Valetav spidomeeter
#1

Küsimus siis selline, et kuidas 1991 Volkswagen Passatil saab spidomeetrit õigemas timmida ja kas see on üldse võimalik.Praegu valetab umbes 25~30 km.
Vasta
#2

Tavaliselt saab reguleerida seda mehhanismi kaarvedru pingusega. Kas kaasaegsetel supermoodsatel autodel see võimalik on - ei tea. GAZ-51, Pobi, ZIMi, DKW, Packardi, Opeli jt isendite omi olen küll probleemideta parandanud/ehitanud/reguleerinud... 06 oma ka kunagi ammu.

Aga võid ju ka Volkari oma uurida ja katsetada - tiri mehhanism laiali ja siis näed, kas ja kuidas Sa kaarvedrule ligi pääsed ja mida seal toimetada saad Smile Kui liim, mõned abivahendid ja eelkõige ja terav mõistus appi võtta, saab ka lahtivõtmatuid koostusid tihti avada/sulgeda ja parandada...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Mul oli ka mõned aastad tagasi huvi vanemate volksude vastu ja siis sai ka spidomeetreid lähemalt uuritud- tulevad lahti küll ja täitsa mõistlikult, ilma suuremate võlumisteta.
Avastasin sellise huvitava asja et kui seier lihtsalt null asendis võlli otsa panna saabki mõõteriista mis aiateibaid kokku mõõdab aga allpool nulli ja isegi seda pulgakest mis seierit nullist veel vähem näidata ei lase on üks valge täpp ja kui vedru vabas olekus seier täpselt selle täpi peale sihtida, ühesõnaga nii et nulli näidates on juba väike pinge sees saabki täpse mõõteriista.
Et peale igat liigutust ei peaks auto juurde katsetama jooksma kasutasin akudrelli spido ringi ajamiseks. Teadsin kuipalju ta enne valetab ja kontrollisin kuipalju rohkem näitama hakkas.
Vasta
#4

Teine võimalus on timmida rehvimõõdugaWink
Vasta
#5

Ja veel lihtsam on oluliste kiiruste möödanäit lihtsalt mõttes juurde arvutada. 50-l +/- niipalju, 70-l naapalju ja 90 naapalju. Polegi rohkem vaja.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#6

Nii suure valetamise puhul peaks tegemist olema tõsisema mehaanilise rikkega. (ajam käigukastis peaks olema plastikust, hambad maas kohati ehk?)

IZ-412 74a. 2*IZ-412 IE 88a. IZ 2715 87 a.
Vasta
#7

Alustaks vast sellest, et kas on tegemist on elektroonilise või mehaanilise spidomeetriga?
Vasta
#8

Tegemist mehhaanilise spidomeetriga.Järgmine nädalavahetus võtan armatuuri laiali ja siis saab täpsemalt aru, et mis ja kus.Aga suur tänu nendele kes praegu vastanud onSmile.
Vasta
#9

Enne spidomeetri sisikonna kallale minemist kontrolli ka odomeetri õigsust. Kui see valetab sama palju, on enne sind keegi reduktori vahetanud (jääb üle leida vaid õige ülekandearvuga reduktor). Kui odomeeter ei valeta, siis on tõesti vaja vedru pingutada jms.
Vasta
#10

Odomeeter ei tööta üldse.
Vasta
#11

Mul jälle selline jama:

Nival mul spidokas näitab ca. 15 rohkem. Kiiremini liigub ka odomeeter.
Milles viga?
SL mossel aga näitab samuti ca. 15 rohkem.

http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/sets
--------------------------------------
Minu albumid
Vasta
#12

Spido ei valeta tavaliselt mingit kindla numbri (näit 10km/h) rohkem erinevatel kiirustel vaid väiksemal kiirusel vähem ja mida suuremaks kiirus kasvab,seda rohkem. Minu VAZ-21061 on igastahes nii:
spidonäit 55,tegelik 48;
spidonäit ca. 88,tegelik 78;
Olen saanud kella peale 155 kuid mis see tegelik kiirus siis oli,pole aimugi...
Ja läbisõidumõõdik näitab koguaeg ühtemoodi sest see on trossi ja hammasratastega jäigalt käigukastiga ühenduses!
Minu VAZ-i läbisõidumõõdik näitab tegelikuses 1 kilomeetri peale tervelt 50 meetrit rohkem. Nii et spido järgi 100km on tegelikult läbitud hoopis 95km!

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#13

Siis sa oled tegelikult ca 136km/h saanud sisse.
Vasta
#14

Odomeeter ei pruugi töötada seepärast, et üks plastmassist ajamirattake (ketastest paremal) on võlli peal lahti ...
Spidokas peaks näitama 500 trossipöörde korral minutis 60 kmh. Näidu tolerants 5-10% ülespoole on ettekavatsetud, sest võimaliku omahälbe tõttu ei tohi ta mingil juhul vähem näidata. Reguleerimiseks on kõige lihtsam seier pealt ära tõmmata ja teises asendis tagasi panna.
Vasta
#15

Potsataja103 Kirjutas:Enne spidomeetri sisikonna kallale minemist kontrolli ka odomeetri õigsust. Kui see valetab sama palju, on enne sind keegi reduktori vahetanud (jääb üle leida vaid õige ülekandearvuga reduktor).

Kõigil 02A tüüpi kastidel on ühesuguse ülekandega reduktor.
Vasta
#16

Ilmselt on sul kunagi odomeetrit keritud ning sellega on mehhanism ära lõhutud ning seier suvalisse asendisse tagasi lükatud. Küsi lammutusest uus kellade plokk ja saad kõigile muredele lahenduse.
Vasta
#17

pritsimees Kirjutas:Ilmselt on sul kunagi odomeetrit keritud ning sellega on mehhanism ära lõhutud ning seier suvalisse asendisse tagasi lükatud. Küsi lammutusest uus kellade plokk ja saad kõigile muredele lahenduse.

Eks ma proovin seda uurida.Aga kas vasakpoolse rooliga auto kellade plokk sobib ka parempoolse rooliga autole
Vasta
#18

Tractorist01 Kirjutas:... kas vasakpoolse rooliga auto kellade plokk sobib ka parempoolse rooliga autole

Kui terve plokk ei sobi, siis vähemalt mehhanism on 99,99% kindlalt identne Smile Selle ümbertõstmine ei tohiks ühele tõsiteaduslikule vanatehnikahuvilisele ju üle jõu käia Smile

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#19

Näidikuteplokk on sõltumata rooli asukohast sama, spido tross on erinev. Kui kogu näidikuteploki sebid, siis vaata, et diisli oma võtad.
Vasta
#20

valdo Kirjutas:
Tractorist01 Kirjutas:... kas vasakpoolse rooliga auto kellade plokk sobib ka parempoolse rooliga autole

Kui terve plokk ei sobi, siis vähemalt mehhanism on 99,99% kindlalt identne Smile Selle ümbertõstmine ei tohiks ühele tõsiteaduslikule vanatehnikahuvilisele ju üle jõu käia Smile
Loomulikult ei käi see üle jõu.Aga alguses proovin vana kellade ploki korda saada.Kui see ei õnnestu, siis tuleb uus otsida.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne