1000 eek, legaalne AutoRoute 900,-. Oli minu valik mitu aastat ja kui läpakas juba olemas ja ruumi on, siis soovitaks.
Garmini 250 on odavaim aga siiski paras "kirves" (Saksas hetkel soodukaga 250€), paremad mudelid juba läpaka hinnaklassist. Oma raha eest ei ostaks. TomTom oli kõrval 300€ hinnaga, aga siiski piisavalt... Sad ikka ei ostaks. Aga kui Euroopasse minek, siis paberkaardist üksi jääb väheks, mingi elektrooniline vidin võiks kindlasti kaasas olla.

tervitustega
hulgus@ca20euroopa (suur)linnas sel aastal.


Vasta
#9

Endal on Garmini nüvi 250. Sõitnud sellega Hispaanias ja Soomes. Viis ilusti igale poole kohale. Soomes oli ainult üks koht, kus tänav oli ümber ehitatud ja aparaat seda ei tednud veel.
Eestis laseb otsingusse panna ainult Tallinna linna tänavaid. Ülejäänud Eestis näitab ainult seda, kus hetkel oled. TomTom il pidi saama sisestada kogu Eestit.(ise pole näinud)
Tallinnas on temast ikka mõned korrad kasu ka olnud, kui on mingi väga võõras aadress. Või mõnes kohas, kus majadele on numbrid väga segamini pandud.
Välismaal on temaga igatahes hulka parem sõita kui kaardi järgi.
Vasta
#10

Mul läpakas+ autoroute 2007, + viimesel ajal ka mingi navigaatorliides. Olen Euroopas sõitnud üsna palju ja hätta ei ole veel jäänud. Vaatamata sellele, et navigaatorliides on mul alles 3 kuud, enne sain ilma hakkama. Läpaka kasuks muidugi räägib suur mälu maht. Lihtne on zuumida. Ilma navigaatorita sõites meeldis eriti see, et kui teeots kadus käest, siis piisas tänavanime leidmisest ja juba oli jälle kõik korras. Otsing leiab kõik sarnase nimega objektid Euroopa piires, valid sealt õige riigi ja linna välja ja kohe on uus marðruut ekraanil. Kõikvõimalikke arvutusi teekonna, aja ja kulude kohta teeb läpakas vastavalt Sinu soovidele. Miinuseks on muidugi üsna suured mõõtmed. Üksinda sõites ei ole eriti mugava kasutada (koos kaardilugejega aga 5+)
Vasta
#11

sass Kirjutas:Mul läpakas+ autoroute 2007, ...
...Üksinda sõites ei ole eriti mugava kasutada (koos kaardilugejega aga 5+)
alates AR2006 on sinise noole alt saadavad ka teekonna juhised, nii graafiliselt, kui häälega. Väga hea tegelikult, eriti kui mahasõidu teeots "ära peidetud". Sobib "kaarti lugema" küll.


Vasta
#12

Vabandust, aga ei saa üldse aru sellest Autoroute vaimustusest. Kogemusi on versiooniga 2007, kui ma nüüd ei eksi. Esiteks kuhu läpakas autos panna? Teiseks teekonda arvutab asi nagu jumal juhatab, tihti saab käsitsi parema. Kolmandaks crashib programm igal mõeldaval juhul, ja on niisama ka jube aeglane. Normaalselt kaarti uurida ei saa, kui GPS sees on, koguaeg viskab asukohta tagasi, võibolla on viga minu peakujus aga ma ei suutnud seda lihtsalt kaardina sujuvalt kasutada. Neljandaks pole Eesti kohta seal mitte midagi kirjas. Viiendaks ei saa teeotsast mööda sõites uut marsruuti, vaid lihtsalt palju seakisa. Kuuendaks juhatas ta mind suurlinnades pidevalt ühesuunalistele tänavale valetpidi ja keelumärkide alt läbi - kui ma keeldusin instruktsioone täitmast, siis järgnes punkt 4, seakisa.

Lõpuks vihastasin selle vidina peale ja sõitsin Pariisi südalinnast lihtsalt päikese ja sisetunde järgi välja, eksimus optimaalse teega võrreldes oli tühine.

Autoroute on minu hinnangul küll ainult siis hea, kui aastaks oleks mingi 1995 vms.
Vasta
#13

Jesper Kirjutas:Vabandust, aga ei saa üldse aru sellest Autoroute vaimustusest. Kogemusi on versiooniga 2007, kui ma nüüd ei eksi. Esiteks kuhu läpakas autos panna? Teiseks teekonda arvutab asi nagu jumal juhatab, tihti saab käsitsi parema. Kolmandaks crashib programm igal mõeldaval juhul, ja on niisama ka jube aeglane. Normaalselt kaarti uurida ei saa, kui GPS sees on, koguaeg viskab asukohta tagasi, võibolla on viga minu peakujus aga ma ei suutnud seda lihtsalt kaardina sujuvalt kasutada. Neljandaks pole Eesti kohta seal mitte midagi kirjas. Viiendaks ei saa teeotsast mööda sõites uut marsruuti, vaid lihtsalt palju seakisa. Kuuendaks juhatas ta mind suurlinnades pidevalt ühesuunalistele tänavale valetpidi ja keelumärkide alt läbi - kui ma keeldusin instruktsioone täitmast, siis järgnes punkt 4, seakisa.

Lõpuks vihastasin selle vidina peale ja sõitsin Pariisi südalinnast lihtsalt päikese ja sisetunde järgi välja, eksimus optimaalse teega võrreldes oli tühine.

Autoroute on minu hinnangul küll ainult siis hea, kui aastaks oleks mingi 1995 vms.

1. paigutamine: nõustun sinuga, aga suuremates liiklusvahendites ei ole muret.
2. teekond. Jah, AR aneb aeg-ajalt segast, aga selle vältimiseks vaja sõidukiirused optionsite alt paika sättida ja iga kord teekonda koostades see kriitiliselt üle vaadata.
3. Pangestumine, Jah, jamas minul ja pikalt. Kuni taipasin Altina GPS-ist loobuda. Globalsat BT ja töötas 24/7 (W xp home ja regatud AR)
Kiiruse poolest teeb tagantjärele mõeldes igale navile ära. Täpsusest ja kiirusest piisab et imeväikesel ringristmikul õige teeots leida, või teeremondi ajal vastasuunda minnes AR segadusse ajada.
saab kaarti uurida, korista lihtsalt "keep position centered" eest linnuke (ajutiselt) maha. v. lükka juhised välja. (nõustun näppimist on rohkem, kui navides).
5. ei saa jah, peab ise "recalculate route" nuppu tallama (GPS aknas). olevat lubadus, et uuematel versioonidel saab automaatne ümbersuunamine olema. (Kuigi tegelikult automaatsed asjad ei ole alati head)
6. ma olen korduvalt kahelnud AR otsustes, tänavate valiku osas teinud omaenese tarkuse järele ja 99% on AR peale jäänud. Üldjuhul kõik ühesuunalised ja liikluseks suletud tänavad peal.

Igal omad head ja vead, praegu kasutan AR ainult marsruutide koostamiseks ja kalkulatsioonideks. Igaks juhuks Garmin kaasas. Julgeks väita, et üks parima hinna/omaduste suhtega asju, mis norm. raha eest EU kohta saada.
Arvestades kogu Navinduse arengut, peaks aasta paari jooksul täiesti mõistliku hinnaga asju tulema, loodetavasti suurema displeiga ja mobiilsemad. Tahaks ise ka metsa minna ja taskusse panna.


Vasta
#14

Väga huvitavad probleemid:
1. Läpakas käib selleks ettenähtud alusel ja on korralikult kinnitatud, kui sul läpakas autosse ei mahu siis - osta endale auto... mees!
2. Kuivõrd targutad sa AR2007 juures, siis jah, ei suuda ka mina aru saada m$i loogikast tee arvutamisel aga ... selleks, et ei saaks rumalaid vastuseid, ei ole mõtet esitada rumalaid küsimusi ehk kaarti saab konfida tegema sellist teed nagu sa soovid pluss mõningaid nõkse tuleb ka teada. Minule AR ei meeldi ja seepärast kasutan MarcoPolot(saksa kaart on marcol parem).
3. Meite seltskonnal pole AR veel kordagi ämbrisse käinud, pigem on olnud probleeme masina BT draiveriga aga see teine teema. Kasutusel on muidugi kas HP, Dell, IBM, Toshiba vms valge masin. AR piramises ja manuaali mittelugemises võib süüdistada ainult kasutajat, iseenesest on AR vakkin juuserfrendli oma kaardi käänamiste, zuumimiste, ja kakuleerimiskiiruses.
4. AR omab ja idaeuroopa kohta kaarti ... aa mai viitsind uurida kas sama raha eest või lisapappi eest.
5. Kaardi uuestiarvutamiseks on olemas nubu, mis viidates p3-le saab reeglina hakkama enne järgmist pööret. Iseasi kas mööda sõitmine vahel kahju asemel kasu ei too, jätad kaardi uuestiarvutamata ja vaatad mis järgmise nurga taga ka huvitavat on ning roomad kusagil mujal jälle "Tracki" peale tagasi. Selle välimiseks on hea kasutada GPS-Piloti(vms nimega junni) mis sulle korduvalt teatab, kui kaugel on järgmine pöörang.
6. Vaata p2 lõppu.

Mis mulle veel läpaka puhul meeldib on see, et uue kaardi saad sikutada suht väikeste kuludega peale ja vahel ka muid softe proovida ning ei pea autos kaasa vedama dvdmängijaid ja kui tahta internetti kasutada, siis saab sama kastiga kõik tehtud. Aga eks igal ühel on oma arvamus asjast ... või siis mitu.

Ühtlasi meeldib mulle raha kokku hoida mõttetute vidinate pealt, korralik GPS maksab 5K, aga teha pole taga peale autos vedelemise muud midagi, arvuti koos BT gps vastuvõtjaga läheb 15k ja sellega saab muudki tehan tx porni vaadata, tõsi gpstilulilu millega ka porni vaadata maksab 1keur ja ekraan on 7" ning hoidma peab seda autos. Plus softi uuendamisega seotud jebla ning rahakulu.

Dad.
Vasta
#15

Ma loen ja imestan. Ainus koht, kus tõesti oleks VAJA suurt ekraani ja täpset kaarti, on meri. Merel ei saa sõita mingite liikluskorraldusvahendite järgi, märgistatud laevateid on kogu maailmas väga vähe... seda võrreldes kogu navigeerimispiirkonnaga. Aga miskipärast saavad meremehed hakkama ka 3-tollise ekraaniga kõpsuga, lisaks on alati veesõidukis ka paberkaart, mida üks mehe nime kandev tegelane oskab kasutada. Keegi ei virise ja kuni 200-300 K maksvasse sõidukisse väga tihti üle 4-tollist ekraani ei paigutata. Paarimillisesse riista ostetakse siis suure ekraaniga plotter...

Nüüd ei saa maismaa-mehed ilma 15-tollise läpakata hakkama??? Autoga ei saagi mujal sõita, kui märgistatud teel. Autoga saad peaaegu suvalisel hetkel seista ja MÕELDA. Vaatad kaarti ja kõpsust koordinaate, paned oma punkti kaardile ja sõidad edasi. Kuhugi OTSA sõita pole võimalik. Eksida pole võimalik.

Ma saan aru, et maismaa navigaatorit on vaja päästeteenistustel, kiirabil, politseil, taksojuhtidel, väikekauba laialiveoga tegelejatel aga teistel ei ole seda vaja. See on abituse sündroom, eriti käib see omas kodus (ehk Eestis) navigaatoriga sõitjate kohta. No ja erandkorras sobib läpakasse digitud paberkaardi ja kõpsuga sõita kohtades, kus "ei ole mitte midagi". Kogemus Vepsa metsadest, seal tõesti on selline asi vajalik. Sest täiesti võõras "mets" võib olla 50X50 km soid ja rabasid...

Priit, alati kihvatab, kui inimesed ennast abituks ja lolliks tunnistavad.
Vasta
#16

Täpsustus ... 17" läpp on vaja Wink

Ja seisma ei saa jääda vahel kohe mitte ... ega see meri pole kus paned mootori seisma ja viskad ankru sisse Wink

Dad.
Vasta
#17

Veidi OT, aga Priidu juttu lugedes tuli meelde, kuidas ma eelmine sügis tsikliga Järva-Jaanist mööda otsemaid külateid Tagadisse sõitsin - kaardiks eelnevalt digikaga regio atlasest maha pildistatud marsruut Smile

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta
#18

PlyVal64 Kirjutas:..
Nüüd ei saa maismaa-mehed ilma 15-tollise läpakata hakkama??? Autoga ei saagi mujal sõita, kui märgistatud teel. Autoga saad peaaegu suvalisel hetkel seista ja MÕELDA. Vaatad kaarti ja kõpsust koordinaate, paned oma punkti kaardile ja sõidad edasi. Kuhugi OTSA sõita pole võimalik. Eksida pole võimalik...

Mulle meeldivad Sinu sõnavõtud Smile

edu,
a.


Vasta
#19

Dad ja Hulgus, ok, kui teil töötab siis mis ma siin ikka seletan. Lihtsalt minu jaoks ei ole navigaator eesmärk omaette, et ma sooviks lugeda läbi mingi ilmatuma manuali ja siis kõvasti kuivtrenni teha, et mitte hätta jääda. Ma lihtsalt tahan vajutada play, puhata, limonaadi juua ja aknast Poola lehmi imetleda, sealjuures mitte väga rämedalt ära eksides, ma tegelen päevad läbi programmeerimise ja igasugu tihti vigaste programmide käima putitamisega, ma ei taha puhkusel sama teha. Lihtsalt gadgetina on mobla+TomTomi+bluetooth GPS-i kombo minuarust oluliselt parem ja mugavam riist. Ok, ma pole sellega kuskil pikal reisil käinud, võibolla on seal softis veel hullemad kalad sees, selle pärast ma seda igaks juhuks kiitma ei hakka, aga noh neid softe on ju mustmiljon, mõni ikka töötab. Ja mobla panen iminapaga hoidjasse, gps-i krõpsuga tagaakna peale ning polegi vaja ausat prantsuse poeautot seitsmese bemmi vastu vahetada, et sinna arvutilaud sisse ehitada Smile Rääkimata veel sellest, et läpakat tassid koguaeg kaasas nagu kass poega, telefoni viskad taskusse ja korras.

Ma olen soovi korral võimeline aru saama, et minu poolt loetletud puudustel võivad olla ka mingid muud põhjused kui Autoroute, nagu mingid draiverid ja minu peakuju, aga päeva lõpus ei huvita mind see, kas süüdi on AR, läpakas, Windows, draiver, vms, vaid see kas mu reis on meeldivalt kulgenud või mitte. Ja meeldivalt kulges ta enamuse ajast paberkaardi järgi, navi võtsin välja ainult siis kui oli vaja mõni keerulisem sõlm lahti harutada. Selle pärast ei julgekski soovitada.

Aa ja mis puudutab peatumist ja kaardi uurimist, siis mingil kolmetasandilisel ristikulehel ei peatu ja uuri sa midagi, otsuseid on vaja teha kiirelt ja operatiivselt, vastasel juhul on ees n kilomeetrit ringisõitu järgmise viaduktini, kus tagasipööre teha.
Vasta
#20

dad Kirjutas:Täpsustus ... 17" läpp on vaja Wink

Ja seisma ei saa jääda vahel kohe mitte ... ega see meri pole kus paned mootori seisma ja viskad ankru sisse Wink

Dad.

Nonoh, isegi sellises lombis kui Läänemeri, ei viska seda ankrut ikka igalpool sisse. Piisab juba 30-40 meetrit sügavust, et väikelaeva ankurdada pole võimalik. Rääkimata ookeanist, kus sügavused kilomeetrites Big Grin Ja seisma ei saa ka merel jääda, kui juba ekstreemnavigeerimist on vaja. Siis on tuul ja suur laine. Aga auto peatad kasvõi keset kiirteed või linna peaväljakut, kui tõesti on vaja.

Muuseas, tuhat korda rohkem usuks ma juttu, et rändajal on vaja võõras linnas JALA kodutee üles leida. Hulgud suurlinnas ja kaotad orientiiri (orjentatsiooni võib ka muidugi kaotada, kui Londonis valesse linnaossa sattuda Big Grin ). Vaat siis on ainsaks abiliseks pisike käsikõps. Paned ööbimiskohast lahkudes ukse ees punkti mällu ja goto-funktsiooniga suudad alati magama saabuda. Läpakaga? Ideaalne reisimise GPS on midagi Garmini eTrex Legend HCx'i sarnast. Pisike, patakas kestab kaua, maailma baaskaart on sees, toimib igal pool ja iga ilmaga, vajadusel saab sisse sööta detailsemaid kaarte. See on tõesti "abimees püksitaskus". Ja abitud saavad selle järgi ka autoga sõita...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne