K: Kolvi treimine
#1

Tervist kaasfoorumlased!

Probleem seisneb selles, et ühel vanal DT-20l on ära kulunud kolb, mis on asendatud (tundmatu) teise kolviga. See kolb pole mõõtmetelt päris õige ja sellega töötada ikkagi ei saa.

Algul mõtlesin varianti, et otsida ikkagi originaal kolbi sellisele isendile, et ehk kellegil kuuri nurgas ikka vedeleb. Aga kui otsingute käigus leidsin vaid veel kolvi ja kolvirõngast ostu kuulutusi, siis jäi pilt veelgi lootusetumaks.

Seega hakkasin otsima kohta, kus saaks treida uut kolbi, küll aga pole mul enam ette näidata ka vana originaal kolbi. Olen tuhlanud internetis nüüd ringi, et leida sobivaid asutusi, töökodasid vms, kes saaks teostada uue kolvi valamist / mõne muu kolvi õigeks treimist, ent mu otsingud ei kandnud vilja. Kindlasti on olemas kohti, kus selline töö probleemiks pole. Nimelt tahangi küsida, et kes, kus ja mis hinnaga keegi midagi teeb?

Tänud tähelepanu eest!
Vasta
#2

Türil tehti vanasti kolbe ja valuvelgi kuid viimase aja kohta andmed puuduvad. Hind aastaid tagasi oli 500 eeku kolb. Äkki mõni selle kandi inimene teab täpsemalt !

IZ-412 74a. 2*IZ-412 IE 88a. IZ 2715 87 a.
Vasta
#3

Türil kolbe tehakse aga tahetakse ikkagi midagi ette mille järgi teha. Ka võtab see aega kuna teeb üks mees muu elu kõrvalt ja võib ka rohkem maksma minna jne jne jne. OÜ Mewitep 55673874 Jüri Meltsas.
Vasta
#4

yukyuk Kirjutas:Olen tuhlanud internetis nüüd ringi, et leida sobivaid asutusi, töökodasid vms, kes saaks teostada uue kolvi valamist / mõne muu kolvi õigeks treimist...

Tänud tähelepanu eest!

Kolb ei ole ümmargune alt, mõõtu ajamine suht käsitöö või kompuuterjuhitaval pingil.
Vasta
#5

Originaalkolviga pole suurt midagi teha, sest arvata võib, et ka silindrihülss on tugevasti kulunud. Iseasi muidugi, kui leiad remontmõõdus originaalkolvi. Lihtsam ja mõistlikum on vast sebida veidi suurema läbimõõduga, aga muidu mõõtudelt sarnane kolb ning hülss vastavasse mõõtu puurida. Sest kolvi pead töödelda või kolvimantlit lühemaks teha on tunduvalt lihtsam/odavam kui uue kolvi valamise/treimisega jännata.
Vasta
#6

Kui jutt käib ikka DT 20-ne kolvist,siis uue valamisel on vaja ju põlemiskamber ka kolvi sisse teha,ilma selleta ju masin ei toimi.
Vasta
#7

Tere!

Kas saad teha pilte, sellest ersats kolvist? Huvitab, mida on kasutatud asendamaks originaali. Tean Võrumaal isat-poega, kes remondivad põka mootoreid. Pole midagi halba kuulnud nende tööde kvaliteedi kohta. Käisin ka nende töid ja tegemisi vaatamas. Nüüd plaanis oma DT 14-le värskust anda. Nemad kasutavad MAZ kolbi, hülssi, rõngaid ja kolvisõrme. Treimist, feesimist, kaalumist ja muud nipet-näpet tööd on, aga asi ka saab.

Onu Mart
Vasta
#8

Tänud kõigile vastajaile!

Kahjuks mul pilte veel pole, kuna pole asja juurde jõudnud, kuid tahaks varakult kolvi välja ajamisega tegeleda. Pean ilmselt kogu selle töö laskma kellegil teisel ära teha, endal selliseid tingimusi pole. Ma ise veel ei tunne seda asja eriti (kuid üritan niipea, kui võimalik ennast kurssi viia), aga kas selle põlemiskambri kolvi sisse tegemine on keerukas?
Vasta
#9

Tervitus!
See põlemiskamber on "puraviku" kujuline ainut jalg ülespoole. See eeldab paksu peaga kolbi. Tänapäeval ei ole sellise keeriskambriga kolvid enam kasutuses. Vähemalt pole kohanud. MAZ kolvil on on ka süvend, kuid mitte nii sügav ja on tunduvalt laiem. Tähtis on ju tekitada keeris töösegu põletamiseks. Väga oluline on saavutada kepsu ja kolvi identne mass originaaliga. Mootor on ju ühe silindriga ja tasakaalustuseks on vahevõllid raskustega.

Onu Mart
Vasta
#10

Põlemis-ehk keeriskambriga kolvid kasutusel traktorite MTZ mootorites
ja mitte ainult vanades mootorites vaid ka uutes.
Vasta
#11

urulooki Kirjutas:Põlemis-ehk keeriskambriga kolvid kasutusel traktorite MTZ mootorites
ja mitte ainult vanades mootorites vaid ka uutes.

Kas nende kolvide mõõdud on ka mingil määral sobitatavad DT 20 omaga? Rolleyes Arvatavasti on muidugi nende keeriskamber ka teise mõõduga.
Vasta
#12

Koolist tulnud poisina sovhoosi töökojas töötades (1984-85) treisin ühele papile T-74 hülsi lühemaks (vist 20 mm) just DT-20 jaoks. Läbimõõt pidi sama olema. Ja mäletan veeljuttu, kui papi rääkis, et muidu pidi T-54 hüls- kolb- rõngad täpselt sobima, aga et juba tollal selline kraam defka oli, siis papi vahetas ainylt hülsi (arvatavastirõngad ka ehk T-74?), st.et sai poolest kulumisest lahti ja ise ütles, et tema eluaja peab vastu. Ja masin töötas tal küll hiljem, ainult papi suri 2 aasta pärast. Mis masinast edasi sai pole minule teada.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne