Kas seadusega kooskõlas , või kaval plaan vanametalli saamiseks ?
#1

Ühe minu tuttava inimese auto kojamehe vahelt -
Tsiteerin : "Vastavalt olukorrale on oma auto tarvilik korda teha 15 päeva jooksul. Vastasel juhul juhtub nii et Teid karistatakse trahviga , aga masin viiakse trahviparklasse . Võime jõuda lahendusele - Teie masin võimalik osta vanametalliks TEL 55533*** " Kirjas pole viidatud korteriühistule vaid jäetud lihtsalt tel nr.
Auto on tehniliselt korras . Lihtsalt seisab maja ees ja ootab oma aega. Tegemist ei ole vrakiga . Seisab ta siis ühe viiekordse mustamäe maja ees.
Sarnased sildid olid ka mõningatel teistel seisvatel autodel .

Lugupeetud foorumikaaslased siinkohal tekib mul küsimus , kas inimest saab karistada selle eest , et ta hoiab oma autot maja ees ? Samuti kas auto viimine kusagile trahviparklasse on seadusega kooskõlas ?
Minu arvates ei ole selline asi mitte kuidagi kooskõlas eraomandi õigusega ja vabadustega .Tekkib kahtlus antud isikute pädevuses, kellelt need teated on. See kõlab lausa ähvardusena...
Vanem mees kellele auto kuulub võttis asja nii südamesse , et jäi selle mõjul haigeks ja on mitu päeva voodis olnud
Alvar.
Vasta
#2

Hakkab juba meenutama neid jutte, et autod lihtsalt maja eest vanarauda viidi. See on pigem miski hakkaja majaelanik või tõesti "kaval" korteri- või elamuühistu. Ja muidugi pole see seaduslik.
Vasta
#3

Soovitan helistada jäetud telefoninumbrile, tutvustada ennast n. M. Lao'na ja nõudlikul toonil nõuda selgitust millise õigusega see va metallihunt teid käsutab autot parandama. 99,9% mõne metallihundi vaimusünnitis.

"Vastavalt olukorrale <> on oma auto tarvilik korda teha 15 päeva jooksul <>. Vastasel juhul juhtub nii et Teid karistatakse <> trahviga , aga masin viiakse trahviparklasse <> . Võime jõuda lahendusele <> - Teie masin võimalik osta vanametalliks <>TEL 55533***

Mina sinu asemel küll helistaks ja kiusaks selle vaimusünnitise autorit Big Grin
Vasta
#4

Konkreetset sõnastust ei mäleta, aga katkist või mittesõitvat autot maja ees lõputult hoida ei tohi. Väljaarvatud kokkuleppel maa omanikuga.

Õige ka, magalarajoonides majade vahel niigi vähe ruumi, see pole kindlasti õige koht oma romude hoiustamiseks. Mu enda kodumaja ees 2 autot mis juba üle aasta seisavad (üks neist vist 3a), kusjuures neist ühe auto omanik on elanud selles majas ca 10 aastat, mille jooksul on olnud ca ühe kuu jagu päevi, mil tal mõni mittesõitev romu maja ees ei vedeleks (kokku olnud 4-5 autot, tipphetkel 3tk korraga).

Isikul, kelle murest see teema ajendatud on, soovitaks ühendust võtta korteriühistuga ja vajaduse korral lihtsalt (väidetavalt töökorras) auto käima panna ja ümber parkida vms. Või lihtsalt 15 päeva jooksul see "oma aeg" leida.
Vasta
#5

Eks me õhtul üritame selle isikuga kontakti saada, hetkel andis telefon kinnist tooni. See auto on tõesti sõitev, kui panna bensiin paaki ja aku peale.
Veel üks huvitav tähelepanek : Paarkümmend m. eemal seisvale escordile sellist silti ei pandud . Too on tõesti täielik sveitði juust (pooleldi maa all )
Sellise auto ära viimise vajalikkusest saaks ma täiesti aru, kuid isegi seda ei tohiks teha ilma omaniku loata . Ju se mullamadise escort ei ole neile siis nii kasulik ..
Vasta
#6

Kui selliseid kirju on jäetud ka teiste majade ees parkivate autode kojameeste vahele, siis arvan, et tegu on lihtsalt miskite pisisulide "äriplaaniga". Neil ilmselt kavas autoomanikelt kas siis auto vanametalliks väljapetta või kontrollida, kas kiri kaob esiklaasi vahelt ning alles kirjadega autod lihtsalt omavoliliselt vanametalli viia.

Päris kindlasti tuleks neile helistada ja neid pinnida. Kes nad üldse on, kelle/mille huve nad esindavad ja mis õigused neil on selliseid kirju autodele kojameeste vahele panna (st. nähtavasti on nad jälginud mingeid sõidukeid teatud aja jooksul)

Kindlasti tasub seda kõnet ka lindistada. Igaks juhuks. Ning vastavast kõnest teavitada eelnevalt ka politseid.

