Mis masina esiklaas?
#1

Mis masina esiklaas? Klaasil on slaavi tähtedega:staliniit, autotehas nr:25 http://i41.photobucket.com/albums/e285/j...C00345.jpg
http://i41.photobucket.com/albums/e285/j...C00344.jpg
http://i41.photobucket.com/albums/e285/j...C00343.jpg
http://i41.photobucket.com/albums/e285/j...C00342.jpg
Vasta
#2

Ma pakuks Gaz 51, mürki ei vöta aga väga sarnane on küll.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#3

Zil 164/157 oma võib ka olla...
Vasta
#4

Kas mitte Zil idel edeklaasi mõlemat poolt eraldi awada saanud ? 51 avanes see aga ühes tükkis .

Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Vasta
#5

uue tüübi 157 oli ühes tükis ja vägagi sarnane pildil olevale.

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#6

Kõige tavalisem GAZ-51 2. põlvkonna (1956 kuni ca 60ndate lõpp) esiklaas, mille raam on saanud korrosiooni jm läbi kannatada.

Mis Sul on plaanis isendiga teha - kas Sa äkki ei taha külgedel olevaid fiksaatoreid mulle loovutada, sest mul need parajasti (vähemalt osaliselt) oma komplektsusest puudu...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#7

Ma ei tee temaga mitte midagi. Vedeles seina ääres, sellepärast on see alumine osa ära kõdunenud. Kui sellel kellegi jaoks mingi väärtus on, siis viigu minema.
Vasta
#8

pkuldsaar Kirjutas:uue tüübi 157 oli ühes tükis ja vägagi sarnane pildil olevale.

Võimalik, et uuetüübilisel 157-l oli 51ga identne klaas või vähemalt mingid tema osad. Ei maksa unustada, et kogu nõukogude autotööstus oli üli-unifitseeritud ja üli-standardiseeritud sõjaväe ja sõja vajadusi arvestades.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#9

See võib tõesti 51 klaas olla. Vanamees oli mul kolhoosi esimene autojuht ja elupäevad keerutas 51-ga ringi. Miks pidi ta mingi Zil-i klaasi koju tassima. Aga kas siis vanemate Gas-ide esiaknad sai koos raamiga avada?
Vasta
#10

Kribu Kirjutas:See võib tõesti 51 klaas olla.

Mitte see ei või olla, vaid see ON GAZ-51 esiklaas.

Kribu Kirjutas:Aga kas siis vanemate Gas-ide esiaknad sai koos raamiga avada?

Jah, ülalasuvatest hingedest sai tuuleklaasi alt servast veidi lahti (üles) lükata. Juba GAZ-AA-l sai niiviisi teha ja 51-l (mis ilmus N.Liidu teedele 1946) samamoodi. Vaid kõige viimastel partiidel 51-del (kusagil 1970. aasta lähikonnast, viimame 51 vuras tehasest välja 1975) loobuti hingedel olevast esiklaasist ning klaas fikseeriti kabiini külge jäigalt mõlemast otsast poltidega.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#11

Kas 51 esiklaas käis lõpuni üles? . Gaz 69 ja UAZ 469 esiaaken avanes vastupidi(allapoole).Ja 66 olid nurkades aknad mida sai avada. IKARUS 60 sai ka veidi esiakent lahti poetada? Selline esiakna avamise süsteem oli ka kasutusel osadel tolleeaegsetel lääne sõiduautodel.Waid mälu järgi kirja pandud.Kui eksisin siis wabandust.Tahaks rohkem teada säänsete awatavate esiklaaside kohta.

Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Vasta
#12

PETSS Kirjutas:Kas 51 esiklaas käis lõpuni üles?

Põhimõtteliselt jah, ainult et nii teda vast ei olnud mõeldud avada. Klaasi külgedel keskel oli kaks sellist piludega "rauda", umbes 15 cm pikkused, ja normaalolukorras sai klaasi avada ainult nende raudade pikkuses. St keerasid liblikpoldi lahti ja lükkasid klaasi ette välja, nii et liblikpoldid läksid selle pilu lõppu. Raami sulgemine käis nende piluga raudade otstest, st vajutasid need alla, mille tulemusena raami servas asuv kummitihend läks vastu keret ja tihendas raami ühenduse kabiiniga ära.

Kui nimetet liblikpoldid täitsa välja keerata (st ära võtta), sai raami muidugi ka rohkem (kõrgemale) avada, aga nii polnud see mõeldud.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#13

Aga oli 51 kabiin seetõttu mugavam kui 52 oma? Aga muus osas?

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#14

Tegelane5 Kirjutas:Aga oli 51 kabiin seetõttu mugavam kui 52 oma? Aga muus osas?
Mugavusest ei saa selliste aparaatide puhul muidugi rääkida.
Võib ära tuua siiski ühe pisiasja - 51-ed evisid vedruistmeid ning olid seetõttu grammi võrra tõepoolest mugavamad kui uuemad, poroloonist istmepatjadega masinad.

Esiklaasi koha pealt ... ega eriti sageli seda avada vaja ei olegi, kui, siis vast seismise ajal.
Muuseas, esiklaas ise ei ole haruldane, kuid esiklaasi tihend seevastu on vägagi rariteetne.
Vasta
#15

indrek Kirjutas:Esiklaasi koha pealt ... ega eriti sageli seda avada vaja ei olegi, kui, siis vast seismise ajal.

Meie kliimas seda reeglina kunagi ei avatud. Tean nii mitutki inimest, kes on 51ga mitmeid aastakümneid sõitnud.

indrek Kirjutas:Muuseas, esiklaas ise ei ole haruldane, kuid esiklaasi tihend seevastu on vägagi rariteetne.

Klaase endid leidub üsna lademeis. Tihendi osas jah... sinna nagu midagi muud on üliraske sobitada. Kurtna laatadel on paar korda paari tõsisel huvilisel vedanud ja liikunud uut kasutamata tihendit suuremates kogustes. Mul on endal õnneks üks klaasisüsteem kasutamata ja pimedas kuuris seisnud, st perfektse tihendiga.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#16

olen näinud kuidas heina põllule tulnud G51 juht tõmbas üles auto esiklaasi seejärel tõmbas peale käsigaasi astus autost välja ja läks autopeale heina hanguma tehes seda mõlemalt poolt autot
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne