Mondeo mootor kustus.
#1

Kõik sai alguse sellest, et olin sunnitud tankima ühest X-bensujaamast. Umbes 10 km sõidu järel hakkas mootor vahele jätma ja turtsuma, vahepeal kadus nagu mõni pott tagant ära ja hakkas mõne aja pärast jälle tööle. Peale mootori seiskamist ei õnnestunud seda enam mingi valemiga käima meelitada, nii Ford hetkel hoovi peal seiseb. Kui lähtume sellest et viga on kehvas elumahlas, siis milliste protseduuridega peaks kõigepealt pihta hakkama. OK-vana bens välja, uus filter, see on elemantaarne. Mida peaks pritsungi juures tegema, see mulle tundmatu teema. Mootoriks 1,6 ja autoks Ford Mondeo 1993.
Tänud kaasamõtlejatele.
Terv.Jaanus
Vasta
#2

Kui paak on tühjaks lastud siis mina võtaks kapotiall lahti tagasivoolu vooliku, ja puhuksin puhtaks. Paak uuesti mahla täis, siis pihusti sillal voolik tagant ära, ja süüde sisse (mitte käivitada) ja nii moodi seni kuni liitrike või kaks süsteemist läbi aetud. Voolikud tagasi külge ja käivitama.
Vasta
#3

Köik õige, niikaua kui vötta aluseks see et küte jama. Aga kui miski muu? Kas pump ikka töötab veel?

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#4

Pump töötab. Vähemalt süüte sissekeeramisel teeb paari-kolme sekundi vältel sirisevat häält. Ja süsteemi puhub ka rõhu sisse( tal seal pritsungi juures ventiil kustkohast kontrollida) Säde on kah olemas. Aga kui küünlad maha keerata on need jummala märjad. Ise kahtlustan ka juba mingit elektroonika jama.
Terv.Jaanus.
Vasta
#5

kas üldse "lubab"? See küsimus katab lisaks pumba töötamisele ka süütesüsteemi Smile

kui tegemist on paagivälise pumbaga, ühendaks ma peale- ja tagasijooksu voolikud lahti ning pistaks (korralikku kütet sisaldavasse) kanistrisse. Kütusejama korral peaks masin kanistrist käima minema - vaevalt, et solkkütus toitesüsteemis otseselt midagi ära lõhub.

kui kütusega jama (tõsi - kole raske uskuda, et nii hullu kütet müütatakse...), oleks kindlasti vaja müüjale "õpetust anda" ning eraisiku puhul nt tarbijakaitseametil asja edasi ajada paluda.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#6

Kanistriga ma jamama ei hakkaks, äkki jääb pump kuivale vmidagi. Teiseks pumpab bensiinipump suurem osa ajast bensiini niisama ringi, ja kui just tagasivoolu ka sinna kanistrisse ei suuna siis võib jällegi bensiinipump müstiliselt kuivale jääda.

Pigem uus kütus sisse, kui hakkab süütega pump tööle siis paar korda süüde sisse et uus kütus oleks pihustite juures ja peaks tööle hakkama.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#7

see bensiini kvaliteedi jutt on täielik BS.
Mina olen oma autodega igasugust jama läbi kytnud ja pole nyyd sellepärast kyll auto totaalselt ära surnud , nii et ei luba ka enam..
Jäin korra teepeale . tuttav t6i paar liitrit bensiini , bensiin oli sinine , kuna sellega oli mingeid naftatorusid ja muid huinamuinasid pestud .
Muidugi käis moto(ka oli mingi elektrooniline pritse) t6siselt kehvemini , aga käis. nii et viga ilmselt mujal.

Pole midagi targemat teha
Vasta
#8

kuivata küünlad ära kui uuesti proovima hakkad. Igaks juhuks mainisin
Vasta
#9

Kui sa just diisel kütet bensiini asemel sisse ei kallanud siis pole mõtet kütust süüdistada. Nii hullu bensiini pole mina küll kohanud mis isegi tuld külge ei võtaks.
Aga igaks petteks võiksid ju bensiini filtrise pilgu heida ja vaadata mida sinna sisse kogunenud on.
Tavaliselt, kui ei luba isegi käima minna siis viga kusagil süüte süsteemis.
Vasta
#10

Kõigepealt tänud kõigile, kes on viitsinud antud teemale kaasa mõelda. Sai siis läbi viidud väike kodukootud stiilis ja ,,Müüdimurdjate,, laadis katsetus. Fordist väljaimetud elumahl(mis väljanägemiselt meenutas küll bensiini) sai kallatud Datsuni paaki. Datsuni paagis valitses enne täielik tühjus. Ja oh seda imet, vana jaapanlane turtsatas käima. Kas on nüüd asi selles et Datsakas oma vähenõudlikuses on kõigesööja või polegi viga bensus. Igatahes on meil uus võrrand milles järgmised muutujad.
Korralik elumahl paagis, säde olemas, bens jõuab kah pritsungisse. Küünlad aga peale iga käivituse proovimist jumala märjad. Vedamisega saime Fordi küll käima aga käis ta kuidagi jube puterdadas ja jubedat suitsu välja ajades. Suits värvilt must. Kus leiaks võrrandile lahenduse?
Terv.Jaanus
Vasta
#11

Must suits viitab rikkale segule tavaliselt. Seda võib põhjustada ka käivituskatsete ajal silindrisse jõudnud liigset kütust. Ega siin vist muud varianti polegi, kui lasta mootoril soojaks käia ja vaadata siis, mis edasi saab.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#12

Mootori juhtimine (süüde/pritse/andurid) on lolliks läinud, muud midagi. Mina viiks joonelt diagnostikasse, Zeteci pulgad on liiga kallid et proovimise mõttes ükshaaval uute vastu vahetada. Muidugi kui kõik juhtmed on ikka endiselt mootori küljes jne.
Vasta
#13

Aku juhe maha 10 minutiks, äkki aitab.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#14

Jaanus Kirjutas:Pump töötab. Vähemalt süüte sissekeeramisel teeb paari-kolme sekundi vältel sirisevat häält.

Oled sa kindel, et see sirin on bensiinipump?
Paljudel autodel hakkab bensiinipump lööma alles siis, kui käivitada...

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#15

Hammasrihma märgid tasuks ka üle vaadata. Rihm on äkki üle visand hamba või paar.

IZ-412 74a. 2*IZ-412 IE 88a. IZ 2715 87 a.
Vasta
#16

Tundub et kõige lihtsama ja ka toimiva lahenduse pakkus välja kodanik Tegelane 5. Väljapakutud 10 minutist sai pea-aegu terve nädal. Akujuhe külge ühendatud ja uuesti proovitud oli üllatus suur kui Ford esimesi käima kargamise märke ilmutas. Suures tossupilves potsus ta u. minuti ja siis jäi ilma suitsuta normaalselt toimima. Ilmselt mingi elektroonika restarti ta tahtis.
Tänud kõigile kaasamõtlejatele!
Sellega võid vist teema ammendatuks pidada.
Tänades Jaanus
Vasta
#17

Taas kord tuleb tõdeda, et ära iial ütle iial. Teema sai küll minu poolt viisakalt lõpetatud, aga olen sunnitud ta jälle üles korjama. Ford siis küll vahelduva eduga käivitus kuni tänase (loe 02.04 08) õhtuni. Sai siis täna küünlad ära vahetatud ja käimaminekut proovitud. Kuna aku oli suht jõuetu siis sai vedamise kasuks otsustatud. Koos käimaturtsatamisega käis kapoti alt välja meetrine leek mis loetud sekunditega püüdis vallutada kogu kapotialuse. Kaks kilost pulberkustutit tühjenesid meeletu kiirusega ja hiljem kodus kadus kapoti alla veel mitu ämbrit vett. Tulemus järgmine: hävinud kapoti ja tulemüüri isolatsioon, suurem osa pritsungisse viivaid juhtmeid, voolikuid. Kuna väljas juba suht pime ei saanudki nagu hästi aru, et kustkohast see punane kukk alguse sai. Valges uurin asja. Ilmselt Fordi mõni tõsisem häda vaevas.
Sihuke kurb lugu siis ühest Fordist. Peab tõdema, et ükski auto pole minu käes veel nii õnnetult lõpetanud.
Tervitused kõigile!
Fordi leinav Jaanus.
Vasta
#18

Mis ta muu ikka oli, kui et ehk mõni automaailmast ostetud kehva bensiinivoolik, lahtine ühendus/kontakt.. Väike säde..
Samas.. Kes teab.. Kes teab. Hakkasin lihtsalt mõtlema, et mõne kuu eest peale 91 aasta passati (või 94?) plokikaane tihendi vahetust jms kraami vahetust juhtus üks voolik katki minema. Imestan, et tookord nii õnnelikult läks. Kogu kapotialuse pritsis täis, enne kui seda märgatud sai. Ja ilmselgelt läks õnnelikult, vägagi. Väike asi, aga kurbade tagajärgede tõenäosus on jällegi suur. Muidugi.. Nagu kõigega siin elus. Ka kööginugade ja libedate treppidega.

Andres
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne