Märgid autodel
#1

Mida tähendavad erinevad omaloomingu ja massiliselt levitatavad märgid/kleepsud autodel?
Sukelduja vari (tavaliselt kleepsuna) tähendab seda, et autokasutaja on "diver" - seda sain praktikas kogeda. Aga mida tähendab kala kujutis? See hästi lihtsustatud kala kujutis...
Vasta
#2

See stiliseerit silk miskite usuhullude märk. Nelipühilased või jehovistid või miskit muud säärast.

loll on loll olla.
Vasta
#3

Kas nüüd nii vängelt, et usuhullude... Olevat neid kalakesi müüdud Saksamaal teeäärsetes kirikutes, vahel on kala silma kohal ka väike rist. Oli 90-ndate algupoolel seal lausa moevärk. Kala on üks Jeesuse sümbolitest. Vaevalt, et kalamärgiga autode omanikud meil suured kirikuskäijad on, eks autod ole koos kaladega Saksast toodud.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#4

Väike otsing saksakeelsetel veebilehtedel annab infot juurde. Kahe kaarjoonega kujutatud stiliseeritud kala oli varakristlaste salasümbol, kuna ristmärgi järgi tunti neid liiga lihtsalt ära ja kiusati taga. Kala on kreeka keeles "ihtys" ja selle saab kokku sõnade "Jeesus Kristus, jumala poeg, lunastaja" algustähtedest. Unustusse vajunud sümboli äratasid taas ellu Saksamaa katoliku kirikud, seal neid "pühi silke" ka müüakse.

[Pilt: Hochrelief_Fisch.jpg]

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#5

Kala märk on näiteks mu õe (kes pole isegi ristitud, muust rääkimata) poolt pruugitaval Tõusva Päikese maa päritolu peresedaanil küljes. Sõiduki esimene rentnik, kes sellega kord ühest Tallinna automüügisalongist välja sõitis, kleepis selle sinna.
Vasta
#6

Et siis kala-sümbol tähendab kristlast auto roolis? Ideekohaselt, ma mõtlen... Teisi variante pole?
Aga milleks on seda vaja autole panna? Mis kasu sellest, kui teine kristlane seda täheldab? Kas laseb teel läbi? Või?.. Smile
Vasta
#7

pigem kala märgiga autod ongi need kõigeihaldatumad kirikupapi autod, millega sõideti vaid pastoraati ja koju. Just need, mida iga eestlane omale saksamaalt osta tahab Wink
Vasta
#8

Võtaks vana teema korra üles. Et mida selline märk autodel tähendab? Naelkummi?
Vasta
#9

41Degree Kirjutas:Võtaks vana teema korra üles. Et mida selline märk autodel tähendab? Naelkummi?

Täpselt nii see on. "Naelkumminduse" algusajal pidid naelikute omanikud enda ära märgistama, et suvekatega sõitjad ei üllatuks, kui eessõitja pidurdades kole hästi pidama saab.
Vasta
#10

Renatus Kirjutas:...
Täpselt nii see on. "Naelkumminduse" algusajal pidid naelikute omanikud enda ära märgistama, et suvekatega sõitjad ei üllatuks, kui eessõitja pidurdades kole hästi pidama saab.

Pigem küll naastrehvinduse keskajal, sest nõuk. ajal kasutati vene tähte "ш" märgi keskel.


Vasta
#11

Seoses naastrehvindusega siis paar sõna nende ajaloost kah, mis ei pruugi minu esituses muidugi absoluutne tõde olla. Kirjutan lihtsalt mälu põhjal paarist repliigist, mis siit-sealt netist silma jäänud.
Tundub, et naastrehvid on suhteliselt uus leiutis. Autoriks väidetavalt inglased ja alles 1978. aastal. Kandsid algselt hüüdnime (äkki kutsutakse neid inglisekeelsetes riikides praegugi nii?) Denver Boots (või oli see nüüd Detroit Boots - igatahes oli mingi USA D-tähega linnanimi). Levisid kiiresti, NSV Liidus täheldati nende olemasolu juba vähemalt 1980. aasta talvel. Millal vastav märk nõukogude autode tahaaknale ilmus (ja kas see oli kohustuslik?), seda kahjuks ei tea.
Vasta
#12

Naelkummidest:

mäletan, et need ilmusid üsna NL aja lõpus, nii aastal 1988-89, ning ka siis olid üsna vähestel autodel, sellest ka erimärgistamine. Võib olla kuskil НИИШП katsepartii tehti aastal 1980, ning anti mõne Keskkomitee teenindavale garaazile, küll massilisse kasutamisse tulid need alles 90-ndatel.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#13

Naelkummid olid üsna levinud kindlasti varem kui 90ndatel! Ma olen istunud 1987. aastal libedaga kraavi sõitnud LADA-s, millel olid naelkummid all. Imestasime veel ja aasisime juhti, et kuidas sa nii heade kummidega kraavi sõitsid; tol ajal valitses ettekujutus, et nalekummidega on võimatu kraavi sõita.
Vasta
#14

Väidan, et naelkummid leiutati 1950ndail Skandinaavias. Ja millaski 1970ndail oli neist siingi juba aimu. Sest umbes sel ajal sai lugeda ajakirjast "Pikker" dialoogi: nael kummi! - Jah, ega naelkummidest ära ei ütleks
Vasta
#15

jätkame teemal: teemast mööda.
Aastal 1988 olid naastrehvid (ja mitte naelkummid) kindlasti levinud ka Eesti pinnal, sest oli au isiklikult sõita kahe Lada-ga milledel need alla olid keeratud ja ш tähistus oli mäletamist mööda sees ka 1985 aasta LE parandustes. (mille järele esimest õpetust sain).
Kusjuures oli tegu mitte nõuk. päritolu, vaid nn idabloki riikide toodanguga, millele valmis pesadesse kohalikud meistrid naastud sisse lasid.

oma esimesed naastrehvid sain Soomest, esimese "päris" autoga kaasa 1992 ja liikur oli aastast 1981.
arvestades tegelikku ls. numbrit (napilt üle 100 tkm), täidetud hooldusraamatut (mille järgi autot kasutati intensiivselt vaid esimestel aastatel) ja tegelikku rehvide seisu, võis vabalt tegu olla esimeste ja ainukeste talverehvidega mis sellele autole soetatud esimestel talvedel.


Vasta
#16

Ka minu '76 Corollal on vist algupärased (uuega kaasa ostetud) naelad kaasas. Välimuse järgi küll, aga kõik üliheas seisus.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne