Värvimine
#1

Värv peab olema must-metallik.
Ja nüüd rida küsimusi nendele, kes on värvidega kodus.
Kas pean panema peale ka laki, või piisab korralikust poleerimisest?
Mis värve, mis hindadega pakutakse?
Mõned näited oleks teretulnud...
(ülevärvimisele läheb terve auto)

Edit: Ärge kirjutage siia nüüd, et mine värvipoodi ja küsi sealt. Nagunii lähen sinna ka, siin ootan teie kogemusi.

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#2

Laki pead sa metallikule kindlasti panema, sest metallik lastakse ikkagi nii, et alustoon ja siis seda kaitseb lakk. Kui tahaks puhast tooni siis piisaks ka "pinnavärvist" või nn "veoautovärvist" mis on üks ja sama põhimõtteliselt. Niiet aluskiht mis annab tooni ja kuivab tegelikult üldse matt pinnaks alati ja läike annab lakk.

Töösegu hind kus on värv olemas ja lakk ka kaasas 1L on kuskil 1000 eek. Leidub nõks odavamaid ja ka kallimaid, kuid see sihuke kuldne kesktee. Seda siis tavaliste lahustite põhistel värvidel, mitte vesivärvidel. Vesibaasil värvid võid ära unustada kui pakutakse, sest endal kodustes tingimustes pole nendega midagi teha.

Terve auto peale kulub kuskil 2-3L vahel töösegu keskmiselt. Oleneb siis auto suurusest ja kihtide arvust. 3 kihti on tüüpiline, kuid aluskihil võib seda lasta vajadusel rohkem kui jääb läbi kumama vms, kuid lakil korraga ei soovitaks rohkem lasta, sest siis on kahjustused hoopis kergemad tulema, ja lendab lakist hoopis suur tükk korraga välja, enne kui kriim tuleb. Kui tahad, et ÜLDSE apelsinikooreks ei jääks mida jääb peale kuivamist iga värv, siis tuleb lihtsalt see pärast maha lihvida ja poleerida, kuid ma usun, et sul ei ole seda tarvis teha nii kõrgel tasemel.

Aluskihile tuleb lakk peale lasta vähemalt 7h jooksul "märg-märjale", muidu on tulemuseks kooruv lakk. Põhimõtteliselt mida varem seda parem, kuid mitte enne, kui pind on üleni korralikult matiks ära kuivand.

Sai veits segane tekst, kuid loodan et aitab natuke....

Terv,
Indrek
Vasta
#3

Aga miks metallik nii lastakse?
Mis juhtub siis, kui panen metallikvärvi, aga lakki ei pane? Ei läigi nii palju? Või on veel midagi...

Veoauto värve vaevalt metallikuid on...
Äkki oskad juhatada mulle ka mõned tootenäited?

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#4

Sest metallik jääb pinnale öhukese ja nörga kihina, pärast kuivamist vöid seda vabalt küünega maha kraapida kui tahad. Lakk kuivab tugevaks ja moodustab kaitsva pinna, läikest rääkimata sest värv ise jääb matt. Üldse ei läigi.
Temaga nagu ei värvita, see on rohkem nagu pinna toonimine/katmine ja siis lakk lukustab selle. Sai vöib-olla vähe keeruline jutt aga ega sa vist enne pihta ei saa kui seda ise ükskord proovinud oled.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#5

Olen näinud ilma lakita metallikvärviga värvitad autut ja see on kole, nagu oleks guaððvärviga üle värvitud.
Mõnedel veovärvidel (akrüül, ilma lakita) on siiski metalliku seeriad olemas, aga erinevaid toone on vähe ja õige metallikefekt tuleb välja alles pärast laki pealekandmist.
Kõige lihtsam on minna värvipoodi ja seal seletatakse täpselt, millised värvid on ja kuidas peale kanda, otsivad õige tooni ka välja; 1000 kr/l normaalset metallikut vaevalt saab, aga samas pole auto ülevärvimine asi, mille pealt koonerdada, kallim värv näeb parem välja ja püsib kauem.
Vasta
#6

Nii ütleme, et metallikvärv ca 1000 eek/l. Sinna juurde siis veel ka lakk, ka ca 1000 eek/l?
Värvikulu auto peale on räägitud ca 3 liitrit/ 3 kilo. Kui palju läheb lakki?

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#7

Loe uuesti Molotovi postitust:Töösegu hind kus on värv olemas ja lakk ka kaasas 1L on kuskil 1000 eek

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#8

Olgu täname tähelepanu juhtimast! Nüüd siis teekond värvipoodi, vähemalt ei vaata päris ulli näoga pealt, kui nad midagi räägivad...=)
Täname!

Edit: Poes käidud, ja sai käidud Glasurit värvide esindaja juures: meeldiv teenindus.
Räägiti kõik, mida küsisin ja veel pealegi.
Värviks siis tuleb nagu soovitud must metallik, lakk on veel mõtlemise all. Laki hinnad varieerusid 250 kr st liitri kohta kuni 800ni. Müüja ise soovitas üht peaaegu 700-st. Eks tuleb vist teda uskuda...

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#9

Lakiga ei tasu tõesti koonerdada kui tahad korralikku tulemust, aga kui sa ise ei ole värvimisega tegelenud ja tahad seda protseduuri justnimelt ise ette võtta, siis mina pooviks küll vähe odavamate materjalidega enne asja ära. Pärast oled liiga vihane enda peale, et palju raha tühja lasid. Seda liitrit lakki on ikka väga kerge käest ära lasta... kogematta kõvendi hulka ja ongi järgmiseks hommikuks vaid sült. Ja 99% värvi riknemise probleemidest hakkab hoopis aluskihi puudlikkusest pihta, mitte sellest, et lõppkiht kehv oleks. Jääb väike peaaegu nähtamatu roostepesa alla ja see sööb ennast ise peale välja, pane mis värv või lakk tahes. Niiet, kui korralikult teha, siis alustada ikka puhtast metallist, ning rooste muunduritest ja "happe krundist", kui on vähegi ohtu, et võib midagi kehva seal all olla.

Kindlasti osta värvipoest korralikult lahustit valmis, et kõik pestud saaks (aluskihi ja laki vahel tuleb püss VÄGA korralikult ära pesta, töökodades eraldi püssid nende jaoks) ning segamis nõusi ja värvifiltreid. Ilma segamisnõudeta on mõttetu asja teha. Segamisnõus saad teha vajaliku väikse koguse lihtsalt kokku ja siis proovida asja ära ja kui jookseb ilusti, pole mingi probleem juurde segada. See kõvendi jutt käib siis metalliku puhul vaid laki kohta, alusvärv ise on 1 komponentne ja kuivab korralikult soojas ruumis silmnähtavalt või annab sekunditega püssi enda õhuga kuivaks lasta.

Kui on tegemist suht vana autoga, või autoga mis on enne mingi kehvema värviga värvitud (1 kompnentne), võib värv selle all oleva kraami lihtsalt üles keeta. Mitme kihilise värvi puhul (kus on toon/toonid ja lakk eraldi) juhtub see 99% juhtudest kohe aluskihi juures ära ja ei jõua rohkem materjali ilmaasjata ära raisata.

Värvidest oskan soovitada Spies & Heckerit ja Duponti. Glasuritiga pole ise väga kokku puutund, ei oska kommenteerida.

PS! Mis auto üldse ette võetakse, kui saladus pole?
Vasta
#10

Glasurit on ka täiesti hea kvaliteediga, järele proovitud, kui rahaga eriti laiutada ei taha, siis optimaalne variant. Du pont on tippkvaliteet. Eeemale tuleks hoida tikkurilast, sadolinist ja muudest odavatest värvidest.
Vasta
#11

Miks hoida eemale odavatest värvidest. ise just proovimiseks ja katsetamiseks kasutasin Sadolini toodet koos Body 80:20 vedeldi,kõvendi seguga.Harjutamiseks ja alusvärviks hea.180 eeku purk . Millele tahaks tähelepanu juhtida on püstol millega värvi peale kanda. Alustasin 300 kroonisega ja nüüd sai soetatud veidikese kobedam. Öeldakse küll, et kui on õige mees siis värvib iga püstoliga aga päris tõene see pole. Esimesed kihid hakkasid jooksma kuna tegin segu liiga vedelaks. Aga läige oli hea. Järgmise tegin paksema . Jooksma ei hakanud kuid jäi selline apelsini moodi . Jooksukohad sai veega ülelastud, siis karukeelega kogu värv matistatud ja uued kihid peale. Nüüd olen saanud käe liikuma ja segu õigeks ja ka püstoli rõhud,lehviku laiuse ning pihustatava värvi koguse.





[Pilt: 14599506_th.jpg]

Lisades eelkõnelejatele, siis püstol peab olema puhas. Ühe apsaka tegin ja pärast kirusin. Nüüd liguneb osadeks lahtivõetuna lahustis peale igat kasutamist.
Vasta
#12

Muide sadolin on selline salakaval värv,juhtub,et pingutad veidi üle,kohe jooksma ei hakka rsk,läheb veidike aega mööda nii u.10 min.pärast värvimise lõpetamist ja näed,et raibe jookseb.Mul sellist kogemust sadoliniga nii umbes 20-30 autoga 100st,mida olen üldse värvinud.
Vasta
#13

Usun, et jääb Glasurit värv. Tegu Siis 20 a vana 7 seeria bmwga. Tulemustest saab siis vast nädala pärast rääkida.

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne