Kuidas taastada mootori patja?
#1

Õnnetul kombel oli mullusoetatud paadivrakil, mida taastama asusin, puudu üks mootoripadi. Kõikvõimalikud jupimüüjad sai läbi küsitletud, tulemusteta.

Täna sain lõpuks ühe poolpiduse orig padja, aga oh õnnetust, sellel puudub alumine metallplaat, mis kahe poldiga alusele kinnitub.

Plaadi valmisnikerdamine ei ole isegi minu tagasihoidliku lukksepakogemuse juures suuremasi kunst, kuid kummi ja terase omavahelise ühenduse loomisel vajan küll asjatundjate abi.

Tänan ette kõiki McGyvereid, kes head nõu suudavad anda.
Vasta
#2

Metalli kummi külge ma usaldusväärselt kinnitada ei oska , küll aga olen teinud erinevaid patju erinevatele autodele sobivaks. Võta oma vana padi ja alustuseks mine vene autode osi müüvasse ettevõttesse (seal osad odavamad)ja vaata kas sealt ligilähedast analoogi leiad. Edasi saad juba juurde keevitada,või vähemaks lõigata.
Vasta
#3

janek555 Kirjutas:Metalli kummi külge ma usaldusväärselt kinnitada ei oska , küll aga olen teinud erinevaid patju erinevatele autodele sobivaks. Võta oma vana padi ja alustuseks mine vene autode osi müüvasse ettevõttesse (seal osad odavamad)ja vaata kas sealt ligilähedast analoogi leiad. Edasi saad juba juurde keevitada,või vähemaks lõigata.

Vene jupipoed on läbi käidud. Sobiva lahenduse korral oleks teema algatamata jäänud.

Esialgne tegevuskava on järgmine:

Teen uue alusplaadi, padjaga kokkupuutuvale osale puurin ~5 auku ja keermestan (8mm). Aukudesse keeran auto uksehinge (laia peitpeaga) poldid. Kummisse süvistan vastavad avad. Siit edasi on kaks võimalust. a) täidan avad toorkummiga ja vulkaniseerin, b) kasutan silikoonil põhinevat tihendimaterjali.

Viimasega õnnestus edukalt taastata veoauto tagasilla difri vedrutihend, mille vahelekerinud heinatuust oli narmasteks rebinud.
Vasta
#4

Kui allpool on ruumi, saab teha GAZ51 tüüpi mootoripadja. Olen niiviisi taastanud/tugevdanud (Datsun, GAZ53, ...) mitmed mootoripadjad. Kõige töökindlam.
Vasta
#5

Rebasenahk Kirjutas:Esialgne tegevuskava on järgmine:

Teen uue alusplaadi, padjaga kokkupuutuvale osale puurin ~5 auku ja keermestan (8mm). Aukudesse keeran auto uksehinge (laia peitpeaga) poldid. Kummisse süvistan vastavad avad. Siit edasi on kaks võimalust. a) täidan avad toorkummiga ja vulkaniseerin, b) kasutan silikoonil põhinevat tihendimaterjali.

Viimasega õnnestus edukalt taastata veoauto tagasilla difri vedrutihend, mille vahelekerinud heinatuust oli narmasteks rebinud.
Nii "lihtsalt" vist ikka hakkama ei saa!. Mul omal tegelikult sama probleem: Zimi-esimene mootoripadi puudu ja esialgu oli plaan teha asendus massiivsest kummitükist-alla ja peale aga vulkida metallplaadid millel poldid kinnituseks küljes. Sellised plaadid aga usaldusväärselt ei kinnitu ja seetõttu kasutatakse näiteks Zim-i mootoripadja ehituses 1953 aastast armeerimist s.t. poltidega metallplaat ulatub sügavale kummipadja sisemusse ja tagab selle, et mootor saaks teatud amplituudis võnkuda nii verikaal-kui ka horisontaalsuunas, kuid oleks tagatud olukord, kus mootor
toelt ei eraldu. Ma olen Zimi meestega rääkinud ja uurinud millist asenduspatja nad kasutavad. Üks tuttav mees kasutab selles sõlmes näiteks Volga/Pobeda tagumist mootoripatja. Kuna poldivahe on Pobi/Zim mootorpatjadel erinev, on padja sobitamiseks padi vertikaalselt pooleks lõigatud. Et padi on armeeritud, täidab selline padi praktikas oma ülesannet, kuigi loomulikult üksnes ligilähedaselt. Esiteks kasvõi seetõttu, et Zimi esimene mootoripadi on tunduvalt massiivsem kui pobi tagumine.
Võiksid siia kuskile üles panna Sul vajamineva mootoripadja pildi ja mõõdud. Äkki on foorumlastele midagi ligilähedast silma jäänud.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#6

    Padjad paadi küljes on sellised. Liiga väike pilt tuli!

Abi saab siit http://picasaweb.google.com/rebasenahk/V...8924038338

Tegemist on 80-date Ruggerini padjaga.
Vasta
#7

Ei saa ma seda pilti suuremaks! No ja mõõdud oleks kah omal kohal. Aga kaugelt vaadates võiks ehk Paz/Laz mootoripatjadest doonorina abi olla.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#8

Nüüd nägin ka vähe suuremana. Soovitus -omanda näiteks 4 Gaz 53 esimest mootoripatja-nendele on juba tehases külge vulkaniseeritud keermeavadega plaadid.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#9

pildilt ei saa küll mastaabist suurt aru, aga kas äkki niva mootoripadad ei sobiks? Need küll pealtvaates ümmargused, aga muidu üsna analoogsed pildilolevatega.
Vasta
#10

Või A80 ne omad äkki?
http://ladu24.ee/index.php?p=11&tyyp=HA&...1&x=261848

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#11

Mälu järgi oli Tallinnas Peterburi tee tööriistamarketis (Maksimarketi kõrval) iga kujuga erinevaid kinnituspatjasid. Äkki saad sealt abi?
Vasta
#12

Üks Neeme puupaatlane soovitas ka sama kohta. Homme on sinna kanti asja, saab järgi vaadatud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne