Postitused: 130
Teemad: 137
Liitus: Jan 2008
Maine:
0
Tere.
Mind ajendas seda teemat kirjutama tõik, et Eestis on kroomi eeltöö muutunud kohati väga kalliks ning tihti on probleeme kvaliteediga. Naised saunas rääkisid, et Tðehhis kroomimine ja eeltöö pidi olema odavam ning kvaliteetsem. Kas keegi oskaks mulle andan mõnda Tðehhi firma kodulehekülge, maili aadressi vms. Või on kellelgi kogemusi või tutvusi, mille kaudu saaks asja ajada? Arvan, et kui "müüt" tõeks osutub oleks sellest päris paljudele abi.
Kas foorumis leidub ka mõnda väga head tðehhi või saksa keele oskajat? Isegi sellest võib abi olla. (Viimase küsimuse vastuse võite, kui soovite privasse saata.)
Postitused: 734
Teemad: 29
Liitus: Apr 2002
Sry OT, aga ei saa ütlemata jätta.
Kas Hiinasse ei taha kroomimiseeltööd tegema minna?, sääl tööjõukulu praktiliselt null.
Kas tõesti on Eesti juba nii "arenenud" riik, et isegi lihtlabast metallilihvimist tuleb minna
"arengumaadesse" tegema. Kui Sul just tõesti mingi imemasin ei ole, siis arvan, et keegi peaks eestis küll ara tegema. Eks kõik pole Martini taolised liigkasuvõtjad.
Postitused: 2,679
Teemad: 268
Liitus: Mar 2004
Maine:
30
Olen lasknud kroomitööd teha Narvas, Igor Brokil. Tal on nüüd uus töökoda. Aga ka vana töökoja kvaliteediga olin igati rahul. Pole ma mingi rikkur, aga hindade üle ei kurda. Detsimeetri
hinda ei oska öelda, kuna alati oleme eelnevalt kokku leppinud "tükitöö" hinna. Kellel on huvi , võib helistada Igorile , number 5108706
Postitused: 439
Teemad: 156
Liitus: Mar 2005
Maine:
0
Tere!
Mina soovitaksin hoopiski teha ise kroomi eeltöö.Kui on huvilisi ,siis olen nõus ilma märkimisväärse tasuta a" 100.- krooni,näitama tehnoloogiat ja tegema kerge õppetunni eeltöö kohta.
Peale kerget koolitust ja nõuandeid arvan,et sellised komentaarid "hinna" suhtes jäävad foorumi ukse taha!
Kui keegi soovib "odavalt" kroomida,siis Poola on koht,kus saad odavalt ja väga rohkete probleemidega seda teenust osta.
Ka selle kontakti saab privas.
pea.hall@kroomimisest.pl
:I M Back
Postitused: 734
Teemad: 29
Liitus: Apr 2002
Siim007 Kirjutas:Tsitaat:Kas Hiinasse ei taha kroomimiseeltööd tegema minna?, sääl tööjõukulu praktiliselt null.
Kas tõesti on Eesti juba nii "arenenud" riik, et isegi lihtlabast metallilihvimist tuleb minna
"arengumaadesse"
Asi ei ole ju tööjõu kulus vaid kroomi eeltöödega seotud inimeste oskustes, viitsimises, vastutustundes ja muidugi ka tööriistades.
Aga tundub, et hinnad on mujal samaväärsed või väiksemad isegi ning kvaliteet on vähemasti tagatud. Kahjuks lisanduvad aga transa kulud.
Samas pole selles kroomi eeltöös miagi erilist, tegin ise varasema kogemuseta ja ilma eritehnikata tsiklijagu detaile mõne päevaga ära. Polnud midagi hullu ja kvaliteet tuli ka väga hea.
Seega puhtalt kättevõtmise asi. Minu arvates on auto värvimiseelne töö hulga keerulisem.
Postitused: 130
Teemad: 137
Liitus: Jan 2008
Maine:
0
Olen üritanud ka ise teha, kuid tõesti, ega ikka ei suuda kvaliteetset ja ühtlast pinda eriti nurgatagustest kohtadest kätte saada. Pealegi on Eestis isegi probleeme galvaanilise kihi kvaliteetse pealekandmisega.
Kellel on väga palju aega ja viitsimist võib ju ise ka kroomi eeltööd teha ja nähtavasti neid inimesi on.
Tsiklimeister, oletama, et omandan teie juures teatud vajalikud oskused ja ettekujutuse, kuid lisaks sellel vajan veel erinevaid pastasi, tööriistu jms. spets varustust, kui tahan korralikku kvaliteeti saada. Ning see peaks maksma juba raha ning väikeste koguste juures ei tasu vist ära või mis?
Kui kõik oleks nii lihtne võiksid ju enamus hakkajad foorumlased oma väikese kroomi eeltöö töökoja püsti panna.
Postitused: 78
Teemad: 39
Liitus: Feb 2005
Maine:
1
ilusal kuldajal(vene aeg)oli kasutusel käi,niinim.kummikettad,siis mingi rohekashall ketas ja viltketas,selliste ketaste ja sellises järiekorras käis ka pinnatöötlus(kui kellegil pakub huvi siis võin selliseid kettaid tutvustada) midagi muud ilusat eriti võtta ei old.peale relleka,taldlihvija kasutage ka nurklihvijat sellega maru hea lihvida porilaua sisse valtsitud sooni jne
Postitused: 78
Teemad: 39
Liitus: Feb 2005
Maine:
1
veel soovitan kasut. pöörete regulaatoriga rellekat ja kindlasti seda nurklihvijat saab igalepoole hästi ligi. tööriista hinnad on väga erinevad aga poleerimis ketas on u.500eeki ja pasta u.100 eeki pluss igavene hunnik erineva karedusega liivapaberit .(ise olen kasut. rellekal lihvtalda millel paber niinim. krõpsuga)
Postitused: 29
Teemad: 2
Liitus: Jan 2006
Maine:
0
Tere!
Üks lugu kroomdetalide restaureerimisest. BSA heeblitel olid nähtaval tehase pronksivalu jäljed. Katsin need kleepsuga, et neid juhuslikult maha ei lihviks. Töö õnnestus. Klient oli rahul, kuid ei meeldinud heeblid. Need olevat halvasti tehtud, valu jäljed puha näha. Vastasin, et teen uuesti, lihvin maha pronksivalu jäljed ja rikun seega originaalsed heeblid. Tegin töö ringi. Omanik oli rahul, kõik õnnelikud, töö oli "väga hea", ainult valmistaja tehase originaalsus oli jäädavalt hävinud, mille säilitamise pärast olin just eelnevalt vaeva näinud. Vanatehnika restaureerimisel on eesmärk taastada see sellisena nagu ta kunagi valmistati. Ei parem ega halvem.
Nõukogude Vene 30-ndate tehnika oli hästi toodetud. Värvikate tasemel, nikkel-ja kroomdetailid poleeritud. Peale sõda langes kvaliteet, eriti kroomdetailide puhul. IZ-350 detailidel on näha liivapaberi jäljed. 60-70 ndatel on sageli detail ilma töötluseta galvaanika vanni kastetud.Hea värvi ja kroomdetailide kvaliteediga on 50-70-ndate Jawad ja Pannoniad. Klass omaette on Inglise, tsiklid head olid ka Saksamaa, Belgia ja Prantsusmaa kaherattalised. Nende puhul pole karta ülerestaureerimist.
Miks eelnev jutt? Et saavutada restaureerimse kvaliteedi taset vastavalt valmistaja tehasele ja ajastu hõngule on vaja pikaajalisi kogemusi, sisemist distsipliini ja teadmisi, mida "lihtlabane metallilihvija" ilmselt ei suuda mõista. Vahe on sama, kui plangu värvimisel ja vana maali restaureerimisel. Siit tuleb ka kroomdetalide taastamise maksumus. Aeg, mis kulub lihtsana tunduva ratta mutri restaureerimisele on üllatavalt suur.(Galvaaniline puhastus, I lihvimine, roosteaukude täitmine, II lihvimine, III peenlihvimine, raamile sidumine, vasetamine, raamilt mahavõtmine, poleerimine, puhastamine poleerpastast, raamile sidumine, NiCr, raamilt mahavõtmine,puhastamine ja pakkimine.) Iga liigutus vajab eelnevalt läbimõtlemist (detaild on erinevad), mitte "lihtlabast metallilihvimist". Võimatu see töö ei ole. Mõtlev, sihikindel ja enesekriitilise suhtumisega restauraator, kellel pole käed niisama külge kasvanud saab hakkama.
Jõudu noored mehed!
Postitused: 130
Teemad: 137
Liitus: Jan 2008
Maine:
0
Teatavasti meeldivad enamus inimestele läikivad ja ilusad asjad, seda tõendab kasvõi see, et enamus masinaid on ülerestaureeritud. Huvi pärst tahaksin teada, kas kunagi on keegi eeltööde tellija öelnud, et miks teie Hr Karu ei jätnud liivapaberi lihvimisjälgi Iþ 350 lenksu peale?
Karu jutt on täiesti õige, aga üldjuhul inimesed pole ju rumalad, kui ikka on sisse jäetud roosteaugud, siis tavaliselt saadakse ikka aru, et tehasest need augud kindlasti ei ole.
Postitused: 2,133
Teemad: 74
Liitus: Jan 2004
Maine:
14
Küll mitte kroomimise, ent kodutingimusis nikeldamise kohta praegu kaubandusvõrgus saadaolevas Soome "Mobilisti" lehes pikk piltidega jutt sees.
loll on loll olla.