põhireegel on, et vana tuleb eemaldada võimalikult kultuurselt ning pigem matta eemaldamis-protsessi rohkem aega.
ma vahetanud küll kõigest kahed välimised küljekarbid (kadettE ja M2140), kuid üldistan. Sisemiste vahetamise puhul on üritus ilmselt hulka tõsisem ettevõtmine: loodan, et kaasvõitlejad täiendavad juttu oma sisemiste karpide vahetamise kogemusele tuginedes:
ETTEVALMISTUS:
- tee pilte. Eesmärk on talletada karpide asukoht - eelkõige kaugus uste alaäärtest ning kaldenurk vertikaalsuunas
EEMALDAMINE:
- piilarite juurest on karbid piilariga suht monoliitsed ning seal tuleb ketaslõikuriga lahti lõigata: püüa uus karp vana peale suruda (mitte uut deformeerida!) ning siis uue kuju vanale joonistada. Siis vana "varuga" lõikuda
- ülalt-alt puuri karp keevituspunktidest lahti: selle jaoks on spetspuur (mida ma pole kasutanud - ei teadnud tema olemasolust ning kasutasin lihtsalt madala lõikenurgaga 6..8mm puure)
- õigel eemaldamisel ei ole vanast lahtisaamisel vaja tarvitada jõudu! Kui karp eemaldatud, tuleb tasa-targu vähendada ketaslõikuriga töötamisel jäetud "varu" - et keevitamise eel oleks kahe pleki servad kenasti kõrvuti
UUE ETTEVALMISTAMINE:
- puuri uude (välimisse) karpi "punktkeevitamiseks" augud
- krundi happekrundi ning mittekuumutatavatest kohtadest ka krundi-värviga. Kui julged, võid karbi külje- ja alaossa ka nt spray-korrosioonitõrjet panna. Ettevaatust: keevitamisel vedeldub ning hakkab liigsel kasutamisel tööd häirivalt kõikjale voolama!
- uuri-hoolitse, et oleks, kust paigalduse järel karpidesse mastiksit sisse lasta
KÜLGEPANEK:
- punkti karbid kergelt külge (aga nii, et vajadusel saaks vähese vaevaga lahti)
- kuna vana karbi eemaldamisel on uksed eeldatavasti olnud eemaldatud, pane need nüüd paika tagasi ning reguleeri
- kontrolli karpide kaugust uste alaäärtest: märksõnad on eelnevalt talletatud pildid ning kahe pool sümmeetria
- vaata, kas esi-ja taganurk jooksevad tiibade-uste suhtes ilusasti. Nt M2140 puhul oli vahetus-karp (lisaks muudele hädadele) ca 5mm lühem originaalist...
- kontrolli karbi kallet vertikaalis ning seda, et uksevahedes ei oleks karbi kalle sissepoole (seda võiks lisaks kontrollida juba enne "ettevalmistus-faasis": et uste alla jäävad ei oleks <90 kraadi nurga all vertikaalsuuna suhtes)
- kui kontrollimised klapivad, siis asu tõsisemate keevitustööde kallale
- edasi juba maalritööd: krundid-pahtlid-krundid-värvid
nagu keretööde käigus ikka, kujuneb vahetatava pleki kogus ilmselt suuremaks, kui pelgalt karp ise. Seega varu aega - ning pleki asendamise käigus tee tööd järk-järgult: on küll lihtne korraga kõik vana eemaldada, kuid sellisel juhul võib pärast olla peamurdmist, et kuidas algne ikka täpselt välja nägi ning kus oli täpselt mingi nurk...
terv,
Teet
(õpib peaasjalikult just oma vigadest...)