Omavoli pole Eesti vabariigis kombeks!
Vasta
#7

Magalarajoonidega on see lugu, et ühistule kuulub reeglina 5m maad maja seinast, ülejäänu, k.a. teed (ja tihtipeale ka trotuaarid) on riigi maa. Kui mingi kobin, siis linnaosavalitsus on pädev koht, kuhu pöörduda. On üksikuid ühistuid, kes on linnalt välja sebinud tüki murulappi, selle asfalteerinud ja märkidega asja reguleerinud, aga neid on väga vähe.
Mul on Õismäel õhtuti tihti see jama, et majaesine kõrvalmaja autosid täis pargitud (kõrvalmaja asub otse suure tee ääres, kus parkimine keelatud). Mina pargin siis sügavamale sisehoovi, järgmise-ülejärgmise maja ette. On tulnud ette sõnelusi ja 'kojamehekirjavahetust'- kuna tunnen end mitte pahategija vaid asjaolude ohvrina, olen endas kindel ja kõik need teemad lõpetanud soovitusega hr.Vassiljevi jutule minna. Füüsiliseks pole asi siiani läinud. Kui läheb, tean, kellele näpuga näidata. Mina m***e ei karda.
Selles osas, kui pikalt mõni auto pargib, pole arvatavasti kuskil mingit ettekirjutust, mina selles probleemi ei näe.
Vasta
#8

Sellega tegeleb tegelikult ju Munitsipaalpolitsei.
Mul seisid ka kolm autot niimoodi valesti ja Munitsipaalpolitseilt tuli kiri.
Vahe küll oli selles, et mul seisid nad Hiiul eramaja aia taga tänavaäärsel haljasalal, mille kohta ma ei teadnudki, et see on hoopis linna, mitte majaomaniku maa. Kuid ka magalarajoonides tegelevad ideeliselt nemad, mitte keegi muu, sellise asjaajamisega.

Stiff Skunk Kustompood - http://www.stiffskunk.com
Diskustom Magazine - http://www.diskustommagazine.com
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee
Vasta
#9

Meil oli kortermajas veel eelmisel aastal parkimisega suuri probleeme - kohti lihtsalt ei olnud, autod pargiti kuidas juhtus ning õhtuti käis tõeline võitlus vabadele platsidele.

Korteriühistu sai lõpuks loa parkimist korrastada ning edasi läks asi kiiresti ja lihtsalt. Iga korter sai võimaluse osta endale (järelmaksuga) sobiva arvu parkimiskohti; saadud raha eest tehti maja ette ja kõrvale korralik kiviparketist autoparkla, mis märkidega tähistati.

Nüüd on oma parkimiskoht alati olemas ja ei mingit haljasalal taidlemist.
Vasta
#10

PilleR Kirjutas:Meil oli kortermajas veel eelmisel aastal parkimisega suuri probleeme - kohti lihtsalt ei olnud, autod pargiti kuidas juhtus ning õhtuti käis tõeline võitlus vabadele platsidele.

Korteriühistu sai lõpuks loa parkimist korrastada ning edasi läks asi kiiresti ja lihtsalt. Iga korter sai võimaluse osta endale (järelmaksuga) sobiva arvu parkimiskohti; saadud raha eest tehti maja ette ja kõrvale korralik kiviparketist autoparkla, mis märkidega tähistati.

Nüüd on oma parkimiskoht alati olemas ja ei mingit haljasalal taidlemist.

Ei tea kuidas teil see võimalik oli. Meil on igal korteril üks parkimiskoht. Autosid on aga pooltel korteritel kaks, ühel isegi kolm. Saaks juurde teha kümmekond parkimiskohta, aga ei saa, sest ülejäänud maa on ühisomandis.Siis peaksid kõik korteriomanikud käima notaris ja loobuma oma osast.Siis kes tahavad ostavad koha. Kui teha aga lihtsalt parkimiskohad(mitte isiklikud) siis sellega ei ole jälle osad nõus, sest nemad ei maksa selle eest, kuna neil polevat vaja. Aasta aega juba vaidlevad.
Vasta
#11

Jopakolla Kirjutas:Ei tea kuidas teil see võimalik oli. Meil on igal korteril üks parkimiskoht. Autosid on aga pooltel korteritel kaks, ühel isegi kolm. Saaks juurde teha kümmekond parkimiskohta, aga ei saa, sest ülejäänud maa on ühisomandis.Siis peaksid kõik korteriomanikud käima notaris ja loobuma oma osast.Siis kes tahavad ostavad koha. Kui teha aga lihtsalt parkimiskohad(mitte isiklikud) siis sellega ei ole jälle osad nõus, sest nemad ei maksa selle eest, kuna neil polevat vaja. Aasta aega juba vaidlevad.

Meid päästis ilmselt see, et maja on küll pikk ja nelja paraadnaga, kuid ainult kolmekordne - ruumi seega oli, lihtsalt parkimiskohti enne mitte.

Parkla osas jõuti ühiselt kokkuleppele ja kohad said isiklikud; paar korterit ei tahtnud üldse, mõni ostis kaks, mõni praegu autota korteriomanik võttis tulevikku silmas pidades ka koha (parklakohaga korterit ju kergem müüa).

Lähedastes tornmajades tehti mõlema maja taha pikk parkimisala juurde (seni sai parkida ainult maja kõrval); isiklikke kohti ei ole, aga vaba ruumi on nüüd alati ka õhtusel ajal.
Vasta
#12

Kodanik Ishijupiga täiesti üht meelt ning lisaks veel omalt poolt küsimused, mis hetkest see 15 päeva jookseb(juhul kui see paberil polnud) ning mille alusel karistatakse. 1. aprill pole veel käes. Kui probleemiks tõesti see ei muutu, et nahaalselt hakatakse sõidukeid vanatehnika(loe vanaraua) huvliliste poolt ära nihverdama. Kuid nad on endast samas märku andnud, üleskutse valvsusele!

Ford Granada
Vasta
#13

Olen rohkem, kui kindel, et telefonil vastab vene hääl (või siis vene aktsendiga): teksti tagasi vene keelde tõlkides on piisavalt konkreetne kiri. Kuid selle eesti keelde tõlkija pole suurt juriidiliste paberite tundja. Seepärast tundub ka tekst pisut imelikuna.
Tegelt, võib kirja panija ka kohtusse kaevata ähvardamiste eest. Mis on elule ohtlikud, kuna vanamees haigeks jäi...
Vasta
#14

Ärge elage linnas! Kolige maale.
Kui ma (maainimene) käin vahel linnas mõnel tuttaval külas, siis käin aegajalt aknast vaatamas, kas auto on alles ja kas klaasi pole sisse löödud. Vahel tuleb paariks tunniks minna mõnele linnaüritusele, siis ma jätan ka auto tasulisse parklasse, sest see paari tunni parkla hind ei ole kunagi võrdne minu närvidega. Ma ei kujuta ette kuidas inimesed saavad rahulikult magada, kui nende autod seisavad lihtsalt tänava peal. Kunagi, kui ma veel ise linnas elasin, jätsin mõned korrad auto tasulisse parklasse panemata ja kummalgi korral ei olnud võimalik hommikul kohe tööle sõita. Ükskord oli keegi üle katuse astunud ja teisel korral oli lukk mingit tatti täis. Polnud ka harv juhus kui naabrimehe õhtul vahetatud uute talverehvidega auto lamas hommikuks põhja peal. Selle kõige kõrval ei tundu üldse imelik kui keegi eelnevalt teatab, et ta tahaks auto ära viia ja jätab veel telefoni numbri. Nii viisakat inimest ei tasuks tümitada.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#15

Kelle maa peal auto seisab -see määrab maa kasutamise tingimused.Suht lihtne tegelikult.Mul maja ees pargitakse muru peale.Linna maa on. Kevadel-sügisel ja nüüd ka talvel on porimülgas terve maja pikkuses.Majaesine asfalt on poriga ühtlaselt kaetud...sealt tassitakse jalgadega seda muda trepikodadesse ja edasi tuppa.Siililegi selge et kõik majaelanikud on huvitatud selle sopamajanduse likvideerimisest.
Aga jah...jutt ikkagi minu poolt suht lühike....välja selgitada kelle maa peale pargitakse?Sellega rääkida ja kokku leppida.
Vasta
#16

Majaelanike mure pikalt ühe koha peal seisvast autost lahti saada on mõistetav, sest kõik eesti inimesed tahavad oma kalli autokesega õhtul ukse ette sõita, et jumala pärast ei peaks 100 m jala käima. Tegelikult ajab ikka närvi pingule küll kui mingi täielim ront (hellitavalt projektauto) seisab aastaid kortermaja ees.
Samas kui auto ei ole muutunud seistes romuks st. tal puuduvad autole iseloomulud sõlmed nagu mootor, rattad või on sisuliselt maa alla vajunud, siis ei saa keegi keelata omanikul auto parkimist reformimata riigimaal asuvas avalikus parklas (nagu Mustamäel valdavalt on) . Romusõiduki omanikule saab munitsipaalpolitsei trahvi teha. Kui auto omaniku tuvastamine on võimatu (puuduvad numbrid, ARK-s omaniku andmed) siis saab kohalik omavalitsus kohaldada ka lammutusse või Kuusakoski viimist.
Vasta
#17

Miks üldse on jutt igasugu ühistute (olgu selleks siis korteri- või majaühistud) peale läinud. seda pole ju poleemikat külvavas kirjateoses mainitud.
Seda ma mõistan näiteks, et kui sõiduk seisab maja ees, milles omanik üldse ei resideeru, siis sel juhul on see tõesti ebaeetiline.
Aga probleemide põhjuseks on antud juhul siiski hõlptulu soovijad ning liiga kõrged elamud. Smile

Ford Granada
Vasta
#18

Saatke raha minu hoiuarvele ,muidu tuleb... Kogu selliste kirjakeste toppimine ja veel enam uskumine on jama.Neil asjadel ei ole mingit seaduslikku alust ,aga saata võite ikka. AITÄH!

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne