Õppesõidu veoautod
#21

C-kat sai 2003-ndal Sisuga tehtud, täpset mudelit ei mäleta. E-kat 2004-ndal Scania 113 koos Odaz poolhaakega. Haja autokooli sõidukid olid siis need.
Vasta
#22

C kategooria eksam 1980.a. ЗиЛ-ММЗ-554, ALMAVÜ auto, eksamisõit Lomonossovi(Gonsiori) tänavalt Türnpu tänavale, B kategooria samal ajal BAC-2101, eksamisõit Jakobi tänavalt Lastekodu Autoinspektsiooni juurde.
Vasta
#23

Minu juhilubade saamised jäänud kõik aega kui veel mingisuguseid kategooriaid polnud. Mootorratta load - K-175, amatöörautojuhi load Gaz-69, III liik - Gaz-51 ja Gaz-53F, II liik - Laz 695E, I liik - Zil-130 + kaheteljeline haagis. Koos III liigi taotlemisega sain ka roomikauto juhiload, õppe- ja eksamisõit ATL`iga. Traktorilubadest omandatud SM (selskii mehhanisator), III ja II liik, lisaks läbitud kombainerite täiendkoolitus töötamiseks teraviljakombainiga DON. Sõjaväes omandatud veel juht-mehhaaniku kutse PZM`ile (polkovaja zemleroinaja maðina) Kui kunagi kedagi peaks huvitama, siis võiks üles loetleda veel paljud nõukaaja dokumendid ...
Vasta
#24

Muuseumipapa vastust lugedes jääb üle vaid tunda heas mõttes kadedust, et kellegil on õnnestunud sõita ka selle "müstilise" GAZ 53F-iga. Autost, millest räägitud siingi nõnda palju, ent mida vähesed üldse oma silmaga seletanud.Smile
Vasta
#25

Mister X Kirjutas:Muuseumipapa vastust lugedes jääb üle vaid tunda heas mõttes kadedust, et kellegil on õnnestunud sõita ka selle "müstilise" GAZ 53F-iga. Autost, millest räägitud siingi nõnda palju, ent mida vähesed üldse oma silmaga seletanud.Smile

Olen minagi 53Fga sõitnud, kuigi mitte ametlikku õppe- ega eksamisõitu.

80ndatel ei olnud see auto veel NII haruldane...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#26

Minu C kati eksam jääb aastasse 1986. Õppesõidu ja eksamisõidu vahendiks Gaz 51. Eksamisõiduks piisas ringist ümber Tartu botaanikaaia. Öeldi et kui veokaga hakkama said võime B kategooria ka juba anda ilma sõiduta. E kategooria lisandus mõned aastad hiljem. Sõiduvahendiks Zil 130. Kuna kursusel osalesid kõik kutselised juhid siis teooriaeksam oli ainult kooli sisene ja praktikas pidi ajama lukustatud haagise postide vahele. Katseid oli kolm. Vot olid ajad. Hinnast niipalju et B,C load läksid maksma 3 rubla ja 50 kopikat, E kategooria maksis kinni tolleaegne tööandja(Elva Matsamajand)
Terv.Jaanus
Vasta
#27

Väga teemast mööda küsimus aga millisega neist on üldse kõige lihtsam sõita_ 51;Zil130;Maz või Kamaz? Kohalt ära võtt on raskem kui sõidukaga?

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#28

Jaanus Kirjutas:Minu C kati eksam jääb aastasse 1986. Õppesõidu ja eksamisõidu vahendiks Gaz 51. Eksamisõiduks piisas ringist ümber Tartu botaanikaaia. Öeldi et kui veokaga hakkama said võime B kategooria ka juba anda ilma sõiduta.

See oli nõuka-aja lõpus (st liigi-ajal) tavaline. 3. liigi ajal (mis üli-ligikaudselt vastas B+C-kategooriale) ju oli sama tava - tegid ühe sõidu.

Ja tegelikult - kes suudab 51te teedel-tänavatel korralikult valitseda, see suudab sõiduautot ammugi. Ainus vahe on see, et 51 on palju "laisem" kui sõiduauto, st pikaldastel inimestel on mitte päris harjununa 51ga vast ehk tsipa kergem kui nt Volgaga-Mossega.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#29

Tegelane5 Kirjutas:Väga teemast mööda küsimus aga millisega neist on üldse kõige lihtsam sõita_ 51;Zil130;Maz või Kamaz? Kohalt ära võtt on raskem kui sõidukaga?

Sõidukaga ja moodsate veokatega võrreldes on vanadel sünkroniseerimata käigukastiga veokatel (a la 51) suurim erinevus käiguvahetuses. Alt üles nõuab vahesidurit, ülalt alla aga lisaks veel üsna täpselt ajastatud ja täpses mahus antud vahegaasi.

Olen omal ajal palju näinud, kuidas Þiguliga sõitma harjunud kodanik esimest korda 51 sisse istudes suutis 51 kastist suutis põrguraginaid välja võluda ja vahel käiku üldsegi sisse ei saanud...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#30

Täitsa OT, aga ei ole need vahesidurid ja vahegaasid GAZ 51-l sugugi nii hullud ja vajalikud. Soovitan külastada mõnda veoautokrossi ja oma kõrvaga veenduda, kuidas käigud ilma mingite trikkideta nii alt üles kui ülevalt alla sisse lähevad. Kusjuures võistlusauto tehnilised tingimused keelavad käigukastide ümberehituse. Kogu nipp on vaid kogemuses.
Vasta
#31

mull Kirjutas:Ise tegin C1 Võru Automi sildi all Gaz 52-04 ga. Mis oli sõiduõpetaja endine veoautokrossi masin .
Kas tegemist oli sama veoautoga?
Vasta
#32

Nats offtopic, kuid nõukogudeaegsest autopargist mäletan veel Pärnu autokoolidele kuulunust järgnevat:

Pärnu Autokooli õuel seisis aastaid vanem Paz-tüüpi buss, ilmselt oli see mõeldud bussijuhtide õpetamiseks. Ei näinud konkreetset isendit küll kordagi tänaval liikumas, ent ehk on see praegugi sealsamas alles.

Kui Pärnu ATP autokool 90ndate algul oma tegevust alustas, siis kuulusid talle mitmed vene päritolu sõiduautomargid: isiklikult mäletan ühte helesinist VAZ 2101te, helebeezi M 2140et ja hallikat Volgat. Samas oli bussipargil vist ka teisi Ladasid - tõenäoliselt 063ed. Bussijuhtidele anti õpetust oranzi Ikarus 260ega, millel esiklaasil tahvel: "ÕPPE".

Siit ongi jäänud mulje, et vene ajal olid peamisteks õppesõidu autodeks Vaz 2101ed ja M 2140ed. Polnud nad vist küll reeglina uued, sest kes uut masinat ikka niisama lõhkuda lubas.
Vasta
#33

Mister X Kirjutas:Siit ongi jäänud mulje, et vene ajal olid peamisteks õppesõidu autodeks Vaz 2101ed ja M 2140ed. Polnud nad vist küll reeglina uued, sest kes uut masinat ikka niisama lõhkuda lubas.
Vot ma ei tea, kuidas uute masinatega lood olid, aga [vähemalt] üks siinne foorumlane olevat suurema osa oma õppesõite teinud ja juhiloa kätte saanud Vihuri "ülekäidud" '01-ga (loe: ralliautoga). Kui ma õigesti mäletan, siis käis õpetaja sellega vabal ajal ka võiduajamistel. Oi aegu Smile

PS: kui ise saaks kuskil enam-vähem mõistuspärase hinnaga mingi N-rühma masinaga õppesõitu teha, siis läheks hea meelega autokooli tagasi küll Toungue

PS2: side lõpp väikeautodest. Veokate teema ju Smile
Vasta
#34

Martti Kirjutas:
mull Kirjutas:Ise tegin C1 Võru Automi sildi all Gaz 52-04 ga. Mis oli sõiduõpetaja endine veoautokrossi masin .
Kas tegemist oli sama veoautoga?

Just selle samusega. Oli vist mingi gaz 51 ja 52 segu väidetavalt sõiduõpetaja väitle. Alusraam oli küll tunduvalt lühem 52 omast (kast oli lühike )
Vasta
#35

Minul oli auto teooriõpe 10. ja 11. klassis ühel päeval nädalas 3h järjest. Tunnid toimusid Oktoobrirajooni Õppetootmiskombinaadis mis asus selles majas, kus Lauri Leesi praegu kooli peab. Siis aga tuli EW ja 12. klassis tuli õppesõit teha juba enda raha eest autokoolis Excalibur. Sõiduautod olid tuliuued 04-jad ja veokas miski 52 pika kabiiniga. Kuna mina polnud varem üldse autot juhtinud, siis sõiduõpetaja lükkas pidevalt edasi minu sõidukordi ja nii juhtuski, et veokaga olin enne eksamit ainult 2 korda sõitnud. Kõige hullem oli minujaoks käiguvahetus ja sellega seoses sain 2 viga eksamisõidus kirja. Selle eest oleks veel load saanud aga ühel Kadrioru ühesuunalisel tänaval vasakust reast vasakpööret sooritades 100m enne minu sõidu plaanitud lõppu teatas eksamineerija, et pöörasin vastassuunavööndist... Minu ja teiste kabiinisolijate protesti peale käratati, et olge vait või kukutan teid kõiki läbi.. Hiljem sain teada, et oleksin pidanud altkäemaksu pakkuma ja siis oleks kõik korras olnud. Pole seega veokalube mul siiani kuigi autokooli tunnistus olemas ja teoreetiliselt võiksin iga kell uuesti eksamile minna.
Enamus õppesõitu nii sõidu- kui veoautoga käis tollal (1993) Kadriorus, ka eksamiplats oli seal.

JAN
Suzuki GV & VW Caravelle
Vasta
#36

Kunagi, paraja marakratina, raamatukogus mingit vene autoajakirja sirvides on mu mällu sööbinud pilt Gaz-66-st millel oli kaks rooli ning juuresoleval joonisel oli näidatud, et kaasistuja rool on juhi rooliga kettülekandega ühendatud. Iseenese tarkusest oskan tagantjärgi arvata, et äkki oli see miski õppesõidu masin? Iseenesest selline lahendus juhendajale kõvasti lihtsam, kui hakata yle salongis oleva mootori kriitilisel hetkel õppuri käest rooli rabama.
On äkki keegi sellist kahe roolirattaga elukat ka ise katsuda saanud?

...
Vasta
#37

dzeiaar Kirjutas:Kunagi, paraja marakratina, raamatukogus mingit vene autoajakirja sirvides on mu mällu sööbinud pilt Gaz-66-st millel oli kaks rooli [...]

Ühes praeguseks kahjuks suiku vajunud teemas kirjutati: http://forum.automoto.ee/showthread.php?...7#pid65697.
Vasta
#38

Tänawapuhastuse 53 olid ka kahe rooliga ja kettülekandega.Õppesõidu autosid säänses variandis küll ei mäleta.Õppeautodel lisapeeglid ja piduri ,siduri pedaal õpetaja jaoks.Trollidest meenub ka suur kang.

Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Vasta
#39

valdo Kirjutas:Sõidukaga ja moodsate veokatega võrreldes on vanadel sünkroniseerimata käigukastiga veokatel (a la 51) suurim erinevus käiguvahetuses. Alt üles nõuab vahesidurit, ülalt alla aga lisaks veel üsna täpselt ajastatud ja täpses mahus antud vahegaasi.

Olen omal ajal palju näinud, kuidas Þiguliga sõitma harjunud kodanik esimest korda 51 sisse istudes suutis 51 kastist suutis põrguraginaid välja võluda ja vahel käiku üldsegi sisse ei saanud...

Millaski oli juttu, et noid vana kastiga 52 autosidki enam õieti liikvel pole. Mina nägin eile Pärnus, õieti küll kuulsin üht sarnast sõitmas. Miski ammukuuldud inisemine uulitsal, pöörasin pääd, nägin hetke pärast tumesinise kabiiniga GAZ-52, õppesõidu märk nokal. Arutasime töökaaslasega, kes 53a. vanune ja isegi sarnastega piisavalt kulgenud, et siin keegi saab nüüd õige asise koolituse Wink Nostalgilist soundi oli veel mitme kvartali tagant kuulda...

loll on loll olla.
Vasta
#40

dzeiaar Kirjutas:Kunagi, paraja marakratina, raamatukogus mingit vene autoajakirja sirvides on mu mällu sööbinud pilt Gaz-66-st millel oli kaks rooli ning juuresoleval joonisel oli näidatud, et kaasistuja rool on juhi rooliga kettülekandega ühendatud. Iseenese tarkusest oskan tagantjärgi arvata, et äkki oli see miski õppesõidu masin? Iseenesest selline lahendus juhendajale kõvasti lihtsam, kui hakata yle salongis oleva mootori kriitilisel hetkel õppuri käest rooli rabama.
On äkki keegi sellist kahe roolirattaga elukat ka ise katsuda saanud?

Ei julge väita, kuipalju sellest aastaid tagasi on, aga kunagises Järva-Jaani Kutsekeskkoolis nr 31 oli ka selline auto. Millegipärast kaldun arvama, et see oli oma meistrimeeste tehtud, aga õnneks on see instruktor veel täie elu ja tervise juures, nii, et saan järele küsida.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne