Kuidas vahetada küljekarpe.
#1

Tere.

Kuna varsti olen selle tegevuse ees, siis mõtlesin enne veel uurida natuke. Et autol ikka uksed pärast kinni läheksid jne.
Kus, kuidas ja mida täpselt toestada ning mida selleks kasutada?

Loeks muidugi ka kõikidest muudest nippidest, mida karbivahetuse käigus hea teada oleks.

Jarmo.

Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
Diskustom Magazine - http://www.diskustommagazine.com
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee


Vasta
#2

Ehk täpsustaks auto marki, 2-4 ust, karpide saadavus jne.
Vasta
#3

Aijah, ma udupea.

Volvo Amazon '66, 4 ust, karbid olemas (nii sisemised kui välimised).
Kuid üldiselt nagunii ka muude autode kohta võiks teada natuke rohkem. See ei ole ju ometi NII margi/mudeli spetsiifiline?

Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
Diskustom Magazine - http://www.diskustommagazine.com
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee


Vasta
#4

põhireegel on, et vana tuleb eemaldada võimalikult kultuurselt ning pigem matta eemaldamis-protsessi rohkem aega.

ma vahetanud küll kõigest kahed välimised küljekarbid (kadettE ja M2140), kuid üldistan. Sisemiste vahetamise puhul on üritus ilmselt hulka tõsisem ettevõtmine: loodan, et kaasvõitlejad täiendavad juttu oma sisemiste karpide vahetamise kogemusele tuginedes:

ETTEVALMISTUS:
- tee pilte. Eesmärk on talletada karpide asukoht - eelkõige kaugus uste alaäärtest ning kaldenurk vertikaalsuunas

EEMALDAMINE:
- piilarite juurest on karbid piilariga suht monoliitsed ning seal tuleb ketaslõikuriga lahti lõigata: püüa uus karp vana peale suruda (mitte uut deformeerida!) ning siis uue kuju vanale joonistada. Siis vana "varuga" lõikuda
- ülalt-alt puuri karp keevituspunktidest lahti: selle jaoks on spetspuur (mida ma pole kasutanud - ei teadnud tema olemasolust ning kasutasin lihtsalt madala lõikenurgaga 6..8mm puure)
- õigel eemaldamisel ei ole vanast lahtisaamisel vaja tarvitada jõudu! Kui karp eemaldatud, tuleb tasa-targu vähendada ketaslõikuriga töötamisel jäetud "varu" - et keevitamise eel oleks kahe pleki servad kenasti kõrvuti

UUE ETTEVALMISTAMINE:
- puuri uude (välimisse) karpi "punktkeevitamiseks" augud
- krundi happekrundi ning mittekuumutatavatest kohtadest ka krundi-värviga. Kui julged, võid karbi külje- ja alaossa ka nt spray-korrosioonitõrjet panna. Ettevaatust: keevitamisel vedeldub ning hakkab liigsel kasutamisel tööd häirivalt kõikjale voolama!
- uuri-hoolitse, et oleks, kust paigalduse järel karpidesse mastiksit sisse lasta

KÜLGEPANEK:
- punkti karbid kergelt külge (aga nii, et vajadusel saaks vähese vaevaga lahti)
- kuna vana karbi eemaldamisel on uksed eeldatavasti olnud eemaldatud, pane need nüüd paika tagasi ning reguleeri
- kontrolli karpide kaugust uste alaäärtest: märksõnad on eelnevalt talletatud pildid ning kahe pool sümmeetria
- vaata, kas esi-ja taganurk jooksevad tiibade-uste suhtes ilusasti. Nt M2140 puhul oli vahetus-karp (lisaks muudele hädadele) ca 5mm lühem originaalist...
- kontrolli karbi kallet vertikaalis ning seda, et uksevahedes ei oleks karbi kalle sissepoole (seda võiks lisaks kontrollida juba enne "ettevalmistus-faasis": et uste alla jäävad ei oleks <90 kraadi nurga all vertikaalsuuna suhtes)
- kui kontrollimised klapivad, siis asu tõsisemate keevitustööde kallale Smile
- edasi juba maalritööd: krundid-pahtlid-krundid-värvid

nagu keretööde käigus ikka, kujuneb vahetatava pleki kogus ilmselt suuremaks, kui pelgalt karp ise. Seega varu aega - ning pleki asendamise käigus tee tööd järk-järgult: on küll lihtne korraga kõik vana eemaldada, kuid sellisel juhul võib pärast olla peamurdmist, et kuidas algne ikka täpselt välja nägi ning kus oli täpselt mingi nurk...

terv,
Teet
(õpib peaasjalikult just oma vigadest...)

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#5

Lävepaku pealt võid peale ära märkimist julgelt piki maha lõigata, osta neljad lukustustangid, vaata et keskposti kohal karbi sees poroloon või vahutäide puuduks. Kõrvuti on siis hea keevitada kui vana plekk uue karbi alla kobedana ulatab. Muidu üks igavene ,,täitmine,, sobiva nurga all.
Vasta
#6

Kas keegi seda küljekarbi vahetust piltidena ülesse panna ei tahaks, saaks ehk targemaks. Wink

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta
#7

Soovitaks vahetada seesmise ja välimise karbi eraldi. Sellisel juhul hoiab teine, esialgu vana, karp masina ühes tükis/mõõdus.
Kui ikkagi tahad väga lahti lõhkuda, siis eelnevalt keevita igatsugu diagonaalvardaid uksepostide külge.
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=8839
Vaata sealt teemast hoolega neid lahtilõigatud auto pilte. Leiad igatsugu vahetükke/vardaid, mida esmapilgul ei näegi.
Vasta
#8

Mul ununes ennist veel mainida selline pisiasi, et nagunii oleks plaanis ühe rapsuga ka põhi korda teha. Uued originaal põhjaplekid on juba olemas ka. Kui palju see veel asja muudab? Et kas ehk tööjärjekorras näiteks midagi?

Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
Diskustom Magazine - http://www.diskustommagazine.com
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee


Vasta
#9

13piisab Kirjutas:- krundi happekrundi ning mittekuumutatavatest kohtadest ka krundi-värviga.


Karbid musta krundi all, selle lasen siis enne happekrunti ikka haljaks, eksju? Või pigem oleks mõistlikum üldse jätta see must krunt puutumata ja sinna kohe veel tavalist krunti peale tuisata (igaks juhuks lisaks mustale krundile)?
Lähtusin sellest loogikast, et happekrunti tuleb haljale plekile kanda.

Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
Diskustom Magazine - http://www.diskustommagazine.com
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee


Vasta
#10

Lase matiks ja värvi kasvõi pintsliga sisepind miski hea krundiga üle. Sobib ka tavaline metallikrunt. Happekrunt, andke andeks, ei kaitse seal mitte midagi.
Vasta
#11

rollfix Kirjutas:Lase matiks ja värvi kasvõi pintsliga sisepind miski hea krundiga üle. Sobib ka tavaline metallikrunt. Happekrunt, andke andeks, ei kaitse seal mitte midagi.
eks ta õige ole - mul läks suisa meelest, et tihtilugu on uued detailid (asjaliku) tehasekrundi all Smile

aga kui natuke spekuleerida, siis talub happekrunt keevitamis-kuuma hästi ning vähemasti on keevitamis-koha vahetus läheduses (seespool) "midagi" katmas. Igasugune paksem krundikiht (pintsliga pealekantuna on loomulikult paksem, kui püstoliga kantu) koorub kuuma saades aga maha.
anoh - see happekrundi kaitsmis-effekt keevituskohtade vahetus läheduses on tõesti vast selline "loodame, et annab midagi juurde"-tüüpi asi...

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#12

Mingid sellised spetskrundid on kah veel olemas, mida inglise keeli weld-through primer kutsutakse. Kellelgi selliste asjadega pole praktilisi kogemusi?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne